Mulberry Bush Ltd Recensioni 

220
•
TrustScore 4.5 su 5

4,7

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

I am delighted with the puzzle I received from your company. Excellent quality. My grandson's name covers 11 letters with an hyphen. You have done a great job. Lovely Autumnal colours!

Valutata 5 stelle su 5

Excellent products, excellent service! Needed to add to order, left e-mail message very late on Friday night, received response early Saturday morning, followed up with phone call again on Saturday.... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Very good customer care. Speedy delivery. Good quality interesting products. I just think some of the toys- especially the wooden ones are expensive.

Valutata 5 stelle su 5

Mulberry Bush saved the day . I can’t thank you enough . I suddenly realised it was my Grandaughters birthday in 2 days time she lives in Cheshire and I did not have a present . Not only did Mulberry... Leggi di più

Dettagli dell'azienda

  1. Negozio di giocattoli
  2. anche in
  3. Negozio di articoli da regalo
  4. Negozio di articoli per neonati
  5. Negozio di giochi da tavolo

Informazioni fornite da varie fonti esterne

Traditional Toys and Games, Wooden Toys, Childrens gifts and Children's games, girls and boys toys, Mulberry Bush, online Toy Shop.


Informazioni di contatto

4,7

Eccellente

TrustScore 4.5 su 5

220 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Non risultano inviti alla recensione recenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti di recente, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 100% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 24 ore

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

4,7

Tutte le recensioni

(220)

58 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Le Grand Garage

I recently bought Le Grand Garage with Vehicle Bundle for my 2 year old grandson .( I'd previously ordered a toy garage from another company and was very disappointed, parts missing, less solid and poorer quality, - it was subsequently returned).
Having spoken with very helpful Paul at Mulberry Bush about this wooden garage, I ordered it. Delivery was prompt, the items were beautifully wrapped/protected and construction instructions very clear.( took me a couple of hours).
The garage is absolutely beautiful, a really superior product and definitely worth the money paid. The component parts are sturdy & strong and the detail of it, and the vehicles are delightful.
The joy on my grandson's face as he opened his present was priceless. He has spent many hours playing with his garage and at the moment is getting particular joy out of filling the cars with petrol!I expect this garage will be a favourite toy for a long time to come.
I know the importance of making the right decision when spending this amount of money and as such, I have no hesitation in recommending this garage (and vehicles) to other customers.

31 maggio 2019
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Wonderful Sunday lunch

Wonderful Sunday lunch. The staff went out of their way to look after our large group of 10 in the upstairs dining room. One of the best pub roasts I have had, with great service.

11 febbraio 2019
Non scritta su invito
Logo di Mulberry Bush Ltd

Risposta di Mulberry Bush Ltd

Glad you liked your lunch! However, I think you may have mixed us up with a different business of a similar name- we sell children's toys, we're not a pub or a restaurant! Nevertheless, we're glad you enjoyed your lunch ;-)

Valutata 5 stelle su 5

Excellent company and I return to use them again

I purchased the Cherry Tree Hall wooden dolls house for my 3 year old grand-daughter for Christmas with accessories from this company and cannot rate them highly enough. The website was easy to use, delivery excellent and prompt and the house and accessories were well packed for shipment. The bundle package offered by the Mulberry was excellent as it worked out cheaper than buying the accessories required for the house separately.

The wooden toys from Le Toy Van range are excellent and well made and are played with daily as they are loved by my grand-daughter (I will write a separate review on the companies profile). This was one excellent Christmas present (expensive but worth it)!

Would highly recommend this company, their delivery and customer service. I will be returning again for future purchases.

10 gennaio 2019
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Further to "No Quibble". Nonsense.

Thank you for your reply to my review. There are a couple of points with which I take issue. The "dexterity" which you note is a requirement to use the toy is beyond the ability of the children and therefore they will not learn from it. I found it impossible to balance half of the figures included. As for the question of refund or exchange: in my phone call asking to return the item, I asked for a credit note so that I could purchase goods of equal value. There seemed little point in a replacement with the same failings; I was told the options were exchange or refund, and so I had no real choice. May I suggest a "No Quibble" returns policy should include a third option, alternative replacement(s), post free in both directions (ie in returning the item which fails to meet requirements, and for alternative selections to the same value). On my budget, I cannot afford to purchase educational items if this involves a loss every time an item does not meet the requirements.

26 novembre 2018
Non scritta su invito
Logo di Mulberry Bush Ltd

Risposta di Mulberry Bush Ltd

Thanks for your further comment. The toy itself is recommended by the manufacturer as suitable for ages 3 to 6, and in our testing we found no reason to disagree with this assessment. With regards the returns options that were open to you from what you explain there has been some confusion, which I should clarify. The offer of an exchange is not just to allow exchange for the same item, it is also to allow you to exchange for a different item of the same value - which we would post to you free of further P&P. I'm sorry if this was not made clear to you before (see our Returns Policy on our website for full details). If you wish, you are welcome still to follow this route - but you will need to call us to arrange this. Because we have refunded you already, we would need to take additional payment for the same amount you were refunded - but you would then have the full £18.99 to spend (ie the value of the item) - and there would be no further delivery change. I hope this helps explain the situation, and why we feel justified in calling our policy a No Quibble Returns policy. Please do call us if we can be of further assistance. Many thanks, Paul Copeland

Valutata 5 stelle su 5

Great service, great products

I recently came across Mulberry Bush Ltd having received one of their catalogues in the post. I loved the great range of thoughtfully selected toys and decided to place an order for a couple of items for my Granddaughter's birthday. I was pleasantly surprised at the great customer service I received. The phone was answered promptly and the lady who took my order was very polite, friendly and efficient. My parcel arrived in the timescale I was quoted. The parcel was well packed and the items I ordered were of a very good quality at a competitive price. Thank you Mulberry Bush I will be ordering again.

18 ottobre 2018
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Excellent Quality and Customer Service

Hi, I have ordered twice recently and have been very impressed with the customer service and quality of the items. I like the fact that their gifts are unique and some were Birthday presents for my daughter's friends and there was no duplication from other friends! I did have a problem with one item but this issue was resolved very quickly once I gave details of the fault and a replacement was provided. Would highly recommend, website easy to use and staff on phone very helpful and knowledgeable. Christmas order coming soon!

12 ottobre 2018
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Awful custom service

Awful custom service, extremely rude. Extortionate delivery charges, poor packaging

26 giugno 2018
Non scritta su invito
Logo di Mulberry Bush Ltd

Risposta di Mulberry Bush Ltd

Dear Nicola,

Sorry once again to hear you are disappointed – but we feel you are being totally unreasonable. We would rarely say this of a customer but unfortunately by making unfair statements publicly like this on Facebook, Twitter and Trustpilot and by sending aggressive and rude emails to us we feel it is only fair for us to explain exactly what happened so other customers can see this.

As explained, you ordered on Friday using our Next Day service. We are very clear on our website that this means delivery the next working day, which is exactly when we delivered your parcel. Your order was placed Friday, it arrived Monday – the next working day.

We separately offer a Saturday delivery service but you did not select this service when ordering.

When you first complained you sent an aggressive email threatened to complain in public if we did not give you a full refund for your postage. This felt to us like blackmail. You have now gone public as you threatened so we feel it is only fair for us to explain exactly what happened.

As we have also explained, you are welcome to return your parcel using our free returns service.

Throughout all communications with you my team have been very professional and have clearly and politely explained what happened and what your options are. We pride ourselves on giving very good customer service and the reviews we receive on https://www.reviews.co.uk/company-reviews/store/mulberrybush-co-uk or https://www.google.com/shopping/customerreviews/merchantreviews?q=mulberrybush.co.uk show we’re doing pretty well.

Yours sincerely
Paul Copeland
Director

Valutata 1 stelle su 5

Awful company

Awful company. Very aggressive and poor customer service when complaint made about faulty item and having to stay in for 10 hours for a failed collection with a young baby. Promised call backs never happened and over priced. Same goods cheaper elsewhere with better customer service.

8 dicembre 2017
Non scritta su invito
Logo di Mulberry Bush Ltd

Risposta di Mulberry Bush Ltd

Sorry you feel disappointed with our customer service. We believe we did everything we could to help you with your order and we are sorry you were not satisfied.

We sent your original parcel very promptly but it did get delayed by a day or two in the Royal Mail network. It did however arrive with you in good time for the birthday date that we'd noted for your order.

You subsequently reported that the baby walker had a fault. We arranged an immediate replacement of your baby walker, this was checked before despatch and was 100% perfect. The walker in question is very popular and an excellent quality baby walker, there are very rarely any problems with it. But upon receipt of the replacement you were not happy with the quality of it so you rejected it. In the meantime you continued to use your original walker.

You then called us a few times to ask us to give you a gift to compensate for our 'poor customer service'. You simply wanted us to give you the item that your Mother had previously intended to order. We explained we believed we had done everything we could to help with your order - and we were continuing to do so - but that we could not just give you this extra item as a gift. We would still be happy to help further with your baby walker but we won't just give you a free gift.

With regards to our customer service, we are delighted that the vast majority of our customers give us five stars on Google Reviews and reviews.co.uk. Of course there are always areas where we can improve but we are pleased that most customers do think we provide good customer service.

Once again, we would still be happy to help further with your baby walker but we won't just give you a free gift.

Best wishes
Paul
Mulberry Bush

Valutata 2 stelle su 5

Used them for years and years until...

Used this company for years and years, so thought they were brilliant; until something was wrong with a product. Then they insisted the product was fine and no-one else had a problem! They did not give us our money back.

15 ottobre 2017
Non scritta su invito
Logo di Mulberry Bush Ltd

Risposta di Mulberry Bush Ltd

Hi Jay,
Sorry to hear you've had this experience. I cannot find a recent order from you, we have no record of anyone with your surname ordering for a long long time. Can you advise what your order number was so we can investigate this for you?
Thanks
Paul
Mulberry Bush

Valutata 5 stelle su 5

Fun dressing up outfit

Great product and my nephew was very happy "saving" us in his fireman outfit. (I already bought one for my son at Christmas.)

25 aprile 2017
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Requested and paid for gift wrap

Requested and paid for gift wrap. Item not gift wrapped, complained, no response and money not returned. My experience is this company is dishonest.

12 aprile 2017
Non scritta su invito
Logo di Mulberry Bush Ltd

Risposta di Mulberry Bush Ltd

Dear Catherine,
Sorry to hear you were not happy with the service you received from Mulberry Bush. We have just double-checked and we have honestly never received any emails, letters or phone calls from you about this - we were not aware that this had happened. Can you perhaps provide us with more details, including your order number and your surname, so we can investigate this for you? Right now all we know is that you are "Catherine". Please either reply on TrustPilot (if this is possible), email us (sales@mulberrybush.co.uk) or call us (01403790796) and we will resolve this for you immediately.
Please accept our apologies for this error, we look forward to being able to resolve this for you
Best wishes
Paul
Mulberry Bush

Valutata 5 stelle su 5

Gorgeous kangaroo push along toy!

We lived in Australia before my daughter was born and my husband is Australian, so it's nice to have some aussie animal toys/books to help us connect her to some of her roots, but they are hard to come by here. When I saw this kangaroo push along toy I had to buy it for her 1st birthday. I'm so pleased with it, the quality is lovely and such a fantastic price. Really quick delivery too, very impressed with my first Mulberrybush purchase!

15 marzo 2017
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Great retailer. Great product.

Bought Bigjigs track expansion kit, t-junction and red brick tunnel from Mulberry Bush. Great service, all arrived as scheduled and good price. The track is all compatible with Brio, Toys 'R' Us and Tesco (Carousel) track. Our two year old girls love the tunnel especially. Would recommend products and Mulberry Bush.

24 gennaio 2017
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Dreadful, dismissive customer service

I ordered some personalised gifts for a member of family which took over 3 weeks to arrive. They came just before Christmas on the 21st December and I had ordered a box of red personalised HB names pencils and a personalised name tin.

The pencils were a very oppressive dark almost burgundy colour and not at all like the website photo showing more of a cherrry red pencil (recipients favourite colour) and as per her request.

The tin arrived dented and with a lid that was loose / poor fitting which simply slips off so not a closed tin.

I immediately contacted them that same day on the 21st and from the photo I sent they said the pencils "The pencils are the shade of red they have always been, as shown online and in our catalogue, your pencils are from the same batch as those photographed. We are not able to refund or exchange personalised items unless they are faulty."

Firstly, I have never seen or ordered from their catalogue so that is insignificant. Secondly, surely they should be requesting ro have them back via Freepost to inspect in person which is what I was requesting and for a replacement colour to be sent? I can assure all reviewers that the colour does not match in the slightest. I had the pencils in hand so surely I can see the difference. I am also not colour blind.

Instead I am met with a rigid conflicting response both denial and dismissive.

As for the tin, they said "We would like the tin to be returned to us so that any fault can be addressed with the supplier and that is easier when we have the item concerned that is faulty in our possession"

They said they could then refund me for that or replace it AFTER Christmas. How would that have been any good? Expecting me to give the recipient a gift after Christmas and not having one for the day itself!

They did not see my point of view and the pencils are so visibly different in colour it is ridiculous! They then later said via a PayPal dispute that there can be colour variations! Yet nothing indicates that on the website decription. Had it done so I would not have ordered in the first place.

Poor tone and general customer service. My advice is to not order red HB pencils if you are expecting a standard "red" finish and live in hope when ordering anything else in case any other part of your order is not as expected.

In the end I ordered a replacement set of pencils elsewhere which arrived the next day at no extra cost and in time for Christmas. The Mulberry Bush ones were not given as a gift and likely to go in the bin as I did not want a disappointed child expecting cheery bright red named HB pencils and being given an oldey worldy style of red instead.

Mulberry Bush said in one of their email response "We are sorry you are disappointed but hope when the child receives them she will enjoy having something special with her name on." quite patronising and presumptuous as they do know the child.

Unfortunately PayPal also did not ask for photo evidence from me or read into my case so did little to help resolve the dispute.

I notice that Paul Copeland the MD always comes back to any negative reviews and the tone offers no acknowledgment of a customer's valid views, so I expect it will be a one sided response and still not offering to have inspected those blasted pencils in person. Photos will always depict darker and if there are colour variations, their product description should note this. However, if they are exactly as their catalogue and website then they should arrive as such. They did not and This company is inflexible and also lacked heavily in Christmas spirit!

8 gennaio 2017
Non scritta su invito
Logo di Mulberry Bush Ltd

Risposta di Mulberry Bush Ltd

Dear PKT,

We are sorry that you are disappointed with the products and the service you have received from us. In response to your specific comments:

1) Your order did not take 21 days to arrive as you state, it was delivered exactly 14 days after you ordered it – which was what was promised when you placed your order. Personalised items are made to order which is why they take a little longer than other non-personalised products – your items were delivered within the promised 14 days.

2) You first reported the faulty pencil tin to us on Wednesday 21st December, just two working days before Christmas. Unfortunately, as we explained at the time, we could not guarantee a replacement in time for Christmas so we offered you a refund instead, or a replacement just as soon as one could be made. We asked you to return the item at your convenience using our Free Returns service, and we promised a full refund as soon as we received it back. As yet I can see you haven’t returned this item to us. The offer is still available – we can give you a refund, you just need to return the item to us. Given the proximity to Christmas, I’m really not sure what else we could have done to help

3) The Red HB Pencils were made to order and were correctly made exactly as shown on our website and in our catalogue. The colour is the same as shown on our website, where you placed your order. I happen to have a red HB pencil on my desk – the colour is red. It is not a “cherry bright red” as you say it should be; it is not “oppressive dark almost burgundy” as you say it as – it is in fact a perfectly acceptable mid-range red halfway between your bright and dull extremes. Importantly, it is exactly as shown on our website and in our catalogue. It perhaps is not what you had hoped it would be – but it is the same red as advertised. Because the item is personalised it cannot be returned, as explained on our website and in our catalogue.

Customer service is very important to us and the vast majority of our customers are delighted with the service they receive. The vast majority of our customers do not find our customer service to be “dreadful and dismissive” and I would encourage all readers of this post to look at the reviews we receive as a Google Certified Shop (www.google.co.uk/shopping/seller?q=mulberrybush.co.uk&hl=en-GB) or on our own website (www.mulberrybush.co.uk/customer-reviews)

Regards
Paul Copeland

Valutata 5 stelle su 5

Excellent quick service

The quality of the merchandise was very good. The junior tiddly-winks gift was beautifully crafted and was played with for hours. The rag doll was very sweet and Penguin Pile up also enjoyed.

4 gennaio 2017
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Excellent product and great service!

I brought fire engine books for my daughter and nephew (both almost 3yo) they absolutely loved them. Really encourages imaginative play. The books are bigger than I thought they'd be but easily stored as folds quite flat. Really great sturdy affordable product which will hopefully be used for some time! Thanks Mulberry Bush!

4 gennaio 2017
Non scritta su invito

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più