Funkar i allmänhet bra. Jag har haft problem med att få rätt antal produkter i "kundkorgen", ibland blir det 2 paket linser till hö öga och 1 till vä. Saknar att det inte går att spåra var paketen med... Leggi di più
L'azienda ha risposto
Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più
Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più
Funkar i allmänhet bra. Jag har haft problem med att få rätt antal produkter i "kundkorgen", ibland blir det 2 paket linser till hö öga och 1 till vä. Saknar att det inte går att spåra var paketen med... Leggi di più
L'azienda ha risposto
Jag brukade alltid köpa kontaktlinser från blickpunkten Angered. Senaste åren blev det så att jag hittar aldrig min styrka och blir tvungen att åka till bäckebol för att köpa. Sen tänkte jag att ringa... Leggi di più
L'azienda ha risposto
När jag var där för några år sen och skulle ha en offert till kronofogden Var hon ( som jobbade där) nedvärderande mot mej👎Hoppas hon har slutat Inte trevligt att bli bemött så!😥😡. Då ska man välj... Leggi di più
L'azienda ha risposto
Hjälpsamma och ärliga. Minuter efter det att jag beställt linser online ringer min telefon, och en kvinna undrar om min beställning verkligen blivit korrekt då den såg udda ut. Nej, jag hade gjort fel... Leggi di più
L'azienda ha risposto
Blickpunkten butiker i Nordstan, Angered och Bäckebol. Glasögon, linser och synundersöknng.
Postgatan 26-32, 411 05, Göteborg, Svezia
Nessuna traccia di inviti alla recensione precedenti
Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative
Ha risposto al 100% delle recensioni negative ricevute
Solitamente risponde entro 24 ore
Come questa azienda usa Trustpilot
Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.
Grymt bra glasögon affär, för alla åldrar, jag har varit där flera gånger sedan jag var yngre också då de har bra priser.
Nyligen började jag med Rayban hos dom igen, jag fick många rabatter där i och med att jag ofta kommer dit.
Jag och dom råkade välja fel syntest en gång, och de fixade till rätt syntest så att glasögonen hade bästa synskärpa, väldigt bra människor där som hjälper till med bågarna skall passa kunden bra.
Dom får 5 av 5, världsklass i glassögonaffär och en bra sådan, väldigt trevlig personal allihopa där också.
Rekommenderar er hellre denna butiken om ni behöver glasögon för bra syn, istället för ögonkirurgi/linser eller annat som kanske är sämre för en.
Handlade förra veckan och det bemötande jag fick när jag kom tillbaka var inte ok! De vill sälja ja, men om kund inte är nöjd så har de inte öppet köp?? Skrev ett omdöme om detta och de svarade det med en reklamkampanj om sänkt pris (när de låg över andra optiker ordentligt i pris med samma rea%) Jag kunde ha fått NYA rayban som ingen kunde hade testat och billigare hos annan seriös optiker! Detta bolag ska nog tänka om när det gäller solglasögon. För mina solglasögon var INTE nya, de var visningsex. Även i svaret så försvarar de sig med att de var nya. Jag rekommenderar att handla online i fortsättningen för då gäller ALLTID öppet köp och man kan testa dem i lugn och ro och slippa köpstress då det är sista exet. Men bemötandet jag fick när jag kom tillbaka var det som fick mig att gå i taket. Jag kommer aldrig mer handla av er, slänger hellre mina rayban som ett dåligt smaklöst minne än att komma tillbaka. Ett dåligt omdöme snackar man gärna om, ett gott är mer svårssnackat.

Risposta di Blickpunkten AB
"Otroligt gott och professionellt bemötande. Mycket nöjd."

Risposta di Blickpunkten AB
Blickpunkten Optik marknadsför i samband med ert 60-årsjubileum en kampanj med '50% rabatt på alla glas' på er plattform. När jag kom till butiken i Angered för att beställa Rums Terminal-glas, nekades jag rabatten med hänvisning till att den inte gällde för just dessa glas. Hur kan detta stämma när annonsen tydligt anger '50% rabatt på alla glas'?!
1- "Svar till Blickpunkts förklaring av mitt omdöme"
Jag vill bemöta Blickpunkts förklaring gällande mitt tidigare omdöme. Enligt min uppfattning är detta antingen en bortförklaring, eller så hade er kollega inte kännedom om det aktuella erbjudandet.
Ert erbjudande startade måndagen den 3 november och avslutas den 17 november. Jag besökte butiken onsdagen den 5 november 2025. Under de två veckorna innan ert sextioårsjubileum avvaktade jag med mitt köp, då jag misstänkte att ett jubileumserbjudande skulle komma. Jag besökte även butiken i Nordstan veckan innan och frågade en av era medarbetare när erbjudandet skulle börja.
Hon ville inte uppge något exakt datum, men hänvisade mig till att kontrollera er Instagram-sida. Därför är jag övertygad om att erbjudandet redan hade påbörjats vid mitt butiksbesök. När jag senare lämnade butiken kontrollerade jag även er webbplats, där det tydligt stod: ”Just nu får du 50 % på ALLA glas från Essilor vid köp av kompletta glasögon!” – samma information som fortfarande finns publicerad.
2- Besvikelse på Blickpunktens AI-assistent förklaring.!!
Nu är jag verkligen besviken. Er AI-assistent ger vilseledande och felaktiga svar, vilket upplevs som mycket oprofessionellt. Jag frågade inte efter ett specifikt glas, utan endast efter terminalglasögon – sådana jag har använt tidigare och som alla glasleverantörer, särskilt Essilor, också tillverkar.

Risposta di Blickpunkten AB
Jag är mycket nöjd med mitt besök, det var andra gången jag besökte dem. Noggranna, trevliga och kunniga optiker. De tog sig tid och hjälpa att välja glasögon så jag kan varmt rekommendera Blickpunkten.

Risposta di Blickpunkten AB
Ett stort tack till optikern Heidi och till Matilda i kassan. Vilka proffs och vilket omhändertagande. Wow!
10/10
Basically a very good optician. Staff are all very nice and helpful.But I had a bad experience at the end.
I ordered glasses and was told by the staff that it would take 2 to 3 weeks to receive them.
Two weeks went by and I hadn't heard anything, so I stopped by the store to try it out and my glasses were ready.
The staff member who helped me at that time checked and found no evidence that anyone had contacted me even though the glasses were ready. I was really disappointed in this. She seemed a little impatient, saying, "Normally this wouldn't happen."
If I hadn't gone to the store today, how long would I have waited to receive my glasses? I felt very bad about what had happened because I wanted to get my glasses as soon as possible. She said, "I don't know why no one called...but here you are today and you got your glasses (so it doesn't matter so much). That's not what I meant. That's not what the staff at the store would say. Because this mistake is very annoying to the customer. I really hated what happened in this time.The store's response to any mistakes goes hand in hand with the store's reputation.
Incidentally, when I returned to my own country, I went to an ophthalmologist and was told that the lenses of the glasses made at this store were too strong for my eyes. I think it is partly because I could not communicate well enough in English, but I still thought I should bring the ophthalmologist's prescription with me when I get glasses made.

Risposta di Blickpunkten AB
Blickpunkten Femman: De kompromissar ogärna med kvalité.
Optiker Adam gav ingående beskrivning av produkternas olika egenskaper/material/tillverkning och en ärlig redovisning kring varför glas och bågar kostar som de gör.
De har tillräckligt med självförtroende för att inte erbjuda kunden ett oändligt utbud av bågar – utan har gjort ett smakfullt urval och kan ge vänliga råd kring vad man passar i för bågar.
Noggrann synundersökning i ett stilla rum med ett vänligt/vardagligt/professionellt bemötande.

Risposta di Blickpunkten AB
Jag brukade alltid köpa kontaktlinser från blickpunkten Angered. Senaste åren blev det så att jag hittar aldrig min styrka och blir tvungen att åka till bäckebol för att köpa. Sen tänkte jag att ringa istället för att ta vägen till angered och frågar via telefon om dom har äntligen beställt min styrka, så slipper jag åka i onödan. Men svarar någon när jag ringer?? NEJ!! Det här hänt att jag fick vänta upp till 30 minuter och ingen svarar.

Risposta di Blickpunkten AB
När jag var där för några år sen och skulle ha en offert till kronofogden Var hon ( som jobbade där) nedvärderande mot mej👎Hoppas hon har slutat Inte trevligt att bli bemött så!😥😡.
Då ska man välja ett annat jobb som inte kräver att betjäna kunder!😏

Risposta di Blickpunkten AB
Uselt företag , som tar ut fantasipriser på linser(minst det dubbla om man jämför med internet order mm)
Kundvärden ingen bra , spec butiken i bäckebol.

Risposta di Blickpunkten AB
Fick äntligen rätt styrka på mina linser och testat andra sorters material.

Risposta di Blickpunkten AB
Snabbt och smidigt!
Möjligheten att beställa sina linser genom Blickpunkten, men på nätet och få dem direkt hem i brevlådan är en fantastisk tillgång!

Risposta di Blickpunkten AB
Jag var tvungen att ändra min order i samråd med optiker men är nöjd med min beställning.

Risposta di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB
Funkar i allmänhet bra. Jag har haft problem med att få rätt antal produkter i "kundkorgen", ibland blir det 2 paket linser till hö öga och 1 till vä. Saknar att det inte går att spåra var paketen med linser är. Å andra sidan är det väldigt bra personlig service och är det några problem så löser de alltid det.

Risposta di Blickpunkten AB
Min beställning försvann trots att jag fick bekräftelse på att den var skickad.

Risposta di Blickpunkten AB
Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.
Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.
Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.
Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.
Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.
La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.
Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.