Penelope Chilvers Recensioni 

215
•
TrustScore 3 su 5

3,1

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

I'm always suspicious of high end brands that don't allow you to write a product review on their actual website when you have bought something, so please consider enabling this PC, you can do better!... Leggi di più

Valutata 3 stelle su 5

As a potential buyer from the US, I like many of your beautiful shoes. Unfortunately, when I checked the shipping reviews, I hesitate to purchase, especially if I have to return an order. There are po... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

I bought a pair of cowboy boots and I’ve worn them non-stop. They’re great quality and I’ve received complements from friends and family since wearing them. I’m looking forward to wearing them in the... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

The shoes are beautiful but the return process is painful. You already have to pay for postage and to return the item, even though the shoes seem to be small for a large number of people. Royal Mail s... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Negozio di scarpe

Scritti dall'azienda

We design footwear and accessories to fall in love – and stay in love - with. Combining contemporary, fashion led design with enduring style and traditional craftsmanship, Penelope Chilvers produces timeless, made to last pieces that work seamlessly with each season’s trends.


Informazioni di contatto

3,1

Nella media

TrustScore 3 su 5

215 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Non risultano inviti alla recensione recenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti di recente, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 42% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 1 settimana

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

3,1

Tutte le recensioni

(215)

72 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

I ordered two weeks ago - nothing

I ordered two weeks ago now. There has been no dispatch of my shoes and no communication at all. I have emailed costumer service and still nothing. It was only once I continued to email and said I was pursuing chargeback with my bank that they responded saying there was a stock issue and the shoes I ordered weren’t in stock. Not sure why that took over two weeks to tell me and start to issue a refund. Maybe they need to spend less money on their influencer budget and more on running their business properly.

10 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hi Amanda,

We completely understand how upsetting it must have been to wait over two weeks without an update, only to then discover that the shoes were unavailable. We should have contacted you as soon as we became aware of the stock issue, and we’re incredibly sorry that you had to follow up with us before receiving a response.

We have experienced an exceptionally busy period during our Sale, but we recognize that this does not excuse the lack of communication or the delay in resolving the issue. We’re reviewing what happened here with our customer service and stock teams to help ensure that customers are kept properly informed when something goes wrong.

We’re very sorry that we let you down on this occasion, and we appreciate your feedback.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 5 stelle su 5

I have managed to collect 7 pair of…

I have managed to collect 7 pair of penelope chilvers in the last 7 month. My latest pair the Patmos they are lovely looking sandals being as good quality as my other 6 pair. They ooze quality are very comfortable and make you feel special when wearing.
Julie A

30 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hi Julie,

Thank you so much for your wonderful review!

It’s absolutely lovely to hear that you’ve now built a collection of seven pairs of Penelope Chilvers over the past seven months.

We’re delighted that your new Patmos sandals have lived up to your expectations and that you continue to enjoy the quality, comfort and feeling of wearing them.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 1 stelle su 5

Faulty shoes and average customer service

Like another recent reviewer I have loved the brand until it went wrong. Have purchased 7 or 8 pairs of shoes and recently ordered sandals in the sale. Reasonably confident as I already had them in another colour. Delivery was prompt but on taking the lid off the box there was a very clear fault on one of the sandals where the dye hadnt taken on the front of the shoe. It is a quality brand and priced accordingly, but there cant have been any quality control at any stage in the production and shipping process. The fault was reported by email and i was requested to return the shoes and then a refund would be considered. However payment for returns isnt clear and a refund of the shipping I had paid and payment for the return shipping had to be requested. A simple quality check would have avoided all this as they should never have been shipped in the first place. The response from the company has been minimal as others have reported. And a request to lodge this as a complaint completely ignored. This brand has only a few stores and must need on online business but customer support needs to be there for it to work

20 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hello,

Thank you for taking the time to share such detailed feedback, and particularly for being a loyal Penelope Chilvers customer over the years. We’re genuinely sorry that your recent experience has left you feeling so disappointed.

We’re particularly sorry to hear that you felt your complaint was not acknowledged or dealt with appropriately. That is not the level of communication or customer service we want our customers to experience, and we take your comments seriously.

Please can I ask you contact us again on customerservices@penelopechilvers.com with the subject of the email 'FAO Bella' and our Customer Service Manager will pick this up with you.

We are very grateful for your support of the brand, and we’re sorry that on this occasion we have let you down.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 5 stelle su 5

Best Boots I’ve ever worn

On my third pair of boots from Penelope Chilvers and I honestly cannot fault them at all!
My most recent pair of cowboy boots get me so many compliments every time I wear them. They are the comfiest boots I have ever worn, i never want to take them off! I can wear them all day with no issues whatsoever.
What really makes the boots standout is the quality of them and the thought out and intricate design process.

I will continue to purchase my boots and shoes from Penelope Chilvers and recommend anyone who’s looking for a quality pair of boots or shoes that will last a lifetime to do the same!

21 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hi Athena,

Thank you so much for such a wonderful review! It means a lot to hear that you’re now on your third pair of Penelope Chilvers boots and that you’re loving your latest cowboy boots so much.

We’re especially delighted to hear how comfortable they are and that they’re getting you plenty of compliments! We put a huge amount of thought into the design, craftsmanship and details of every pair, so it’s so great to hear that this comes through when you wear them.

Thank you again for your continued support and for recommending us — we hope you enjoy many more years (and many more compliments!) from your boots.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 1 stelle su 5

Diabolical customer service, itty bitty shoes

I ordered two pairs of shoes in the sale and paid for next day delivery.

The shoes weren't delivered on the next working day (I ordered on a Sunday so expected them on Tuesday). Three days after ordering, I was told that one pair was now out of stock. The other pair was finally delivered four days after ordering. I have tried contacting them repeatedly - I have emailed four times, but they have ignored every email. I have not been refunded for the express delivery, and they seem to have no intention of replying to me at all. Genuinely the worst customer service I can remember receiving. It seems I'll have to pursue the refund with my bank.

The shoes that have been delivered are gorgeous, but they are tiny. As others have said, I would estimate two sizes smaller than stated. Buy in person in-store, or avoid.

20 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hello Rhona,

Thank you for your feedback. We’re sorry that your experience did not meet the standard of service we aim to provide.

We appreciate how frustrating it was that one pair became unavailable after your order was placed and that the remaining pair did not arrive within the expected delivery timeframe. We have also since refunded the express delivery charge in recognition of the delay.

We have responded to your emails and refunded the delivery charge as expected. We’re sorry that you remain unhappy with the service you received, but we hope that the refund of your express delivery charge helps to resolve the matter.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 1 stelle su 5

I bought an expensive pair of sandles…

I bought an expensive pair of sandles early this year. They anre already unwearable. Holes on the sole, stretched and broken leather. For the price I would have expected years of wear. Absolutely not worth the money. Please do not purchase

19 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hi Sarah,

We’re very sorry to hear about your experience and completely understand your disappointment. This certainly isn’t the standard of quality we aim to provide.

We’d really appreciate the opportunity to look into this for you. Please get in touch with our Customer Service team, via customerservices@penelopechilvers.com, and we'll be happy to review the issue with you and advise on the next steps.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 3 stelle su 5

There are no shoes in the world more…

There are no shoes in the world more beautiful than these. But my god, the sizing. I am a standard uk 4/37 and had to go two sizes up to even have a chance of squeezing into the velvet flats. Please look into this, as it seems this is a reoccurring frustration across the board.

13 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hello!

Thank you for your kind words about the shoes. We’re delighted to hear how much you love the design, but we’re very sorry to hear about your experience with the sizing.

Your feedback is extremely valuable to us and will help inform how we review the sizing going forward. Thank you again for taking the time to share your experience.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team

Valutata 5 stelle su 5

Great shoes

Efficient ordering process and great shoes. The sandals fitted true to size and are a quality product I will enjoy wearing.

13 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear you’re happy with your sandals and that they fit perfectly. We hope you enjoy wearing them.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 2 stelle su 5

7 weeks, still no refund

I have usually had great service from this company, but I returned a pair of boots which were received by PC on 20 June 26 and I'm still waiting on a refund.
I followed up on 15 July and I had an email saying it would be processed in 2-5 days. I have still not received my refund on 12 August. I guess I will try and recover the amount by contacting my credit card provider, really disappointing.

12 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

We’re really sorry to hear about this and completely understand your frustration, especially as you’ve been waiting much longer than expected for your refund. We’d really like to look into this for you and make sure the refund is issued as quickly as possible.

Please could you get in touch with us via customerservices@penelopechilvers.com, or contact us on 0207 491 9777, with your order number, so we can look into this and get your refund issued ASAP.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 5 stelle su 5

My experience has been great from…

My experience has been great from ordering, clear communication- and have just received my shoes, beautifully packed and really high quality- have tried them on annd so far seem lovely soft leather and I would say true to size, they are an investment for future Summers. Annoyingly after placing my order I received an email with an extra 10% off, which they kindly honoured too, so I’m delighted and will definitely order again.

5 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hello!

Thank you so much for your wonderful review. We’re delighted to hear that you had such a positive experience from ordering through to receiving your shoes.

We truly appreciate your kind words and support. Thank you again for shopping with us — we look forward to welcoming you back for your next pair.

Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 1 stelle su 5

Selling goods you haven’t got

I purchased some boots on 23/07/26 online which were showing as in stock. By the 31/07/2026 i still hadn’t received any shipping information. I called their customer service department for an update and was told by them they were out of stock. Very disappointing that they are selling goods they haven’t got. They told me they would refund the item after 3 phone calls on different days to chase my refund this still hasn’t happened. Sadly I have had to go through the PayPal resolution process to get my money back. I would be very weary in purchasing from this company and if you need any confirmation just look at the previous trust pilot reviews ! Not good

23 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hello Darren,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry for the disappointment and inconvenience caused with your order.

We understand how frustrating it must have been to place an order that was showing as available, only to later be informed that the boots were unavailable. We apologise that this was not communicated sooner and that you had to contact us multiple times regarding your refund.

We can confirm that your refund has now been processed, and we are sorry that it took longer than expected to resolve. We appreciate your patience and apologise again for the experience you received.

Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 2 stelle su 5

overcharged and sent two orders instead of one

I received two pairs of boots and two charges on two separate credit cards though I ordered only one, and the boutique website only shows one order, and one charge. I provided the documentation to Annabel, who responded to the customer contact request. She responded back that I had not provided the two separate credit card charges...so I let her know that they were in fact attached, and I reattached for her viewing convenience, and asked how I could return the second pair of $400 boots. It takes about 24 hours to get a response, possibly because I'm in the U.S. but I have been dealing with this all week. I have initiated a dispute with the credit card company that they don't appear to have record of the transaction. My guess is their use of third parties to handle online transaction is somewhat a culprit.

30 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hello Cindy,

Thank you for your feedback.

We're sorry for the frustration this situation caused.

As the duplicate order and payment required investigation with our systems and payment providers, it took us some time to establish exactly what had happened.

We're pleased we were since able to resolve the issue and provide a prepaid returns label for the duplicate pair.

We appreciate your patience throughout the process and hope to provide you with a much smoother experience in the future.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 1 stelle su 5

Nightmare returning product charged…

Nightmare returning product charged both for delivery and return. No barcode arrived for print at post office return so have to find printer. The first pair I bought were great but size small and narrow. It took three weeks to get money for return, I had to stop the second Klarna payment explaining that I’d returned the product!

20 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hello,

Thanks for taking the time to leave your feedback. We're sorry to hear your return wasn't as straightforward as it should have been.

We do charge a £3 returns fee to help cover the cost of return postage and processing, and the original delivery charge isn't refunded, as outlined in our terms and conditions.

We're also sorry to hear you didn't receive the QR code for your return. If you still need assistance with this, please contact our Customer Service team on customerservices@penelopechilvers.com and we'll be happy to help.

It's great to hear you liked the first pair, although we're sorry the fit wasn't quite right. We really appreciate your feedback and hope we'll have the chance to help you find a better fit in the future.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 1 stelle su 5

Avoid!

Ordered a pair of sandals express (£8 charge) to get them in time for hols. They sent me a completely different pair! Different model, colour, everything. Gutted. Now find I will have to pay a fee to return. What a cheek! Would pay this if I didn't like them but this is their fault. Tried to call them to discuss, tel no hard to find, then no answer and had to leave a message! No confidence it will be answered. Very poor show PC. You came recommended but won't be buying from you again. UPDATE - PC apparently sent my order to someone else. They then sent me a label to forward the shoes I'd received onto that person and... would you believe it.... the label was rejected by Royal Mail. I eventually, after some hassle, received a label to return the shoes to their HO. I couldn't agree to receiving my order from the other person due to being on holiday so they were also returned to PC on the basis they would be sent to me after my hols. But NO, instead PC issued me a refund. Unbelievably this is for LESS than I paid for them, never mind having also been charged for Express Delivery for the wrong shoes which was supposed to be refunded. I've emailed them twice - whilst on hols. No resolution. This company don't deserve to be in business

15 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hello,

We're very sorry to hear about your recent experience and understand how disappointing this must have been, especially with your holiday approaching.

We have contacted you to request a few more details so we can investigate what happened and ensure this is put resolved for you, including arranging the appropriate refund.

We apologise for the inconvenience caused and appreciate you bringing this to our attention. We hope to have the opportunity to restore your confidence in us.

The Penelope Chilvers Customer Experience Team.

Valutata 1 stelle su 5

Refundless!

I returned a pair of espadrilles on 19th June. Now July 12th and no refund. Have contacted customer services to no avail - response received and nothing more. Tracking shows that espadrilles were received by PC on 21st June but I received no confirmation email. Espadrilles cost £193.00 which I would rather like back in my account. So disappointed by what is considered a higher end company.

12 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

Hi Fiona,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're very sorry to hear about the delay you experienced with your return and refund, and we understand how frustrating this must have been.

We can confirm that your refund has since been processed, and we've also sent you an email to confirm this. We sincerely apologise for the delay and any inconvenience caused.

We appreciate your patience and hope to have the opportunity to provide you with a better experience in the future.

Kind regards,
The Penelope Chilvers Customer Experience Team

Valutata 5 stelle su 5

Absolutely love the 2 Pairs of shoes I purchased!

Absolutely love the 2 Pairs of shoes I bought online. I have small narrow feet and the sandals shepherd are perfect. Really comfortable with cushioned sole and 36 is true to size. I had also bought a pair of booties lined with sheepskin wool last winter and the quality was superb. Highly recommend this brand and it's made in Europe.

8 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Penelope Chilvers

Risposta di Penelope Chilvers

We're delighted to hear that you love both pairs of shoes and that the Shepherdess sandals have been a great fit for your narrow feet. It's also great to know that your sheepskin-lined boots kept you comfortable last winter and that you've been impressed with the quality.

We really appreciate your kind words and hope you continue to enjoy your products from us for many seasons to come!

The Penelope Chilvers Customer Experience Team

Valutata 2 stelle su 5

£189 for sandles

£189 for sandles - suede & sole really comfortable but the buckle is so large that on the first time of wearing (& not walking for long) cuts on the top of both of my feet from the corner of the buckle rubbing directly onto the skin. Poor design & unfortunately not recommended

1 luglio 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Awful Company

Zero stars. This company is a scam. Returned over £280 worth of shoes and they have not refunded me. This is despite me having email confirmation from them saying they have received my returned items and that they will refund me. Multiple emails later and they have still not refunded me. I will have to contact my bank to get a charge back.

24 maggio 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Poor customer service

Poor customer service, I have emailed quite a specific question and I was told I would receive an answer in three to four days and when I did get a reply it didn’t address my question one bit. So I will send six hundred pounds of shoes back.

29 giugno 2026
Non scritta su invito

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più