Bifoldshop Recensioni 

1011
•
TrustScore 4.5 su 5

4,7

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Excellent customer service, contacted Cherie by email and got an immediate response confirming a scheduled Engineer visit. The Engineer(Matt) sent me a txt to confirm his arrival time, on arrival he l... Leggi di più

Valutata 3 stelle su 5

A really positive pre- purchase experience with Zak and team, this resulted in order. Strong delivery communication and delivery fast and efficient. Disappointed in response to issues post delivery... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Really Happy. carefully removed the old French doors, and professionally fitted the new Bi-folding doors. One happy customer, and I would highly recommend Bifoldshop.

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Excellent service from initial contact to delivery and installation Special mention to the fitting team, who were neat, tidy, polite and did a magnificent job of fitting our new Bi fold doors Ever... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Installatore di doppi vetri
  2. anche in
  3. Fornitore di porte
  4. Industria vetraria
  5. Produttore di finestre in alluminio
  6. Servizio di installazione finestre

Scritti dall'azienda

At Bifoldshop, we pride ourselves on being one of the UK’s leading suppliers and installers of high-quality bi-folding doors, windows, and sliding doors. Every year, we help over 850 households transform their homes, enhancing both their living spaces and quality of life. We’re committed to delivering exceptional products and outstanding customer service. From your first enquiry to the day of installation, our experienced team will guide you every step of the way. You'll benefit from a dedicated product advisor and customer service representative, ensuring your project is handled with care and attention to detail. As one of the largest installers of ORIGIN Global products in the UK, we combine competitive pricing with in-depth product knowledge and a professional approach. ORIGIN is renowned for its award-winning aluminium architectural solutions, offering exceptional design, security, and build quality. Originally a family-run business founded in 2001, ORIGIN now operates internationally and continues to set the standard in the industry. Many of our clients are families seeking to create beautiful, functional indoor-outdoor living spaces. That’s why we prioritise safety and durability, offering products designed to withstand the demands of family life. ORIGIN bi-fold doors, for example, come with up to a 20-year guarantee, giving you long-lasting peace of mind. For those on a tight timeline, we also offer rapid delivery, with standard colours available within 24 hours and special RAL colours ready in just three weeks. Ready to take the next step? Contact us today for a no-obligation quote and discover how we can help you bring your vision to life.

Bifold Shop

Scritti dall'azienda

We care about our customers
Bifold Shop is committed to providing customers with outstanding products and a great customer service experience.

Informazioni di contatto

4,7

Eccellente

TrustScore 4.5 su 5

1K recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Non risultano inviti alla recensione recenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti di recente, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 100% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 24 ore

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

4,7

Tutte le recensioni

(1011)

60 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Excellent customer service

Excellent customer service, contacted Cherie by email and got an immediate response confirming a scheduled Engineer visit. The Engineer(Matt) sent me a txt to confirm his arrival time, on arrival he listened carefully to my door issue and took the time to explain how he would resolve the issue. Matt, respected the house preparing the area with a dust sheet whilst he worked. He was polite, friendly and did a magnificent job!

23 ottobre 2026
Non scritta su invito
Valutata 3 stelle su 5

Disappointed in service post purchase

A really positive pre- purchase experience with Zak and team, this resulted in order.
Strong delivery communication and delivery fast and efficient.
Disappointed in response to issues post delivery, door handle not as described, paid for premium handle to be told not possible, despite listed on order.
Requested new handle as poor finish and despite 3 chase E Mails 8 weeks later still un-resolved. Feels no control post purchase on manufacturer of these premium Cortizo Plus doors.

11 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear Karl

Thank you for your feedback. We're pleased to hear that you had a positive experience with Zak and the team before your purchase, and that our delivery communication and service met your expectations.

However, we're sorry to hear that your post-purchase experience has fallen short of the standard we aim to provide. We understand your frustration regarding the door handle specification, the finish of the replacement handle, and the time taken to resolve this despite your follow up emails.

We take your concerns seriously and appreciate you bringing them to our attention. We have contacted the manufacture of the door to look into why you have not received the replacement handle and we will be working with them towards a satisfactory resolution.

Please accept our apologies for the inconvenience and frustration caused, and thank you for your patience while we work to improve your experience.

Kind regards

Sally-Ann Stanway - Director

Valutata 5 stelle su 5

Really Happy

Really Happy. carefully removed the old French doors, and professionally fitted the new Bi-folding doors. One happy customer, and I would highly recommend Bifoldshop.

8 ottobre 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear Bradley

Thank you for your fantastic 5-star review on Trustpilot & Google.

We're delighted to hear that your so happy with your new bi-folding doors. We take pride in carefully removing existing doors and ensuring every new installation is fitted professionally and the highest standard.

Thank you for choosing Bifoldshop and for recommending us. Your feedback is greatly appreciated, and we hope you enjoy your beautiful new doors for many years to come!

Kind regards

Gemma - Bifoldshop Team

Valutata 1 stelle su 5

Initially very pleased with doors

Initially very pleased with doors, however I have now been attempting for 5 months to get a remedial engineer to visit under their warranty scheme. Hottest summer in history yet unable to throw open doors.....pointless!!!!

26 giugno 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear Tracie

Thank you for your review. We're sorry to hear that you have been frustrated by the wait for your remedial visit.

This is certainly not the level of service we aim to provide.

I have investigated the delay and can confirm that we did receive your email on 26th June 2026 and subsequently offered you an appointment for 27th August. Unfortunately, due to unforeseen circumstances, we had to cancel that appointment, which we appreciate was disappointing.

We have been experiencing an exceptionally busy period, particularly around the holiday season, and this has unfortunately affected our availability. However, we do understand your frustration and apologise for the inconvenience caused.

I understand that we have offered you a new date and if you can contact us directly to confirm that this date is suitable for you, we would greatly appreciate it.

Kind regards
Sally-Ann Stanway - Director

Valutata 5 stelle su 5

Will definitely buy Windows from Bifold…

Will definitely buy Windows from Bifold again.
The whole team where extremely helpful and everything went to plan, so very happy at all stages of the process.

7 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear Jo

Thank you for your kind review!

We are so pleased to hear that you were happy with the whole experience, from start to finish.

It was a pleasure helping you, and we really appreciate your kind words about the whole team.

We look forward to working with you again when you're ready for your next Windows!

Kind regards

Daria - Bifoldshop Customer Services Team

Valutata 5 stelle su 5

Top Team at The Bifold shop

Excellent service from initial contact to delivery and installation
Special mention to the fitting team, who were neat, tidy, polite and did a magnificent job of fitting our new Bi fold doors
Everything was explained with patience
I would throughly recommend the BiFold shop

22 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear David

Thank you so much for your fantastic review!

We are delighted to hear that you were happy with the service from your initial enquiry right through to delivery and installation.

We'll be especially pleased to pass your kind words on to Emil & Kris (our fitting team) they will really appreciate knowing their hard work was recognised.

Thank you for choosing The Bifoldshop and for your recommendation. We hope you enjoy your new Bifold Doors for many years to come!

Kind regards

Sally-Ann - Bifoldshop Team

Valutata 5 stelle su 5

Fantastic Team, Fantastic Product

We had a fantastic experience with The Bifold Shop from start to finish. The whole team were friendly, professional and provided excellent customer service throughout. Alan was particularly helpful and patient, answering my many questions and always being happy to help.

We are extremely happy with the high standard of the windows and doors. The bifold doors look incredible, and I absolutely love the sleek lantern window – it has made such a difference to the space.

The price was great too, especially considering the quality of the products and service we received. My brother is also using them following our recommendation, and I would highly recommend The Bifold Shop to anyone looking for new windows and doors.

11 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Thank you so much, Natasha, for your wonderful 5-star review!

Were delighted to hear that you had such a fantastic experience with Bifoldshop, from start to finish.

It's especially lovely to hear your kind words about Alan and the support he provided throughout the process. We're thrilled that your so happy with quality of your windows and doors, and that you love your sleek lantern window and new bifold doors!

Thank you for recommending us to your brother and for choosing the Bifoldshop.

We sincerely appreciate your support and hope you enjoy your new windows and doors for many years to come.

Kind regards

Daria - Bifoldshop Team

Valutata 5 stelle su 5

I can highly recommend Bi-Fold Shop…

I can highly recommend Bi-Fold Shop from initial contact to final installation they were faultless. Installation by Nigel & Paul was done to a very high standard, the doors manufactured to a high quality and are effortless to open & close, they have transformed our living space with more natural light & openness.

10 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear Alan

Thank you so much for your fantastic 5-star review! We're delighted to hear you were happy with everything from your initial contact with Zac through to installation.

It's great to know that Nigel & Paul delivered to a high standard and your Cortizo Plus Bifold Door with Blue Solar glass have transformed your living space with more natural light and openness.

We really appreciate your recommendation and hope you enjoy your new doors for many years to come!

Kind regards

Fiona - Bifoldshop Team

Valutata 5 stelle su 5

Fantastic customer service from Lisa…

Fantastic customer service from Lisa from start to finish.
Great product (cortizo slimline bifold), all delivered on time and packaged very well.
Top drawer stuff. Thanks

17 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Hi Liam

Thank you so much for your fantastic 5-star review!

We're delighted to hear that you received such great service from Lisa and that your pleased with your Cortizo Slimline Bifold.

It's wonderful to know everything arrived on time and was packaged well.

We really appreciate your kind words and your support. Enjoy your new doors!

Kind regards

Daria - Bifoldshop Customer Services Team

Valutata 5 stelle su 5

Excellent service

Very quick, efficient and friendly service!

17 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear Ian

Thank you so much for your 5 Star review you left on Google & Trustpilot.

We're delighted to hear you were pleased with the repair to your existing Bifold Door.

Although we didn't originally supply the door, we're always happy to help where we can to get existing systems back to full working order. It's great to know our repair service met your expectations, and we really appreciate you taking the time to share your experience.

Thank you again for choosing us, and if you ever need any assistance with your Bifold Doors in the future, we will be happy to help.

Kind regards

Cherie - Aftercare Team at Bifoldshop

Valutata 5 stelle su 5

Excellent service.

Thanks to Cherie for finding the original order and sorting the replacement, and to Matt for carrying out the replacement and resetting the door closer. Excellent job.

16 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Hi Pete

Thank you for your fantastic 5 star review.
We're delighted to hear you received excellent service.

We'll be sure to pass your kind words on to Cherie for tracking down your original order and arranging the replacement, and to Matt for carrying out the replacement and resetting the door closer.
They will both appreciate your feedback.

Thank you for choosing the Bifoldshop. We truly value your support and are pleased we could get everything resolved for you.

Kind regards

Gemma - Bifoldshop Team

Valutata 5 stelle su 5

Had a small issue with the door which…

Had a small issue with the door which has been rectified really swiftly. Matt the engineer was an absolute gem. Thanks for the prompt and professional response. Fran

24 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Thank you so much Francis, for taking the time to leave us this fantastic 5 Star review - we're especially delighted that it's our 1,000th review!

We're pleased we were able to resolve the issue with your door quickly, and we'll be sure to pass your kind words on to Matt. He will be thrilled to know his professionalism and service made such a positive impression.

Thank you for choosing Bifoldshop and for your valued support. Reaching 1,000 Trustpilot reviews is a milestone we're incredibly proud of, and we're grateful that customers like you have helped us get here.

Kind regards

Sally-Ann - Trustpilot Team

Valutata 5 stelle su 5

First-rate bi-fold doors, customer service & fitting

Our bi-fold doors from the Bifold Shop were a great quality product with excellent fitting by Nigel & Turbo! From start to finish, the customer service and communication was excellent. Really delighted with my purchase. Thank you!

17 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear Susie

Thank you so much for your wonderful 5 Star review!

We're delighted to hear you're so pleased with your new Bifold Doors and that you had such a positive experience from start to finish.

We will be sure to pass your kind comments on to Nigel & Turbo - they will appreciate the recognition.

Thank you for choosing the Bifoldshop, and we hope you enjoy your new doors for many years to come!

Kind regards

Fiona - Customer Services

Valutata 5 stelle su 5

Really pleased with the service

Really pleased with the service - Matt did a great job fixing our French doors. They had been badly fitted by another company and Bifold Shop came and made them work again. We should have got supply and fit in the first place!

16 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Thank you so much for your fantastic review Lucy!

We're delighted to hear that Matt was able to resolve the issues with your French Doors and get them working properly.

It's great to know you were pleased with the service, and we really appreciate your kind words and recommendation.

Thank you for choosing Bifoldshop - we're always here if you need us in the future.

Kind regards
Craig - Installation Director

Valutata 5 stelle su 5

Excellent company

What a great experience with Bifold. Very professional staff and very nice and polite. Nigel and Turbo did a great work installing our doors today. Couldn't recommend them enough. If needed in the future, definitely will use them again.

15 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear Ana

Thank you so much for your fantastic 5-Star review!

We're delighted to hear you had such a great experience with us.

We'll be sure to pass your kind words onto Nigel and Turbo - they will really appreciate the recognition for their hard work.

Thank you for choosing the Bifoldshop, and we look forward to helping you again in the future. Enjoy your new doors!

Kind regards
Daria - Bifoldshop Team

Valutata 5 stelle su 5

We deliberately waited six months…

We deliberately waited six months before leaving this review because we wanted to give a genuine, long-term opinion—and we can honestly say that choosing The Bifold Shop was one of the best decisions we made for our extension.
We had stunning six-metre anthracite grey bifold doors installed, along with new rear doors to our boot room and garage, as well as new windows throughout those areas. Having everything completed at the same time could have felt overwhelming, but thanks to The Bifold Shop, the entire process was seamless from start to finish.
From the initial enquiry and detailed site surveys through to installation, every stage was handled with professionalism and care. Communication was excellent throughout, the team were knowledgeable, punctual, friendly, and clearly took great pride in their work.
Six months on, everything still looks and performs exactly as it did on day one. The quality of the products and the standard of installation have exceeded our expectations, and the six-metre anthracite grey bifolds have completely transformed our extension. The rear doors and windows are equally impressive, tying everything together perfectly.
We genuinely cannot fault The Bifold Shop in any way. They delivered exactly what they promised, and the customer service was exceptional from beginning to end.
We wouldn’t hesitate to recommend The Bifold Shop to anyone looking for high-quality bifold doors, windows, or glazing products, and we will absolutely be using them again for future projects.
Thank you to everyone at The Bifold Shop for such a fantastic experience—we’re absolutely over the moon!
Regards
Steve

12 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Hi Steve

Thank you so much for taking the time to leave such a detailed and thoughtful review. We really appreciate you waiting six months to share your experience and giving your honest long-term feedback.

It's fantastic to hear that your six-metre Anthracite Grey Bifold Doors, rear Doors and Windows have transformed your extension and the everything is till performing exactly as it should.

We're delighted that the whole process, from the initial survey through to installation, felt seamless and that our team delivered the level of service and care we always aim for.

Your kind words about our team, workmanship, and products mean a great to deal to us. We take great pride in every project we complete, and knowing you're so pleased with the end result is the best feedback we could receive.

Thank you again for choosing the Bifoldshop and for recommending us. We look forward to working with you on future projects.

Kind regards

Sally & Alan - Directors

Valutata 5 stelle su 5

Great product

Great product, installed professionally. Doors operate beautifully and are a fantastic enhancement to the property. Installed on the day they said they would.

1 luglio 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Hi Ozzie

Thank you for your wonderful reviews left on Google and Trustpilot. We are delighted to hear that you're happy with the product and that the installation was completed professionally and on schedule.

It's great to know that your doors are operating beautifully and have become a fantastic enhancement to your property. We truly appreciate your kind words and support.

Kind regards

Daria - Bifoldshop Team

Valutata 5 stelle su 5

Really nice team of people from start…

Really nice team of people from start to finish made everything so easy good quality and Bifolds look great

24 giugno 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear Bradley

Thank you for your fantastic feedback.
We're so pleased to hear that you had such a positive experience with our team from start to finish.

Making the process easy and delivering great quality bifold doors is exactly what we aim for.

We really appreciate your kind words and hope you enjoy your new doors for many years to come. Thank you for choosing The Bifoldshop!

Kind regards

Fiona - Bifoldshop Team

Valutata 5 stelle su 5

Great service from the Bifold Shop

Great service from the Bifold Shop. We are delighted with our new bifold doors-friendly service throughout and expert fitting. We would highly recommend this company.

22 giugno 2026
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Thank you Helen

For your wonderful feedback. We're delighted to hear that you're so pleased with your new bifold doors and that our team provided a friendly service from start to finish. We take great pride in our expert fitting and making the whole process as smooth as possible for our customers.

Thank you for recommend The Bifoldshop - we truly appreciate your support and hope you enjoy your new doors for many years to come.

Kind regards
Fiona - Bifoldshop Team

Valutata 2 stelle su 5

My experience with Bifold Shop has been…


My experience with Bifold Shop has been disappointing overall, primarily due to the number of quality issues encountered after installation.

We ordered flush casement windows, but when the products arrived, only some of the windows were the correct flush casement specification. Others arrived as standard casement windows and had already been installed before the issue was identified. In addition, several windows arrived damaged and required remedial work.

The problems did not stop there. Within eight months of installation, every window required hinge replacements because they were not opening and operating correctly. The bifold door hinges also failed, and our front door (supplied through one of Bifold Shop's manufacturers) required a replacement lock within six months.

To be fair, the company has generally been willing to resolve the issues, and I cannot fault them for eventually sending engineers and replacement parts. However, the sheer volume of problems on what should have been a premium installation is unacceptable.

The window hinge issues alone have been ongoing for more than four months. During that time, engineers have attended with the wrong hinges, insufficient quantities of hinges, or parts that were unsuitable for the repair, resulting in repeated appointments and further delays.

The most frustrating aspect is that while the after-sales team has tried to help, customers should not have to deal with this many defects and repeated remedial visits so soon after installation. When investing a significant amount of money in new windows, doors and bifolds, you expect them to work properly from day one.

In summary, the sales process was good and issues have eventually been addressed, but the quality of the products and the amount of aftercare required have left me very disappointed. I would think carefully before purchasing again.

1 dicembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Bifoldshop

Risposta di Bifoldshop

Dear Abdul

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. We are genuinely sorry that your experience did not meet the standards you expected or that we strive to deliver.

We understand your frustration regarding the specification issues, damaged products, and the subsequent hardware failures you encountered after installation. While we are pleased that our team was able to assist through out the process, we fully appreciate that the number of issues you experienced over an extended period is unacceptable and would have caused significant inconvenience and disappointment caused.

We take product quality and customer satisfaction very seriously and shared your feedback with our management and manufacturing companies to help prevent similar issues in the future. Our goal is always to provide products and service that customers can rely on from the outset, not through repeated remedial visits.

Feedback such as yours helps us identify areas where we need to improve both our products and our service processes.

We appreciated the opportunity you gave us and our suppliers to put things right and are sorry that your experience did not meet the standards we aim to provide.

Kind regards

Alan Stanway - Director

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più