Vital Energi Recensioni 

259
•
TrustScore 4 su 5

4,2

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Thank you for this effective, and efficient collaboration with the outside worlds. Kristi, a staff of "Vital energi" was a phenomenal and true professional. I was out of "Hot water" for couple of... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

I hate this company a bad service terrible portal that seems to never work very expensive to heat water and standing charge and somehow in this day and age I'm not allowed to switch supplier because m... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Zilvinas and Alvin are great! Nothing ever seems like too much trouble and they are always happy to assist. Their positive attitude really makes a difference. It s a pleasure dealing with them and the... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Alvin has been fantastic at solving the issue. Alvin explained what was happening step by step in an easy and understanding manner. Alving kindly awaited on a van holiday (easter) Sunday at the d... Leggi di più

Dettagli dell'azienda

Scritti dall'azienda

Vital Energi operates in the energy sector providing a comprehensive service including design and installation, operating decentralised energy generation and multi-utility network distribution schemes based on low carbon / zero carbon technologies. The company also provides tailored energy management schemes to measure, monitor and manage energy consumption.


Informazioni di contatto

4,2

Molto buono

TrustScore 4 su 5

259 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Non risultano inviti alla recensione recenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti di recente, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 92% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 1 settimana

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

4,2

Tutte le recensioni

(259)

68 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Highly Knowledgeable and Truly Exceptional Service

Skirmantas came to our property today to resolve a persistent energy bypass fault that was preventing our system from resetting and costing us extra money.
Even though he was initially supplied with the incorrect part for the job, his professionalism shone through. He went above and beyond, sourcing the correct component from his own spares to ensure the issue was fixed immediately.
Not only did he successfully repair the fault, but he also took the time to thoroughly test the entire system and explain exactly what was wrong. Skirmantas is incredibly knowledgeable, kind, and genuinely nice to talk to. This was easily the best service experience we could have asked for. Thank you!

15 maggio 2026
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Great service

Ski visited today to fix a heating/hot water issue and did a great job. Clearly very knowledgable, taking great care to identify and explain the issues. Very thorough, spotted a further issue and stayed to fix it. Friendly approach and I appreciated the extra effort.

14 maggio 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Extremely poor service and lack of accountability

Vital Energy have left my flat at Prebend Street, London, along with three others in my development, dealing with a persistent high-pitched noise coming from the heat interface unit for over two months.

The noise is constant—day and night—and exceeds 50 decibels, which is loud enough to regularly disturb sleep. Despite multiple reports, the issue remains unresolved. We have been given a series of inconsistent explanations, ranging from incorrect pressure settings, to faulty piping, to trapped air in the system.

Most recently, we were told that a specialist engineer is required. However, it has now been over 10 days without any appointment being arranged or confirmed. To make matters worse, after contacting their call centre, I was informed that Vital Energy does not even maintain the heat plant in our building—raising serious concerns about responsibility and coordination.

This situation demonstrates a clear lack of accountability, leadership, and effective issue resolution. After two months of disruption to our daily lives, I am now being forced to consider legal action.

24 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Vital Energi

Risposta di Vital Energi

Hi Luke, Firstly we apologise for the issues you have faced and we would like to investigate why this has not been solved in a more appropriate timeframe. To help us do this, please can you send your contact details via Trustpilot or alternatively to feedback@vitalenergi.co.uk.

Valutata 5 stelle su 5

HIU fix

Victor quickly fixed my HIU and radiator issue, I'm super happy, thanks!

20 aprile 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

I spoke with Emma from customer support…

I spoke with Emma from customer support about an estate-wide hot water supply issue half past midnight on 8th April 2026.

The issue was reported at least four hours (8pm on 7th April 2026) before the call with Emma as I made the first report at that time.

Emma was unable to provide any meaningful update even after more than four hours had already passe since the initial report. She could not confirm whether engineers had attended, what work had been carried out, or what the current status was. Responses were limited to generic scripts, with questions simply logged rather than answered.

This shows that there is no coordination between customer support and engineering. I would think the lack of communication and accountability is unacceptable for such a basic utility like hot water.

Other than this particular instance, the community boiler has failed repeatedly since Vital Energi took over. They recently replaced a boiler, then shortly after, we saw an issue again. This is raising concerns about the quality of both the work and ongoing maintenance.

- No transparency or reliable updates
- Poor internal coordination
- Repeated failure of essential infrastructure

The service falls significantly below reasonable expectations for a basic utility.

8 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Vital Energi

Risposta di Vital Energi

Hi Nori, Thank you for sharing your contact details and giving us the opportunity to investigate this issue. We have spoken with our customer service team, who have carried out a thorough investigation and updated you. We hope you have received the reassurance and clarification you were seeking, but if you have any further queries, please reach out to our customer service team directly at feedback@vitalenergi.co.uk.

Valutata 5 stelle su 5

Brilliant service from Alvin Adiz

Brilliant service from Alvin Adiz, he came on Easter Sunday and made sure everything was fine and that I was happy until he left. He was a really nice guy and helped put my hot water back on.
Thank you so much

5 aprile 2026
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Alvin has been fantastic at solving the…

Alvin has been fantastic at solving the issue.
Alvin explained what was happening step by step in an easy and understanding manner.
Alving kindly awaited on a van holiday (easter) Sunday at the door for the owner to arrive who was a good 20 mins away and avoiding leaving us without hot water for the next couple of days.
10/10 to Alvin.
All the best.
Leon.

5 aprile 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Awful experience

Awful experience. 1 week to send out an engineer to fix the water heating. There have been heating issues multiple times in the last year. Very unreliable. I will never choose to rent an apartment where the heating is supplied by Vital Energi again.

24 marzo 2026
Non scritta su invito
Logo di Vital Energi

Risposta di Vital Energi

Hi Vipin, we are sorry you've not had a good experience and we would like to investigate what has cause the unreliable service you describe. To help us do this, please can you share your contact details through Trustpilot or alternatively, please send your full contact details (including your home address) to feedback@vitalenergi.co.uk.

Valutata 1 stelle su 5

Absolutely bad experience

Absolutely bad experience. Just bought a new property and move in. There is no heating, and engineer coming over and took a look and claimed that it is not their issues without testing and explanation.

3 marzo 2026
Non scritta su invito
Logo di Vital Energi

Risposta di Vital Energi

Hello, We are sorry you have not had a good experience, we would like to look into what has gone wrong. To help us to do this, please can you send your contact details through Trustpilot or alternatively email your full contact details (including home address) to feedback@vitalenergi.co.uk.

Valutata 4 stelle su 5

[FIXED] Awful process, but a great engineer

20/04/206 UPDATE:
The company contacted me and conducted internal investigation. The issue was resolved.

Two parts: (1) an engineer who finally fixed it (Alvin) and (2) the process/company. My overall rating is related to p.2, not Alvin.

1/ I want to say thank you to the engineer, Alvin, who came and fixed it by finding a solution and a way to get a spare detail. 5 out of 5.

2/
2.1/ During a regular bi-annual check, one of the engineers broke the valve, and we were left without heating during the coldest part of Jan'26. The heating had worked perfectly before. The engineer promised that it would be fixed quickly.
2.2/ I called the company in a week to check the progress. The guy couldn't share any information and could only accept my complaint.
2.3/ I called a few days later. Surprisingly, a specialist who replied was helpful and sent an engineer to double-check what's broken.
2.4/ A new engineer came and said that it's a simple details and was suprised that previous engineers ordered something else.
2.5/ A few weeks later, I got a call, and another engineer came. He was given a detail that didn't look right for fixing. He quickly realised that he could get such details from other heaters stored in the building's storage room. He took it and fixed. Alvin, thanks a lot.

So, everything could be fixed within the day it was broken (broken on 6 Jan, fixed on 13 Feb, 5 weeks!)

13 febbraio 2026
Non scritta su invito
Logo di Vital Energi

Risposta di Vital Energi

Hello Dimitrii,

We have spoken with our customer service team, I believe you are now satisfied with the outcome of our investigation and we would like to say thank you for patience. If you have any issues in the future, please do not hesitate to email the team on feedback@vitalenergi.co.uk.

Kind Regards
The Vital Energi Customer Service Team

Valutata 1 stelle su 5

Vital lost my HIU part, cancelled appointment, didn't call

My HIU needs repair. I have waited several weeks for the appointment while Vital ordered a replacement part and fitted me in to their schedule.

Based on lack of trust, I called Vital on the day of the appointment to confirm. I was first told that the engineer was on their way, then I received a follow-up call to tell me that they didn't have the part in stock, the appointment was cancelled and that I couldn't rebook. I was told to wait another 5-7 days for them to get in touch.

It seems that the part was ordered and lost. Vital didn't call or email me. They're unreliable and uncommunicative. On the positive side, I received a follow-up email with an explanation and apology. Unfortunately that doesn't change the fact that we have to start the whole process again, while my family's sleep continues to be disrupted by unusual HIU noises.

16 febbraio 2026
Non scritta su invito
Logo di Vital Energi

Risposta di Vital Energi

Hi Matt,

In order to investigate the issues you've faced, please can you send your contact details either via the Trustpilot request for further information you should have received, or alternatively send your contact details (including full home address) to feedback@vitalenergi.co.uk

Many thanks

Valutata 5 stelle su 5

Alvin attended on a Sunday to fix our…

Alvin attended on a Sunday to fix our hot water issue after I had been without it for several days. He was professional, kind, and explained everything clearly. He worked efficiently and made sure the problem was fully resolved before leaving. I’m very grateful for his help, especially given how urgent the situation was. Excellent service, thank you.

8 febbraio 2026
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Alvin was very helpful

Alvin was very helpful, listened to all my questions and queries. Very good customer service and made me very confident and comfortable that he was the right person for the job. Thank you Alvin - first time calling out an engineer and explained everything to me and resolved the job

7 febbraio 2026
Non scritta su invito

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più