Insightfultraits Recensioni 

201
•
TrustScore 2.5 su 5

2,5

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 1 stelle su 5

***ABSOLUTE SCAM*** Do not trust this website. They lure you in with a long personality test and charge a small, cheap fee (around £1.99) to see your results. What they hide in the tiny fine prin... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

I've spent 15 minutes on their website thinking it would be free, no popup or obvious note saying it is paid. Only prompts to subscribe after you already sign up with their bullshit. Thank god I use... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Ten test Enneagramu to najbardziej szczegółowa wersja, jaką udało mi się znaleźć w sieci. Większość stron podaje tylko typ i krótki opis. Ten test naprawdę szczegółowo analizuje twoje skrzydło, kierun... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

Absolute Scammers, thief, literal degenerates. Have been stealing money from my account since March. They advertise falsely as 1.9 euro test for one time results and then use your card details for ro... Leggi di più

L'azienda ha risposto


Informazioni di contatto

2,5

Scarso

TrustScore 2.5 su 5

201 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Chiedi ai clienti di scrivere una recensione

Questa azienda invita i propri clienti a scrivere recensioni - sia positive che negative

Ha risposto al 100% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde dopo 1 mese o più

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

2,5

Tutte le recensioni

(201)

165 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Perdida de tiempo

Perdida de tiempo, corre.

23 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hola,

Lamentamos que su experiencia haya sido negativa. Entendemos su frustración y sentimos que nuestro servicio no haya cumplido con sus expectativas.

Si tuvo algún problema con su compra, suscripción o resultados de la prueba, comuníquese con nuestro equipo de soporte a través de support@insightfultraits.com para que podamos revisar sus inquietudes y brindarle la asistencia adecuada.

Saludos cordiales,
El equipo de Insightfultraits

Valutata 1 stelle su 5

Scammed For 7 months!

Scammed!
If there was a minus star I would give that because to award this scammy company 1 star is just not right.
I did the test, charged £1 to get the test results and was completely oblivious to the fact that £29.95 was being taken out of my PayPal account every month since last November!
I was furious when I found out today they had so deceptively, stolen nearly £210 from me without my knowledge.
I had no emails or receipts.
This company is hooking people up with tests online, who like myself are not made aware they are 'subscribing' to their App services.
The Government should find a way to monitor and stop these fraudulant practices.

21 novembre 2025
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hi,

Thank you for sharing your feedback. We're sorry to hear that your experience was disappointing.

We'd like to clarify that the 14-day trial, the renewal amount, and the recurring subscription terms are clearly disclosed before checkout and displayed on the payment page before any purchase is completed. In addition, a welcome email is sent immediately after sign-up reminding customers that they have 14 days to cancel before the subscription renews, along with the applicable billing terms.

We kindly request that you reach out to our support team at support@insightfultraits.com for any queries or concerns related to cancellation or refunds.

Our team will prioritize your request and do their best to assist you as quickly as possible.

Best regards,
Insightfultraits Support

Valutata 1 stelle su 5

A complete waste of time

A complete waste of time. You have to pay after giving your email so you can't see the results. Obviously they don't warn you upfront, before starting a looong quiz.. A dirty trap. It's manipulative and underhanded making people sink time and then having a paywall Infront of results. Disgusting.

20 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear about your frustration — we completely understand how that situation can be disappointing.

We value transparency and never intend to mislead anyone — all plan details and pricing are clearly shown before any payment is required.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

Not free

Not free, need an email or account to even pay. LIARS

19 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear about your frustration — we completely understand how that situation can be disappointing.

We value transparency and never intend to mislead anyone — all plan details and pricing are clearly shown before any payment is required.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

Horrible trap

Horrible trap! I did not realize they charged me for 4 months. Why do people do such awful things? Very angry and just sent them an email for a refund. Hope they will pay back!

16 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hi,

Thank you for sharing your feedback. We're sorry to hear that your experience was disappointing.

We'd like to clarify that the 14-day trial, the renewal amount, and the recurring subscription terms are clearly disclosed before checkout and displayed on the payment page before any purchase is completed. In addition, a welcome email is sent immediately after sign-up reminding customers that they have 14 days to cancel before the subscription renews, along with the applicable billing terms.

We kindly request that you reach out to our support team at support@insightfultraits.com for any queries or concerns related to cancellation or refunds.

Our team will prioritize your request and do their best to assist you as quickly as possible.

Best regards,
Insightfultraits Support

Valutata 1 stelle su 5

Hate everything about these websites

Hate everything about these kind of websites. Waste 10 mins filling out a personality quiz, with no mention that they'd charge for results. Worse yet, they ask for your email at the end saying they'll send you the result. Then Boom. Paywall. Deceptive. Should be illegal and banned.

15 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear about your frustration — we completely understand how that situation can be disappointing.

We value transparency and never intend to mislead anyone — all plan details and pricing are clearly shown before any payment is required.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

said the test was free but scammed me…

said the test was free but scammed me and i wasted 30 minutes taking a test which dident even give me the results like wth, type soul hasent released im fat and im on call with a monkey?

9 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear about your frustration — we completely understand how that situation can be disappointing.

We value transparency and never intend to mislead anyone — all plan details and pricing are clearly shown before any payment is required.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

Al principio siempre te venden que es…

Al principio siempre te venden que es gratis y lo de siempre, pero cuando te has tirado 10 mimñnutos te hacen poner el correo y luego pagar...

8 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hola,

Lamentamos su frustración; entendemos perfectamente lo decepcionante que puede resultar esta situación.

Valoramos la transparencia y nunca pretendemos engañar a nadie. Todos los detalles del plan y los precios se muestran claramente antes de realizar cualquier pago.

Saludos cordiales,
El equipo de Insightfultraits

Valutata 1 stelle su 5

Another “free” scam to your email and…

Another “free” scam to your email and then you have to pay for results.

Update: They replied 3 months later stating that the pricing is obvious - yet I have an whole screenshot of "FREE". Trust the actual reviews and not a company that stoops to lying and manipulation. To date, they have 80% 1-star reviews which tells a lot....also look into the home location vs the location on website. Bobblehead theory at its finest. SCAM!!!!!

29 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear about your frustration — we completely understand how that situation can be disappointing.

We value transparency and never intend to mislead anyone — all plan details and pricing are clearly shown before any payment is required.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

TERRIBLE COMPANY!!!!

TERRIBLE COMPANY!!!!

My experience with Insightful Traits was terrible. They stole 60 Euros from me!!!

I signed up once with one email address. Somehow their system created two subscriptions at the same time. I even got two confirmation emails for the same email address. I thought it was just an error. It was not.

They charged me twice for the same trial over two months. Almost 60 euros gone for something I only signed up for once.

I paid via PayPal and opened a case. PayPal still decided in favor of the seller. So do not rely on buyer protection here.

I later checked Trustpilot and saw many similar negative reviews. This is not an isolated issue.

It's a SCAM!!! Stay away!

11 febbraio 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear about your frustration — we completely understand how that situation can be disappointing.

We kindly request that you reach out to our support team at support@insightfultraits.com for any queries or concerns.

Our team will prioritize your request and do their best to assist you as quickly as possible.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

Solved a 10 minute test to see I must…

Solved a 10 minute test to see I must pay money to get the results.

30 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hi,

We’re sorry to hear that you were disappointed with your experience. We understand how frustrating it can be to complete a test and then find that access to the full results requires payment.

We appreciate you sharing this feedback. We’ll take your comments into consideration as we work to make the test and pricing information clearer and provide a better experience for our customers.

Thank you for taking the time to share your concerns.

Sincerely,
Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

Avoid at all costs

Please stay away from this website as they are doing fraud.
Let me tell you why
1. They offer you free quiz, and after you spend a lot of time doing it they THEN show that you need to pay $1.5 or something like that. And they mention it is one time.
But no, it is a recurring payment they initialize automatically with your payment method and you might not recognize it right away unless you get a notification, I didn't with paypal, or atleast I don't remember noticing.

2. They charge you $29.95 after 14 days automatically. Basically their subscription is of 14 days. Who asks for $30 for 14 days for a one time service like a quiz? It is exorbitant.

3. There is no cancel subscription option on their website or your user account settings they provide. Nope, I'd attach a screenshot but I don't see an option to here but I just got charged $29.95 and I went to the website to get it cancelled but there was no option.
Infact they are even showing blatantly in the user settings page that you can buy 14 days premium recurring subscription at $29.95 and the billing section is empty.

Your only option is to immediately get it cancelled from your bank or payment provider. But one more reason why you should avoid sites like these or giving them your payment info. I'm saved by paypal immediately refunding me, I'd advice avoiding them and making sure not to provide any payment info to them.

29 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hi,

We’re sorry to hear about your experience and understand why you were frustrated by the charges and subscription terms.

We take concerns regarding pricing, recurring billing, and cancellation very seriously. We strive to clearly communicate trial terms, subscription details, and pricing before customers complete a purchase, but we recognize that this information must be easy to understand and accessible throughout the customer journey.

We also regret that you had difficulty locating the cancellation option. Your feedback about the account settings and billing information is valuable, and we’ll share these concerns with our team for review.

We appreciate you taking the time to provide such detailed feedback. We’re committed to improving the clarity of our pricing, subscription, and cancellation processes so our customers have a better and more transparent experience.

We kindly request that you reach out to our support team at support@insightfultraits.com for any queries or concerns related to cancellation or refunds.

Our team will prioritize your request and do their best to assist you as quickly as possible.

Best regards,
Insightfultraits Support

Valutata 1 stelle su 5

A waste of time

Took 30 minutes of my day to finish the quiz only to be met with a paywall at the end. Wasted my time, would give zero stars if possible

28 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear about your frustration — we completely understand how that situation can be disappointing.

We value transparency and never intend to mislead anyone — all plan details and pricing are clearly shown before any payment is required.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

big scam

big scam, avoid, I hope they get shutdown

25 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear that you had a negative experience. We understand your frustration and regret that our service did not meet your expectations.

We take feedback like yours seriously and would appreciate the opportunity to better understand what went wrong. If you experienced any issues with your purchase, subscription, or test results, please reach out to our support team at "support@insightfultraits.com" so we can review your concerns and assist you appropriately.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

Stay away

Stay away. Waste your time doing the quiz. Then they want money after giving your email so you can't see the results and then the payments ramp up dramatically after the first month. Should clearly say it's a pay for result quiz upfront. It's manipulativ and underhanded making people sink time and then having a paywall Infront of results.

21 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hi,

Thanks for sharing your feedback. We’re really sorry for the frustration this caused.

We do allow anyone to take our tests and create an account to save their results for free. That part will always be free. Where the premium subscription comes in is if you want to unlock the full personalized results and all of the extra features we’ve built around the tests. With a premium account, you get:
Access to your complete, personalized results and insights

Unlimited access to 20+ additional tests

The ability to add up to 10 friends or family members to your account at no extra cost

Access to all upcoming tests and new features

Options to share and compare results, plus more tools to help you use your insights in real life

To make it low-risk to try, you can get full access for less than $2 to experience the premium benefits, and we back that with a 30-day refund if you’re not happy.
We never intend to mislead anyone, and we’re continually working on making our pricing and messaging clearer. If you’d like, please reach out to our support team at support@insightfultraits.com if you’d like to discuss your account and access to your results.

Thank you,
Insightful Traits Team

Valutata 1 stelle su 5

Scam subscription

20 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear about your frustration. We kindly request that you reach out to our support team at support@insightfultraits.com for any queries or concerns related to cancellation or refunds.

Our team will prioritize your request and do their best to assist you as quickly as possible.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

paywalls

paywalls, its screwed.

20 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear about your frustration — we completely understand how that situation can be disappointing.

We value transparency and never intend to mislead anyone — all plan details and pricing are clearly shown before any payment is required.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

Waste of time and money

The questions are shallow, the subscription is useless, and it's a total scam, it labels tests as "free" when they're not which i think is false labeling and there are much better sites that deserve to pop up on the top, this one tho? Pure bullshit.

3 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hi,

We’re sorry to hear that the experience did not meet your expectations. We understand your concerns regarding the depth of the questions, the subscription, and the way the test was presented.

We take feedback about pricing and the clarity of our offers seriously. Our goal is to make the terms and available options as clear and transparent as possible, and we regret if you felt the information was misleading or unclear.

Your comments about the quality of the questions and overall value of the service are also valuable. We’ll share your feedback with our team as we continue working to improve the experience for our customers.

We kindly request that you reach out to our support team at support@insightfultraits.com for any queries or concerns.

Our team will prioritize your request and do their best to assist you as quickly as possible.

Best Regards,
The Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

I HATE sites that trick you into a long…

I HATE sites that trick you into a long survey, then force you to pay to share back. BRUTAL and unethical.

18 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hi,

We’re sorry to hear that you felt frustrated and disappointed by your experience. We understand your concern about completing a lengthy survey and then being asked to pay to access the results.

We take feedback about the clarity of our pricing and test process seriously. Our goal is to provide clear information about the available options and any associated costs, and we regret if this was not communicated in a way that met your expectations.

Thank you for sharing your honest feedback. We’ll take your comments into consideration as we work to make the overall experience clearer and more transparent for our customers.

Sincerely,
Insightfultraits Team

Valutata 1 stelle su 5

don’t waste your time

disgustingly capitalistic. no mention of having to pay until after creating the account, which was not mentioned either. waste of time, as you do not get results. also illegal, since false claims were made about this test being ‘free’. i will never appreciate using someone’s struggles to make money.

15 aprile 2026
Non scritta su invito
Logo di Insightfultraits

Risposta di Insightfultraits

Hello,

We’re sorry to hear that you came away from the experience feeling misled and that you felt your time was wasted. We understand your frustration, particularly regarding the account creation process, access to results, and the clarity of the pricing information.

We take concerns about transparency and the way our tests are presented very seriously. Our intention is to provide a useful experience, and we regret if the information about the test, account requirements, or payment options was not clear enough before you proceeded.

We also understand your concerns about the nature of the test and the sensitivity of the topics involved. We value this feedback and will share it with our team as we continue working to make our service, communication, and overall customer experience clearer and more transparent.

Thank you for taking the time to share your concerns.

Sincerely,
Insightfultraits Team

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più