Nordsphere Recensioni 64

TrustScore 3 su 5

3,1

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Jag är otroligt nöjd med servicen! Leveransen var snabb och jag fick ett snabbt svar från kundtjänst när jag behövde ändra min beställning samma dag. De var hjälpsamma och löste allt smidigt, och mitt... Leggi di più

Valutata 3 stelle su 5

Beställde från Nordsphere den 12:e och fick paketet den 19:e, så leveransen var ändå okej. Efter 2–3 dagar tyckte jag det var lite skumt att jag inte fått någon spårningslänk. Jag gick in på Sche... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

10/4 - Beställde en elektrisk brasa för 899kr. 15/4 - Jätte snabb leverans, fick hem den efter fem dagar! 29/4 - Då mailar jag kundtjänst då brasan ger ifrån sej ett hemskt gnisslande ljud.... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Extremely satisfied with my purchase! Ska beställa mer från dem. Jag hade lite svårigheter med att montera produkten, men jag fick rätt hjälp av kundservicen som var mycket samarbetsvilliga.


Informazioni di contatto

3,1

Nella media

TrustScore 3 su 5

64 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Chiedi ai clienti di scrivere una recensione

Questa azienda invita i propri clienti a scrivere recensioni - sia positive che negative

Ha risposto al 44% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 24 ore

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Fornøyd

Har bestilt aktivitets leke til hund, de kom rask og fungerte som beskrevet.

20 gennaio 2026
Non scritta su invito
Logo di Nordsphere

Risposta di Nordsphere

Hei Lyudmyla!

Så fantastisk å høre at bestillingen din kom raskt.
Så hyggelig å høre at aktivitetsleke til hunden kom raskt og fungerte som beskrevet. Vi håper hunden får mye glede av den.

Lina - Nordsphere

Valutata 5 stelle su 5

Snygga hyllor

11 gennaio 2026
Logo di Nordsphere

Risposta di Nordsphere

Stort tack för ditt omdöme och köp hos oss, Sacarias och vad fantastiskt att höra att du är så nöjd med dina hyllor.

Vi hoppas att du får glädje av dina snygga hyllor i många, många år framöver.

Lina - Nordsphere

Valutata 1 stelle su 5

Hanteringen via mail kontakt var attt…

Hanteringen via mail kontakt var att jag samma dag skrev att vi ångra oss så ni behöver då inte skicka den var en hallbänk trots detta så ko. Den 2 dagar senare bad at få skicka en retursedel men de skulle kosta 270 kronor
Oöppnad dessutom
Så vi valde att ändå behålla den
Så mycket strul

17 gennaio 2026
Logo di Nordsphere

Risposta di Nordsphere

Hej Lillemor,
Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme hos oss!

Jag kan se att du lade din beställning den 11/1-2026. Enligt spårningslänken, som du redan har mottagit, skickades varan den 12/1-2026 och var då redan på väg till dig, alltså två dagar efter beställning varan varit redan på väg till dig..
Eftersom försändelsen redan hade lämnat vårt lager var det tyvärr inte möjligt att stoppa leveransen, och varan behövde därför skickas vidare.
Du har självklart rätt att returnera varan, antingen via oss eller på egen hand. Produkten väger över 20 kg, vilket innebär att returavgiften via oss uppgår till 270 kr.
Vi hoppas att detta klargör situationen och att din framtida upplevelse hos oss kommer att motsvara mer än ett enstjärnigt betyg.
Med vänlig hälsning

Valutata 1 stelle su 5

Ingen tillgänglighet eller service

Ingen tillgänglighet eller service

9 gennaio 2026
Logo di Nordsphere

Risposta di Nordsphere

Hej Natalie!
Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme hos oss!

jag ser att Ditt paket är levererat hem till dig som du önskade.

Vi försöka se till att du ska känna dig mer än en-stjärna nöjd över din upplevelse hos oss.

Lina - Nordsphere

Valutata 1 stelle su 5

Disappointing

Ordered a heating blanket/mattress 24/12, then never heard a single word of when it will arrive. No tracking info at all. It's been well over two weeks, still no word. Noone answers the phone, noone calls back even if promised on the answering machine and two emails to customer support are unanswered.

Avoid this company.

9 gennaio 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Grundlurad! Ingen vara, inget svar!

Beställde 18 december och enligt hemsidan skulle leverans ta två dagar. Det var en julklapp så jag var angelägen om att få den snabbt. Fick bara en en bekräftelse med ett ordernummer #35607 men ingen spårningslånk. Har försökt ringa kundtjänst men inget svar. Har tyvärr redan betalat men känner mig grundlurad!! Jag rekommenderar ingen att beställa varor frän Nordsphere! :-(

18 dicembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Would give zero stars if possible

Would give zero stars if possible. This is a fake scam company that takes your money and doesn't send your product. Then when you contact them they create a fake support ticket that doesn't do anything. I ordered a kickbike the 11th of December for my son to open on Christmas and it still hasn't arrived over two weeks later. Shame on you !

26 dicembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Väldigt lång leverans

Beställde ett pennset i början av december till dotterns kompis som skulle ha kalas lucia helgen. Det stod 1-3 dagars leverans och eventuellt lite längre vid jul och Black Friday.
Hade inte fått nån som helst information kring leveranstid, och köpte såklart annat till dotterns kompis och tänkte att dottern kunde få det i julklapp istället.

Men när vi åkte bort några dagar innan jul och jag fortfarande inte hört något om paketet så mejlade jag och sa att jag ville häva köpet.

Fick inget svar på ett par dagar, sen ett meddelande att transportören var meddelad. Då, typ sekunden efter fick jag svar att dom inte kunde avbryta för att det var skickat 😅😅😅

Lite väl genomskinligt....

Jag förstår om det tar längre tid, men ska det gå från 1-3 dagar till 3 veckor så förväntar man sig åtminstone någon form av återkoppling.

Jag har själv jobbat med försäljning och kundservice i måååånga åt, och kommunikation är A och O.
Kommer givetvis skicka tillbaka det även om jag får bekosta returen själv så vi inte har någon som helst användning av sakerna längre.

Nordsphere hamnar.på min "aldrig mer"- lista 👎🏼

23 dicembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 3 stelle su 5

Beställde från Nordsphere den 12:e och…

Beställde från Nordsphere den 12:e och fick paketet den 19:e, så leveransen var ändå okej.
Efter 2–3 dagar tyckte jag det var lite skumt att jag inte fått någon spårningslänk. Jag gick in på Schenkers hemsida och testade att skriva in ordernumret, och då visade den ett paket som hade skickats till Bangkok för över ett halvår sen, vilket var skumt

När jag sen kollade recensionerna blev det ännu mer misstänksamt, många 5-stjärniga såg fejk ut och resten var typ bara 1-stjärniga.
Men paketet kom ändå till slut, och det var rätt beställning, så för mig löste det sig.
Hade känts mycket bättre och seriösare med spårning. Alltid en redflag när man inte får det.

21 dicembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Nordsphere

Risposta di Nordsphere

Hej Gustav!
Stort tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme – det betyder verkligen mycket för oss och hjälper oss att förbättra vår service.
Vi förstår helt att det känns osäkert när man inte får en spårningslänk direkt. I det här fallet beror problemet på transportören och inte på vår sida, men vi tar ändå fullt ansvar för upplevelsen och håller just nu på att se över rutinerna för att spårningsinformationen ska skickas ut snabbare och mer tillförlitligt framöver.
Vi är glada att paketet kom fram som det skulle och att beställningen blev rätt. Samtidigt uppskattar vi din ärlighet – feedback som denna gör oss bättre.
Tack igen för ditt köp och för att du gav oss chansen att rätta till intrycket.
Vi önskar dig en fantastisk fin måndag!
Nordsphere Support

Valutata 1 stelle su 5

Beställning #34944

Beställning #34944
Jag beställde den 12/12 och fick bara meddelandet att beställningen är gjord men det är fortfarande inte skickad för att jag inte fick varan eller ngt meddelandet. Det var lovad att varan kommer inom 4 dagar.

21 dicembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Missnöjd med servicen

Jag gjorde en beställning den 7 december och blev lovad en till fyra dagars leveranstid. Jag har fortfarande inte hört någonting. Jag har skickat mail till kundtjänst avbryta köpet och skulle få svar inom en till tre dagar. På fjärde dagen har jag ännu inte hört någonting. Jag har provat ringa kundtjänst men finns ingen person som svarar utan man ombeds lämna ett meddelande. Jag har inte fått något svar på detta heller. Det enda som gick snabbt var att skicka ut fakturan den kommer redan dagen efter.

19 dicembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Köpte ett dockhus till dottern den…

Upd 2: fick idag paketet 2/1 och innehållet stämde. Dock väldigt less på att det inte framkom nånstans att det skulle ta så pass lång tid då detta skulle bli en julklapp.

Upd: fortfarande inte fått något paket 29/12..

Köpte ett dockhus till dottern den 10/12, har fortfarande inte fått något om att den är skickad. Det är så otroligt tråkigt när detta var en julklapp som dottern nu inte kommer få. Närstående har köpt grejer till dockhuset men nu får hon stå utan dockhus på julafton med endast tillbehör.

10 dicembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Fortfarande inte hört något och inget…

Fortfarande inte hört något och inget svar samt ingen vara som är skickad. Glad över att jag inte har betalat för varan ännu. Ni verkar vara ett stort bluff företag så blir avbryta köp med svea och anmäla er till arn för er kassa support.

Ligger innanför leveransen?. La beställning helgen som var, ingen bekräftelse på att varan är skickad ännu. Skitsnack :)

Hann köpa ett annat leksakskök.

18 dicembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

ang order 34893 Var finns den??

ang order 34893. Har fått faktura som skall vara betald senast 25/12 men ingen leverans. Har varit i kontakt med kundtjänst i tisdags som lovade undersöka saken. Ingen återkoppling efter det trots påtryckning.Blev lovad 1-2 leveransdagar den 11/12. Present som skall ges bort i morgon. Skrev till Nordsphere och svaret i tisdags kom från dealproffsen!?Så besviken. Så behandlar man inte en kund. Kommer aldrig beställa därifrån igen. Skicka faktura är ju enkelt men skicka beställningen??

18 dicembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Nordsphere

Risposta di Nordsphere

Hej Anna!
tack för ditt omdöme!

Vad vi kan se att du redan fått ditt paket 2025-12-19.

vi vill såklart att du ska känna dig mer nöjd än en 1-stjärna hos oss <33

Under tiden önskar vi dig en fantastisk fin Måndag!

Valutata 1 stelle su 5

Inga tecken på leverans... beställning #34916

Liksom många andra har jag också gjort en beställning (nr. 34916) på en vara som ska vara en julklapp och det har gått över en vecka utan att jag hört någonting alls. Jag har full förståelse för att saker kan ta längre tid under perioder med hög efterfrågan men det är alarmerande att inte ha fått någon uppdatering eller bekräftelse på att en orderhantering överhuvudtaget är påbörjad när det gått flera dagar över tiden för den påstådda leveransen. Detta i kombination med den bristfälliga kundservicen lämnar ett mycket oseriöst intryck.

17 dicembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Nordsphere

Risposta di Nordsphere

Hej Albin!

Under juletiden kan leveranser ta lite längre tid, men du kommer att få din order i god tid före jul. Jag ser att din beställning redan har lämnat vårt lager och du kommer få den mellan fredag- måndag.
Vi ska vara hela vägen med dig för att känna dig mer nöjd än en 1-stjärna hos oss <33
Update: jag ser att du redan fått ditt paket den 20712, hoppas att du blivit nöjd, Under tiden önskar vi dig en fantastisk fin måndag!

Stort tack för ert köp hos Nordsphere!

Valutata 1 stelle su 5

Beställning #34277

Beställning #34277
Varan dök ej upp inom utlovas tid, har inte fått mail med spårningsinfo som utlovats och nu har det gått dubbelt tid mot normalfrakt. när jag ringer deras kundtjänst så har numret ingen abonnent.

Uppdatering 19/12 jag har inte fått min order även om de hävdar så i nedan svar….
Varan som beställdes den 8/12 kom till slut den den 21/12.. inte riktigt 2-4 arbetsdagar och jag fick aldrig något bekräftelse mail med spårningslänk

17 dicembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Nordsphere

Risposta di Nordsphere

Hej Peter!

Under juletiden kan leveranser ta lite längre tid, men du kommer att få din order i god tid före jul. Jag ser att din beställning redan har lämnat vårt lager.
Vi ska vara hela vägen med dig för att känna dig mer nöjd än en 1-stjärna hos oss <33

Uppdatering: Vi ser att du redan har fått ditt paket. Vi hoppas att du är nöjd nu. Vi beklagar besväret.

Stort tack för ert köp hos oss!



Under tiden önskar vi dig en fantastisk fin Onsdag!

Valutata 1 stelle su 5

The email address does not work!

The email address does not work!! I haven’t received my package and it’s been 2 weeks

15 dicembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Nordsphere

Risposta di Nordsphere

Hi Kitti!
Our email is working as it should, and we’ve already replied to you. I can see that your order is already on its way to you.
We’ll be with you every step of the way to make sure you receive your Talking Dog Buttons and that you feel much happier than a 1-star experience with us <33
In the meantime, we wish you a wonderful Wednesday!

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.

Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più