VanInsurance.co.uk Recensioni 

2093
•
TrustScore 4 su 5

4,2

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Hello David is very good and professional excellent customer service. He explaining me very nicely, so he gave me also cheap quotation, I have my insurance policy done ✅ by David Thank you vanin... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

I had a great experience dealing with Sam Walker. He was very professional, helpful and friendly throughout the process. He explained everything clearly, answered all my questions and made the whole... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Well.. only reason I am giving them 5 stars is because of Conor he was extremely polite and helpful explained everything to me. Like I say Van insurance have him and him only to thank for this 5 sta... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Not good. Got the cheapest quote on a comparison thing. They guy phoned to verify and it doubled for no real reason. He spoke way too fast, i repeatedly asked him to slow down. My quote was based on... Leggi di più

Dettagli dell'azienda

  1. Agenzia di assicurazioni

Scritti dall'azienda

At VanInsurance.co.uk, we believe that our customers are more than just numbers on a page. That's why we're committed to providing friendly, personalised service that makes you feel like part of the family. We'll help you navigate the confusing world of van insurance and make sure that you're getting the coverage you need. And don't worry - we know that insurance can be a bit of a headache. That's why we've streamlined our process to make it as easy and stress-free as possible. We'll handle all the paperwork and negotiations with insurers so that you don't have to. So if you're in the market for van insurance, why not give VanInsurance.co.uk a try? We promise to make you smile (and protect your van while we're at it).


Informazioni di contatto

4,2

Molto buono

TrustScore 4 su 5

2K recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Chiedi ai clienti di scrivere una recensione

Questa azienda invita i propri clienti a scrivere recensioni - sia positive che negative

Ha risposto al 94% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 2 settimane

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

4,2

Tutte le recensioni

(2093)

991 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Cheapest comparison quote then jumps up after taking deposits

Found this company had cheapest quote through a comparison sites therefore selected payment method and paid deposit as required.
Then received multiple text and emails saying I need to validate, that’s a first for me in 20+ years of taking out vehicle insurance.
Phone provided number next morning to then be asked all the questions again that I filled in online to then be told the cheapest insurance would be 1300, that’s a big jump of what I was currently paying and what they had quoted me.
Told them that price was a total rip off cancel the quote and to refund my deposit immediately to my bank, was told it would be in bank in up to 3 hours.. 2 days later I am still waiting for it to be refunded.
And I am still receiving texts and emails saying they must speak to me to validate insurance!!

28 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di VanInsurance.co.uk

Risposta di VanInsurance.co.uk

We're sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must have been to receive a much higher price after initially finding a quote that suited your budget.

The increase was due to a pending claim showing on the insurance database, which would have been recorded by your previous insurer. We appreciate that this would have come as an unexpected surprise.

The validation process is necessary to check the information provided during the online quotation and purchase journey, helping to ensure that policies are set up correctly and that the cover arranged is appropriate for the information supplied. We understand that being asked to confirm details you have already entered online can feel repetitive, and we're sorry for the frustration this caused.

We're also sorry for the inconvenience surrounding your deposit refund and appreciate you taking the time to share your feedback.

Matt Love, Complaints Officer

Valutata 1 stelle su 5

As I sit here on hold waiting and…

As I sit here on hold waiting and waiting and waiting I am glad it is a call to cancel my policy, this is a horrible compnay to deal with, its just a call centre and you feel like you are being treated like a number. I wish I had never gone through with it, they sent me docs after everything which stated the insurance I bought for my Mobile mechanic business could not be used for motor trade!!

29 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di VanInsurance.co.uk

Risposta di VanInsurance.co.uk

Dear Mr. Turner,

Thank you for taking the time to leave your review, and I am truly sorry to read about your experience. What you have described is far from how we want any of our paying customers to feel, and your comments are genuinely disheartening to read. I sincerely apologise for the wait time and for any frustration caused.

I do want to address your concern about the motor trade cover, as I have checked your policy and can confirm that this was in fact included within your cover and is stated within the policy documents sent to you. I hope that provides some reassurance.

I did attempt to call you to discuss your experience and work towards resolving this matter, but unfortunately was unable to get through. I would genuinely appreciate the opportunity to speak with you directly and make amends, so please do return my call at your earliest convenience.

I really hope that we have the opportunity to look after you again in the future, hopefully with a much smoother experience.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanInsurance.co.uk

Valutata 1 stelle su 5

If they had zero stars i would have…

If they had zero stars i would have chosen that. Right from the start, they get you intrested with an really low van insurance quote then call a few hour extra to say thats not available then hit you with a higher price. Already made a complaint about this back in may and then started receiving calls from all over the uk(basically telemarkerting calls)
Eventually got the insurance quote at correct price and cancelled today...total for the year i was £379 then today to cancel £130. Totally cowboy branch of a company, DO NOT USE THEM GO ANYWHERE ELSE

29 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di VanInsurance.co.uk

Risposta di VanInsurance.co.uk

Dear Mr. Hagan,

Thank you for taking the time out of your afternoon to speak with me on 15th September. I genuinely appreciated you explaining what went wrong, and I am really glad that we were able to work towards a resolution that you were satisfied with by the end of our call.

While things can sometimes go wrong, I truly believe it is how you respond and put things right that demonstrates a company's real commitment to its customers. I hope that came across in our conversation, and that it has gone some way towards restoring your confidence in us.

If there is anything further I can do to help you, please do not hesitate to get in touch. I am always here to support you.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanInsurance.co.uk

Valutata 3 stelle su 5

Waited all day for call backs was…

Waited all day for call back that was suppose to be at 12pm, didn’t happen after numerous calls and getting told someone would call back in 10 mins again didn’t happen I rang again and got cut off , finally I got to speak to a fantastic advised called billy who was really helpful and he got me a really good quote after 4 hrs of being messed around by other staff

28 agosto 2026
Logo di VanInsurance.co.uk

Risposta di VanInsurance.co.uk

Thank you for taking the time to share your experience. We’re sorry to hear about the delays and the difficulty you experienced trying to get a call back. We appreciate how frustrating it must have been to be given several assurances that someone would contact you, only to be left waiting.

We’re pleased to hear that, despite the issues you experienced, Billy was able to assist you and provide the helpful service you expected, as well as finding you a quote you were happy with. We’ll be sure to pass your kind feedback on to him.

We apologise again for the frustration and inconvenience caused, and thank you for sharing your feedback with us.

Kind regards,
Matt Love
Complaints Officer

Valutata 1 stelle su 5

Absolute nightmare to deal with

Absolute nightmare to deal with. Almost a year ago I set the policy up. First ever business vehicle so didn't know what to expect. Couldn't get their head around the fact my business registered address is my accountants address even though thousands of companies do this. Couldn't wait to go elsewhere from the start. Just login now to find out "Auto-renewal" default's to being on and of course I can't turn it off myself. Have to call them......yeah of course I do. Ask them to cancel, to be told they aren't allowed to talk to me because I'm not the person that set the account up. It definitely was me but they fudged it from the start and now I can't even stop them from auto-renewing and helping themselves to my money when they like?! Apparently I have to get my wife to phone and do it who is the second driver I ADDED, who has never talked to them before. Totally unreasonable given I just want to walk away. Lets hope my wife can sort this then. Total stupidity

27 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di VanInsurance.co.uk

Risposta di VanInsurance.co.uk

Dear Mr Gardner,

Thank you for taking the time to leave your review, and I am sorry to hear about your experience.

I can understand the frustration of setting up a business policy for the first time and finding the process more complicated than expected, particularly around your registered address.

I am also sorry to hear about the difficulty you have had trying to stop your auto-renewal, and about being told you could not discuss this yourself, especially having set the account up originally. I can appreciate why this feels unreasonable, particularly when you simply want to bring things to an end.

I have not been able to locate your policy from the details in your review, so I am unable to look into this fully as things stand. If you could get in touch with me using the contact details on our website, I would very much like to understand what has happened and help resolve this for you as quickly as possible.

Yours Sincerely,
Isabel May
VanInsurance.co.uk

Valutata 1 stelle su 5

Charlie

Employee’s name - Charlie
Very rude and not much customer service and very pushy over the phone when trying to set up a new policy.

Was then put through to someone called Bradley which was much more helpful however still not as good service as usual with other insurers.

23 agosto 2026
Logo di VanInsurance.co.uk

Risposta di VanInsurance.co.uk

Dear Mr Bonner

Thank you for taking the time to speak with me, and for bringing this to my attention.

I am sorry to hear you found the service pushy and lacking when setting up your policy, that is not the standard we want from our team.

I am pleased to hear Bradley was more helpful when you spoke with him, though I appreciate this did not fully make up for the rest of your experience.

I hope our conversation has gone some way to putting things right.

Yours Sincerely,
Isabel May
VanInsurance.co.uk

Valutata 1 stelle su 5

Still waiting for my refund

I cancelled my policy and the incompetent staff had cancelled the policy but hadnt actually put a request through for the refund that i am entitled to. So not only have i waited a full 2 weeks (with a generous amount of lenience) but now i could be waiting another full week until i get my money back. Im out pocked by a large amount of money and im being punished for their incompetence. I am left with nothing whilst they still have my money. I am literally gaining nothing, i am actually losing.

As well, when setting up my insurance with these lot it was off to a terrible start. I spent half an hour or close enough filling out forms, to them be told I need to call them to verify the information. This wouldnt have been a problem if I wasnt being asked EVERY SINGLE QUESTION i had already filled out. I was on the phone for about an hour.

Another negative is although they were the cheapest option AT THE TIME, they by far had one of the highest down payments.

Yet another reason to avoid these lot unlike the company im with now that required absolutely no contact for a solid week i kept getting messages saying my policy wpuld be cancelled if i didnt call them.

Honestly do not waste you time. Not only did i find one cheaper but i also have had no stress with them.

8 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di VanInsurance.co.uk

Risposta di VanInsurance.co.uk

Dear Mr Kilby,

Thank you for taking the time to speak with me, and for bringing all of this to my attention.

I am really sorry for the experience you have had with us, particularly with the delay to your refund, and I hope what we discussed has gone some way to putting things right.

Yours Sincerely,
Isabel May
VanInsurance.co.uk

Valutata 1 stelle su 5

I had to pay £150 upfront and then two…

I had to pay £150 upfront and then two weeks later you’re making me pay £92 to insure me. So I paid £150 for two weeks ?

13 agosto 2026
Logo di VanInsurance.co.uk

Risposta di VanInsurance.co.uk

Dear Mr. Hudson,

Thank you for taking the time to leave your review, and I am truly sorry to read about your experience and for any confusion surrounding your payments. I can completely understand why this has caused concern, and I want to assure you that I would like to get to the bottom of this and address your concerns directly.

We have attempted to call you and have left answer machine messages, but unfortunately have been unable to speak with you yet. I would be really grateful if you could return our call at your earliest convenience, so that we can explain the breakdown of your payments in full and work towards resolving this matter to your satisfaction.

I look forward to hearing from you.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanInsurance.co.uk

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più