It's really odd how many times Swiss Colony orders have issues with "damaged" bar code or shipping label. To make matters worse, when the package finally arrived the products were in poor condition,... Leggi di più
Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più
Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più
Scopri cosa dicono le persone
Worse company I have ever done business with. I have been a customer since 2005, I ordered every year from them and I have always paid my bill. I moved just before Xmas 2019 and I used the delayed p... Leggi di più
Only received partial shipment (2 out of 7). FedEx details show original label was damaged and unreadable. Same thing happened a few years ago, where my order never came and I couldn't reach anyone... Leggi di più
Horrible customer service. Shipping issues and duplicate labeling issue from Swiss Colony led to no Christmas gifts to our family. Multiple calls to customer service was not helpful and asking for a r... Leggi di più
Dettagli dell'azienda
Informazioni fornite da varie fonti esterne
Find the finest Food Gifts including Petits Fours, Butter Toffee, Fruitcake, Cheese & Sausage and more. Swiss Colony offers a wide selection of Christmas and Holiday food gifts for every name on your shopping list!
Informazioni di contatto
Eaglewood Lane 7745, 68002, Arlington, Stati Uniti
- theswisscolony.com
Nessuna traccia di inviti alla recensione precedenti
Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative
Come questa azienda usa Trustpilot
Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.
Le persone hanno visualizzato anche
Terrible Terrible..last time to order from this ripoff company
The Swiss Colony used to be our "GoTo Place" for holiday food gifts,
I recently ordered for my family and for my household also i just received the paackage and the sausages we no bigger than my thumb(i KID YOU NOT) you could just to the local dollar store and get more items for a cheapeer price this is the last time i order fom them, it was $35. USD for each tiny package so 35 X 3 packages alot of money spent on Junk...
Used to be a good company
Placed an order for smoked turkey on Sunday. Told the customer service person we didn't want until Nov 18. Twice! She told us she put in special shipping and we'd get it around then. Wanted to do the credit plan and the catalog said we wouldn't be billed til Feb. We've done our other orders that way. She said she didn't know anything about that and we would be billed monthly. So I said to bill us now and she even had our card info. Again, we verified that we would be charged now. The next day, received an email saying we used the charge plan. Ok, I can be flexible. But the next day, I received another email saying our order had shipped and would arrive by Nov 5. Called and got an unhelpful person, asked to be transferred to a supervisor, Rose, who just kept repeating that our order had shipped and would be here Oct 30th. Nothing could be done. When I tried to explain about the credit plan snafu, she kept interrupting me, and had the temerity to scold me for speaking inconsiderately to her. I didn't swear or raise my voice; I just asked her to stop speaking, not to shut up. I'm sure it's all recorded. We've ordered from them for over 20 years but they've gone downhill . I will NEVER order from them again
***EXTREMELY DISHONEST COMPANY***
BUYER BEWARE!!! I should have read the reviews before purchased from this company! I purchased a gift for a friend and when my charge came through, it was more than it should have been. I called the company and finally got hold of someone who told me there was nothing they could do to fix it. It hadn't shipped yet, so I told them to cancel my order. When I asked for a confirmation number, I was told they don't do that. That's when I should have known!!
I purchased a gift from Hickory Farms to replace the one that I cancelled from Swiss Colony. My friend got the Hickory Farms gift and almost 2 weeks later got the shipment from Swiss colony that I had cancelled. Then, Swiss Colony turned me over to a collection service!!
CAUTION***EXTREMELY DISHONEST COMPANY***
READ THE REVIEWS FIRST
I was sent a catalog in the mail
I was sent a catalog in the mail. I had the catalog and was placing an order with the agent. On one of the items , the Almond-Raspberry Petit Four, it was listed as $17.99. When I was placing the order the agent said it was $19.99. I told him the catalog says $17.99. They would not honor the catalog price so I told him just forget about my order and I hung up. Why would a company send out a catalog and then not honor the prices in the catalog. It is not an old catalog. I received it a few weeks ago. These are Christmas Items so I waited until it got closer to November. Signed a former and never to be again Swiss Colony customer.
Dishonest company
Warning! Do not do business with The Swiss Colony. I have been making my payments on time every month and on time. My minimum payment was $25 and was sending $40 a little extra to get it paid off sooner. In August I sent $25 bank money order for the month of August and it was cleared on Aug.6, 2024. I also sent a $40 bank money order for September's payment on August 30, 2024 and it cleared my bank on Sept.6,2024. The Swiss Colony is telling me that I am behind on my payments, which is not true. I had my bank run a trace on the Sept payment and it showed it cleared I sent copies of the money orders along with a copy of the money order that was cashed through their bank. Now they are threatening to turn it over to collectors. I am seriously thinking of contacting Oklahoma's attorney general, consumer fraud division. They have dishonest people working for The Swiss Colony. I am not the only one they did this too.When a company has 1.5 rating with bad reviews, that should send up a major red flag.
Buyer beware
Dunning me for a bogus charge and have turned it over to a collection service. DISHONEST CUSTOMER SERVICE & COMPANY*******
Update: when a company has a 79% one star rating, don’t walk away, RUN!
The Swiss Colony has been maddening and frustrating to deal with for several years now!
The Swiss Colony has been maddening and frustrating to deal with for several years now! Orders -shipped by fedex- often never arrive or they go to someone else's address and attempts to have Swiss Colony fix the problems go unanswered and so you have to dispute the charges with your credit card. And they do not make up for your bad experiences in any way like with a courtesy shipment, coupon, or discount. They have been steadily getting worse the last few years and so I will no longer do business with them and I urge others to save yourself the aggravation and unhappiness and do the same!
I give them 1 star..I get on my account…
I give them 1 star..I get on my account says no balance due but I knew i had a balance..Call them .. talked to automation.. said i wanted to pay the full balance.. then after i paid the full balance she says you have an upcoming payment in 4 days.. after i told her to pay the full balance..this place is shady
Only gave it 1 because you can’t have…
Only gave it 1 because you can’t have 0.
This is by far the worst Swiss colony we’ve ever ordered, and it was for a family Mother’s Day party!
The cakes had this hard frosting that was tasteless.
We will never ever order from them again.
$180.- order of crap!
Swiss Colony and all of their companies…
Swiss Colony and all of their companies owned by them, better known as Colony Brands Inc. are viscous and care nothing about their existing credit holders. They will strip you of all your existing available credit, regardless how you have been a really good customer!
And why, you may ask? They recently purchased another company called Ameri Mark( I think this is how it's spelled) and I had problems with that particular company.So now because they purchased THAT company, I am being punished!
I am a 77 year old widow who is just trying to take care of my credit and life as well as I am able to. And now because of Colony Brands, I have this hanging over my head!!
I can not tell anyone who to buy from, but I would advise you to think twice before opening credit with ANY of their companies.Especially Swiss Colony. Their prices are steep and their shipping costs are outrageous!! But more importantly,because of certain circumstances that may be beyond your control such as myself, they will try to crush you without giving you or your existence a second thought!
I have reported them to CFBP. They may not be able to help me, But at least I am trying to help others to avoid the heartache I am living through...
Oh and by the way, they do link all of your accounts( same last 4 numbers) together. So if you have a problem with one of your accounts, it effects them all.
Billed the recipient not the purchaser
I applied for the credit, put in all my information and then added the delivery address for the person it was going to, they sent the bill to that person! Then, I couldn’t get on and get any information to even pay the dang bill. Also, the portions on that expensive tray were so tiny. Not worth the cost by any means.
Soft pull on my credit? Seriously?
I ordered Swiss Colony (I believe for Christmas), and I set up an account, and used my credit card to pay. Imagine my surprise when I find out that SC pulled a soft inquiry! I didn't set up a credit line at SC, nor am I making payments to them. They did not need to do a soft pull. I won't ever be using them again, and I will be deleting the account I have with them.
So sad my family ordered massive…
So sad my family ordered massive amounts of their prpducts for years. I too did and now i see they sold out amd genetically motify their food to cut costs..quality went way down sausages ans cheeses arw tiny and gross their petitfours cheesecakss and everything cheap now! How sad! Im done with them
The Swiss Colony, LLC
Multiple times throughout the many years a 2nd credit account was created after placing an order under a logged-in account with verified credit account. It has always been quickly rectified by customer service agent. They linked the new account to the credit account I have access to, and receive monthly statements for. Recently, I have been receiving 8 am EST calls. Voicemail claims to be Swiss Colony collections. I logged into my account to verify that I have been paying on time. I have an account with Experian credit monitoring service. I received notification that The Swiss Colony, LLC has posted 2 negative late payments to my credit report. I just got off the phone with an agent who eventually discovered after numerously being placed on hold that a Christmas 2023 order was purchased on a 2nd account. She linked it to my current account, but is refusing to remove negative information they placed on my personal credit report. After heated argument, she hung up on me. I have reported incident to CFPB. I advise anyone with similar issues to do the same!
RUN! You may be screwing your friends and relatives
RUN!
Spent over an hour with a SC rep last night who could not step away from her cue cards and eventually she hung up on me.
Situation: My wife ordered gifts for family on the SC website for Christmas and Valentines. When making the order, she followed these steps:
1- Logged into HER account where she has a charge capability.
2- When populating the order she mistakenly used the shipping address interchangeably with the billing address. Meaning she put the recipient address in both the billing and shipping fields. Her email and phone number were listed and she was logged into her account.
3- The item shipped, she received confirmation emails yet the recipient also received a bill for the amount of the item. One of two situations ensued:
a. If the recipient had previously had or has an SC account, the system grabbed their account number associated and listed that in the credit agreement at which time, and unrecognized at the time, the recipient account was billed when she was logged into her own and different account.
b. If the recipient didn't have an account with SC, she was presented with the customary credit account acknowledgement and while all seemed okay... a new SC account was created and the item and bill were sent to the recipient.
4. We called customer support 4x and receive the run around on their cue cards and are told that without certain information this could not of happened. WE are told that this sort of mix up is not possible because their system in very secure.
5. Just last night, after being hung up on by Ms. Crystal at customer service, I went to the site, on my work laptop, one that my wife has never so much as touched; and, created an order for my Father (has an SC account that was zero balance) and using the guest checkout feature, skipping the create account password entry area, was able to create an order that validated and in the payment section, was presented with several options:
- Open a new SC Account
- Use an existing Account
- Use Credit or debit
- Call in and pay by phone
I alternately tried each of the options... The result was alarming... Mind you I am NOT logged into their system, I do NOT have an account and I am using the guest checkout feature.
In the first instance of applying for an SC account, I am asked for SSN and DOB.. Standard credit app stuff... I abandon and move on ... Next, I clicks on the use existing account and I am presented with the last four digits of my father's account number and an acknowledgement of charge agreement... How the heck is this secure...
The later two options of payment are self explanatory..
We went on to get on my wife's Laptop and repeat the process described above with one exception, she logged into her account and repeated her previous steps... all appears to be normal except where she is inserting her email and her phone number in the billing address... This has somehow caused the situation above and there are several new accounts or existing accounts that are being charged to fraudulently by SC in spite of all the statement of secure transaction.
My wife actually looked back in here email and found that there were several payment reminders in her inbox for these other addresses and accounts but when clicking on the link, logging in and reviewing her orders, they are NOT on the list of items ordered in her order history. They are in fact on the other recipients existing accounts or the newly created accounts.
WE are calling their management now... Under FTC rulings, none of the recipients are liable for these charges and they can be classified as a gift and not be forced to pay for them as SC is responsible for the error.. We are trying to do the right thing and pay for the items that were erroneously billed to our recipients. SC is making this extremely difficult and they are very combative.
The order and experience was a disaster…
The order and experience was a disaster from the beginning.My order took over a month and was ordered way before Christmas,never came had to go out and re buy the gift. I cancelled my order and the next day 1out of 3 things showed up ,my order was never cancelled.The summer sausage was as tiny as a barbie's size.I payed $12.99 for a tiny bite size sausage,and with shipping it came to $21.00 !! Never again!!! HORRIBLE CUSTOMER SERVICE, HORRIBLE TASTE .
Received two gift pkgs from friends
Received two gift pkgs from friends. The quality of Swiss Colony products has deteriorated substantially. The chocolates were dry and crumbling. The sausage meats lacked flavor. Glad I didn’t use Swiss Colony to purchase Christmas gifts. My local stores are more reliable because their items are fresh and tastey.
BEWARE!!
BEWARE!!! Placed a $200 order 10 days ago, FINALLY received tracking information from FedEx this morning that it was out for delivery, 5 hours later, I received an email from FedEx stating there was a delivery exception. I call FedEx and was told that they couldn't give me any info on the delivery exception, that I had to call Swiss Colony. I call Swiss Colony and am told they have the incomplete address, to which I inform her that I emailed the company to correct THEIR mistake the second I received the order confirmation and even received an email confirming they had fixed it!!! I was informed that the shipping label must have been printed RIGHT BEFORE they received the correction (convenient excuse for not doing THEIR job)....So after 2 more phone calls(each) with FedEx and Swiss Colony each telling me I had to contact the other, I informed Swiss Colony to cancel the order, cancel a $100 pending order, and cancel my account altogether! Bottom line is: no matter how large your order is, they just do not care about their customers...
FIXED their Mistake
WROTE A BAD REVIEW…
Then received a full refund the next day… sorry for the complainant, but they did just handle it without telling us they would.
Most everything that was hard was more crumbs than pieces, they didn’t have the cheese and sausage that was the only reason she ordered, we were charged to ship the replacement item!!!
Being charged shipping twice because they didn’t have a product was absolutely infuriating!! We called and wrote, they wrote back “Sorry…”. No offer to replaced or anything. It was over $300 worth of product and this company does not care about their customers.
My Mother ordered a ton of stuff from Swiss Colony, because my grandmother always used to have these gift around the holidays.
Given it was December and I am sure they were busy, they had zero interest in our business and offered no resolution for our complaints.
Products were of ok quality, but TERRIBLE management and poor customer service.
DO NOT RECOMMEND!!
The company must have become too big and just doesn’t care anymore.
Come funziona Trustpilot
Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.
Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.
Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.
La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.
Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.








