CousinsUK Recensioni 

289
•
TrustScore 2.5 su 5

2,6

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Ordered a Bergeon carbon fibre movement holder on Monday and it came about an hour, literally saving the day. I've been using a cheap naff version that just doesn't do the job. Cousins have everyt... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Marchandise reçue abîmée et mal fabriquée. J’ai dû intervenir moi-même pour réparer la machine afin de pouvoir l’utiliser correctement. De plus, aucun frais de douane n’était mentionné lors de la com... Leggi di più

Valutata 4 stelle su 5

Je modifie mon avis : j'ai acheté une pièce pour un calibre d'horlogerie (Seiko), j'ai reçu mon colis sans soucis, emballage impeccable et la pièce en question est impeccable. Je retire une éto... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Commande de 57,73 £ vers la Belgique. À la réception, j’ai dû payer environ 35 € de frais de dédouanement/TVA, soit plus de 50 % du montant de la commande. Le coût final devient totalement dispropor... Leggi di più

Dettagli dell'azienda

  1. Shopping e moda

Scritti dall'azienda

CousinsUK Trade Wholesale Supplier Statement to PUBLIC/CONSUMERS --- PLEASE DO NOT PURCHASE FROM US --- We only sell to trade professionals --- We have a “NON-RETURNS” policy on many products --- WE DO NOT ACCEPT many ITEMS BACK AS FAULTY as often they are made faulty by inexperience public and consumers who do not understand or appreciate the delicate nature of the items --- PLEASE TAKE YOUR REQUIREMENT TO YOUR LOCAL TRADE PROFESSIONAL --- We are B2B "Trading Standards Approved" --- Thank You


Informazioni di contatto

2,6

Scarso

TrustScore 2.5 su 5

289 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Non risultano inviti alla recensione recenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti di recente, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 20% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 24 ore

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

2,6

Tutte le recensioni

(289)

23 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Just some help pleeeeeeeease Sam

Hi Sam,I hope you can give me a quick reply to the most frustrating experience I am having with you guys.

I ordered a clock pulley B013.00250, it was the wrong one…..my fault

I sent it back to you guys three weeks ago with a short letter skiing if you would supply the correct part. I also sent the broken part so that some helpful sole could match it up.
Didn’t receive answer so I sent an enquiry. Your ticket 32720. I received a generic reply from Beth that did not answer my question.
I sent another enquiry……. no reply.🙄
Like many others on here, I have spent goodness knows how long going around and around your, on the face of it, impressive website. As you must well know Sam, the frustration is that your customers are unable to ask a question. If you disagree with that then try it yourself.
Look, all I’m after is a replacement part or an email or telephone call that I can reply to if you do not understand what I am asking.
Your system obviously works for you, I understand that but all your punters with a query get is to get locked in a system from which there is no way out.
I have tried your reply options but your system cannot recognise your own part number so any queries just get rejected.
My number should you or Beth wish to get in touch is 07788443454. You have my emails address 👍
Ken Yates

27 novembre 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Customer service comes last

Tried to buy compatible and correct vacuum pump oil. Had to firstly find out how to communicate with them..you can NOT phone, email them directly. You have to somehow find in their website a place to communicate...it's not easy to find..when you do get an answer to an honest question, you get a flippant, arrogant response saying
it's in their website pages.. but unless you know the exact wording which They have used, you can't find it easily at all.
When I eventually got a response from Cousins, there was no apology, no customer empathy, no anything...just arrogant attitude claiming he did not understand what the problem was.
So had to go to Arbe USA the machine manufacturer to clarify which replacement oil was correct for the vacuum machine.
It turns out that the product Cousins were selling (Bambi oil) is not compatible for the Arbe vacuum pump which Cousins sell.
Again no apology or anything helpful from Cousins just that they couldn't resource a correct viscosity oil, and I was left high and dry, they said to try and get a correct oil Online or from a hardware store...
Customer service useless.
Without Customers they have no business, was pointed out but no response given, let alone understood.
Trouble is they at the moment are a sole supplier to the UK for the USA vaccum machines. Market Monopoly rules so they seem to think....

31 ottobre 2024
Non scritta su invito
Logo di CousinsUK

Risposta di CousinsUK

Hi Malcolm,

You contacted us several times via our website and we responded to every message within 1 hour every single time.

I am sorry you feel you have had a bad experience with Cousins. Cousins is a trade wholesale supplier and provides all information available from the manufacturers of the products.

To repeat what we already sent to you, the manufacturer said the existing oil would work, just not as efficiently. Our website was updated straight away & we are also looking into sourcing the more suitable product after your request.

Again, we apologise if you feel you have had a bad experience with Cousins, we did obtain the correct information and resolve your issue as quickly as possible.

Kind regards

Samuel Cousins





Valutata 4 stelle su 5

It is not possible to contact directly…

Je modifie mon avis : j'ai acheté une pièce pour un calibre d'horlogerie (Seiko), j'ai reçu mon colis sans soucis, emballage impeccable et la pièce en question est impeccable.
Je retire une étoile pour l'impossibilité de vous joindre par mail, afin d'obtenir des informations complémentaires sur les produits (voir ci-dessous). Bref, expérience positive, merci.
is not possible to contact directly you by mail address. I need information about an item :
The item (DATE DISK GUARD SCREW
012.354) is no longer available to order in your site, because this item is no longer being produced by the manufacturer.
Could you please recommend me an other similar item compatible with the 4R36 calibre ?
Please can you answer me ?

4 ottobre 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Unfortunately I would advise you to…

Unfortunately I would advise you to avoid this scamming company who sell faulty items and won't pay for the return postage nor will they refund there selling faulty items avoid

27 settembre 2024
Non scritta su invito
Logo di CousinsUK

Risposta di CousinsUK

Thank you for your feedback.

Can you please advise your return number so we can look into your issue further?

Valutata 1 stelle su 5

Je suis très déçu de la société…

Je suis très déçu de la société CousinsUK je suis réparateur de montres
J'ai commandé des pièces de montres et payé ma commande avec ma carte bleue la commande à été confirmé par Email avec un numéro de commande.
Je n'ai jamais reçu ma commande et cette société ne dispose pas de numéro de téléphone ou d'un e-mail permettant de les joindre.
Il y a une gestion prévue via le compte internet mais j'ai perdu mon identifiant et mon numéro de compte et il est impossible de la récupérer
Aucune solution pour le suivis de mon colis payé n'est prévu !
Ou est mon colis ? A t'il été envoyé perdu ? impossible de le savoir !
Je ne conseille pas de commander chez cette société pourtant très connue surtout en UK
Vous n'êtes pas sur de recevoir les pièces que vous avez payés c'est à vos risques si le colis est perdu !
C'est un grand danger pour vous

10 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di CousinsUK

Risposta di CousinsUK

Dear Giles,

I am sorry you had an issue with your order. We received it back from Royal Mail on 10/06/24 stating the address you gave was incorrect. We sent you a message the same day explaining this and that we would automatically include it with your next order. You state you have lost your log in details, which is why you have not seen this message.

Please enter your email address on our website and use the "forgotten password" link, this will allow you to re-set your password & see the messages & tracking details you have already been sent.

Kind regards
Samuel Cousins

Valutata 5 stelle su 5

Our Experience is Great! - We recommend Cousins

We have used Cousins for many years and are very happy with their service. Every company gets IT glitches & carrier problems in the modern world. Don't measure glitches, but how they're handled. Tiny number of problems we've had have been swiftly, politely, even generously fixed. Things can always be improved, but we find them the best. We use them all the time, and we recommend them. Great firm.

21 agosto 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Watchout, no return policies

Beware of what you purchase from Cousins UK. You cannot return most items as they hide behind a "specialised item so we cannot accept returns" policy.

This is despite there being NO mention of an item being "special" on the product page. Any other website, B2B or otherwise will mention if an item is returnable or not.

The super special item that I wanted to return? A watch glass.

26 luglio 2024
Non scritta su invito
Logo di CousinsUK

Risposta di CousinsUK

Dear RA,

You can return 99% of products to Cousins as long as they are un-opened and unused. Speciality items such as watch movements and parts are non returnable due to their specialised and delicate nature.

Kind regards

Samuel Cousins

Valutata 1 stelle su 5

DO NOT USE THESE GUYS!!!!

What can I say that hasn’t already been said by others here and on various watch forums - if only I’d seen before placing an order with these crooks.

My story goes - Placed an order with 48 hour delivery for a screwdriver I needed whilst back in the UK for a short period.

2 weeks later nothing had arrived so I messaged them (they refuse to issue a contact number or email address which immediately raised alarm bells…).

Rather than an apology they immediately and arrogantly tell me to read the T&Cs and basically it’s not their fault and I need to make a claim with Royal Mail….now I’m no expert but surely failure to deliver goods purchased online should sit with the retailer and not the customer?! Even if it doesn’t any decent retailer would look after their customer and do the right thing.

Royal Mail have told me they’ve never received a parcel from them so not their issue…..so I’m now out of pocket.

We’re talking about an £18 screwdriver here, small fry that they could have easily rectified for me but instead they choose to treat me with absolute contempt.

Without shadow of a doubt the worst company I’ve ever come across online - for what it’s worth I’ll pursue a refund with my CC company as no point arguing with clueless stupidity.

I really hope one day someone takes these con artists to task and teaches them a lesson.

REPLY TO BELOW
Sam - As you very well know that date has been and gone and I’ve spoken with Royal Mail who say I can’t put a claim in as they never received a parcel.

If only you put as much effort into keeping your customers happy as you did defending your arrogance you’d be in a much better situation don’t you think?!

Still no offer of a refund or a replacement!

YOU’VE BEEN WARNED EVERYONE.

8 luglio 2024
Non scritta su invito
Logo di CousinsUK

Risposta di CousinsUK

Hi mark,

As we have repeatedly tried to explain to you, Royal Mail do not consider your parcel lost until a certain number of days has elapsed. This gives them to deliver any parcels that they have accidentally mis-sorted. For confirmation again, your parcel was handed to Royal Mail the same day you placed the order. As soon as the timeframe has elapsed, we can put a claim in with Royal Mail. Any chargeback will be vigorously defended with all charges passed back onto you by your bank.


If Royal Mail have not delivered your parcel by the specified time frame, let us know and we will submit a claim.

Kind regards

Samuel Cousins


Hi mark, yes, as explained numerous times the date for claimed was yesterday. No, as explained numerous times you can’t put a claim in, only we can. Now the time has passed, we can.

Please contact your local trade professional for further assistance



Valutata 5 stelle su 5

Impeccable Service. Every time.

As an independent jewellery designer, Cousins have been one of my go-to suppliers for years now. I've bought machinery costing thousands, to hundreds of small polishing bits costing pennies. Cousins have delivered every time. Their website is easy to navigate and I always receive what I order. Their returns policy is clear (if you make a mistake with ordering an item they won't take it back), so make sure you know what you're buying. Not difficult. As their target clientele is the makers' trade, and speaking from experience, buying something by mistake isn't a problem as there will always be a use for it down the line. Additionally, when I've received anything which has been defective through manufacture (only happened one or twice in the many years I've been using Cousins), they've refunded my money with no problem. Prices are very reasonable and for jewellery supplies, more often than not, are cheaper than their competitors.

Cousins are a specialist trade supplier so my advice for anybody that's not in the trade, speak to someone that is who can help you with ordering. It's very standard for trade suppliers to not be able to advise you on your purchase due to liability. Nothing new.

I've been using Cousins for years and will continue to do so for many years to come. Would give more than 5-stars if possible. Cheers Cousins!

18 luglio 2024
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

A very happy repeat customer.

I have had many deliveries from Cousins and every one of them has been faultless. All items in stock and fast delivery. I had a small problem with an escape wheel on one order which was sorted quickly and personally with excellent comms. I am a very happy repeat customer.

31 maggio 2024
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

A gem in world of hobbyist watch making

Had my first order with CousinsUK. Yes, the website isn't super friendly but it's functional and works. Please remember they are a parts wholesaler (business to business).
Be glad you can find watch parts that's almost impossible to get.
My order went without a hitch and shipping was surprisingly fast from UK to California. They packaged extremely well, double boxed with tons of foam peanuts in between. A pleasant surprise, so much better than Amazon packaging. Items are priced very reasonably and huge inventory of watch parts.
They have earned a loyal customer. Thank you, CousinsUK.

4 maggio 2024
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

I've used cousins UK 4 times no for…

I've used cousins UK 4 times no for parts and equipment and I can't seem to fail them. They have a catalogue of parts and excellent equipment for sale. I've purchased both and have never had a problem with price or delivery. Recently I purchased a clutch wheel for my grandfathers watch a ST1686 movement, which they had in stock which was sent out, in great packaging and arrived within 2 days. A great watch parts company in the UK, I would highly recommend their parts library for anything you may be looking for.

1 maggio 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Do Not Use This Company

Twice I've placed orders and waited, and waited, and nothing was delivered, only to find that the order was canceled by Cousins. The same thing happened the second time. Both times I had to call my bank to find that Cousons canceled the transactions. Not an email to say the order had been cancelled or why.

This whole sorry outfit is a scam! They cant be contacted and make such a show of their great service but in reality, theyre complete scammers.

13 marzo 2024
Non scritta su invito
Logo di CousinsUK

Risposta di CousinsUK

Hi Andrew,

We assumed you did not want to use our services due to the poor trust pilot review you left a year ago. It seems odd that you want to use us, given your poor reviews. Your orders were therefore cancelled and your card refunded.

Cousins Management Team

Valutata 5 stelle su 5

Top service as usual

Been trading with Cousins for a number of years through HLN Supplies. Always get a great service. Recently placed a large order, was kept in the loop all the way and arrived ahead of schedule.
Most people who complain on here don't know how to use their accounts properly, so take their comments with a big pinch of salt.

28 febbraio 2024
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Received order promptly

Received order promptly. All items received but only 1 length of solder not 8. Notified Cousins in the evening and received a reply and resolution before leaving for work in the morning, hence 5 stars.
Update. Remaining solder received.

14 febbraio 2024
Non scritta su invito
Valutata 3 stelle su 5

Please answer

Please answer : when you order something (accidentally) it says on your webpage there is no canceling the order but in the e-mail says when you don’t pay we will not shipp the product. Are you going to shipp it even if someone did not pay it yet? Or you are sending the Order after you recive the payment and then is not possibility to cancel it? Please answer i don’t know what to do, i can’t reach the Costumer Service.

27 gennaio 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Ridiculous company

Ridiculous company.
It seems it is not possible to contact customer service.
I created an account but still cannot get support because I did not placed orders within the last 12 months and I do not have a trading history with the company.
If you do not want my money I will go somewhere else. Simple.

18 gennaio 2024
Non scritta su invito
Logo di CousinsUK

Risposta di CousinsUK

Hi Dave,

To clarify we are a business to business trade wholesale company. If you require assistance with your first order, please contact a local trade professional.

Kind regards

Cousins

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più