Wordtune Recensioni 

581
•
TrustScore 4 su 5

4,2

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 3 stelle su 5

The “Ask Wordtune”/AI text creation feature on IOS suddenly stopped working for me. Every prompt gives me “Something went wrong. Try again in a few minutes.” I tested it on three different devices, an... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Every day, I use this tool For a long time, I have been using Wordtune regularly, and it has become an integral part of my daily work. The Rewrite feature has been particularly helpful in impro... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

I've been using Wordtune regularly for a long time, and it's become one of those tools I genuinely rely on in my day-to-day work. I especially use Rewrite to quickly improve phrasing, tone, and c... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 4 stelle su 5

Definitely satisfied, but... I love the web-based version. In the future, I will rate the app 5 stars once it becomes more stable (sometimes it doesn't recognize the selected text) as well... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Azienda di software

Scritti dall'azienda

Wordtune is a Generative AI powered platform designed to enhance productivity and creativity in writing. It offers features like content rewriting, AI-driven suggestions, content creation, and summarization. Millions of professionals use Wordtune every day. Try it for free and get things done faster.


Informazioni di contatto

4,2

Molto buono

TrustScore 4 su 5

581 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Chiedi ai clienti di scrivere una recensione

Questa azienda invita i propri clienti a scrivere recensioni - sia positive che negative

Ha risposto al 88% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 24 ore

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

4,2

Tutte le recensioni

(581)

40 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Outstanding Service…

I was completely impressed with the way Ela provided good customer service. Prompt and professional with great team work. The tools Wordtune offers are great for creating high-quality content.

3 luglio 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi Sandy,

Your feedback is greatly appreciated! It’s our pleasure to hear that we were able to assist and help you achieve your goals. That's what we're here for!

Happy writing!

Valutata 5 stelle su 5

Hi There, My name is Anthony, a postgraduate student in London. Recently, while trying to subscribe to Wordtune, I picked the wrong subscription. This really made me very worried, so I reached out to

Hi There,
My name is Anthony, a postgraduate student in London. Recently, while trying to subscribe to Wordtune, I picked the wrong subscription. This really made me very worried, so I reached out to Wordtune to request help to address my issue. Ela kindly picked this up and acted on it very promptly. I am so grateful because this issue was given prompt attention and was resolved quickly. I recommend Wordtune to everyone.

29 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi Anthony!

Thank you so much for taking the time to leave this review! We're so glad to hear Ela was able to help you out quickly and efficiently. We understand these situations can be stressful, and we appreciate your kind words about her prompt attention.

We're always happy to help our postgraduate students! Wordtune is a great tool for anyone looking to elevate their writing, and we're glad to have you on board.

If you have any questions in the future, please don't hesitate to reach out! Happy writing!

Valutata 5 stelle su 5

Best AI tool for writing.

I am PhD student, I am using this tool since October 2023. Now i am addict of this tool, I feel relax and I can do more work in short time. I really appreciate your efforts. I also recomend my friends to use this tool.

1 ottobre 2023
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Thank you for leaving your feedback! We're happy to hear Wordtune has been a great companion on your academic journey. This is exactly why we do what we do.

We appreciate you, and we're so glad to have you around. Please know that you can always reach out to us (through help@wordtune.com) with any questions or concerns you may have.

Happy writing!

Valutata 5 stelle su 5

Excellent tools

I think this software is a perfect tools for all users, especially for the postgraduate students.
My real advice is to use this programe, it will reduce the time of acheving the required tasks.

25 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there!

Thank you for your positive review! We're glad to hear that you find Wordtune to be a perfect tool! Your advice to use the program is much appreciated, and we're glad it helps reduce the time needed to achieve your tasks.

Happy writing!

Valutata 1 stelle su 5

refund request

They deducted 3999.99 EGP for renewal without a confirmation I don’t want this subscription and I want all my money back.

14 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there!

I'm so sorry to hear that your subscription renewed without confirmation and a charge was applied to your account. I understand how frustrating this must be, and I completely empathize with your desire to have this resolved.

But don't worry, we got your back and we're here to help. Just keep in mind that our plans are recurring (as stated in our Terms of Use), meaning they auto-renew at the end of each billing cycle.

I see that someone from our team has already reached out to you. They'll be happy to assist you with.

Please know that we're here for you and want to make things right.

Valutata 1 stelle su 5

This company will rob you and charge…

This company will rob you and charge you after using a free trial. DO NOT ACCEPT their free trial they will stealth charge you. It took me two years to notice they had charged me for a service I never used after the free trial.

Update: Ok so a generic reply atm, my above statement stands. Just because they have said someone will contact me doesn’t mean they will or have done. If they do then I will edit the review accordingly.

20 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there,

Thank you so much for letting us know about this. I understand this must be frustrating, and I sincerely apologize for the inconvenience it's caused you. We'd love to make things right. A team member will be reaching out to you shortly to discuss how we can help.

We are here for you.

Valutata 5 stelle su 5

Excellent Customer Service

I am here to write a review for Ela. I have never seen such a proactive, sensible and empathetic service provider before. I want to thank Ela for understand my situation and resolving my subscription issue with her prompt email replies. Wordtune is a wonderful tool it has improvised a lot and the team takes lot of efforts to add new features.

20 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Thank you for your positive feedback! We greatly appreciate your kind words and are thrilled to hear that you had a positive experience with one of our support expert, Ela. Your satisfaction is our top priority, and it is truly rewarding to know that we were able to meet your expectations.

Please know that you can always reach out to us (through help@wordtune.com) with any questions or concerns you may have. We're always here.

Happy writing!

Valutata 1 stelle su 5

To cancel the service

To cancel the service, there are instructions on the website, but they don't work. You press 'cancel subscription' ten times, and nothing updates on your account. We canceled two years ago, but this year we realized that the cancellation never happened, and we were charged $170 each year. The email we used for the subscription isn't in use much now, so we missed the warning emails about the subscription being reactivated. Today, I am trying to cancel again, and the same story—nothing happens following the instructions on the website.

18 giugno 2024
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

I forgot to unsubscribe on time (I…

I forgot to unsubscribe on time (I unsubscribed because I don't write in English often. I found the paraphrasing feature of Wordtune amazing.). Their support team not only helped me unsubscribe but tried their best to understand my need and experience. Their earnesty is absolutely impressive.

10 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there!

We're so sorry to hear you went through the trouble of unsubscribing! We understand that Wordtune might not be needed every day, especially if you're working primarily in another language. We're thrilled to hear you found the paraphrasing feature amazing, though!

While Wordtune's core writing and paraphrasing features currently focus on English output, we do offer translation support for several languages. This allows you to input text in Spanish, Mandarin, Arabic, Hindi, Korean, Hebrew, Russian, German, French or Portuguese, and we will translate it to English before working our magic on the phrasing.

If your writing needs ever shift back to English, or if you find yourself working in any of these supported languages, we'd be delighted to have you back! Our support team is always happy to help with any questions or concerns.

Valutata 5 stelle su 5

Ela from Customer Service literally…

Ela from Customer Service literally deserves a raise or at least a bonus. I wish her nothing but the best, and I hope her pillow is always cold, and every day is a good hair day for her. She was so understanding of my situation and genuinely saved me. Other than that, Wordtune is great, I've used it for over a year and never had any complaints!

10 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there!

Wow, this is such a fantastic review! We'll definitely be sure to pass this on to Ela – she'll be thrilled to know she made such a positive impact. We appreciate you taking the time to share your experience, and we're glad Ela could help!

Here's to Ela, cold pillows, and good hair days – and a big thank you for being a Wordtune user for over a year!

Valutata 1 stelle su 5

Awkward and Frustrating Experience with Wordtune's Customer Suppor

I recently had a frustrating experience with Wordtune's customer support that disappointed me.

On June 5, 2024, I contacted Wordtune to change the email associated with my Premium account. Despite my repeated attempts to get help, I didn't receive a meaningful reply until more than 14 hours later. I clearly explained that I needed to deactivate the account linked to my email account and transfer my Premium subscription. However, the support agent, Nikki, seemed to misunderstand my request, stating that no account existed under the first email and suggesting I sign up for a new account. This was not the solution I needed.

My frustration grew as the hours passed without a proper resolution. I had to explain the issue multiple times, and even then, the responses were delayed and unclear. At one point, I was offered a discount link that didn't work, adding to my frustration.

By June 7, 2024, I was thoroughly fed up. I had been assured that my issue would be resolved, but instead, I faced more delays and miscommunication. I couldn't understand why it was so difficult to get a straightforward answer and a quick resolution. The whole ordeal made me appreciate Grammarly's superior customer service even more.

In the end, I decided not to reactivate my Wordtune subscription. Despite the product's promising features, the support was so poor that I couldn't justify continuing the service. Wordtune needs to improve its customer support to retain users seriously. I'm sticking with Grammarly, which has proven far better in all aspects.

5 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there!

Thanks so much for sharing your thoughts. It is greatly appreciated since we are always looking for ways to improve our services based on feedback from our users.

We truly apologize for the frustration this has caused. Kindly note that we usually respond within 1 day, and we are committed to assisting our users with their concerns/questions. We understand the importance of timely responses and strive to address user concerns as quickly and efficiently as possible. We are dedicated to learning from this experience and continuously improving our services.

We would be happy to make things right with you, and provide you the discount that was promised.

Again, we sincerely appreciate your feedback.

Valutata 1 stelle su 5

Why should I pay you when I do not want it????

I have made a subscription to wordtune and it was billed annually to my credit card for 179.88$. Charged me 179.88 dollars on Jan 28, 2024 for a subscription I didn't even click on!!!! Why should I pay While I am not using?????
I intended to pay 15 dollars a month, but when pressing the deal it took me to a deal about 180 a year .Although, I do not want the wordtune premium annually since I am not satisfied with the plan and would like to cancel it and request for refund the amount for which period I have not used, Anyways, I have cancelled the plan, expecting that to get a refund for the rest of the period that I won't be using. I know there are terms that if the customer does not get satisfied from the subscription they have every right to ask for the refund. Now, I do not get to see the refund and also, my plan has been cancelled. Please explain why should I pay you for not using anything? Wordtune does not have any options to talk to them except a messenger on their web application which takes a day or more to get response. This is ridiculous to have such an amazing platform do such mischievous activities with the billing and this shows their unethical behavior and customer centric approach.

Updated:
I have cancelled the plan and now, I got charged for the annual plan without even using the subscription. I requested a refund for the service that I am not using. Your support center does not answer my questions and they always quote some phrase out of the blue that it is already mentioned. I know what I clicked and subscribed. Wordtune should also respect the customers choice and should resolve their concerns. Now, after I cancel the plan, I could not even look for the billing documents in my accounts page and any reference number to provide you. I request a swift action for my concerns and refund asap.

2 aprile 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there!

Thanks for bringing this to our attention. We apologize for any confusion or inconvenience this may have caused. Please know this was never our intention.

Note that the Wordtune Unlimited Plan is $37.50 USD per month for a monthly subscription. And it is $179.88 USD per year for a yearly subscription—which is the equivalent of $14.99 per month. All of this information is displayed on our Plans & Pricing page (https://www.wordtune.com/plans).

Please feel free to reach out to us through our Help Center (https://support.wordtune.com/en/), or through our email (help@wordtune.com). It normally takes us a day to respond. Rest assured, we'll take care of you and your concerns.

We are here for you and look forward to hearing from you.

Valutata 4 stelle su 5

Membership prices...

Membership prices have sadly increased quite a bit.
I personally think the old prices were perfect and much more affordable for customers who rely on this program for personal work, projects or their studies. But at least now they've given me a free one-month trial to help and support me. I appreciate their effort! Thank you.

2 aprile 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Thanks so much for sharing your honest thoughts. We appreciate your feedback regarding our product pricing, and we understand your concerns.

As we strive to provide our customers with the best value for their subscription, we recently upgraded our premium plans. It now includes access to two of our products: Wordtune Write (rewriting tool) & Wordtune Read (summarizing tool). To know more about this recent update, you may check out this article: https://support.wordtune.com/en/articles/8995735-wordtune-your-ai-workspace

We understand that our recent updates may not always align with everyone's expectations, but we will share them with our team so we can continue to improve our product and provide you with a pleasant experience.

Again, thanks so much for your feedback!

Valutata 1 stelle su 5

Specialists in Unauthorized CC Billing

They use a third party agency that specializes is bombarding credit card issuers with doctored documentation to support unauthorized credit card charges. They keep popping up on my Citibank statement and the company they use is relentless with providing them with pages of nonsense with TOS and IP addresses.

REPLY TO WORDTUNE:

Thank you for your reply, however your explanation does not align with the facts of this situation. As I mentioned previously, my company never signed up for or agreed to any terms of service with Wordtune. The screenshots and documentation you provided to Citibank did not actually include any information tying the charges to our company or employees.

The dates on those screenshots also conflicted with the alleged initial sign-up you claim occurred two years ago. It appears these may have been doctored or manipulated, which could constitute fraud when presenting them to a financial institution.

I have already escalated this matter to the Consumer Financial Protection Bureau due to the suspicious nature of the documentation provided. Citibank was also made aware that your third-party chargeback firm, Chargeback 911, has faced lawsuits from the U.S. Attorney General over similar unethical recovery tactics.

Numerous online reviews show a pattern of Wordtune refusing cancellations and continuing unauthorized billing over years. If you have any actual proof that our company legitimately signed up for and used your services, I urge you to provide that. Otherwise, continuing to pursue these charges appears to be an intentional fraudulent scheme on your part.

My company will not be intimidated by manipulated evidence.

28 marzo 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there!

Thank you for bringing this to our attention. Please know that this is not our intention. And we would love to look into this for you. We hope you would allow us to make things right with you, and to help you have a better Wordtune experience. Please let us help you by sending us an email at: help@wordtune.com

Also if you have an active subscription, kindly note that our plans are recurring, which means they auto-renew at the end of each billing cycle. This is also stated in our Terms of Use (https://www.wordtune.com/terms-of-use) to ensure our users are informed.

In addition to this, users always have the to option to cancel their subscription through their account page to stop the auto-renewal of their subscription. You may check out this article to know how: https://support.wordtune.com/en/articles/5304438-how-do-i-cancel-my-wordtune-premium-subscription

Again, we thank you for your time. We hope to hear from you soon.

Valutata 2 stelle su 5

I have really enjoyed Wordtune but…

I have really enjoyed Wordtune but recently I am considering leaving. Customer service is just artificial intelligence, and their recent update is really bad. When you try and remove the tab option with the X icon, it doesn't work. Instead it crashed and deletes work. Another issue is that you need a bigger screen to see all options for suggested corrections. I have noticed when I move the window from my laptop screen to a desktop screen all is reveled. If you want to talk to someone about the techical error. It is just AI. IF they only talk to you with AI and you are paying a good price per month its not worth signing up. I think I will join Grammerly as they let you have a student account regardless of when you signed up.

25 marzo 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there!

Thanks so much for bringing this to our attention. We sincerely apologize for the inconvenience. We understand that you have encountered issues, and we're here to help.

With regards to Wordtune crashing or for any technical issues, please note that they're normally resolved by doing basic troubleshooting steps. For more information on our troubleshooting steps, check out this article: https://support.wordtune.com/en/articles/7470557-basic-troubleshooting-steps

We also appreciate you for sharing your honest thoughts about our recent updates. As we strive to provide our customers with the best value for their subscription, we'd also love to hear more about them.

if you need further assistance or have more feedback for us, our team is here for you. Please reach out to us through: help@wordtune.com. And we'll help you right away. We're here to assist you in any way we can.

Valutata 5 stelle su 5

Kenny with WordTune = ROCKSTAR

Working with the WordTune team, specifically Kenny, to resolve our account issues was a breeze. She was persistent in resolving my ticket and helping our team get everything situated. I would give her 10 stars if I could!

4 marzo 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Thank you for your positive feedback. Wordtune, including Kenny, appreciates your kind words and is glad to hear you had a positive experience.

Your feedback serves as a motivation for our team to continue delivering excellent service and maintaining the quality that our customers expect from us.

Hope you have a great day! Happy writing.

Valutata 1 stelle su 5

I got charged £95 without my…

I got charged £95 without my authorisation even though my account still says I’m on the free plan.

2 marzo 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there,

Thank you for sharing your experience with us. We understand that this situation can be frustrating, and we apologize for that. Our team would gladly look into it, we're here to assist you in any way we can.

We’ve sent you a direct email to further investigate the situation. If you have trouble seeing this email, please reach out to us through our Help Center (http://support.wordtune.com) or email us at: help@wordtune.com. Hope to hear from you soon!

Valutata 5 stelle su 5

Charged me 180 dollars for a deal I didnt even click on!!!!

I intended to pay 25 dollars a month, but when pressing the deal it took me to a deal about 180 a year 25 dollars a month. I was a little confused but I went back to the home page and did the same deal of 25 dollars a month and the same thing popped up and I just assumed that it was another deal. When trying to pay it charged me 180 dollars for business class and there was no way to cancel my order. I didn't even click on the business deal but it somehow took me there. I try to contact them but they still haven't answered. I dont mind paying 25 dollars but 175 dollars is ridiculous I just want the rest of my money back. The fact that they dont have any other way to contact them like an email or phone number but through a social media account is also ridiculous.

Update:
They were able to get back to me and gave me a refund. They downgraded my offer to monthly and they canceled my subscription so it won't renew by itself. They also gave me a 15% discount if I want to renew with them for another month.

23 febbraio 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there!

Thanks so much for taking the time to leave an update on your review. We're happy that we were able to address your concern, that's what we're here for.

Feel free to reach out anytime for concerns or questions you may have. We're here for you.

Valutata 2 stelle su 5

As a professional writer

As a professional writer, I used to promote this software as a must-have...until venture capitalists took hold of it, and now it's honestly more hassle than it's worth. Not only has it hidden the majority of its better aspects behind a paywall, (fair enough I suppose) its latest genius decision requires users to log on through a temporary e mail link. Why? Not only does this rarely work, on occasions it has snapped my work, resulting in the loss of the work in progress.
This is really short-sighted and undoubtedly aimed at reducing the small amount of people who cheat the system. As a result, the software is no longer stable to use. AI apps move at a fast pace. I fully expect this one top continue to lose tractional and be taken over by one of the big players in AI development within a year. A pity, as it had great potential. There is a management lesson in here somewhere.

10 febbraio 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there,

Thank you for sharing your experience with us. We understand your frustration, and we deeply apologize for any inconvenience this caused.

We value your feedback, and if you're open to it, we would love to set up a call with you directly to better understand your experience. This way, we can improve Wordtune for you and all of our users. If interested, please send us an email at help@wordtune.com.

We hope to hear from you!

Valutata 1 stelle su 5

These people scammed me of $100

These people scammed me of $100.
I never subscribed to Wordtune. Then I see that they've been charging me $24.99 a month since September of last year. I checked both of my email addresses and neither had a premium subscription plan. I wrote them saying they were fraudulent charges and that neither of my email addresses were subscribed to Wordtune. They replied that apparently I was subscribed with some @privaterelay.appleid.com email address (I have no idea why or how) that I didn't know I had, and that therefore they're only refunding me for one of the five months that they charge me. They're pretending like they're being really cool for returning 1/5 of the money they have stolen from me, but have opted to keep the remaining $100. I am trying to dispute the charges via my bank, but just be forewarned.

Update: they're doubling down on charging me even when I reiterated to them that I never signed up for, nor used their service. Apparently, Wordtune does not care if they are charging someone for a service they never signed up for.

No wonder they have an F rating in the Better Business Bureau website!

31 gennaio 2024
Non scritta su invito
Logo di Wordtune

Risposta di Wordtune

Hi there!

Thanks so much for bringing this to our attention. We sincerely apologize for the inconvenience this caused. We hope you would allow us to make it right with you by sending us an email at help@wordtune.com.

We'd be glad to look into this and further investigate. We're here for you.

We hope to hear from you!

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più