Best buy Sweden Recensioni 48

TrustScore 1.5 su 5

1,5

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 1 stelle su 5

Bedragare. Jag betalde för snart 3 veckor sen. Produkten är fortfarande inte skickad. Jag har inte fått något tracking-nummer på DHL. Best Buy svarar mig inte när jag hör av mig.

Valutata 1 stelle su 5

jag beställde ett par kängor som jag provar inomhus i vardagsrummet. När jag returnerar produkten påstår skåningen att jag använt skorna utomhus, sedan ändrar han sig och påstår att det är tuggummi på... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Tok dåligt bemötande med detta företag!?skulle få varor idag vid en tidpunkt som var sagt av företaget,men nej inga varor chattade med en agent som var helt oförstående det jag ville ha hade en konver... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Beställde en vara i denna nätbutik, Best Buy. Dagen efter fick jag besked på mailen om att beställningen avbrutits. Fick också ett sms där jag vänligen skulle beställa samma vara i deras andra webbuti... Leggi di più

Dettagli dell'azienda

  1. Servizi per le aziende

Informazioni fornite da varie fonti esterne

Komplett utbud av säkerhetsprodukter. Larm, Personskydd & Trafiksäkerhet.


Informazioni di contatto

1,5

Pessimo

TrustScore 1.5 su 5

48 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Nessuna traccia di inviti alla recensione precedenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Non ha risposto alle recensioni negative ricevute

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Bedragare

Bedragare. Jag betalde för snart 3 veckor sen. Produkten är fortfarande inte skickad. Jag har inte fått något tracking-nummer på DHL. Best Buy svarar mig inte när jag hör av mig.

17 maggio 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

jag beställde ett par kängor som jag…

jag beställde ett par kängor som jag provar inomhus i vardagsrummet. När jag returnerar produkten påstår skåningen att jag använt skorna utomhus, sedan ändrar han sig och påstår att det är tuggummi på sulan. Ingen i familjen äter tuggummi till vardags då barnen är under 4 år. Inser nu i efterhand att personen försökt blåsa mig då han övertygade mig att betala 100kr för att få bort tuggummit. Kommer att stämma företaget om detta dras då det handlar om bedrägeri.

11 marzo 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

BLUFF

Beställde golvmopp för 299 kronor den 17 juli
Har ännu inte fått den och den är betald
Mejlar och får till svar att de kontaktar leverantören omgående
Ett riktigt blufföretag!!!!!!

17 luglio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

LURENDREJERI!!!!

LURENDREJERI!!!!
Det går smidigt att beställa, sen kommer ingenting.
Spårningen av paketet verkar först ok men sen fattar man att allt är fejk.
Mailen går ej fram, går inte att ta kontakt m firman.
Billiga priser, men många som blir lurade. Så dom tjänar nog riktigt bra.😡

19 agosto 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Köp inte här !

Köpt en del genom åren då utbudet varit annorlunda, men nu går det inte längre
Senaste besöket i butiken var inte kul, en stressad man verkade både full och sluddrig, som tur var kom en äldre man och tog över. De säljer trots allt utrustning som vi väktare måste ha utbildning för att få köpa, och även vapen och knivar,dåkan inte personalen vara full!!

18 marzo 2025
Non scritta su invito
Valutata 2 stelle su 5

Bra och dåligt

Har beställt flera produkter genom åren och det har gått bra men nu saknar jag en beställning på 170 kr sedan flera månader, visst är det småpengar men att de helt ignorerar mina mail där jag frågar om beställningen är bara konstigt beteende så jag ser inte längre bestbuysweden som en speciellt seriös firma, använd på egen risk.

17 ottobre 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Order

Beställer en väst ihop med extra plattor. Plattorna är inte alls anpassade till västen och de kan inte förklara hur dessa ska sitta i västen. Ångerrätt eller retur ej möjlig.

GK Pro dolt batonghölster för cirka 300 kr beställt. Istället kommer det ett NEX som kostar hälften. Mailar men får inget svar. Till slut svarar dem i telefon. De makulerar fakturan på GK Pro hölster och ber mig behålla NEX hölster som kompensation. Dessa hölster är anpassade till NEX batonger och gör mig ingen nytta.

Tråkigt att det ska strula så.

18 dicembre 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Sjukt dålig kundservice osv

Jag beställder en molle väst som butiken säger ska komma efter sommaren. Väntar ca4 månader med ute stående pengar. När jag Maila butiken så svarar dom inte på dina Mail. När man sedan efter sommaren skickar Mail till butiken så vill dom inte svara på mitt mail och istället får jag ett Mail om retur och dom swishar mina pengar. Så dom har låst mina pengar i flera månader utan att svara på ett Mail och sedan gör dom en återbetalning utan att förklara om varför deras jobb är så tungt att dom inte kan svara på kunders mail. Köpt flera saker från butiken flera gånger men detta va sista köper. Eftersom butiken försöker skydda sig i dessa betyg med att säga att dom har mycket att göra eller att folk inte lämnar ett order nr osv här va mitt order nr #031151

27 settembre 2024
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Bra att ha att göra med

Bra att ha att göra med. Detta negativa som skrivs om Best Buy stämmer inte. Detta är själva kunder som gör fel från början när de beställer och sen försöker de lägga felet på dem. Som alla vet inom bevakningsbranschen så är det olika märken på kläder och olika märken har inte samma storlekar. Samma är det med skor. Bästa är så klart att prova det man beställer hos arbetsgivare eller någonstans nära innan man beställer på nätet. Alternativt sticker man ner till Best Buy och testar hos dem själv innan man lägger order eller lånar från annan kompis och testar det man ska ha sen utgår från det när man beställer. Själv beställde jag xl som jag trodde det skulle passa mig och lite större arbetsskor än det jag ska. Det var inga problem att köra ner till dem och byta. Kunder har inte alltid rätt tyvärr.

13 agosto 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

bemötande

Tok dåligt bemötande med detta företag!?skulle få varor idag vid en tidpunkt som var sagt av företaget,men nej inga varor chattade med en agent som var helt oförstående det jag ville ha hade en konversation på chatten och förklarade vad jag vill ha fram och tillbaka till slut loggade agenten ur och försvann!! detta värdelösa vill jag varna andra att bortse ifrån...urk

29 luglio 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Riktigt dåligt kundbemötande över…

Riktigt dåligt kundbemötande över telefon! Beställt och fått fel storlek men butiken vägrar skicka ut rätt storlek, svarar ej på mail och när jag väl fick tag på dem i telefon skulle de ”kolla på det” och återkomma på telefon dagen efter. Det har nu gått en vecka utan ett ljud från dem… Riktigt oseriös butik. AVRÅDES!!!

18 giugno 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Handla inte här

Jag beställde två bälten i storlek L, det tog 4 veckor innan jag fick dem och under tiden svarade de inte på mejl eller samtal.

När de väl kom var det fel storlek och jag har försökt nå dem på telefon och e-post. Fick tillslut svar på telefon där nån gubbe sa att ”det hade hänt något på företaget”.

Beställde från en annan sida istället och får väl sälja vidare de felskickade bältena för att få tillbaka några kronor. Oerhört taffligt företag med oerhört kass personal.

HANDLA INTE HÄR. DU BLIR LURAD.

20 giugno 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Handla inte i deras online butik

Beställde ett par byxor i december. Tog 3 veckor innan jag fick dom. Storleken passade inte. Samma dag försökte jag att köpa en retursedel via deras hemsida men det gick inte. Har tappat räkningen på hur många gånger jag försökte att ringa dom. Ingen svarar utan telesvar där dom säger att tyvärr kan vi inte ta ditt samtal pga att vi har för mycket att göra. Betalade 150 kr och skickade tillbaks byxorna. Skrev utförligt att jag ville ha en annan storlek. Hörde ingenting på flera veckor. Efter 2 mail så svarar dom att tyvärr du har inte rätt till byte och kan inte ångra köpet då det har gått 14 dagar. Betalat över 1000 kr och fick varken byxorna eller pengarna tillbaks.

7 febbraio 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Lågt...

Beställde en vara i denna nätbutik, Best Buy. Dagen efter fick jag besked på mailen om att beställningen avbrutits. Fick också ett sms där jag vänligen skulle beställa samma vara i deras andra webbutik Fritid & Prylar. Där kostade dock exakt samma vara 226 kr mer.. Bägge webbutikerna har priser inkl moms och är öppna för privatpersoner. Handlat i bägge dessa webbuktiker tidigare och varit nöjd.

26 ottobre 2023
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Var försiktig, använd faktura

Varning, oseriös butik. Använd faktura om du måste beställa något.

Beställde ordningsvaktsutrustning. Drygt halva ordern blev fel. Det var ett hölster till batong beställde för 24-26" fick till 21". Det var ett par svarta hängslen - fick gröna med annat artikelnummer. Beställde även en båtmössa men denna restnoterades (trots att den enligt hemsidan fanns i lager) utan att jag meddelades.

De prylar jag fick levererades i en tejpad skokartong av något italienskt märke. Alla saker låg löst i lådan och skramlade. Tillsammans med diverse bös man inte orkat plocka ur, tillhörande skorna som tidigare låg däri.

Mejlade butiken, men de har tyvärr inte bemödat med att svara trots att det gått flera veckor nu.

Nu har jag två produkter som jag inte vill ha och ligger ute med ytterligare pengar för en produkt som jag förmodligen aldrig kommer få. Vågar inte skicka tillbaka sakerna som blev fel eftersom känslan är att de troligen inte skulle ge tillbaka några pengar men gärna behålla prylarna så att jag förlorar dubbelt upp.

Jag har i efterhand pratat med kollegor och påtalat detta. Flertalet har haft liknande upplevelser av butiken. Hade vägarna förbi Skåne i jobbet och tänkte springa in och fråga vad de håller på med men detta hanns desvärre inte med. Får bli nästa resa. Har inte testat att ringa men ska man tro andra som lämnat omdömen här så svarar de ändå inte i telefon.

Vid en tidigare beställning för drygt ett år sedan fick jag bara ett mejl tillbaka om att min order mackulerats utan vidare förklaring om varför eller vilken order det gällde.

Vid ett annat tillfälle fick jag en vara i en annan storlek än den jag beställt.

Med andra ord har jag inget positivt att säga om denna butik och kan inte rekommendera någon att handla därifrån. Jag kommer göra några ytterligare försök att nå butiken innan jag tar ärendet vidare för jag blir oerhört irriterad på folk som inte gör rätt för sig.

4 luglio 2023
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Bästa butiken för tjänsteutrustning

Har handlat utrustning i deras butik i Malmö under flera år och är mycket nöjd med dem. Kunnig och trevlig personal som säljer på en de billigaste men bästa produkterna. Så är det inte alltid hos andra företag. Ska ni handla tjänsteutrustning och bor i Skåne så rekommenderar jag Best buy Sweden.

6 giugno 2023
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Svarar inte på mail eller telefon-akta…

Svarar inte på mail eller telefon-akta er om ni gör retur! Beställde ordningsvakts utrustning men fick ingen notis om att paketet fanns att hämta, åkte på avgift för outlöst paket sam kostnader för delbetalning jag valt-blev krävd på hela beloppet fast jag gjor reur för länge sedan. Akta er-beställ inte flera storlekar för att prova -utan beställ endas från detta bolag om ni vet att ni har rätt storlek! De har helt värdelös kundservice och skyller på att de hinner med! Du får betala 100 kr för att göra retur sam får ligga ute med pengarna fast du gjort retur! Jag kommer aldrig mer handla härifrån!!! kostar mer än man räknat med om man måste göra retur pga förseningskostnader man debiteras.

24 gennaio 2023
Non scritta su invito

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.

Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più