Blickpunkten AB Recensioni 27

TrustScore 3.5 su 5

3,6

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 4 stelle su 5

Funkar i allmänhet bra. Jag har haft problem med att få rätt antal produkter i "kundkorgen", ibland blir det 2 paket linser till hö öga och 1 till vä. Saknar att det inte går att spåra var paketen med... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

Jag brukade alltid köpa kontaktlinser från blickpunkten Angered. Senaste åren blev det så att jag hittar aldrig min styrka och blir tvungen att åka till bäckebol för att köpa. Sen tänkte jag att ringa... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

När jag var där för några år sen och skulle ha en offert till kronofogden Var hon ( som jobbade där) nedvärderande mot mej👎Hoppas hon har slutat Inte trevligt att bli bemött så!😥😡. Då ska man välj... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Hjälpsamma och ärliga. Minuter efter det att jag beställt linser online ringer min telefon, och en kvinna undrar om min beställning verkligen blivit korrekt då den såg udda ut. Nej, jag hade gjort fel... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Ottico
  2. Fornitore di lenti a contatto
  3. Optometrista
  4. Negozio di occhiali da sole

Informazioni fornite da varie fonti esterne

Blickpunkten butiker i Nordstan, Angered och Bäckebol. Glasögon, linser och synundersöknng.


Informazioni di contatto


3,6

Nella media

TrustScore 3.5 su 5

27 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Nessuna traccia di inviti alla recensione precedenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 100% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 24 ore

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Grymt bra glasögon affär

Grymt bra glasögon affär, för alla åldrar, jag har varit där flera gånger sedan jag var yngre också då de har bra priser.

Nyligen började jag med Rayban hos dom igen, jag fick många rabatter där i och med att jag ofta kommer dit.

Jag och dom råkade välja fel syntest en gång, och de fixade till rätt syntest så att glasögonen hade bästa synskärpa, väldigt bra människor där som hjälper till med bågarna skall passa kunden bra.

Dom får 5 av 5, världsklass i glassögonaffär och en bra sådan, väldigt trevlig personal allihopa där också.

Rekommenderar er hellre denna butiken om ni behöver glasögon för bra syn, istället för ögonkirurgi/linser eller annat som kanske är sämre för en.

22 giugno 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Handlade förra veckan och det bemötande…

Handlade förra veckan och det bemötande jag fick när jag kom tillbaka var inte ok! De vill sälja ja, men om kund inte är nöjd så har de inte öppet köp?? Skrev ett omdöme om detta och de svarade det med en reklamkampanj om sänkt pris (när de låg över andra optiker ordentligt i pris med samma rea%) Jag kunde ha fått NYA rayban som ingen kunde hade testat och billigare hos annan seriös optiker! Detta bolag ska nog tänka om när det gäller solglasögon. För mina solglasögon var INTE nya, de var visningsex. Även i svaret så försvarar de sig med att de var nya. Jag rekommenderar att handla online i fortsättningen för då gäller ALLTID öppet köp och man kan testa dem i lugn och ro och slippa köpstress då det är sista exet. Men bemötandet jag fick när jag kom tillbaka var det som fick mig att gå i taket. Jag kommer aldrig mer handla av er, slänger hellre mina rayban som ett dåligt smaklöst minne än att komma tillbaka. Ett dåligt omdöme snackar man gärna om, ett gott är mer svårssnackat.

31 gennaio 2026
Non scritta su invito
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Hej Per,

Tack även för denna feedback 🙂

Vi har förstått att du är upprörd att vi inte har öppetköp på våra glasögon i butik. Därför skyltar vi om detta i butiken. Men vi ska försöka göra det ännu tydligare till nästa gång 🙂 vi ber även om ursäkt om vårt bemötande inte uppfyller din förväntan. Vi försöker alltid vara så tydliga vi kan för våra kunder.
Vi erbjuder dig gärna byte till annan modell. Våra priser i butik skiljer sig mot nätet. Det beror på många faktorer, så som butikshyror och personal. När du köper glasögon hos oss så kan du vara trygg med att du köper äkta varor och att vi alltid erbjuder fri justering och service av dina glasögon.

Hoppas vi kan få ett nytt försök att hjälpa dig med dina nya solglasögon 😎

Valutata 5 stelle su 5

"Otroligt gott och professionellt…

"Otroligt gott och professionellt bemötande. Mycket nöjd."

14 novembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Tack Elin! Fint att höra att du är nöjd och snart kommer dina nya glasögon. Vi slipar på i verkstaden. Vi hör av oss när glasögonen är klara ☺️

Valutata 1 stelle su 5

Blickpunkten Optik marknadsför i…

Blickpunkten Optik marknadsför i samband med ert 60-årsjubileum en kampanj med '50% rabatt på alla glas' på er plattform. När jag kom till butiken i Angered för att beställa Rums Terminal-glas, nekades jag rabatten med hänvisning till att den inte gällde för just dessa glas. Hur kan detta stämma när annonsen tydligt anger '50% rabatt på alla glas'?!

1- "Svar till Blickpunkts förklaring av mitt omdöme"
Jag vill bemöta Blickpunkts förklaring gällande mitt tidigare omdöme. Enligt min uppfattning är detta antingen en bortförklaring, eller så hade er kollega inte kännedom om det aktuella erbjudandet.

Ert erbjudande startade måndagen den 3 november och avslutas den 17 november. Jag besökte butiken onsdagen den 5 november 2025. Under de två veckorna innan ert sextioårsjubileum avvaktade jag med mitt köp, då jag misstänkte att ett jubileumserbjudande skulle komma. Jag besökte även butiken i Nordstan veckan innan och frågade en av era medarbetare när erbjudandet skulle börja.

Hon ville inte uppge något exakt datum, men hänvisade mig till att kontrollera er Instagram-sida. Därför är jag övertygad om att erbjudandet redan hade påbörjats vid mitt butiksbesök. När jag senare lämnade butiken kontrollerade jag även er webbplats, där det tydligt stod: ”Just nu får du 50 % på ALLA glas från Essilor vid köp av kompletta glasögon!” – samma information som fortfarande finns publicerad.

2- Besvikelse på Blickpunktens AI-assistent förklaring.!!
Nu är jag verkligen besviken. Er AI-assistent ger vilseledande och felaktiga svar, vilket upplevs som mycket oprofessionellt. Jag frågade inte efter ett specifikt glas, utan endast efter terminalglasögon – sådana jag har använt tidigare och som alla glasleverantörer, särskilt Essilor, också tillverkar.

5 novembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Hej!
Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar om det uppstod ett missförstånd kring vår kampanj. Den kampanj med 50% rabatt på alla glas som du hänvisar till hade ännu inte börjat gälla vid ditt besök – den startade veckan efter, under vecka 46, i samband med vårt 60-årsjubileum ☺️
Vi skulle gärna komma i kontakt med dig för att förklara detta närmare och se till att du får ta del av erbjudandet som gäller v46. Eftersom vi inte kan identifiera dig via omdömet får du gärna kontakta oss direkt i butiken eller via telefon.
Varmt välkommen tillbaka till oss – vi hoppas få chans att rätta till missförståndet och hjälpa dig hitta rätt glas till rätt pris.
Vänliga hälsningar,
Teamet på Blickpunkten Optik Angered

Hej igen, stort tack för din uppdatering om vem du är, det gör det lättare för oss att förstå situationen ☺️
Så bra att du förklarar hur du upplevt situationen. Vi vill gärna förtydliga det vi sa i butiken igen.
Gällande de glas du önskade beställa innan kampanjen är ett Office MD 2.0 så är det ett glas från företaget BBGR. Vilket inte är Essilor glas.
Som du beskriver annonsen ovan så stämmer det att det gäller alla glas från Essilor och under v46 ☺️

Vi önskar att du kommer och firar vårt 60års jubileum nu i veckan som kommer 🥳
Vi vill gärna erbjuda dig 50% på glasen du önskade beställa för att tacka för din kommentar och att vi ska försöka vara ännu tydligare vilka glas som gäller i våra kampanjer ☺️ hoppas vi ses i veckan som kommer!

Hej,

Du har helt rätt att vi har flera glas. Allt för att uppfylla våra kunders önskan ☺️ vi vill jobba med marknadens bästa glas.
När du var i butiken så förstod vi det som att du var intresserad av detta specifika glas? Men då har vi missuppfattat din önskan. Vi hjälper dig gärna med ett annat glas från Essilor 🤓 hoppas vi får en andra chans att hitta en bra lösning till dig.

Med vänlig hälsning, Blickpunkten Angered

Valutata 5 stelle su 5

Jag är mycket nöjd med mitt besök

Jag är mycket nöjd med mitt besök, det var andra gången jag besökte dem. Noggranna, trevliga och kunniga optiker. De tog sig tid och hjälpa att välja glasögon så jag kan varmt rekommendera Blickpunkten.

19 settembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Hej Anita, så kul att du är så nöjd med ditt besök och att vi fick chansen att hjälpa dig en andra gång ☺️. Vi ser till att dina glasögon blir klara snart. Önskar en fin helg 🤓

Valutata 2 stelle su 5

Basically a very good optician but...

Basically a very good optician. Staff are all very nice and helpful.But I had a bad experience at the end.
I ordered glasses and was told by the staff that it would take 2 to 3 weeks to receive them.
Two weeks went by and I hadn't heard anything, so I stopped by the store to try it out and my glasses were ready.
The staff member who helped me at that time checked and found no evidence that anyone had contacted me even though the glasses were ready. I was really disappointed in this. She seemed a little impatient, saying, "Normally this wouldn't happen."
If I hadn't gone to the store today, how long would I have waited to receive my glasses? I felt very bad about what had happened because I wanted to get my glasses as soon as possible. She said, "I don't know why no one called...but here you are today and you got your glasses (so it doesn't matter so much). That's not what I meant. That's not what the staff at the store would say. Because this mistake is very annoying to the customer. I really hated what happened in this time.The store's response to any mistakes goes hand in hand with the store's reputation.
Incidentally, when I returned to my own country, I went to an ophthalmologist and was told that the lenses of the glasses made at this store were too strong for my eyes. I think it is partly because I could not communicate well enough in English, but I still thought I should bring the ophthalmologist's prescription with me when I get glasses made.

1 giugno 2022
Non scritta su invito
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Hello Wasy,

Thank you for your message. We understand that you feel disappointed when we missed that our SMS did not reach you when the glasses were ready. We will check if we have the wrong number or if we had a technical error in the SMS system.
We apologize if you misunderstood our comment, but we were glad to hear from you!
Regarding the strength of the glasses, we are happy to make a reconciliation and change the glasses if necessary. Get in touch and we'll book a time that suits you.
Hope we can get a second try to satisfy you.

Sincerely,
Blickpunkten Optik Femman

Valutata 5 stelle su 5

Blickpunkten Femman

Blickpunkten Femman: De kompromissar ogärna med kvalité.
Optiker Adam gav ingående beskrivning av produkternas olika egenskaper/material/tillverkning och en ärlig redovisning kring varför glas och bågar kostar som de gör.

De har tillräckligt med självförtroende för att inte erbjuda kunden ett oändligt utbud av bågar – utan har gjort ett smakfullt urval och kan ge vänliga råd kring vad man passar i för bågar.

Noggrann synundersökning i ett stilla rum med ett vänligt/vardagligt/professionellt bemötande.

1 novembre 2022
Non scritta su invito
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Hej Sam!
Vilken super feedback du ger! Riktigt kul att höra. Vi är stolta över våra produkter och förklarar gärna hur det går till mellan olika leverantörer och material. Hoppas vi ses snart igen 😊

Valutata 1 stelle su 5

Jag brukade alltid köpa kontaktlinser…

Jag brukade alltid köpa kontaktlinser från blickpunkten Angered. Senaste åren blev det så att jag hittar aldrig min styrka och blir tvungen att åka till bäckebol för att köpa. Sen tänkte jag att ringa istället för att ta vägen till angered och frågar via telefon om dom har äntligen beställt min styrka, så slipper jag åka i onödan. Men svarar någon när jag ringer?? NEJ!! Det här hänt att jag fick vänta upp till 30 minuter och ingen svarar.

5 settembre 2022
Non scritta su invito
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Hej,

Tack för att du hör av dig Nayzak.
Vi måste prioritera kunderna som är i butiken. Därav är det inte alltid att vi hinner svara i butiks telefonen. Når du oss inte på telefon går det även bra att köpa dina linser online hos oss. Som kund har vi alltid dina uppgifter och du behöver inte komma ihåg dem.
Vi ber om ursäkt att vi inte hunnit svara idag och hoppas vi kan hjälpa dig snart igen. Hoppas linserna blev bra som du hämta ☺️

Med vänlig hälsning,
Blickpunkten Optik

Valutata 1 stelle su 5

När jag var där för några år sen och…

När jag var där för några år sen och skulle ha en offert till kronofogden Var hon ( som jobbade där) nedvärderande mot mej👎Hoppas hon har slutat Inte trevligt att bli bemött så!😥😡.
Då ska man välja ett annat jobb som inte kräver att betjäna kunder!😏

1 maggio 2022
Non scritta su invito
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Hej Helene,
Tack för din feedback, trots att det va många år sedan detta hände, 2012 Så hoppas vi att offerten blev bra och att du är nöjd med dina glasögon. Annars får du gärna höra av dig igen.

Valutata 1 stelle su 5

Uselt företag

Uselt företag , som tar ut fantasipriser på linser(minst det dubbla om man jämför med internet order mm)
Kundvärden ingen bra , spec butiken i bäckebol.

2 giugno 2021
Non scritta su invito
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Hej Sara,
Vi mins att du var inne för en prisuppgift på linser.
Tyvärr kan vi inte alltid mäta oss med internets priser då vi har butikshyror, personal och andra fasta avgifter att täcka. Vi är lika frustrerade som dig att våra konkurrenter på nätet utan fysiska butik tar inköpspriser i vissa sammanhang som vi inte kan pris matcha. Vi ber om ursäkt om du upplevde vårt bemötande mindre bra och hoppas vi kan matcha näthandelns priser i våra fysiska butiker i framtiden.

Valutata 5 stelle su 5

Snabbt och smidigt!

Snabbt och smidigt!
Möjligheten att beställa sina linser genom Blickpunkten, men på nätet och få dem direkt hem i brevlådan är en fantastisk tillgång!

9 febbraio 2021
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Va kul att höra! Det var vår tanke med webbshoppen 😀 va kul att det funkar 👍🏽

Valutata 5 stelle su 5

Nöjd

Jag var tvungen att ändra min order i samråd med optiker men är nöjd med min beställning.

8 febbraio 2021
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Va bra att det blev bättre Andreas! Tack för att du önskar en god syn! Vi ses 👋

Valutata 5 stelle su 5

Fantastisk service

Fantastisk service, stort kunnande och fint bemötande!

4 febbraio 2021
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Tack! Va kul att höra 😀✌🏾 Önskar en fin dag

Valutata 4 stelle su 5

Funkar bra

Funkar i allmänhet bra. Jag har haft problem med att få rätt antal produkter i "kundkorgen", ibland blir det 2 paket linser till hö öga och 1 till vä. Saknar att det inte går att spåra var paketen med linser är. Å andra sidan är det väldigt bra personlig service och är det några problem så löser de alltid det.

18 gennaio 2021
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Hej Anders !
Så grym feedback. Tack 🤩
Vi tar detta vidare och hoppas vi får till det snart 👍🏽

Valutata 5 stelle su 5

Utmärkt

Bra service, alltid nöjd. ☺️

15 ottobre 2020
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Va kul att höra! Tack 🤩

Valutata 1 stelle su 5

Min beställning försvann trots att jag…

Min beställning försvann trots att jag fick bekräftelse på att den var skickad.

22 settembre 2020
Non scritta su invito
Logo di Blickpunkten AB

Risposta di Blickpunkten AB

Hej Jörgen!

Tack för att du delar med dig, det hjälper oss att bli bättre! Vi beklagar misstaget från vår sida och ska se över våra rutiner så det inte kan ske igen. Dina linser är nu på väg. Har du fler funderingar får du gärna kontakta någon av våra butiker.
Ha det fint!

Mvh, Blickpunkten

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.

Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più