Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Was really pleased with the rad that I ordered. Spoke to Dave who was very helpful and ordered the radiator and advised on what valves to buy. Delivery arrived on day that I had chosen. Ordered Cariss... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Excellent service, prices and delivery. Thank you to Lee who has an encyclopedic knowledge of the product range to help us navigate the huge range of options available to fit out a new bathroom. The... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Excellent help and advice from the beginning. And a great website with lots of choice and ideas. We live in South Wales, our plumber recommended NWT in North Wales for radiators because of their w... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Quality all the way . First class service . Contacted NWT on a Tuesday morning and spoke to Thomas Who sorted my order straight away answered my questions ref to dimensions so placed order . Shower t... Leggi di più

Dettagli dell'azienda

  1. Servizi di riscaldamento e boiler

Informazioni fornite da varie fonti esterne

A warm welcome from all here at NWT. We pride ourselves on being Designer Heating & Bathroom Specialists with decades of experience in steel and aluminium manufacture and worldwide distribution. We offer the complete service, catering for a variety of customer needs. From our Conwy based showroom and offices, we have carefully selected a wide range of products for display, which is open to the public and trade alike to view at your leisure. We offer top quality products available to purchase online or in person at the most competitive UK prices.


Informazioni di contatto

4,4

Eccellente

TrustScore 4.5 su 5

118 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Non risultano inviti alla recensione recenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti di recente, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 100% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 24 ore

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

4,4

Tutte le recensioni

(118)

17 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Recommendation shop!!!

Recommendation shop!!! More radiators than B&Q. Haha. Advice for every question what size color is available how long to wait for delivery is free Very nice staff. Certainly a shop with a large selection.

9 gennaio 2023
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Happy customers

We bought a vertical radiator direct from NWT after having an online chat with their Sales manager. He was so helpful and explained things clearly. We also saved £150 by not ordering the same radiator from a well-known supplier!

13 ottobre 2022
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Buyer beware

Not being a tradesman I took advice on sourcing some designer radiators for my kitchen/Utility/ Downstairs cloakroom. My fitter recommended NWT. I found your website interesting and straightforward to use and I ordered 3 radiators costing over £500.
They arrived boxed and because of their weight the delivery driver put them in the garage for me. They should have been fitted in late July but with Covid, the heatwave and holiday commitments they were not fitted until Sept 20th.
One radiator when unpacked had impact damage from a sharp object - rather than a dent.
I contacted NWT who asked me to photograph the damage and send a report. I then received an email to say the picture hadn't arrived but it wasn't necessary as I had already contravened their terms and conditions by not unpacking and inspecting the goods. I did reply to say the packaging was undamaged and would they re-consider given the circumstances. NWT replied saying their original response still stands.
OK that's one to put down to experience - the last time I'll use mail order for something outside of my comfort zone - I'll use my local builders merchant in future.

20 settembre 2022
Non scritta su invito
Logo di NWT Direct

Risposta di NWT Direct

Firstly we are glad to hear that your installer recommended NWT and that their experience with us so far has been positive.
Likewise that our website was easy to use as we work hard on keeping our site as user freindly as possible.
Regarding your order we are sorry to hear that 1 of the 3 radiators was found to have a small dent during installation.
As with any online purchase you are protected with consumer rights and have a timeframe in which to check and report any issues or wish to return as a change of mind.
Unfortuantely as this was reported over 2 months from initial purchase we were unable to accept a return/claim on the item.
Online purchase protection is there for a reason and we will handle any reports within the stated timeframe guidelines quickly and efficiently.

Valutata 5 stelle su 5

Very helpful

Great company very helpful young man talked me through my options. Very competitive price looking forward to see radiator on the wall

8 settembre 2022
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Replacement radiator. Contact these guys regarding a towel…

Contacted these guys regarding a towel radiator that I had bought three years previously but had not yet fitted (don’t ask)
The rad in question had a tiny leak through a hairline crack at a weak spot near the valve.
I was fully prepared to be told that it was long out of warranty but after sending a few pics I was sent a new rad next day no quibbles just a small fee to cover postage.
Above and beyond springs to mind.
Thank you very much NWT.
Dave

5 maggio 2022
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Take payment but don't deliver!

Failed to deliver radiator on time even though their Amazon page said otherwise (6 weeks late)
Edit: the Amazon page said that the order had been despatched (even though NWT told me it was out of stock and would take 6 weeks!) And the Amazon page was still indicating that any new order would be delivered within a week (even though NWT knew they had no stock!)

Still have not delivered the iron stays so I can't even install the radiator yet.

Edit: once my radiator finally arrived, My Order report said that the radiator had been delivered but the radiator stays were "on route" strange that NWT insisted the stays were hidden in the pallet even though their delevery status said otherwise !

Shocking service
Edit: they delivered the stays very quickly once I complained. Still pretty bad service and one company I will certainly avoid

30 marzo 2022
Non scritta su invito
Logo di NWT Direct

Risposta di NWT Direct

Hi Dean,
Apologies for the issue which you have reported, having reviewed your order I can see that we contacted you when you purchased to advise that the item was out of stock. We advised it would take 6 weeks for re-stock and production, with a likely delivery date to yourself being the end of February. We gave the option to cancel and receive an instant refund at this point. Ultimately you were happy to proceed with the order and this was delivered on the 3rd of March as agreed.
You then contacted us 26 days later on the 29th of March at 23:44PM to advise that the wall stay for your radiator was missing from your order. We responded to the message on the 30th March at 8:08AM advising that the wall stay was packed on the pallet, however if you could not find it, we would ship a replacement on a next day delivery service, despite the timeframe elapsed.
The response was within 9 hours of your initial report and before you had seen this message you had already chosen to leave a review.
We can see the replacement wall stay was received on the 31st of March and we would appreciate if the review could be updated accordingly.
Kind regards,
NWT Direct

Valutata 1 stelle su 5

Total ametuer outfit

Total ametuer outfit. Next radiators bought from this mob should be FLAME RED. . Sent me scrap. When i sent back . Because I only opened one of their scrap radiator packages ,only re embursed me for one . Still own me £181. . You reap what you sow .And the reply below is Rubbish. They changed advert after I highlighted the fack that when you click on the name of the radiator, a picture of an anthacite radiator pops up. Im slating them on every social media forum I can find. If i can stop just one person buying from these Amatuers ,then my job is done.

27 gennaio 2022
Non scritta su invito
Logo di NWT Direct

Risposta di NWT Direct

Our customer placed an order through eBay for "Black" Brecon Radiators . From the eBay listing the Images clearly show a black radiator for sale and the description also states this is a black radiator in multiples places.
NWT duly delivered Black radiators to the customer as per the order which the customer on receipt informed they wished to return as they required anthracite coloured radiators.
Our customer arranged the return of the products with TNT and will have selected the level of insurance that they required on booking.
Unfortunately one of the products on receipt of return was rejected for refund as this was badly damaged in multiple places and not fit for re-sale. The other products were refunded with 24 hours of the return being handled and processed.

Valutata 1 stelle su 5

Service support is woeful

The mark of a good company is how they act when they get something wrong. I would have liked to be leaving a 5star review as the designer rads I purchased look lovely.
When they were fitted by an experienced and reccomended plumber of over 20 years however, a problem became apparent. I had mounted the rads in advance for easy connection and to all intents and purpose it looks perfectly symetrical. Unfortunately thats not the case but there are no externally visible indicators for this. After leaving, I noted that only 2 of 9 bars on rad would heat so contacted NWT. They quickly diagnosed it as being upside down and acknowledged that it should have had a sticker marking the top, but its not uncommon for them to fall off in transit. I therefore had to call out the plumber to return and swap around at my additional cost. I then contacted NWT back afterwards to confirm that was the problem. They were more delighted than me as I was out of pocket due to their error. They absolutely dismiss any responsibility and basically stated they werent willing to discuss it as it wasnt their problem. Anyone can take money in and ship goods out. However there are good ways to do it and bad, and in this case it was bad. To then also not care or take any responsibility when its so obviously at least 50% their error is awful service.

26 novembre 2020
Non scritta su invito
Logo di NWT Direct

Risposta di NWT Direct

Good Evening Gary,
Firstly let me apologies that you do not feel our after sales service was up to your expectations. Having looked into you order and the live chat transcript i can see that the issue relates to the radiator you purchased being installed upside down.
We do specify stickers to the back of the radiators which mark the top and bottom. These are designed to be purposely easily peel, as to not mark the radiators.
However, these are only on as a guidance and we clearly state all our products should be installed by a qualified professional.
The first check before hanging the radiator would be to confirm the top and bottom. If no stickers were present then your installer would have known to check the collectors bars for an internal diverter plate which would have indicated the bottom of the radiator.
You have already confirmed that you hung the radiator yourself before your installer connected the valves and pipework.
Had your installer checked that the radiator had be hung the correct way round before carrying out the additional work then this would have been spotted and the radiator could have been quickly turned around.
Your installer should have also noticed the issue that you reported to NWT (only 2 of the 9 vertical tubes were heating up) when the system was tested on original install. The job should have not been signed off and you should have not have been charged until the radiator was working correctly. The issue of uneven heat is not uncommon and would point to an internal diverter being in the wrong position and the radiator being upside down.
The payment agreement regarding the initial installation and the second call out is between yourself and your chosen installer.
Under the circumstances i do not see how we can be held accountable for any costs in relation to your installation. I am glad to hear that now you radiator is installed the correct way around it is working as expected and you are happy with how it looks.

Kind Regards,
Managing Director
NWT Direct

Valutata 5 stelle su 5

Excellent service

Excellent service, I bought a fabulous designer radiator for my new kitchen, the quality for the price is second to none and your showroom has inspired me to make some changes to my other rooms. The staff are friendly helpful and witty, thanks I will visit again.

18 settembre 2020
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Great service, thank you

We were looking for new shower drain covers and struggling with finding the right size. Rang NWT Direct during lockdown, the staff member who answered the phone went and measured one of the products for me and rang me back to confirm the sizes. Products despatched yesterday and arrived today. Great service, thank you.

1 aprile 2020
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

They don't seem to like negative reviews!

I bought six Nova Live R panel heaters from them. I wrote a review and got a 'please verify your review' email on 20th February 2020. The review was negative but, I thought, constructive for those people that would not like a very noisy bedroom heater with a display so bright it lights up the room. A week later the review's not been published and no communication from them. I had already contacted them about one of them and their suggestion was to send it back at my own cost. However, now all six have an issue and the cost of sending back is outrageous so I'm going to grin and bear it until I can afford ones that aren't cheaply made.
REPLY TO YOUR COMMENTS BELOW: Youo have omitted to mention that I emailed you on 17/02 as follows, but didn't receive a reply: "I’ve delayed doing anything about sending the heater referred to below back because I swapped the noisy 1.5kW heater with another from elsewhere in the house. The replacement was quiet for about a month, maybe slightly longer, but now is as noisy as its predecessor which suggests the installation is fine but the heater isn’t. In fact ALL of them ( 1X 1kW, 3X 1.5kW, 2X 2kW) make a noise to a greater or lesser extent and the 1 kW heater sometimes ‘beeps’ when the programme stops and it defaults to the frost setting. Unfortunately this is in the bedroom too.

I have tried pushing the heaters gently towards the wall in case the fixing is a little loose/flexible but it doesn’t change the level of noise on any of them.

Reluctantly I have to agree with my husband that they are cheaply made, very poorly designed ‘rubbish’ items as all of them seem to have an issue to a greater or lesser extent. Sending any of them back would just result in them being replaced with something equally cheaply made. And anyway, the cost of sending them all back will be ridiculous!

I will leave an appropriate product review. "

28 febbraio 2020
Non scritta su invito
Logo di NWT Direct

Risposta di NWT Direct

Good Afternoon,

After reading back through the email communication you initially reported that x1 of the x6 heaters you purchased was making a noise. We advised some quick initial checks which you confirmed as below:
"The brackets are all secured flat to the wall and the heaters clipped to them. This is the only one that makes a noise and it’s definitely fixed to the bracket"
We then advised we would need the heater returning for testing and you were also going to take a video of the noise reported.
"I will be sending this back to you, I’m just looking for something to ensure it’s ‘sufficiently wrapped’. I also need to video the problem for my own records. I assume you need the wall bracket too"

We confirmed the above and this was the last point of communication on the 21st February.

As of today, we are still awaiting the x1 heater to be returned or a video of the noise reported.

It is very difficult to reply to the issue you have raised or your review when we have yet to see the product.


Valutata 5 stelle su 5

Quality all the way

Quality all the way . First class service . Contacted NWT on a Tuesday morning and spoke to Thomas Who sorted my order straight away answered my questions ref to dimensions so placed order . Shower tray and glass screens were delivered at 8 am Thursday morning on a pallet ,really well packaged. Can,t thank you enough at NWT . Just great quality service thanks

6 febbraio 2020
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

For all your Heating & Bathroom needs…

For all your Heating & Bathroom needs look no further than NWT! Quality communication and advise regarding my initial design ideas, goods delivered on time on a specific day my builders were available, goods arrived in perfect condition and even the installers commented on the quality of the products. I am over the moon the with the finish!

12 novembre 2019
Non scritta su invito

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più