Sugo Toys Recensioni 

82
•
TrustScore 4 su 5

4,0

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Great service and experience at the Haymarket store! Very friendly and definitely will be going back again, thanks

Valutata 5 stelle su 5

First time purchasing from this website and it did not disappoint. Prices are cheap but it gets expensive including the shipping. The shipment arrived well packaged and in 2+ weeks (I think I choose s... Leggi di più

Valutata 4 stelle su 5

I've been buying from them heaps, their prices are usually quite cheap compared to other local and international stores. However they do get things late sometimes but are legit. I've pre-order... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

I have one pre-order pending with them but I think I'll take my business elsewhere after this. It's in poor taste to use AI generated artwork to promote a business selling figures derived from artwor... Leggi di più

L'azienda ha risposto


Informazioni di contatto

4,0

Molto buono

TrustScore 4 su 5

82 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Chiedi ai clienti di scrivere una recensione

Questa azienda invita i propri clienti a scrivere recensioni - sia positive che negative

Ha risposto al 86% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 1 settimana

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

4,0

Tutte le recensioni

(82)

64 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Don't support Sugo, they don't value loyalty

With them now phasing out GK there is literally no reason to buy from them even if you are a local. For PVC buy from Amiami and for GK buy from Orzgk (they even do PVC). Most Japanese stores also offer cancellation without charge if it's a pre-order.

They are slow, unresponsive, unreliable and no longer cheaper.
They mislabel the items regularly like wrong name, character or description. Ordered a GK that had the picture of the 1/4 version but the description was the 1/5, when asked they had no clue and said it "should" be the 1/4. Only got confirmation when it came to the store. Another example was a noodle stopper I ordered had two listings with two different prices but the exact same picture and description. When asked they didn't know why, turns out one box is in Japanese the other in english and of course again didn't know which was which until the item was available for pickup.

Massive delays in pre-orders and don't believe their response about it being the GK related, the delays are with normal PVC figures that most other suppliers have already out (by average they are 2 months slower in distribution).

I used to be loyal and spent a lot with them, but now once I get my orders (would cancel them if they wouldn't take the deposit) I will not be dealing with them again.

8 febbraio 2026
Non scritta su invito
Logo di Sugo Toys

Risposta di Sugo Toys

Thanks for being open about your experience. We can hear the frustration, especially coming from someone who supported us for a long time, and we genuinely appreciate you taking the time to explain where things went wrong.

On ETAs, our stock usually arrives about two months after the Japanese release due to international transport and local handling. In many cases we are still faster than most other local retailers, but we do admit some items can be delayed. When that happens, it’s not ideal, and we are actively working on ways to reduce delays and improve how we communicate them.

We’re also scaling back and being more selective with GK products. GK is much harder to manage and comes with higher compliance and after-sales risks. By narrowing the range, we can standardise our internal processes and deliver a more consistent experience overall.

We understand if you no longer wish to purchase from us and we respect that choice. Please know your feedback isn’t being dismissed. It’s taken seriously and it’s part of what’s driving the changes we’re making.

Wishing you all the best with your collecting, and thank you again for the support you gave us in the past.

Valutata 1 stelle su 5

Absolutely scam vendor (RESOLVED)

Updates on Feb 6th, Feb 7th and Feb 8th see below:

Absolutely scam vendor. They are stalling a refund process deliberately and dragging out a simple cancellation request of an order that is less than $120.

I initiated cancellation of a pre-order on Jan 30th. I have used 4 outreach methods and despite the emails being direct and courteous, a WhatsApp chat and 2 customer service rep requests, including a completed refund form, they are pretending now that I am only inquiring about HOW to cancel an order instead of already having started this process nearly a WEEK ago.

No more patience for them if they have no time for basic business functions to sell or refund.

Still no confirmation or action towards cancellation.

In the meantime I've made 2 orders on 2 other Garage Kit sites (reputable within the the figure collecting community) - those other providers have packaged and shipped my orders within 72 hours, with healthy back and forth service support about customs, shipping and product aftercare.

Don't ever purchase from SUGO.

Imagine all this delay over a pre-order figurine ; the product doesn't even exist yet and they can't even handle a digital refund.

SUGO TOYS if you would like to reply I will share every screenshot and timestamp of my experience - you will not get away with performative customer service to pretend you are trustworthy - don't type a word until the cancellation is done.

This review will be updated in response to any reply SUGO makes below to track the extent of their delay.

Take note of how they are dragging this process. Jan 30th and today is Feb 6th and counting.

UPDATE #2
On Feb 7th SUGO initiated a response process on Trustpilot to potentially dispute my 1 star review. I received a notice via Trustpilot. SUGO still has NOT gotten any closer to a resolution to my email tickets started from Jan 30th, responded to the refund form, or my WhatsApp messages. However they had time to dispute my review on this platform instead. What does that say their priorities are?

UPDATE #3
Feb 8th
After having to DM a staff who was in the comment section of a Reddit thread called "Don't trust Sugo" from months ago , a resolution for a Refund has been reached. I can't imagine what the process is like for all the other people who have recently made purchases. ALWAYS research your vendors first.

4 febbraio 2026
Non scritta su invito
Logo di Sugo Toys

Risposta di Sugo Toys

Thanks for the update. We’ve now completed the refund for your order.

I want to be upfront and say that there was a delay in our reply to your first inquiry, and we are sorry about that. That delay caused frustration, and that’s on us.

To clarify what happened after that: we replied to your support request last Thursday and were waiting for your confirmation to proceed with the cancellation. Once we received your confirmation, the refund was processed within two business days. At no point were we trying to avoid or stall a valid refund.

Regarding the Trustpilot notice, we didn’t dispute your review. We reached out because there was no order information included, which meant we couldn’t identify the order or assist sooner. That message was only to request details so we could look into it properly.

I understand this experience has already shaped your view of us, and I respect that. We don’t scam customers, and when we fall short, we acknowledge it. There’s clearly room for us to improve our response times, and we’re taking that seriously.

Thanks for confirming the refund is resolved. We wish you all the best.

Valutata 1 stelle su 5

Good Products, Poor Communication

Their products, prices, and packaging are all great, but their customer service and communication really let them down.

I had a preorder item arrive in-store on 22 October and was told it would be held for 60 days (until 21 December) in case other preorder items from the same order came in. After that hold period passed and none of the other items arrived, there was zero communication about what was happening with my item or what the next step would be.

On 27 January, I emailed asking if they could ship the held item together with a separate order that was about to go out anyway. Instead, they added another 60-day hold to the item (now ending in early April) unless I pay an additional shipping fee.

At this point, the item has already been sitting with them for months, so being told it will be held even longer unless I pay more feels pretty unreasonable. It’s frustrating to have to chase this up myself and then be penalised for it.

27 gennaio 2026
Non scritta su invito
Logo di Sugo Toys

Risposta di Sugo Toys

Thank you for taking the time to leave a detailed review. We have looked into your orders carefully and there appears to be some misunderstanding, so we would like to clarify the situation.

All of your in-stock items from previous orders have already been shipped. At present, the only item on hold is the Miku prize figure, which was processed for split shipment on 3 February. As this item is under $40, it does not qualify for our free shipping threshold of $200. The remaining figures from your purchase are still in transit to Australia or have not yet been released by the manufacturer.

In line with our standard process, the system automatically sent a notification giving you the option to ship the item immediately by paying a flat-rate shipping fee, or to keep it on hold until additional items arrive so they can be shipped together.

There was no intention to penalise you, and no additional hold was applied beyond our normal consolidation option. We understand how delays can be frustrating, especially with preorders, and we appreciate your patience while remaining items are still on the way.

If you would like to discuss shipping options further, we are always happy to help via email so we can assist you directly.

Valutata 5 stelle su 5

Experience with Sugo toys

My experience with Sugo Toys has always been great ever since my first purchase. The shipping time is quite short at 1-3 days for Australians and I'm glad for a Australian store with plentiful stuff that I enjoy and so will others. The quality is amazing too.

19 gennaio 2026
Valutata 1 stelle su 5

My experience with Sugo Toys:

My experience with Sugo Toys:

1. Incorrect inventory.
Ordered and paid for product only to be told that they didn’t really have it.

2. Abstract wait times.
Am still waiting for another product ordered in march 2024. When I emailed asking for its status over a year later, I received a generic reply saying “… Please note that preorder dates are only estimates and may change without notice due to delays from the manufacturer. These estimates are based on the most up-to-date information provided by our suppliers when the preorder opens. As an Australian company, we typically receive items around 2 months after the official release.“ (this was over a year later).

Edit. Sugo Toys refuses to refund me and/or give me any information about this purchase. Buyer beware.

3. False advertising.
Paid for a deluxe figure and received the standard figure instead. When I emailed them, they apologised but they offered zero recompense. After another email, they offered a 5% refund which is nowhere near the difference in price between the standard and dx figures.

(edit to address the company’s response below: at no point was I offered a full refund on return, and the product was advertised as the dx version, I received the standard version. I paid dx price however. The only fix they offered was a 5% refund).

13 gennaio 2026
Non scritta su invito
Logo di Sugo Toys

Risposta di Sugo Toys

Thank you for raising these concerns. We’re sorry for the frustration this experience caused and would like to clarify each point.

1. Inventory
We acknowledge the stock error and apologise for the inconvenience. We are actively improving our inventory accuracy to prevent this from happening again.

2. Preorder delays
Most of the items you ordered are GK statues. These are produced by small studios, and their production timelines are often unpredictable, with limited and inconsistent updates. That said, we understand that waiting over a year is not acceptable. Managing these delays has proven difficult, which is why we are gradually moving away from GK statue preorders to provide a better experience going forward.

3. Deluxe figure issue
The item you received is the deluxe version. The standard version was never listed or sold on our site. Due to current Chinese regulations on 18+ content, the studio has not yet shipped the additional 18+ body part included with the deluxe edition. We are still following this up. You were offered either a full refund on return or a partial refund while waiting for the remaining part.

If you need further assistance or wish to proceed with one of the options, please contact our support team. We appreciate your feedback and will continue working to improve.

Thank you
Will @ Sugo Toys

(Update: We’re sorry that our previous support response did not clearly outline all available options.

When we mentioned that we were happy to discuss alternative options in the email, we should have been more explicit. There was no intention to avoid responsibility or to pressure you into accepting the 5% refund as the only resolution.

Our support team will contact you directly to discuss your case in more detail and properly go through the available options with you so we can reach a fair resolution.)

Valutata 1 stelle su 5

REFUND IMPOSSIBLE

The store has unclear policies, and getting a refund is a nightmare, and I still haven't received it after weeks. I had to ask PayPal to resolve the issue, but it still hasn't been resolved because it's impossible to reach them. Tina from customer service sends copy-pasted messages that only wasted my time. I responded to her in 3 minutes flat, but she responded days later, repeating the same things and not resolving the refund. I wrote to all their contacts, no response. At one point, they cancelled order SG2510927140014 but didn't issue a refund. They asked me to withhold 15% for the refund, which is unheard of by European standards, but hey, they're Australian, so I said yes just to get an immediate refund, but I never received it. An inconceivable level of incompetence and perhaps even bad intentions. In the first message they had given the excuse that they were on vacation, but that now they were ready to resolve the issue immediately, they disappeared again. I was forced to contact PayPal, but what if I hadn't paid with PayPal? What would have happened in that case?

24 dicembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Sugo Toys

Risposta di Sugo Toys

Hi Michael,

I’m sorry for the frustration this caused. I also hope we can look at this reasonably and based on the timeline.

I can confirm the refund has already been processed and the case is now resolved.

Just to clarify what happened on our side: we run a ticket-based support system, not live chat, and replies are handled in queue order, and your request came in during the Christmas holiday period when we had limited staff available. Your refund was confirmed last Saturday, and because we do not process refunds on weekends, it was handled on the next business day, Monday.

On the cancellation fee, the 15% applies only to change-of-mind cancellations and is stated in our website policy. I understand this may feel unfamiliar depending on where you are, and I appreciate you working with us on it.

I agree the experience was not smooth. We are improving our support process so future cases are handled faster and more clearly.

Valutata 1 stelle su 5

Great store but if you have to deal…

Great store but if you have to deal with customer support then don't bother I have sent in reports that I was missing parts and now I can't get a reply from them as to what is going on and honestly they're customer support deserves 0 star

Update

After many emails to customer support who very rarely replies my parts are still not here and I have asked them for my money back in which they are not replying to my emails this has been going on now for 3 months and I want either my parts or money back

24th of March 2026

19 dicembre 2025
Logo di Sugo Toys

Risposta di Sugo Toys

Thanks for your feedback, and I’m really sorry you’ve had trouble reaching us. Today is only our second day back after Christmas, and we’re working through a large backlog as quickly as we can.

Please know we are not avoiding your request. We have already lodged a missing parts claim with the supplier for you. As soon as we receive an update, we will contact you straight away.

We truly appreciate your order and your patience while we get this resolved.

Valutata 5 stelle su 5

Sugo toys have been consistently amazing

Sugo toys have been consistently amazing to purchase from, their prices are always the lowest and if i have any concerns or queries, the support team are always absolutely incredible, courteous and happy to help. Have purchased from them for well over a year now, have never had a problem at all, and every single parcel has come carefully packaged to prevent any damage to the products. Highly, highly recommend!

19 dicembre 2025
Valutata 5 stelle su 5

10/10

I've been dealing with Sugotoys as my primary source of One Piece resin statues and Nendoroids collection for the past 5+ years.

They are the gold standard in Australia for what all hobbiest speciality stores should aspire too.

Their selection is huge, they have impressive physical stores and their correspondence is always in a timely manner.

Their warehouse team does a fantastic job with packing, as yet I have never had any issues with things being damaged in freight (obviously they can't control the courier) but the parcels themselves are wrapped with care and look premium.

19 dicembre 2025
Valutata 1 stelle su 5

Poor resolution after long delay

Extremely disappointing experience. I purchased a full set blind box that was guaranteed to contain all characters but received a duplicate instead. Despite returning the duplicate promptly, the issue dragged on for over two months with slow responses and no resolution. I was ultimately told the missing item was out of stock due to delays on their end. Communication and handling were poor, and the proposed resolution felt unfair given the circumstances. Would not purchase again.

13 settembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Sugo Toys

Risposta di Sugo Toys

We’re sorry to hear this, and we understand why you feel so let down.

You are right that this took far too long, and we did not communicate clearly or consistently enough.

To be clear, we are not trying to avoid responsibility by calling it a manufacturer packing error. The issue happened with your order, and it is on us to make it right. A replacement for the missing character has already been arranged. It is currently pending incoming stock, and as soon as it arrives, we will ship it immediately.

We also want to acknowledge your feedback about the message you received. We will review this internally and work on improving how we handle cases like this so you get faster, clearer updates.

Thank you for your patience so far, and again, we are sorry for the experience.

Will @ Sugo Toys

Valutata 1 stelle su 5

extremely disappointing

we purchased a full box set of jjk blind boxes and unfortunately received a duplicate.
the entire process of dealing with sugo toys and their customer support has taken over two months; delayed replies and unreliable promises which never go anywhere - per their return process, we sent the duplicate plush back to their warehouse but received no confirmation or follow up after it had been received.
we have tried to remain patient, however our final email from customer support member RYAN shows how little this company truly cares about the people keeping their business afloat. the entire issue could have been resolved if they had promptly been in contact with us, and had not waited until after black friday (when their stock completely sold out) to provide us with an outcome.
although they claim our issue is “a manufacturer problem”, it doesn’t change the fact that they provided a sub-par product and now refuse to make things right unless we send the remaining 5 plushies back.
truly disappointing and beyond a joke

17 dicembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Sugo Toys

Risposta di Sugo Toys

We’re sorry to hear this, and we understand why you feel so let down.

You are right that this took far too long, and we did not communicate clearly or consistently enough.

To be clear, we are not trying to avoid responsibility by calling it a manufacturer packing error. The issue happened with your order, and it is on us to make it right. A replacement for the missing character has already been arranged. It is currently pending incoming stock, and as soon as it arrives, we will ship it immediately.

We also want to acknowledge your feedback about the message you received. We will review this internally and work on improving how we handle cases like this so you get faster, clearer updates.

Thank you for your patience so far, and again, we are sorry for the experience.

Will @ Sugo Toys

Valutata 1 stelle su 5

Sugo Toys, defective item, no help!

Ordered a did figure from Sugo. The item came with a defective neck joint. After several weeks of back n forth, they refused to help me resolve the issue and kept insisting there was nothing wrong with the figure. I asked if they'd simply send me a couple of neck joint pegs so I could try to fix it myself but they gave me excuse after excuse. Useless.

10 novembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Sugo Toys

Risposta di Sugo Toys

Hi there,

We are sorry to hear that you feel this way and would like to clarify what has happened so far.

The neck movement you mentioned is noted as normal in the official manual for this figure. Even so, we offered a full refund since we have no remaining stock for an exchange. When you requested joint pegs, we asked for a short video so we could provide the correct parts. This helps ensure the replacement matches the exact issue you are experiencing.

We have never refused to help. In fact, the joint pegs have already been arranged with our supplier and will be sent as soon as they arrive.

We ask that you be fair in your assessment, as we have been working with you from the beginning to resolve the matter.

If you need anything further, we are here to assist.

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più