furmoo.com Recensioni 

313
•
TrustScore 3.5 su 5

3,4

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 1 stelle su 5

Whilst they make it clear on their website that the slippers are made to order with a delivery time of 3 weeks, mine took 8 weeks to arrive with the excuse that people were sick. I would suggest that... Leggi di più

Valutata 3 stelle su 5

I've brought approximately 7 pairs of Furmoo slippers over the years but find myself disappointed with length of time it takes, only ordered inners! Took nearly 6 weeks, Winter is nearly over! I know... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 4 stelle su 5

The slippers I bought finally arrived and I love them. So well made, gorgeous colours and so comfy I haven't taken them off BUT, customer expectations need to be better managed at point of sale, not a... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Beautiful bags, so soft, for a small bag, its really quite roomy, can fit a full sized wallet, inhaler, lipbalm and pens etc and some of my daughters items I get handed along the way. Got a free w... Leggi di più

Dettagli dell'azienda

  1. Negozio di borsette
  2. anche in
  3. Grossista di calzature

Scritti dall'azienda

Unique Handbags with a story. New Zealand Sheepskin slippers and cowhide handbags. Trusted by 80,000 + customers.


Informazioni di contatto

3,4

Nella media

TrustScore 3.5 su 5

313 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Non risultano inviti alla recensione recenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti di recente, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 77% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 2 settimane

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

3,4

Tutte le recensioni

(313)

33 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 2 stelle su 5

Frustrating customer service, shipping delays, and misleading "sale" tactics.

Frustrating customer service, shipping delays, and misleading "sale" tactics.

I purchased a pair of Furmoo Enclosed Moodles after an AI recommendation. When I placed the order, I received a confirmation stating they were in stock and would be sent straight away. Instead, I was left waiting for weeks with zero communication, having to repeatedly follow up just to find out where my order was.

When they finally arrived, they were not fit for purpose as they would not stay up on my feet while walking. I returned them in good faith, but the company refused a cash refund, offering only a store credit instead.

They cited an online policy stating "no refunds on sale items." However, their "New Year Sale" pricing has been continuously advertised via Google for nearly five months, suggesting this is simply their standard retail price. Under the New Zealand Consumer Guarantees Act (CGA), items must be fit for purpose, and a store policy cannot override your statutory rights—even on a discounted item.

After I firmly challenged them on their legal obligations under the CGA and Fair Trading Act, they finally backed down and agreed to a cash refund. However, they still deducted the original $10.19 postage fee from my payout. While the slippers look nice, the entire customer service experience was incredibly disappointing, dishonest regarding stock levels, and required entirely too much effort just to get them to comply with standard New Zealand consumer law. Shoppers should be very wary before buying here.

1 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Hi Susan, thank you for your feedback. We’re sorry to hear you were disappointed with your experience.
As stated on our website, all of our slippers are made to order, with an estimated delivery timeframe of 14–21 working days. We understand this may not suit everyone, which is why we aim to make this clear at the time of purchase. We also note there was a delay for your order, and for this we do apologise,
We’re also sorry the fit wasn’t right for you. Comfort and fit can vary from person to person, and while many customers love this style, we appreciate it didn’t work for you.
Regarding your refund, once your concerns were raised we processed a full refund as requested. The original shipping charge related to the initial order dispatch, however we appreciate your feedback around this as well.
As a small New Zealand business, we genuinely value all customer feedback and are always looking at ways to improve both our communication and customer experience.

Valutata 5 stelle su 5

Well worth the wait!!

It took ages for my Furmoo slippers to arrive, but it was definitely worth the wait. The quality, design and craftmanahip of these slippers is off the scale - by far the best slippers I've ever owned! Extremely good value for money. 10 out of 10 in every respect!

15 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

That's awesome to hear Matthew - Thank you so much for your review. We so appreciate it, and same goes for your patience with us on your order. Happy days!!

Valutata 5 stelle su 5

I purchased a pair of UGG slippers

I purchased a pair of UGG slippers. They’re absolutely beautiful and so well-made. I wanted them delivered superfast and the whole staff ensured that this happened for me. Couldn’t be more happy. Highly recommend.

4 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

So pleased to hear this. Thank you for sharing

Valutata 5 stelle su 5

Have had my slippers for nearly 12 months


Have had my slippers for nearly 12 months. I had a full knee replacement late last year and was advised to wear supportive shoes and slippers and that were my “furmoo” filled all the requirements. I felt safe and the none slip soles. I wore them every where every day and still do . I thought I would treat my self to a new pair this year

3 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

So pleased to hear this Sandra, thank you 🤩

Valutata 1 stelle su 5

Absolutely a Joke

First order, the giddy goat toat and the furmoo duffle bag: wait time was longer than "21" working days. They preach about quality of work however my totes lining had ripped withn the first week paid $255 on sale, thank god i didnt pay full price.

Seems like they just send the 2nds with sales. The duffle bags stitching was so poor I couldn't use the shoe compartment as it was stitched together. This was replaced however I didn't bother to contact them for a refund on the goat tote due to getting called by Shelley herself who tried to give me a round of f***s after I had sent an enquiry regarding an address change since the postage took so long. Her manner is aggressive rude and EXTREMELY unprofessional. Her behaviour and attitude towards her customers who pay high end money for mediocre quality is appalling. She makes nice stuff but she cannot run a business at all. Her focus is on herself not her customers. Also you can't even leave an honest review as she has them screened and deleted. You do not get sent proper updated tracking info either as all my orders still say pending.

Second order: 2x sheep skin tartan slippers and a Diaz satchel: 1 pair of slippers and the bag were a gift to take to Australia to my terminally ill cousin who's kiwi. I thought she would like a gift from a kiwi company and the nostalgia from the tartan slippers. Had to follow up about postage times. I ordered them and waited 34 working days for delivery. I couldn't wait any longer for the handbag for her as I had left the country. That was delivered when I wasn't home and that took 38 working days. I don't even want the bag myself and i sure as s**t are not paying the postage to send it to Australia after I return home in a month. Absolutely ridiculous the so called 21 delivery time frame.

I absolutely refuse to spend anymore money at Furmoo. You can buy better quality bags from Wrangler. Shelley is the worst business woman I have ever come across. Stop having so many sales if you cannot keep up with demand. How about you actually make sure you have stock in your inventory so it can be shipped ASAP. Do not bother wasting time and money with Furmoo when you can find the same if not better elsewhere. Wasted my money and time.

15 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Hi Laura, I’m really sorry to read this — it’s clearly been a frustrating experience from start to finish, and I completely understand why you feel the way you do.
The delays you’ve described are not good enough, especially when you were working to a timeframe with a gift. We do communicate a general production window, but it’s clear we missed the mark here and didn’t keep you properly updated along the way, which only adds to the frustration.
I’m also genuinely disappointed to hear about the issues with both bags. That’s not the standard we aim for, and I’m really sorry you were left feeling like the quality didn’t match what you paid for.
I also want to acknowledge what you said about your interaction with us — that’s really concerning to read, and not how we want anyone to feel after dealing with our team.
You absolutely should have been able to reach out and have these issues sorted properly, and it’s a shame we didn’t get the chance to make it right for you at the time.
If you’re open to it, I’d really like to fix this for you — especially in regards to the tote and the bag that arrived after you’d already left. Please email us at hello@furmoo.co.nz and we’ll sort a proper resolution.
Thanks again for taking the time to share this, even though it’s not easy to read — it’s feedback we do take on board! Bree @ Furmoo

Valutata 5 stelle su 5

My feet are in heaven

OMGoodness my slippers have just arrived today , and they are brilliant, so soft , colourful , my feet just melted in them.
Super stoaked to support local companies , didn’t realise you where so close to home🥰
Delivering was super quick , info sent regularly.

8 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Thank you so much for sharing Leeann. So pleased you love them already 🩷

Valutata 5 stelle su 5

High fashion cow hide bags!

I have had a couple of bags in different styles and they have been absolutely fantastic! Quality 5 star and style is always a fashion statement that everyone comments on. Just purchased another and can’t wait till it arrives xxx

23 marzo 2026
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Thank you so much Tracy - so pleased you're loving your Furmoo bags ❤️

Valutata 3 stelle su 5

The slippers are magnificent very…

The slippers are magnificent very comfortable and beautifully fitted, worth waiting two months for it.
but the communication with the customer service is extremely poor very frustrating and lacks explanation

3 dicembre 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Hi Hilda, thank you for your feedback. We have taken this onboard and have processes in place so this delay doesn't happen again. Thank you again for the feedback, really pleased to hear you love the slippers ❤️ Bree

Valutata 1 stelle su 5

Very disappointed- website stated 7-21…

Very disappointed- website stated 7-21 working days for delivery. 21 days later, ZERO communication other than stating “21 working days for delivery.”
Also, the Facebook page deletes negative/critical comments regarding delivery delays, and does not respond to questions, other than to say “Thank you for being patient with us.”
Zero guarantee it will be here for Xmas- seeing that I have seen from Facebook that others from 11 October and the 23 October are still waiting.
Furmoo- much, much better communication is needed, and if you do not have the capacity to fulfil orders on time- don’t take them. These delays are unacceptable, especially seeing that in a trustpilot response dated 27 Nov, you stated that delivery times were back to normal!
I have been able to get a refund, which is very good.

4 dicembre 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Hi Ceri - Thank you so much for your feedback, we have taken it onboard. We totally understand the frustration waiting longer than expected for your order, we are working on improving our timelines and communication regarding this, in the mean time as requested I have cancelled and refunded your order for you. I am very sorry for this disappointing experience, and have taken your feedback on board for future orders. Furmoo Crew

Valutata 1 stelle su 5

5 weeks after ordering x 3 pairs of…

5 weeks after ordering x 3 pairs of slippers I emailed to ask about my order. Generic answer, 21 days to make etc etc. Spent over $400, was told in order would receive a free gift - x 3 Chupa Chups.....
One pair was so very different to the pictured example, even colour was different. Sent another email and basically told I could return for a refund. Suppose I would have to pay postage. These scuffs were for my daughter and she refuses to wear them as she dislikes them so much. Very disappointing responses and general customer care. I went to leave a review on their website but the reviews have been removed.
This company really needs to look at their customer care and be honest about delivery times - why does it take a minimum of 21 to make a pair of slippers?
Very unhappy and will never purchase from them again.

19 settembre 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Hi Catherine. Thank you for taking the time to share your feedback. We’re truly sorry to hear about your disappointing experience, this is not the level of service we aim to provide.
We understand how frustrating it was to wait longer than expected for your order, and we apologise that our communication around production and delivery times wasn’t clearer. We had many delays during this sale period, and it's not something we are proud of. Each pair of slippers is handmade, which can extend the creation process, but we recognise that this should have been communicated more transparently from the start.
We’re also very sorry that one pair did not match what you were hoping for,That’s not the impression we want to leave, especially on a purchase meant for your daughter. We appreciate you reaching out to us directly, and we should have provided a more supportive and helpful resolution.
We’d really like the chance to make this right for you. Please reach out to us again and we will personally ensure that your concerns are handled promptly, including discussing return shipping and refund options so that you’re not further inconvenienced.
Thank you again for your feedback
Bree

Valutata 1 stelle su 5

Delivery of my slippers took 35 working…

Delivery of my slippers took 35 working days - 7 weeks!!!!! Ordered 2 Oct - received 20 Nov. Be prepared for a long wait. The slippers themselves are okay.

20 novembre 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Hi Adele, we totally understand we had a large wait time during this 30% off sale. Unfortunately we had many delays out of our control, and it's not something we are proud of. But we thank you for sticking it out with us, production times are now back to normal. Thank you again! Bree

Valutata 5 stelle su 5

LOVE FURMOO

Love Foomo…. Love FURMOO! Wonderful choices, quality products. My sister bought 2 bags, I’ve bought 2 bags. Beautiful quality.

3 novembre 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Thank you so much Louise, really pleased to hear you love your bags 💕

Valutata 1 stelle su 5

Disappointed 😞

I wrote a review on the website but it's disappeared, or been removed. Brought a purse prefect purse holds upto 18 cards. I've had it couple of years or so the card areas at the front of the purse have slacked and the cards fall out. I haven't over stuff the card areas at all "just wear" but gosh thought I'd have this wallet for years everything else on the wallet is still perfect apart from those card holders with is dangerous for loosing cards so purse is now not useable waste of money.

11 ottobre 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Hi Alison, thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that the card slots on your purse have stretched over time — we understand how disappointing that must be. We did want to reassure you that your original review hasn’t been removed, it’s simply waiting in our moderation queue for approval.
As your purchase was made over four years ago, some natural wear can occur with daily use, especially in areas that experience frequent handling such as card slots. We’re really pleased to hear that the rest of your purse has held up so well!
We always appreciate hearing from long-term customers, as it helps us improve our designs. If you’d like, please get in touch with our customer service team and we’ll be happy to see if there’s anything further we can do to help.
Thank you again for taking the time to share your experience.

Valutata 5 stelle su 5

Excellent well made slippers

Excellent well made slippers. My feet have never been so happy. Excellent customer service.

27 agosto 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

We are so pleased to hear this Suzi. Thank you so much for your feedback 🥰

Valutata 1 stelle su 5

DO NOT PURCHASE FROM THIS SHOP unless…

DO NOT PURCHASE FROM THIS SHOP unless you like extended shipping times, pre-order delays, no communication. When you do ask whats going on. The response you get is indignant and almost - but not quite rude.

The response you get will say "its on our website". Yes, yes it is on the odd product or buried so deep you dont see it unless you are specifically looking.

If you want to cancel the dodgy sale, they then penalise you for doing it.

So here is my take on it. They are dropshipping retailers. They take orders at a bloated price, make orders to India or China and then the orders are made and shipped.

Lots of lies about being made locally from imported materials, shipping lies etc etc.

Dont be an idiot like me.

BUY ELSEWHERE

10 agosto 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Hi Jo, We're sorry to hear that your experience with us didn't meet your expectations. We always aim to be transparent about our processing and shipping times, which are clearly outlined on our product pages and FAQs. That said, we understand that important details can sometimes be missed, especially with pre-order or custom-made items.
We’d never intend to come across as dismissive or unhelpful when customers reach out — we value all communication and try to provide clear, respectful responses. If you felt otherwise, we sincerely apologise.
As for your assumptions about our sourcing, we can assure you that we work directly with trusted partners, we have items made overseas, and manufacture items ourselves here in Christchurch, and we do not misrepresent our production process. You can find all of this information on our website.
We respect your opinion and are always looking to improve. If you'd like to discuss your order further, feel free to contact us directly so we can help resolve any outstanding concerns. I do believe the team has offered to cancel your order, and provide a full refund already.

Valutata 5 stelle su 5

Took one month to finally receive my…

Took one month to finally receive my moodles BUT I LUV them….gorgeous, quality, fun …. Just luv luv luv em.

1 aprile 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Thank you so much for sticking it out with us, and being so patient. We are so pleased they were worth the wait ❤️ Thank you Pam

Valutata 5 stelle su 5

Won a beautiful wool blanket in a…

Won a beautiful wool blanket in a competition. Great quality that you don’t see often these days. It is one with bears on it. Double sided. So pleased with it. Check out the other great products. So happy and very grateful.

17 giugno 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

So pleased to hear you love it Robyn 🩷

Valutata 5 stelle su 5

Cute colours, great quality

Purchased a pair of the Classic Tart Sheepskin Moodles, which are so stunning and comfortable. Love the colours too. Well worth the wait.

16 giugno 2025
Non scritta su invito
Logo di furmoo.com

Risposta di furmoo.com

Really pleased to hear this, thank you so much!

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più