KÖP INTE HÄRIFRÅN!! BLUFFÖRETAG! Köpte en dalahäst i juli (2025) för att ge bort i augusti. Har fortfarande inte fått den eller pengarna tillbaka. Har varit i kontakt med företaget via flertalet m... Leggi di più
Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più
Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più
Scopri cosa dicono le persone
Det är rejäla och fina påslakan som jag köpt. Jag är väldigt besviken att jag inte fått feedback på när jag skulle få dem. Ville ha dem till mitt barnbarns födelsedag i början på september fick dem... Leggi di più
L'azienda ha risposto
Snabb och korrekt leverans! Jag behövde snabbt få ett par presenter att ta med till släkten utomlands, så jag mailade för att kolla vad som fanns i lager. Fick kontakt samma dag, och dagen efter, på f... Leggi di più
L'azienda ha risposto
Skriver här igen efter ännu längre väntan från Dalarna design på en order som skulle vara en bebispresent i juni 2025. Vi är nu inne i 2026. Mejl efter mejl ignorerats, så till slut skrev jag negativa... Leggi di più
Chiedi ai clienti di scrivere una recensione
Questa azienda invita i propri clienti a scrivere recensioni - sia positive che negative
Ha risposto al 59% delle recensioni negative ricevute
Solitamente risponde entro 1 settimana
Come questa azienda usa Trustpilot
Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.
Le persone hanno visualizzato anche
Över 2 månader leveranstid…
Jag beställde 3 nyckelband 4/4. Det stod 10 dagars leverans. Vi fick de leverade först efter 2 månader. Haft mailkontakt under tiden, 20/4 skrev de att de höll på tillverkas och skulle skickas om 10 dagar. 6/5 nytt mail om att de skulle skickas ut då. Fick sedan i slutet av maj mail att de var skickade, tog över 2 veckor då med innan de kom.
Brukar aldrig skriva recension men i detta fall skulle avråda att beställa från det här företaget. Hade önskar någon sorts kompensation med tanke på förseningen men har inte fått svar på det mailet, de erbjuder ex 25% rabatt på ens nästa order vilket jag tycker de kunde erbjudit direkt med tanke på förseningen.

Risposta di dalarnadesign.se
Mer än 7 v leveranstid
Beställde en vara 4/5. Efter att ha mailat företaget upprepade gånger och bara fått svar på ett mail har jag än så länge (19/6) fortfarande inte fått varan jag beställde. Tack och lov att jag inte betalade i förväg! Kommer aldrig att beställa härifrån igen. Fruktansvärt dålig service!

Risposta di dalarnadesign.se
+ Fina saker
+ Fina saker
- Lång leveranstid. Svårt att få information, svårt att få kontakt med Dalarna Design
Tog sin lilla tid att få leveransen,men…
Tog sin lilla tid att få leveransen,men fick den såsmåningom hemkörd till dörren vilket var positivt.
Helt enkelt toppen
Jag är mycket nöjd med Dalarnadesign. Väldigt bra kvalitet och en väldigt trevlig personal

Risposta di dalarnadesign.se
Jag beställde varan 1 maj
Jag beställde varan 1 maj - den levererades 12 juni.
Företaget angav 2 - 5 dagar för leverans!
Inga svar på e-post, svårt att få kontakt per telefon.
Kommer inte att rekommendera detta företag!

Risposta di dalarnadesign.se
Mycket lång väntan på det man har…
Mycket lång väntan på det man har beställt.
Det är fina saker. Men leveranstiden är alldeles för lång. Jag hade beställt den 28/4 -25 och den 11/6 -25 fanns paketet att hämta på utlämningsstället.
extremt långsam leverans
Beställde en vara den 6:e maj – i god tid för att den skulle hinna fram till både mors dag och min mammas födelsedag. Tänkte att jag var ute i god tid. Tydligen inte tillräckligt tidig… fick nämligen paketet idag – över en månad senare.
När jag mejlade och frågade vart paketet tagit vägen fick jag veta att produkten inte ens fanns i lager. Kul överraskning! Man kan alltså köpa saker som inte existerar? Science fiction-nivå på er webbshop.
Om en vara inte finns, så ska man inte kunna köpa den. Det är inte raketforskning.
Resultatet? Ingen present i tid, bara en tom ursäkt ("Ursäkta lite dröjsmål där") och en väldigt sen leverans.
Väldigt missnöjd med deras service och känns som ett oseriöst företag.
Gjorde 2 beställningar i februari. Första beställningen levererades till slut efter 1 månad efter flera försök till kontakt med kundtjänst. Min andra order makulerades och än idag (12 juni) har jag inte fått mina pengar återbetalade för den makulerade ordern! När jag skickar email till företaget och efterfrågar min sena order och nu sista gångerna mina pengar de är skyldiga mig svarar de inte på mina email. Mycket oseriöst företag.

Risposta di dalarnadesign.se
Beställde en Dalahästring den 13…
Beställde en Dalahästring den 13 februari. Skulle betalas omg men jag gjorde mig dum och tänkte jag väntar tills jag fått varan. Då kom en räkning med påminnelseavgift, så jag betalade av rädsla för betalningsanmärkning. Har ännu inte fått nån ring.. det har gått fyra månader..Har mailat flera gånger, med löfte att det "ska kollas". Senaste mailet har jag inte fått nåt svar på. Bluff och båg, se upp för detta företag!!!!

Risposta di dalarnadesign.se
Levererar inte betalda varor
Liksom fler skrivit har jag inte fått beställda Dalahästar (nu ett år sedan) och ingen återbetalning. Svarar inte på mail. Avråder bestämt från handel med detta företag.

Risposta di dalarnadesign.se
Varning!
Beställde och betalade för muggar och en kasse den 10 april. Fick svar den 23/4 att varorna var på väg. Lögn!
Massor med mejl med svävande svar. Vi flertal tillfällen skrev jag att jag ville annullera min beställning och få tillbaka mina pengar. Men det verkade det som ingen fattade.
Efter hot om ARN, Konsumentverket och Råd och Rön fick jag svar att beställningen var annullerad i förra veckan. Jag har ännu inte
sett pengarna och idag är det 10/6.
Beställ inget härifrån då de inte verkar vara intresserade av nöjda kunder.
Det är det värsta erfarenhet som jag…
Det är det värsta erfarenhet som jag någonsin har varit med om.
Min beställning, olika storlekar Dalarhästar i röd, från Oktober 2024 har fortfarande inte fullständigt kommit fram (Juni 2025), delleverans April 2025.
Hästarna skulle vara presenter i November men eftersom de inte kom fram i tid skulle det bli Julklappar. Även dett mål blev inte mött.
Tyvär fick jag inga automatiska update från Dalardesign på min beställning och jag har skrivit minst ca 30 mail och även telefonerat.
Även om jag har krävt att stornera beställningen och bett om återbetalning, hände ingenting.
Kommer aldrig att handla här igen och rekommendera andra att låta vara.
Graverad morakniv
Jag köpte en graverad morakniv som dop-present för ett par år sedan och var jättenöjd så därför beställde jag ytterligare en nu när syskonet skulle döpas. Jag var ute i god tid men trots det kom ingen kniv. Jag kontaktade företaget flera gånger över telefon och mail och fick svaret att de skulle undersöka saken och återkomma vilket de inte gjorde. Vid ytterligare kontakt sa de att kniven var påväg, det var den inte.. efter två månader bad ja de att skicka tillbaka pengarna, inget svar och inga pengar. Tillslut fick min man tag i de och fick som svar att det var på gång, strax därefter kom en swish. Jag önskar att de hade informerat om de blev strul med min order och att de följt upp.

Risposta di dalarnadesign.se
Lång leveranstid och inga meddelanden…
Lång leveranstid och inga meddelanden om att beställda varor inte finns i lager.
Min beställning från 15 mars har slutlevererats 2 juni.
Skärpning!!
Trevlig bemötande när jag ringde och…
Trevlig bemötande när jag ringde och frågade när mitt paket kommer att skickas till mig

Risposta di dalarnadesign.se
Jag blev väldigt nöjd med…
Jag blev väldigt nöjd med kompensationen jag fick efter en lång väntan och maken blev överlycklig för sin present som hann fram i tid! Tack för det!
Beställde i november och har ej fått…
Beställde i november och har ej fått något än eller fått några pengar tillbaka heller pratat med dem flera gånger i telefonen och dem lovar att skicka saker jag beställt men inget kommer någonsin, kommer att anmäla till konsumentverket, Köp ej härifrån väldigt oseriöst företag
Come funziona Trustpilot
Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.
Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.
Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.
Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.
Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.
La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.
Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.







