dalarnadesign.se Recensioni 552

TrustScore 2 su 5

2,1

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 1 stelle su 5

KÖP INTE HÄRIFRÅN!! BLUFFÖRETAG! Köpte en dalahäst i juli (2025) för att ge bort i augusti. Har fortfarande inte fått den eller pengarna tillbaka. Har varit i kontakt med företaget via flertalet m... Leggi di più

Valutata 3 stelle su 5

Det är rejäla och fina påslakan som jag köpt. Jag är väldigt besviken att jag inte fått feedback på när jag skulle få dem. Ville ha dem till mitt barnbarns födelsedag i början på september fick dem... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Snabb och korrekt leverans! Jag behövde snabbt få ett par presenter att ta med till släkten utomlands, så jag mailade för att kolla vad som fanns i lager. Fick kontakt samma dag, och dagen efter, på f... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

Skriver här igen efter ännu längre väntan från Dalarna design på en order som skulle vara en bebispresent i juni 2025. Vi är nu inne i 2026. Mejl efter mejl ignorerats, så till slut skrev jag negativa... Leggi di più

Dettagli dell'azienda


Informazioni di contatto

2,1

Scarso

TrustScore 2 su 5

552 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Chiedi ai clienti di scrivere una recensione

Questa azienda invita i propri clienti a scrivere recensioni - sia positive che negative

Ha risposto al 59% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 1 settimana

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Riktigt dåligt företag

Jag beställde ett par ljusstakar gjutna i mässing. De levererades aldrig och efter några månader valde jag att beställa dem direkt från tillverkaren i Mora. Då kom de efter en vecka.

29 novembre 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Varning

Varning, varning, varning! Dom skickar inte varorna, hör inte av dig, sätter inte tillbaka swishade pengar och nu är hemsidan borta. Ska anmäla till Konsumentombudsmannen!

27 novembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Skojarföretag

Skojarföretag! Går inte att nå via telefon eller Mail!
Måste skicka mail på mail för att få svar!
Lång väntetid på beställda varor!
När man får svar inget namn på vederbörande.
Jag har väntat på min beställning sen 1 sep 2025.
Nu fått svar att varorna är på väg! En vecka har gått och inga varor! Luktar undanflykt att har sänt men skyller sen på fraktbolag att de har sumpat bort allting! Dalarnadesign borde få näringsförbud!

18 novembre 2025
Valutata 1 stelle su 5

Beställer o betalar

Beställer o betalar. Tror att man får varan inom 14 dagar. Icke. Ni gör Er okontaktbar. Svarar inte på tfn, mejl .
Efter flera mejl kommer SMS att Ni skickar varan. Varan har ff inte kommit.

18 novembre 2025
Valutata 1 stelle su 5

Oseriöst företag

Beställde i juli. De lovar leverans men inget kommer. Mailar varje vecka. De skickar någon enstaka produkt när man skrivet något dåligt i kommentarsfältet på fb. Har fortfarande inte fått hela min beställning och inte heller fått pengarna tillbaka för det jag inte fått. Produkterna känns som kinaproducerade.
Oseriöst företag.
Vill man ha mycket krångel så är det rätt ställe att köpa ifrån. Har aldrig upplevt något så dåligt någonsin.
Nu går det inte att ge mindre än en stjärna annars hade jag gjort det😡

14 luglio 2025
Non scritta su invito
Logo di dalarnadesign.se

Risposta di dalarnadesign.se

Hej!
Dina två ordrar ser vi låg helt hanterade i vårt system, men gick in och såg notering på ett par produkter där så det kommer nu en återbetalning till dig på de produkter där om inte hade skickats till dig.
Ja visst har vi flera produkter i vårt sortiment som är tillverkade i Kina, inte många andra länder i världen som är så duktiga som dem på att ta fram vissa produkter så det är givet att vi som många andra givetvis köper in produkter som är tillverkade inte bara i Sverige.
/Dalarna Design

Valutata 1 stelle su 5

Jag köpte en silverring den 18/7

Jag köpte en silverring den 18/7. Jag betalade den även då. Jag har fortfarande inte fått min ring och har mejlat företaget otaliga gånger. Första gången svarade de inte, andra gången sa de att den var försenad och vid andra tillfällen har de sagt att de ska återkomma (vilket de inte gjort) eller att de är upptagna på mässa. Jag har bett att få pengarna tillbaka men då svarar de inte på mejl längre. Oerhört besviken.

17 novembre 2025
Non scritta su invito
Logo di dalarnadesign.se

Risposta di dalarnadesign.se

Hej Monica!
Såg din order här som legat på bevakning då denna produkt ej kommit in som planerat. Uppdaterar dig kring detta via mejl.
/Dalarna Design

Valutata 1 stelle su 5

Beställde den 4/12-24 och fortfarande…

Beställde den 4/12-24 och fortfarande har jag inte fått min beställning. Har ringt flera gånger och blivit lovad att dom ska skicka det. Skrev även ett omdöme här tidigare i år. Då sa man att det berodde på en mugg som vi hade diskuterat tidigare om att dom kunde skicka en annan men ingenting har hänt.

1 maggio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Beställde en dalahäst i september som…

Beställde en dalahäst i september som min dotter skulle få i julklapp. Jag betalade med swich och har fortfarande inte fått någon dalahäst fast det är november.
Har skickat flera mail och även försökt att nå dom på telefon, men inget svar. Har även gjort en polisanmälan.

9 novembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Vad är detta?!

Beställde, och tyvärr betalade, 12/8. Fortfarande inte fått sakerna och ”företaget” svarar till slut att ”såg att den ligger här olevererad”
Vad är detta? Hur kan man få bedriva handel på detta sätt? Nu har jag tröttnat och nu åker en anmälan till ARN in. Så här får det inte gå till. Skamligt!

31 ottobre 2025
Non scritta su invito
Logo di dalarnadesign.se

Risposta di dalarnadesign.se

Hej Emma!
Sökte där på ditt namn men kan inte se någon order där från det datumet hos oss i ditt namn.
/Dalarna Design

Valutata 1 stelle su 5

Trist upplevelse att handla på detta…

Trist upplevelse att handla på detta företag.

28 agosto 2025
Logo di dalarnadesign.se

Risposta di dalarnadesign.se

Hej!
Ja vi följde upp där kring din order och såg att det var en som det hade dragit ut rejält på i leveranstid, beklagar givetvis detta men hoppas nu ändå att ni blev nöjda med den fina varan!
/Dalarna Design

Valutata 1 stelle su 5

Dalarna Design. Var är min betalda "ARBETSHÄST"?

9/9-25. Beställde "Dala häst-Arbetshäst" och betalade 2231 kronor direkt.

15/9-25. Får kvitto på betalningen från Dalarna design" och att de ska börja behandla ordern.

18/9-25 Försöker ringa till dem, men de går ej att nå. Skickar mejl och berättar detta, samt ber dem ringa upp mig istället.

Får mejl samma dag från dem och de ska se över beställningen, samt kontakta mig när de ska skicka den.

29/9-25. Inget besked från dem. Vi undrar fortfarande när hästen ska komma eller så vill vi ha våra pengar tillbaka!

7/10-25. Enligt tidigare mejl svar från dig, så var Ni på en mässa men på måndag skulle du forska vidare i ärrendet. Efter detta mejl har jag inte hört någonting mera från Dig.

22/10 och 23/10-25 skickas nya mejl från mig till dig, men inget svar.

24/10-25 (idag) skickar jag ytterligare ett mejl till ER (kl 20:08) och i samma sekund får jag ett svar från Er att Ni inte kan svara på den, eftersom Ni är på en mässa.

Nets Easy (som Ni anlitar, samt min bank har varit väldigt mötes gående.

Banken rekommenderade att göra en polis anmälan.

Vi har tidigare "ALLTID" handlat från "Dalarna Design" för tusentals kronor och varorna har "Alltid" levererats till oss väldigt snabbt.

Besviken kund!
Timo

VARNING!
4/10-25. På fredagen den 24 oktober fick jag deras nästa mejl (efter 2 1/2 Veckas tystnad) med ett kort meddelande, om att de åter var på en mässa, men åter kommer direkt veckan därpå med besked.

Total tystnad, så jag har mejlat till dem ett par gånger, senast idag.

Helt plötsligt ger de ett svar på den här sidan idag. Det på står att de har tagit kontakt med mig om leveransen.

När jag läste detta som svar från dem, så är det lögn!

Han har inte hört av sig till mig. Omedelbart skickar jag ytterligare ett mejl direkt till dem och några minuter senare kommer ett svar mejl till mig. I det mejlet lovar han att han ska ringa upp mig ganska omgående idag!

Nu är kl 17:10 och ingen har ringt! Fast dagen är ju inte riktigt slut.

Mitt/vårt tålamod har tagit slut och vi får gå vidare med ärrendet. Tråkigt om jag verkligen måste göra detta, men vad har jag/vi för val?

Så klart kommer detta att ske om några få dagar.

Ännu mera besviken!!!
Timo

9 settembre 2025
Non scritta su invito
Logo di dalarnadesign.se

Risposta di dalarnadesign.se

Hej Timo!
Har följt upp detta och du skall även ha fått återkoppling kring leveransen så ska detta lösa sig med det fina hantverket.
/Dalarna Design

Valutata 1 stelle su 5

Hade jag kunnat ge mindre i betyg hade…

Hade jag kunnat ge mindre i betyg hade jag det, kommer aldrig någonsin handla av dom igen. Beställde varor i januari i år, nu 10 månader senare har jag inte sett röken av den trots fler löften om att dom är på gång, så hoppas fler läser deras omdömen och väljer att inte handla av dom!! Har aldrig någonsin skrivit ett negativt omdöme förut men nu kunde jag inte hålla mig!

23 ottobre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Beställ inte från Daladesign.se o betala absolut inte i förskott!

Beställde en vara som kostade 497 kr inklusive frakt den 4/8 2025. Har varken fått pengarna som jag swishat eller någon vara än idag. Har ringt, mailat och smsat otaliga gånger. Dom gånger jag lyckats få kontakt har han lovat att allt ordnar sig och att jag antingen ska få hem varan eller pengarna återbetalade. Det senaste meddelandet från dem var att jag skulle gå tillbaka pengarna, men det händer ingenting. En stor bluff o lögnare.

23 ottobre 2025
Non scritta su invito

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.

Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più