Destination Gotland Recensioni 50

TrustScore 2 su 5

2,1

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 1 stelle su 5

Som gotlänning är jag väldigt missnöjd med Destination Gotland. Prisbild,Kundservice (personalen i sig är trevliga,) är svåra att få tag och långa ledtider. Reser 3-4 ggr per år. Prisbilden på fa... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Dom är grymma på allt möjligt , dom vet vad dom gör och är seriösa. Mysig färja på sommarkvällar allmänt mysigt. Helt galet hur bra de byggt färjan också den orkar så mycket. Människor, bilar, osv. G... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Destination Gotland får statliga bidrag för att upprätthålla Gotlands "landsväg till fastlandet". Trots det skyller de sina höga biljettpriser på ökade bränslekostnader. När bränslepriserna sjunker an... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Sveriges sämsta rederi, ockerpriser och behandlar oss som bor på ön som lort. Rabattkampanjer som ytterst få hinner utnyttja enligt först till kvarnförfarandet. Hade aldrig bosatt mig på ön idag med d... Leggi di più

Dettagli dell'azienda

  1. Servizio di traghetti

Scritti dall'azienda

Destination Gotland AB bedriver ett av Europas modernaste trafiksystem till sjöss. Flottan består av tre snabbgående fartyg, varav två fartyg som drivs med flytande naturgas (LNG) och biogas (LBG). Under 2023 transporterade vi cirka 1,7 miljoner passagerare, 540 000 personbilar och 760 000 längdmeter gods. Under sommarsäsongen kör vi upp till 18 turer per dygn. Destination Gotland har ca 400 årsanställda och huvudkontoret i Visby. Vi ställer höga krav på oss själva när det gäller den tjänst och service vi levererar i vår verksamhet.


Informazioni di contatto

2,1

Scarso

TrustScore 2 su 5

50 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Nessuna traccia di inviti alla recensione precedenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 5% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 1 settimana

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 3 stelle su 5

Det är ett växande problem med alla…

Det är ett växande problem med alla laktosfria produkter vilket är ett elände för oss som inte tål Karragenan som är det som finns i laktosfri mjölk m.m. Ingenstans på Gotlandsfärjan fanns det vanlig mjölk och samma på Gotland i restaurangerna. Jag blev sjuk flera gånger. Servera RIKTIGA mjölkprodukter som svenskarna tål istället! Vi är många med detta problem nu. Barn ska t.ex aldrig dricka laktosfri mjölk, det gör dem laktosintoleranta

27 luglio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Går en långvarig utbildning på…

Går en långvarig utbildning på fastlandet och vill komma hem till min familj och hemort under högtiderna men oj vad det tär på plånboken, det är rent barbariskt. Sen att de har börjat ta extra betalt för att bara välja vart man vill sitta istället för att få en slumpmässig plats är bland det girigaste bs jag varit med om. Vi åkte 2 och eftersom vi då inte ville betala 70 kr bara för att välja plats så hamnade vi inte ens bredvid varandra. Personalen är trevlig dock men herregud vilket pissigt företag. Jag åker bara hem ca 2-3 gånger om året men jag tycker synd om de som måste åka oftare

6 luglio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Beautiful country but I am currently…

Beautiful country but I am currently here as I write this with a 39c fever and a major infection spreading all over my face. I was rejected any kind of treatment because im American and not a Swedish citizen. Was told I can seek treatment when I get home. I still have 4 days until my flight. What will it take for you to treat me? Me to die at the entrance of the emergency room????????

10 luglio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Röd flagga om omboknings skyddet de erbjuder!

Sämsta tänkbara rederiet någonsin!
Jag köpte avbokning skydd för att jag behövde godkännande från myndighet och ville inte missa erbjudandet!
Det resulterade i att de har dragit av 1945kr för avbokning 😳jag kan dessutom inte se vart i villkoren har de flaggat om det!

13 giugno 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Sveriges sämsta rederi

Sveriges sämsta rederi, ockerpriser och behandlar oss som bor på ön som lort. Rabattkampanjer som ytterst få hinner utnyttja enligt först till kvarnförfarandet. Hade aldrig bosatt mig på ön idag med dessa båtpriser och aldrig åkt hit heller. När många anhöriga inte längre har råd att hälsa på varandra har det gått mycket mer än för långt.

4 giugno 2025
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Mycket trevlig personal!

Jag och mitt sällskap blev mycket vänligt bemötta av personalen. Små ting som satte guldkant på resan! En tjej gick runt med kaffekannan och erbjöd påfyllning ute bland borden, en kassörska skojade och småpratade lite...små men viktiga detaljer. Vi åkte med Drotten från Visby till Oskarshamn 07.40 1/6.

1 giugno 2025
Non scritta su invito
Valutata 2 stelle su 5

Gas!

Gas! You don’t mention anything about gas and the need to turn it off in campervans when booking. It is suddenly thrown at you in a brochure on arrival. Our gas bottle is stored behind a lot of other stuff. The guy on deck said not to worry and he wouldn’t be checkin and didn’t care. Nor did Finnlines or Stena. Otherwise a lovely trip. Shame you haven’t come up with an online ticket booking system that works. It’s a thing you know. But you have lovely staff on your phones. This would be five stars except for the gas. If you care about it then build it into your processes and don’t give my wife pink kittens.

31 maggio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

En sjökapten & Gotlänning reflekterar

Sedan vi nyligen flyttat till gotland har vi rest allt mer med DG. De är faktiskt fruktansvärt dåliga på passagerarsjöfart. Det är långa köer i kaffeterian även under lågsäsong, men det gör inget, för maten är dyr och nästan oätlig, potatismoset fullt med klumpar, köttbullemackan torr och och kräver bessynnerligt mycket vätska för att skölja ner. Hytterna är ofta dåligt städade och äckliga. Besättningen ger ett ointresserat och oartigt intryck. I en konkurensutsatt miljö skulle det här bolaget gå i konkurs. På däcksidan sköts fartyget och navigatörerna är kunniga, men allt som har med passagerare att göra skulle behövas reformeras från grunden.
Men eftersom systemet nu är som det är, så fortsätter cirkusen.
Råd för att överleva överfarten:
Ät innan eller ta med snacks, så ni inte behöver besöka kaffeterian. Undvik kontakt med besättningen.
Ta lugnande piller innan ni surfar in på hemsidan för att boka biljett.
Sänk förväntningarna.
En resa med DG ska genomlidas inte avnjutas.
Lycka till

25 novembre 2024
Non scritta su invito
Valutata 2 stelle su 5

Lyckades inte att genomföra en bokning

Bokningssajten är inte särskilt funktionell. Lyckades inte boka en resa där. Priset varierar, kan inte lista ut varför.
3. kontakten på kundservice var trevlig och hjälpsam och hjälpte mig med bokningen.
Sorry, men ska det vara så här????

25 settembre 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

(P)dest gotland

Jag har bott på fastlandet i många år Vid en diskusion
om att resa till ön Då svarar de flesta att det blir för dyrt
med bil och passagerare Huvudsaken man kan suga ut så mycket som möjligt innan turisterna kommer dit

3 settembre 2024
Non scritta su invito
Valutata 2 stelle su 5

Ger mina 2 stjärnor enbart till dom…

Ger mina 2 stjärnor enbart till dom anställda som arbetar ombord och vid incheckningarna, dom följer bara sina instruktioner precis som vi andra gör på våra arbetsplatser. Men i övrigt kan en resa bli en resa du ångrar, om du har otur. Köper du den dyra maten eller rävgiftet till kaffe ombord, så förvänta dig inte att få sitta i lugn och ro vid borden, för här bråkar och skriker ungar som har sin lek avdelning bland matborden. Vissa vuxna tar sig friheten att sova på sofforna, så det blir färre sittplatser. Du kan visserligen äta vid din vilstol du betalt extra för, men den stolen är inte gjord för att du ska må gott och bli nöjd och trivas ombord. Absolut dom längsta 3 tim. jag upplevt ombord på ett fartyg.

13 agosto 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Urjagad ur hytt på otrevlig sätt.


Är verkligen missnöjd för bemötande jag fick idag. Sitter på toalett i min hytt plötsligt bryter in en man i min hytt och kräver att jag lämnar min hytt. Jag säger att jag är inte redo att lämna hytten och vill stänga dörren då kräver han att dörren ska vara öppen. Jag säger jag vill stänga dörren då jag vill göra klart på toaletten och klä på mig, han säger att jag inte får stänga dörren och ska lämna hytten då de måste hinna städa den. Klockan fortfarande var 25 min innan vi skulle komma fram. Man har väl rätt att stanna i sin hytt man har betalat för och förberedda sig för ankomst. Är gotlänning och åker då och då, men har aldrig upplevt något sådan. Det måste vara något fel på planeringen i turer om man nu hinner inte städa mellan turer och måste jaga ut passagerare ur sin hytt i förtid. Hittar inte i Destination Gotlands resevillkor att de får göra så. Fy skäms Destination Gotland, verkligen har inga ord för detta.

4 agosto 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Expensive and lacking in service.

Expensive and lacking in service.
I have travelled quite extensively across the Northern Sea and the Baltic with various operators and never have I come across one that numbers seats and tells you off for sitting in some quiet area.

Prices for this short crossing are almost as much as Nynäshamn to Gdańsk, a far longer journey.

Don't even bother with a cabin. Can't sleep due to stupid announcements. No bedding and no amenities provided. Basically a glorified private sitting room.

It's a pity that it exists in a monopoly. Will be giving it a miss once I move out of the area.

1 agosto 2024
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Så proffsigt och genomgående välutbildad personal på alla plan.

Redan när jag bokade via telefon fick jag all hjälp med bokningen även då av hotellet. Eftersom jag är handikappad behövde jag ledsagarhjälp. Det fungerade klockrent hela vägen t/r. Jag kände mig trygg hela tiden. God mat och bra utbud på resan. Fräscht och rent /snyggt. Men framförallt så trevlig och glad personal, alla.

18 luglio 2024
Non scritta su invito

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.

Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più