Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Having worked with Installsure previously I knew it was the best choice for my own business. They are clear in the information they require and helpful in ensuring you know where you are in the proces... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Karan was very helpful and polite when discussing my query today. The matter was handled very quickly. Shame about the long wait before speaking ( hold music ), but Karan made up for that being so h... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

The agent Becks McKay went out of her way to help with the claim. Although there was a lot of documentation that was needed, her requests were always explicit and it helped clear the claim quickly

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

Insured with Installsure £100 excess fee.But how an excess fee comes into play when a window has been fitted upside down i do not know! Purely poor workmanship which is not a repair or accident so Ins... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Compagnia assicurativa
  2. Broker assicurativo

Scritti dall'azienda

Fast-forward your way to the best Insurance Back Guarantees and business insurance cover. Installsure - the broker that understands the risks domestic and commercial installers face.


Informazioni di contatto

4,0

Molto buono

TrustScore 4 su 5

190 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Ha risposto al 72% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 48 ore

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

It has been a long long wait from the…

It has been a long long wait from the start, they are dragging their feet and our claim is still not fully resolved when it is a really easy fix.
Firstly, the application process was quite straightforward but then they said they hadn't received our certificate (which had been sent electronically and I had evidence of that) so I sent it again.
Weeks passed and I emailed, got standard response if very high volume of claims, 4-6 weeks etc. Each time you wait the 4-6 weeks then contact them but then they just start 4-6 weeks again.
Eventually the claim was agreed but by this time the quote was out of date. We got a new quote but they'd already paid the money from the previous quote. Now we have to go through the process all over again and we're now on our third lot of 4-6 weeks! Appalling! Our claim has been agreed so paying the extra should be straightforward...and it was their fault that the original quote had gone out of date because of the length of time they took!
I really think they just hope people will give up...and probably a lot of people do. It's just taking people for a ride.

23 settembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

We’re truly sorry to hear about the challenges you've faced in making a claim with us. We appreciate that making a claim can be quite stressful and we aim to make this process as smooth as possible for all our policy holders. Nevertheless, to validate your claim correctly, we do require various information's . The failure of some industry leading installers has resulted in unprecedented volume of contacts to our team, which has resulted in lengthy wait times. It's clear that there has been poor communication, and we want to get this right. Please email our Claims team at claims@installsure.co.uk with details of the case to include your name, address, policy and claim number. Our dedicated team will review the matter and contact you to resolve. We look forward to hearing from you. We appreciate your patience and hope to restore your confidence in our service.

Valutata 5 stelle su 5

The process took a bit of time

The process took a bit of time , 7 months to be precise but all relevant information had to be sourced and verified for my claim to be fulfilled. Happy with the outcome as I knew I had all evidence to submit and the claim to be fulfilled.

13 settembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thank you so much for taking the time to leave us a 5-star rating – it’s much appreciated! We’ll continue striving to provide exceptional services and outstanding customer care to make every interaction with us remarkable

Valutata 5 stelle su 5

Was impressed with the courteous

Was impressed with the courteous, polite professional manner in which I was treated. Kept informed of all progress

1 luglio 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thank you so much for taking the time to leave us a 5-star rating – it’s much appreciated! We’ll continue striving to provide exceptional services and outstanding customer care to make every interaction with us remarkable

Valutata 1 stelle su 5

Absolute disaster

This Company seemed to evade paying my claim at every opportunity. I sent in 3 quotes and they paid the lowest possible and I could not get my doors replaced for the money given. I had to accept ordinary patio doors instead of the previous bi-folds. It went on and on, always an excuse, the process made me ill. They are supposed to be investigating the whole process but are still dragging it out. I shall probably end up having to take it to the Ombudsman but I am not well enough to do this at the moment. I thought Installsure were there to help after the collapse of Safestyle but they made matters worse.

23 gennaio 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

We’re truly sorry to hear about the ongoing issues with your door and the challenges you've faced in making a claim with us. Please reach out to us directly at claims@installsure.co.uk with details of the case to include your name, address, policy and claim number so we can prioritize resolving this matter swiftly. We appreciate your patience and hope to restore your confidence in our service

Valutata 1 stelle su 5

Worst company to deal with

Took far long then their promises, wrong information was given on numerous occasions, missing information on each step to delay the payment, even everything was given after weeks and weeks of delay, they withheld the payment for further two months without any reason and when questioned no one was sure why they didn't payout. Promises were made for the following month and again it wasn't paid for no reason. Poor customer service and the worst company to deal with. They paid eventually but obviously not the full amount but I have no more energy to deal with them.

14 maggio 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

We’re sorry to learn about your experience with us. The failure of some industry leading installers has resulted in unprecedented volume of contacts to our team, which has resulted in lengthy wait times. notwithstanding the delays in making the agreed payments and for this we are truly sorry. We will continue to work hard to ensure such isues are avoided in future

Valutata 1 stelle su 5

Took far too long to deal with the…

Took far too long to deal with the claim. Clearly under staffed and needed multiple chases and escalations.

31 maggio 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

We’re sorry to learn about your experience with us. The failure of some industry leading installers has resulted in unprecedented volume of contacts to our team, which has resulted in lengthy wait times. We are working hard to prevent undue delays. if your claim remains outstanding please reach out to us directly at claims@installsure.co.uk with details of the case to include your name, address, policy and claim number so we can prioritize resolving this matter swiftly.

Valutata 4 stelle su 5

The process was very straight forward…

The process was very straight forward and quickly dealt with once passed to an advisor. This would have been exceptional but the time delay in getting to an advisor to deal with the claim is longer than idealand caused us other issues with follow on work which then had to be delayed.

16 agosto 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thanks for sharing your rating with us and the community. We’ll continue to work hard to prevent undue delays in our service. we thank you for your patience

Valutata 3 stelle su 5

Finally got payment

Finally got payment, it took a long time to get an answer from them, you have to be very patient.

4 settembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

We’re truly sorry to hear about the lengthy wait time to process your payment and this should have been avoided. we will take this as feedback and continue to work hard to restore your confidence in us

Valutata 1 stelle su 5

Absolute Rubbish!

It is now 15.5 weeks since I first complained to these people and they have not even had the decency to contact me to discuss my issues. Very impressive!!!

11 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

We’re truly sorry to hear about the challenges you faced in progressing your case via the complaints team. We understand your frustration, especially the lack of communication from us. Our team continues to deal with unprecedented volumes of contacts due to failure of key industry Installers and are working hard to get our wait time to acceptable levels. It's clear that there has been poor communication, and we want to get this right. Please can you email our complaints@installsure.co.uk directly with your telephone number, to include your name, address, policy and claim number so we can prioritize resolving this matter swiftly. We appreciate your patience and hope to restore your confidence in our service

Valutata 1 stelle su 5

I started a claim (or so I thought) in…

I started a claim (or so I thought) in November last year. We had a problem with water ingress through our front door, every time it rained, leaving rusty marks down the door and on the floor,
Correspondence went back and forth, and we agreed to replace the letterbox (at out cost and we'll under the £100 excess).

We were told to find someone local, OR we could click on the link to choose someone of their preferred company list! So we got someone we knew and who had already installed other windows for a different project to replace the letterbox, he found that Safestyle had not put a foam pad between the door and letterbox to allow water to be repelled off it.

We went on holiday for 2 weeks and came back to more water on the back of the door and floor, so I got back in touch.

We actually found that the water ingress was coming through the window panel in the door and NOT through the letterbox.

So I sent 3 estimates for the replacement of the whole door and a load of emails that followed with their generic reply, "please 6-8 weeks for the claims handler to assess your claim. Well, I waited 12, then 16 weeks, after I criticised hevlengthvof time I'd had to wait for 1 door, I got a reply back saying that because we had used an unauthorised installer to replace the letterbox (which was agreed by their customer service staff), they were declining the claim.

I've replied back with the proof from Customer service department that at no point was I ONLY to choose someone from their list to replace the letterbox, and that in fact the water is coming from above the letterbox (and water doesn't run upwards)!

Watch this space

21 agosto 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

We’re sorry to learn that you are unhappy with the decision we made on your claim. All claims made to us are assessed in line with the terms and conditions of your policy. Notwithstanding the length of time taken to respond to you, if your claim triggered our exclusion within the policy this will explain why your claim was declined. As you have sent us proof to appeal the decision our dedicate team will review the information and decide on your claim. The failure of some industry leading installers has resulted in unprecedented volume of contacts to our team, which has resulted in lengthy wait times. Should you require any further assistance on this please don’t hesitate to contact our Claims team at claims@installsure.co.uk with details of the case to include your name, address, policy and claim number.

Valutata 5 stelle su 5

Kept me informed at every stage as to…

Kept me informed at every stage as to what was happening about my claim

15 agosto 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thank you so much for taking the time to leave us a 5-star rating – it’s much appreciated! We’ll continue striving to provide exceptional services and outstanding customer care to make every interaction with us remarkable

Valutata 5 stelle su 5

Satified customer

I have delt with Installsure on 2 occasion and on each occasion was completed to our satisfaction

14 agosto 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thank you so much for taking the time to leave us a 5-star rating – it’s much appreciated! We’ll continue striving to provide exceptional services and outstanding customer care to make every interaction with us remarkable

Valutata 1 stelle su 5

Unable to contact them

Unable to contact them. Phone just goes to voicemail.

9 agosto 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure


We’re truly sorry to hear about the challenges you've faced in trying to get in touch with us. Our telephone number is 020 7645 3744 or alternatively you can reach us on email at info@installsure.co.uk or by clicking on the following link https://www.installsure.co.uk/contact-us through our website. We are open Monday to Friday (excluding weekends and bank holidays) from 9:00 am to 17:00 pm.

Valutata 1 stelle su 5

Absolutely scandalous company

Absolutely scandalous company! My door installed by Safe Style had a locking mechanism fail. As Safe Style have gone bust I contacted Installsure to make a claim. After a few days I notice the claim is just rejected with no explanation why!? .. Sent them a complaint lets see what happens. Of course I'm going to contact the insurance ombudsman. A company like this should not be allowed to exist! look at their feedback on here!

7 agosto 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thank you for your feedback. We’re sorry to learn that you are unhappy with the decision we made on your claim. All our claim decisions are accompanied with a letter explaining the reasons behind our decision. We can provide you with a copy of this and as you have registered a complaint with us this can also be included with our complaint’s response. If you can please email our claims team at claims@installsure.co.uk with details of the case to include your name, address, policy and claim number. One of our team members will email you a copy of the decline letter. We look forward to hearing from you.

Valutata 1 stelle su 5

I had 5 new sash windows and French…

I had 5 new sash windows and French patio doors put luckily paid by cheque so made a claim when I was getting condensation and having to wipe down the backs of the windows with a towell, the main reason why I was replacing my windows in the first place so I would get rid of this problem.

Installsure sent their reps Evander who had a look around couldn’t see anything I was doing that created this, didn't even bother taking off their boots, and then wrote a report which was not at all reflective of my home - it was unventilated, I was cooking and boiling food creating steam ( I live on my own mostly and am 65, microwave is my go to ) etc etc. I was gobsmacked, my other windows by the way are ok.

My claim was declined, that was 18 months ago, 3 times now I have gone through the financial ombudsman, with new reports from window experts and the last report was so detailed measuring every little bit of the windows which I have paid for. It has proved the windows do not fit the frames and the gaps are larger than legal standards, which has been accepted and yet I still have had my claim declined and the financial ombudsman upholding Installsures decision. They have said packers can be fitted, but I need to make a new claim for this, back to square one and this has not yet been agreed.

My surveyors were independent not even local to me, they did not benefit from getting further work, but Installsure experts who reported back to ombudsman were all part of the same group as Installsure and commented about my home ventilation without even seeing it.

These insurance backed policies are worthless unless you have a small repair probably around the excess point.i too was offered £50 goodwill

Further to the above comments I followed the complaints letter issued and the financial ombudsman’s advices and put in a claim for the repairs to be done— 5/6 weeks later I have had apologies that they are very busy and Evander would be in touch…….watch this space I think it’ll be another complaint, 8 weeks to reply, then another complaint to the ombudsman, as I know, Evander knows everyone knows these windows cannot be repaired. But they have had 18/19 months not having to pay out anything

20 gennaio 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thank you for your feedback. We’re sorry to learn that you are unhappy with the decision we made on your claim. It’s evident from your comments that your claim has gone through our appeal process via the Complaints Team and the Financial Ombudsman Service (FOS). We can assure you that Installsure always ensure a fair and reasonable outcome is made when reviewing all of our claim’s appeal. The FOS provide an independent service that helps resolve dispute between the customer and the business and are in no terms affiliated with Installsure. If the decision made by the FOS has been accepted by you, this is legally binding and on this occasion we are unable to review the details of the case. However, we would have set out the reasons for our decision in our final response letter and equally the FOS would have done the same when issuing their final decision on the case. Should you need to make a new claim with us, please don’t hesitate to contact our Claims team at claims@installsure.co.uk with details of the case to include your name, address, policy. Our team will support you in progressing your claim. We look forward to hearing from you.

Valutata 1 stelle su 5

Lowest of the low

UPVC double glazing and door salesmen get a bad rep in this country. Installsure is the embodiment of every negative stereotype associated with them. Slick, slimy sales approach that promises the earth. Then hiding behind small print to cry off of making their work correct.
We paid over 3000 for a new front door and were reassured that in the event of a fault we were covered.
So when the door began to stick and not lock because the pins were not engaging we called and asked if it could be adjusted.
The respnose we got was a patronising letter saying that as we had bought the door on finance we could claim under the consumer credit act from the finance company. They went on the say that their small print states that if there is another means of redress they dont have to bother helping customers and due to their small print they were not inteterested in helping.
As it turns out, a few youtube videos and an allen key and the lock is ok again. But like most, I have no time for companies that hide behind small print. So congratulations Installsure, you saved yourself possibly 30 quid with your sneaky small print. By the looks of the reviews on here you will soon end up where a company of your ethical standing deserves to be, out of customers and in the gutter. Good luck.

16 luglio 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thank you for your feedback. We’re sorry to learn that you are unhappy with the decision we made on your claim. Under the terms of Section 75 of the Consumer Credit Act 1974, a finance or credit card provider is liable for goods which are purchased using a finance agreement or credit card, where the goods prove to be defective. In the event your finance, or credit card provider declines your claim, please request a written response from the finance provider and we will then reassess your claim. You can forward the written response to our team at claims@installsure.co.uk with details of the case to include your name, address, policy and claim number. We look forward to hearing from you

Valutata 1 stelle su 5

We made a claim in January 2024

We made a claim in January 2024. They declined the claim so we appealed. They have finally, after 6 Months, declined again. Worst part is they are offering us a goodwill payment of £100 if we accept their decision but nothing if we do not accept and continue our case with the Financial Ombudsman. This is an attempt to bribe us into dropping our case. I would urge anyone who has either had a claim dismissed or like others have been ignored to raise a case with the Ombudsman.

11 luglio 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thank you for your feedback. We’re sorry to learn that you are unhappy with the decision we made on your claim. All claims made to us are assessed in line with the terms and conditions of your policy. Notwithstanding the length of time taken to respond to you, if your claim triggered our exclusion within the policy this will explain why your claim was declined. Any goodwill payment offered to you is often in recognition of any service failure that you may have been subject to in our handling of your claim. This would have been explained in our declined letter and or complaint letter. However, if you feel that the decision we took was not in line with the terms set out in your policy we would love to hear from you, so we can put it right. Please email our Claims team at claims@installsure.co.uk with details of the case to include your name, address, policy and claim number. Our dedicated team will review the matter and contact you to resolve.

Valutata 1 stelle su 5

Had 11 windows,2 doors and a set of…

Had 11 windows,2 doors and a set of French doors fitted by safestyle,had problems from the beginning,they replaced living room window twice(needs replacing again)changed main bedroom window(needs replacing again)was supposed to replace French doors(new ones came but were damaged)kitchen window replaced,the composite front door needs replacing,tried claiming through installsure but getting the same response as everybody else,don’t want to pay out,it’s now time to contact my house insurance provider to use the legal assistance on my policy 😁

26 aprile 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thank you for your feedback. We’re sorry to learn that you are unhappy with the decision we made on your claim. All claims made to us are assessed in line with the terms and conditions of your policy, which would have been sent to you shortly after the installation of your doors and windows. If your claim triggered our exclusion within the policy this will explain why your claim was declined. However, if you feel that the decision we took was not in line with the terms set out in your policy we would love to hear from you, so we can put it right. Please email our Claims team at claims@installsure.co.uk with details of the case to include your name, address, policy and claim number. Our dedicated team will review the matter and contact you to resolve. We look forward to hearing from you.

Valutata 1 stelle su 5

Shares private and confidential documents

This is potentially the worst company I have had to deal with.. first of all it took for me to find someone on linked in and message them to get a response after 2 months of emailing and calling. Once I then got that response it took another 3 months of back and forth forms to be told they can’t do anything as the claim is less than the excess charge they won’t be going forward with my claim. Why couldn’t they have told me this from the beginning so I didn’t have to waste my time? It gets worse, when they sent me over a form to fill out they actually sent me a private and confidential form from another person they was dealing with which I have ever right to share with these people as I have all their private details.
If you want to be messed around for months and potentially have all your private details shared then go ahead with this company if not avoid.

6 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure

Thank you for your feedback. We take all our customers privacy seriously and are keen to understand more about the issue surrounding the private and confidential documents. The failure of some industry leading installers has resulted in unprecedented volume of contacts to our team, which has resulted in lengthy wait times. Please reach out to us directly at info@installsure.co.uk with details of the case to include your name, address, policy and claim number so we can prioritize resolving this matter swiftly.

Valutata 1 stelle su 5

Simply by speeding up the system i also…

Simply by speeding up the system i also had a expensive door fitted by safestyle that as also bowed badly i we are pensioners and feel the cold our kitchen is freezing our claim as been also going on for months we think things are finally all sorted only to get another email saying we haven't provided all the information it's as though they are playing for time hoping we go away maybe they are going bust as well who knows

16 febbraio 2024
Non scritta su invito
Logo di Installsure

Risposta di Installsure


We’re truly sorry to hear about the challenges you've faced in making a claim with us. We recognised the impact the faulty door is having on you and we want to progress your claim as quickly as possible. Our aim is not to delay your claim, for us to validate your claim correctly we do require various information. Further details on this can be found by clicking on the following link https://www.installsure.co.uk/news-events/2019/12/06/how-to-make-a-claim-on-an-installsure-ibg-policy Please contact us with the supporting documents at claims@installsure.co.uk , please include your name, address, policy and claim number . We look forward to hearing from you

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.

Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più