Es ist nicht möglich den Account ohne weiteres zu löschen!!! Mehrmalige schriftliche Anfragen werden ignoriert oder mit E-Mails beantwortet, die Blabla Inhalte haben. Anscheinend darf Felyx keine Kund... Leggi di più
Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più
Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più
Scopri cosa dicono le persone
Waardeloze organisatie, heeft iemand ze ooit telefonisch kunnen bereiken. Ook een boete, waarom is mij na 6 maanden nog niet duidelijk. Wel incasso etc. Er valt niet mee te communiceren. Zie laatste r... Leggi di più
Wild geparkte Roller auf Gehwegen und teilweise privaten Grundstücken. 3 Tage lang war ein Fußgängerüberweg auf der Holtenklinker Strasse in Hamburg Bergedorf durch einen geparkten Roller behindert.... Leggi di più
Onbereikbaar. Hebben duurzaamheid hoog in het vaandel. Ik vind een puntgave helm van Felyx. Het enige wat ik er helaas mee kan is weggooien. Treurig.
Nessuna traccia di inviti alla recensione precedenti
Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative
Non ha risposto alle recensioni negative ricevute
Come questa azienda usa Trustpilot
Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.
Le persone hanno visualizzato anche
All round terrible.
The app keeps freezing and customer service is unreachable.
Veel zeggen, niks doen
Er staat hier al weken een scooter met een lekke band voor mijn buurtbieb, half in mijn voortuin, na meerdere keren chatten en mailen en de belofte dat het ding wordt verplaatst staat hij er nog steeds, wat een ellende.
Waardeloze organisatie
Waardeloze organisatie, heeft iemand ze ooit telefonisch kunnen bereiken. Ook een boete, waarom is mij na 6 maanden nog niet duidelijk. Wel incasso etc. Er valt niet mee te communiceren. Zie laatste review. Misschien wordt t es tijd om deze klachten te gaan bundelen en met z’n alle juridische stappen te gaan ondernemen. Ik heb betaald onder protest en ga mijn rechtsbijstand inschakelen…
Prima product, zeer slecht in verantwoordelijkheid nemen
Update 30-07-24*
Indien iemand een gezamenlijke claim wilt indienen, sluit ik mij absoluut aan.
Normaal gesproken prima tevreden over de services. Hoewel soms scooters niet werken, wordt dit vaak direct vergoed wanneer je een melding maakt.
Maar, laatst ontving ik ineens een telefoontje van het incassobureau over openstaande rekeningen. Alles werd altijd direct van mijn rekening afgeschreven en ik was dan ook in de veronderstelling dat alle rekeningen waren voldaan. Echter is door een systeemfout vanuit Felyx een aantal betalingen niet gelukt (oorzaak). Omdat mijn adresgegevens waren gewijzigd ontving ik de herinneringen niet, maar het incassobureau wist mij telefonisch wel te bereiken. Of ik alle openstaande facturen plus daar bovenop de rente en incassokosten even wilde betalen (gevolg).
Hierover contact gehad met Felyx en gezocht naar een constructieve oplossing. 50/50 zou mijn inziens een zeer redelijke oplossing zijn, afgezien van het feit dat ze ook meer moeite hadden kunnen doen om mij te bereiken alvorens hier een incassotraject van te maken. Zeker als je weet dat het aan een systeemfout in JOUW bedrijf ligt. Helaas werd hier geen gehoor aan gegeven en blijf ik achter met het gevoel dat Felyx weinig waarde hecht aan klanttevredenheid- en relaties.
Gemiste kans en behoorlijke blunder.
* Update: zojuist ontving ik een tweede incasso.... Helaas word ik onbegrijpelijk hard op de kosten gedreven door deze ontzettend amateuristische organisatie. Wat een schande, vooral omdat er 0 beweeglijkheid is vanuit Felyx om een schikking te treffen in een casus die zijn oorsprong bij het bedrijf zelf vind.
Zoals Rob Geus zou zeggen: Man, man, man
Ik snap dat deze scooters niet meer te zien zijn in het Amsterdamse straatbeeld. Wat een rukbedrijf is dit. Het probleem neerleggen bij de klant als het betalen niet lukt?! Heel vaag beleid. Ik heb altijd automatisch afschrijven aanstaan en toch gaat het fout ze. En dan een factuur uit Maart en doorzetten in mei en dan mij verrassen met een incassobureau. Slechte scooters, slechte klantenservice en slechte financiële administratie.
Scooters worden te pas en te onpas…
Scooters worden te pas en te onpas ergens geparkeerd. Hier wordt de hand niet aan gehouden. Mensen met een rolstoel of rollator kunnen er niet meer langs. Scooters staan er ook lang en worden niet opgehaald.
Unreliable and Frustrating Experience – Avoid Felyx
I've had enough of the Felyx app's unreliable and scammy behavior. Time and time again, the app fails to work properly, leaving me stranded by the moped waiting for support to end the ride – if you can even call it "support." It takes forever to reach them, and the whole process is incredibly frustrating.Adding insult to injury, service zones seem to disappear out of thin air without any notification. You pick up a bike, assuming you can return it to the same spot, only to find out later that you can't. This is deceitful and misleading.And then there are the threats of a €70 fine. This is nothing short of a scam. Instead of providing a reliable and user-friendly service, Felyx chooses to intimidate its users with fines.Save yourself the headache and avoid Felyx at all costs. Their service is a complete joke and a waste of time and money.
"Automatisch afschrijven mislukt, zorg dat de betaling binnen is voor xx-xx-xxxx"
Dit is complete BS, ik heb altijd geld op m'n rekening staan, en al het andere kan prima afgeschreven worden. Nu blijf ik na iedere factuur een melding ontvangen dat de betaling niet afgeschreven kon worden van mijn rekening, en dat IK er voor moet zorgen dat het maar op tijd betaald wordt. Zo niet dan krijg ik incassokosten/rente aan m'n broek.
Oftewel, betaalsysteem niet in orde hebben, verantwoordelijkheid bij de klant laten, en in 1 van de honderd mailtjes per week die de klant ontvangt aangeven dat het je als bedrijf niet gelukt is. Lekker de rente en incassokosten/verhogingen incasseren en jezelf tegelijkertijd indekken.
Dit is uitmelken. Meermaals gemailt met verschillende service agents gesproken en ze geven allemaal hetzelfde nietszeggende antwoord. "Zorg dat er genoeg geld op je rekening staat", "neem contact op met je bank", "Storing met ons betaalsysteem" maar nooit een oplosing, en het maar aan mij overlaten.
Naar mijn weten is dit wettelijk gezien verboden, hetzelfde geldt voor incassobureau's die 'vergeten' de 14 dagen brief/mail te sturen en direct overgaan op incassokosten.
Fyx your s**t Felyx omfg...
Een factuur ontvangen terwijl ik de…
Een factuur ontvangen terwijl ik de scooter niet een gebruikt heb. De factuur is voor 4.68km 45euro. Na contact te hebben opgenomen met de klanten service krijg ik te horen dat ze hier niks aan kunnen doen. Gelijk de laatste keer geweest voor mij!
Felyx - De Beste Manier om je Geld Weg te Gooien!
Wil je weten hoe je het snelst je geld over de balk kunt smijten? Probeer Felyx! Voor de prijs van een ritje met Felyx kun je bijna 10 keer de bus pakken. Serieus, je zou denken dat je een privéjet huurt in plaats van een scootertje.
Van de tien scooters die ik heb gehuurd, waren er acht kapot. Dat is toch geweldig? Gratis fitness, want je kunt lekker een stuk wandelen als je scooter het weer eens begeeft. En als je de rit beëindigt omdat de scooter kapot is, mag je alsnog betalen. Dat is gewoon next-level klantenservice!
De app is een ander hoogtepunt. Hij reageert zo traag dat je bijna denkt dat hij door een schildpad is ontworpen. Maar hé, die extra minuutjes tellen lekker door, dus je betaalt gewoon extra voor het privilege om niets te doen.
En dan de klantenservice. Oh, de klantenservice! Ze zijn zo behulpzaam dat ze je gewoon uitlachen en totaal niet serieus nemen. Echt, als je een stand-up comedy show wilt, hoef je alleen maar Felyx klantenservice te bellen. Een betere grap vind je nergens.
Kortom, als je graag je geld uit het raam gooit, ga dan vooral voor Felyx. Voor hetzelfde geld kun je, als je een jaartje spaart, je eigen scooter kopen. Maar waarom zou je dat doen als je ook kunt betalen voor kapotte scooters en belachelijke klantenservice? Felyx is absoluut de beste manier om je geld en geduld te verliezen. Pure comedy goud!
App loopt voortdurend vast
App loopt voortdurend vast. Het vraagt meermaals om betaalgegevens. Wat een drama. Onbruikbaar zo
Boete
Ik heb voor het laatst een scooter gehuurd in December. Nu krijg ik een boete toegestuurd omdat ik in mei 15 km te hard zou hebben gereden. Ze sturen gewoon willekeurig boetes naar personen lijkt.
Mauvaise expérience
Sur 3 utilisations, nous avons eu 2 fois un pneu crevé qui à faillie nous causer un accident ...;
Egalement problème pour le déposer .... bref à éviter
Klacht ingediend over gevaarlijk geparkeerde scooter
Klacht ingediend over fiets die midden op het fietspad stond. Na een week een semi automatische reactie dat de gebruiker gewaarschuwd is en men iemand stuurt... Gelukkig zijn wij als bewoners wat proactiever.
Na de reactie van de klantenservice een reactie gestuurd dat dit geen stijl is. Vervolgens een belerend emailtje. Mocht iemand het weten, ik hoor graag waar klachten gemeld kunnen worden buiten Felyx om maar direct bij de beslissende overheid bijv.
Klacht ingediend over fout geparkeerde…
Klacht ingediend over fout geparkeerde scooter (voor ingang parkeergarage).
Hierop een automatisch bericht ontvangen, maar na 2,5 dag nog steeds geen actie.
gevaarlijke situaties
Ik wil eigenlijk 0 sterren geven, maar dit kan helaas niet. De scooters worden overal te pas en te onpas neergezet. Blokkeren de trottoirs, veroorzaken gevaarlijke situaties. Met een rolstoel ben je genoodzaakt uit te wijken, je kan geen gebruik meer maken van het trottoir. Het lijkt me een goed plan dat er aangegeven kaders worden gemarkeerd op plaatsen in de stad, waar de scooters geparkeerd kunnen worden, zodat ze niet meer overal lukraak neer worden gezet.
Een teleurstellende ervaring
Een teleurstellende ervaring. Scooter buiten de zone geparkeerd, omdat de scooter zelf niet goed werkten en zomaar uitviel. Hierover contact gezocht met de klantenservice, zeggen dat het ze hier niks aan kunnen doen en willen de kosten op mij schuiven. Schandalig hoe je zo met je klanten omgaat en voor mij ook meteen de laatste keer!
Wegversperren
Al een paar keer is er een Felyxscooter bij ons achter de auto geparkeerd zodat ik met geen mogelijkheid weg kon ,dus mijn zoon maar weer ingeschakeld om dat ding aan de kant te slepen ,er is een melding van gemaakt maar 2 dagen later nog niemand gezien om dat ding te verplaatsen
Proberen me een boete aan te smeren
Proberen me een boete aan te smeren. Klantenservice ronduit onbeschoft aan de telefoon. Op de chat kunnen ze geen Nederlands (“wijgeren”) maar wel mij juridisch advies geven. Zie ze eerder bij de rechter dan dat ik dit betaal.
Altijd vaste klant geweest overigens. Niet meer.
FOUTIEVE BOETE , NA EEN JAAR , KLANTENSERVOCE HEB JE NIKS AAN
Mei 2023 zou ik een overtreding begaan zijn. Dit wordt pas even februari 2024 gemeld , terwijl dit eind juli 2023 bekend is.
In plaats van mij hierop te wijzen zodat ik nog bezwaar kan aantekenen voor 8 augustus 2023 kiezen zij ervoor de boete op 28 augustus te betalen en dus voor mij te bepalen dat ik er mee eens zou zijn.
Ik heb gekeken wat nou precies de aanklacht was en de aanklacht bleek onmogelijk te kunnen zijn gebeurd. Mij is dus de kans ontnomen om bezwaar aan te tekenen tegen deze foutieve boete. Ook geen enkel bewijs is meegestuurd
Eind februari 2024 krijg ik ineens bericht van de klantenservice dat ik een boete zou hebben en deze binnen 5 werkdagen afgeschreven zou worden. Zeer bijdehand terwijl dit allang bekend was 6/7maanden terug. (Wettelijk termijn is 4 maanden)
Na meerdere mails en telefonisch contact te hebben weigeren ze hierop te reageren. Klantenservice belt nooit terug en als je ze aan de lijn hebt kunnen ze niets doen. Het administratieve gedeelte is nooit aanwezig als je ze belt. Hierna krijg ik weer bijdehand een mail met of ik nog even de boete wil betalen....
Na 4x gemaild en gebeld te hebben en niet serieus genomen te worden ga ik deze zaak maar uit handen geven en zodoende maar een reactie afdwingen van dit onprofessionele bedrijf.
Come funziona Trustpilot
Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.
Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.
Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.
Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.
Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.
La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.
Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.






