Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 1 stelle su 5

It has been more than 1.5 months since I applied for my FSSAI license, and the application is still pending. The customer service has been extremely poor, and I have to constantly chase them for updat... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Zomato recommended me bluedex for immediate Fssai creation 2 years back. Since then i have used bluedex services many times for my legal work and i have made multiple fssai licenses for all my restaur... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

Worst Experience with Bluedex – Think Twice Before Trusting Them! I applied for my FSSAI license through Bluedex two months ago. Muskan promised me that I would receive my license within 7–10 day... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Bahut Hi Achchhi Service Hai Mujhe 1 ghante ke Andar Hi Fssai License Mil Gaya Thankyou so much kisi ko bhi FOOD License banvana ho to badhiya sarvice dete hain 1 ghante me aapka License mil jayega... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Agenzia di consulenza per l'IT e le imprese
  2. anche in
  3. Consulente per la gestione aziendale

Scritti dall'azienda

Bluedex is a modern LegalTech startup built to simplify legal and compliance services for individuals, startups, small businesses, and MSMEs across India. We combine technology, process automation, and expert support to make registrations and filings faster, more transparent, and less stressful for customers.


Informazioni di contatto

3,1

Nella media

TrustScore 3 su 5

59 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Non risultano inviti alla recensione recenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti di recente, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 72% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 1 settimana

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

3,1

Tutte le recensioni

(59)

59 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

78385 48277 this number bluedax agent…

78385 48277 this number bluedax agent person behavior was rudely to me and he can't responded quickly and he always said it's not working time any time morning or evening he said same word and he's way of talk was not good and not respected too how kind of this person's behavior like that to customers totally blue dax agency was not correct don't recommend this agency they are spam this number agent person send package directly cut the money he can't send formate for sample or any scanner or number i will asked him several times but he can't responded too directly cut the money and not responded too and he said not our working hours any time he said like that fraud these agency this person behavior was worst not responded not good behavior too customers don't take any licence blue dax agency

18 giugno 2026
Non scritta su invito
Logo di Bluedex

Risposta di Bluedex

Dear Sir/Ma’am,

Thank you for sharing your feedback.

We would like to respectfully clarify the situation. As per our process, payment details or QR codes are shared only after the client confirms the required service package, license duration, and service period. In your case, our team first shared the available package details because the required license duration and service selection were not confirmed from your side.

This is a standard verification and confirmation process followed by our company to avoid confusion, incorrect payment, or wrong service activation.

Also, as per our internal records, we are unable to find any active client details associated with your name/number. If you are a genuine client of BLUEDEX, we request you to kindly share your registered name, service details, or invoice/payment reference so that we can verify the matter and assist you properly.

At BLUEDEX, we value every client’s time, trust, and money. We do not ask for payment without proper service confirmation, and we always try to maintain transparency in our communication.

If this review has been posted due to any misunderstanding, we would be happy to resolve it. However, if it has been posted without any actual client relationship, we still appreciate the time and effort taken to share your concern.

Thank you,
Team BLUEDEX

Valutata 1 stelle su 5

My experience with Bluedex has been…

My experience with Bluedex has been extremely disappointing.

The company appears to use its own credentials and login details while applying for FSSAI licenses on behalf of clients, making it difficult for business owners to independently manage or renew their licenses later. When I requested access credentials, instead of providing assistance, I was repeatedly asked to validate my identity.

Even after sharing the issued FSSAI license details and transaction information, their team continued asking for additional details such as the name of the point of contact who submitted the documents. I even provided the last four digits of the employee’s number to which the verification code had been sent, yet they neither helped retrieve the code nor provided the account credentials.

I had paid for Trade License, FSSAI License, and GST registration services. While the Trade and FSSAI work was processed, they failed to deliver the GST registration despite taking payment for it. After several follow-ups and escalation on social media platforms, a refund for the GST service was finally issued—but only after nearly three months.

Overall, I found the customer support unhelpful, the process unnecessarily complicated, and the resolution timelines far too long. I would advise prospective customers to clarify ownership of application credentials and timelines before engaging their services.

30 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di Bluedex

Risposta di Bluedex

Dear Customer,

We are sorry to hear about your experience. At Bluedex, customer satisfaction, time, and trust have always been extremely important to us.

As per your ticket ID and registered contact number, you had made payment for three services: Trade License, FSSAI/Food License, and GST Registration. The GST Registration could not be completed within your expected timeline, and therefore the full amount paid for the GST service was refunded to you. However, the Trade License and FSSAI/Food License work was processed and delivered to you as per the committed timeline.

You contacted us almost one year later requesting login ID, password, and OTP-related access. As per our company’s data privacy and security policy, we cannot share any sensitive credentials, OTPs, or account access details without proper verification. For this reason, our team requested basic verification details related to your service, such as the assigned point of contact or supporting service information, so that we could verify your identity and protect client data.

We understand that this process may have felt inconvenient, but it was followed only to ensure security and prevent unauthorized access. Unfortunately, during the communication, abusive language and inappropriate remarks were used toward our team, which is not a professional way to resolve any concern.

The allegations made regarding non-delivery and intentional denial of support are incorrect. Bluedex has always valued its clients and continues to remain committed to providing transparent, secure, and professional services.

We are still open to assisting you through the proper verification process.

Valutata 5 stelle su 5

I had a great experience with Bluedex…

I had a great experience with Bluedex for my FSSAI and GST registration. Their team was very professional, responsive, and guided me through the entire process step by step. They handled all the documentation smoothly and kept me updated at every stage, which made the whole process stress-free.
Highly recommend Bluedex to anyone looking for reliable and efficient service for FSSAI and GST registration!

30 aprile 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

I applied my Fassai and trade licence…

I applied my Fassai and trade licence at 20th may 2025, paid the amount as asked 2,970/-, shared all the details and till now it's almost been a year I didn't find any kinda update. They never called back or never solved the problem.

30 marzo 2026
Non scritta su invito
Logo di Bluedex

Risposta di Bluedex

We sincerely apologize for the inconvenience and frustration caused. This is not the experience we want any customer to have with Bluedex.

We understand your concern regarding your FSSAI and Trade Licence application submitted on 20 May 2025 and the payment of ₹2,970. A delay of this length without proper updates is unacceptable, and we regret the lack of communication from our side.

We request you to please share your registered mobile number, application details, or invoice/reference ID with us at the earliest so our support team can urgently investigate this matter and provide you with a proper resolution.

At Bluedex, we take such concerns seriously and are committed to resolving this as quickly as possible.

Regards,
Team Bluedex

Valutata 1 stelle su 5

UTTERLY UNPROFESSIONAL, The real rating is in minus!

I want to give stars in minus, my experience is so so bad with Bluedex. At first I contacted BLUEDEX, PUNE for FASSAI license, that happened smoothly, but unfortunately I had to close my business within a few months, so I contacted BLUEDEX, PUNE again to cancel my licenses this time FASSAI, Udyam, MSME,GST and Shop. The contact person was Himani, she promised me the work will be done within seven to ten days. It was 22 January, After multiple follow ups for more than a month, I got to know the guy who was assigned to my work Aman has not even started the work. On 26 th February when I asked for proof of work he sent me a screenshot where the "last login date was shown 12-09-25 (the date I got my FASSAI) and Surrender application date is 26-02-26", the day I asked for proof of work, which means before that day (26 th February) he didn't even started working. After seeing that an argument was obvious, so the guy Aman promised me to finish the work by the end of that day or refund my money,but he didn't! he took two days for FASSAI and Udyam, MSME cancellation submission. No work for GST and Shop. I myself raised the cancellation request for GST. Still shop licence cancellation request submission is pending, I even wrote to BLUEDEX directly, with all the screenshots but I received NO RESPONSE of that email. I have to repeatedly request Aman to finish my work but he is not doing it, on 25 th March when I asked him,he told me he will refund my money, "he will refund my money after three months of delay!!" Everything is a joke right? No value for people's time and money!!Who will compensate for the delay? So lastly he told me by last Friday (27-03-2026) he was supposed to finish the Shop licence cancellation work but again he didn't finish. Nobody is reachable except this utterly unprofessional Aman. Whom should I contact I don't know. They don't even respond to the e-mails. Though in the future I have business plans but I am never contacting BLUEDEX again for my licenses. Utterly Unprofessional people!! You take your customers for granted!!

28 marzo 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Maine 1200 rupees fssai license…

Maine 1200 rupees fssai license ragistration ke liye diye the lekin koi licence nahi mila upper se agency bale hamai hi pagal bol rahe the don't waste your money

27 marzo 2026
Non scritta su invito
Logo di Bluedex

Risposta di Bluedex

Dear Mamta ji,

We sincerely apologize for the inconvenience and disappointment you experienced. This is not the level of service Bluedex aims to provide.

We understand your concern regarding the FSSAI licence registration and the payment made by you. We regret the delay and the lack of proper support and communication from our side.

Please share your registered mobile number, payment details, or application reference with us so our team can urgently review the matter and assist you with a proper resolution on priority.

Your feedback is important to us, and we are committed to addressing this issue seriously.

Regards,
Team Bluedex

Valutata 5 stelle su 5

I applied for FSSAI certificate with…

I applied for FSSAI certificate with bluedex, their service was great and made it easier for me.
I recommend

9 marzo 2026
Non scritta su invito
Logo di Bluedex

Risposta di Bluedex

Dear AK's Grand Kitchen,

Thank you so much for your wonderful feedback and 5-star rating.

We’re glad to know that your FSSAI certification process with Bluedex was smooth and helpful. It means a lot to us that our service made the process easier for you.

Your recommendation truly motivates our team to keep delivering the best possible support to our clients.

Regards,
Team Bluedex

Valutata 4 stelle su 5

Good service

Bluedex is an outstanding legal tech company specialising in compliance services for businesses in India. Their platform makes legal registrations like FSSAI licenses incredibly straightforward and efficient.

7 marzo 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Headline: Unprofessional service, significant delays, and data mismanagement.

Headline: Unprofessional service, significant delays, and data mismanagement.
​Review:
I engaged Bluedex for an FSSAI registration on January 19th 2026. My experience was highly unsatisfactory:
​Misinformation: I was repeatedly told my application was "in processing," while the official FSSAI portal showed it had been "Reverted to FBO" for weeks.
​Access Control: The agency registered the application using their own contact details instead of mine. Despite multiple requests, they refused to share the login credentials for my own business license, effectively locking me out of my legal entity.
​Lack of Accountability: After 3 months of delay and failing to resolve the "Reverted" query, I was forced to request a refund. They eventually refunded the money but left me with a "Reverted" application that is now blocking my business onboarding on Zomato.
​I would strongly advise other business owners to manage their own FSSAI compliance or use a more transparent partner. Save yourself the 3-month headache.

4 marzo 2026
Non scritta su invito
Logo di Bluedex

Risposta di Bluedex

Thank you for sharing your feedback. We would like to clarify a few points for accuracy:

1. Application access and status updates: We use the client’s application details only for processing and to share correct status updates. Without accessing the application data, we would not be able to see or inform you about the exact portal status such as “Reverted to FBO.”

2. Timeline clarification: The claim of a “3-month delay” is not accurate. Your payment was received on 19 January, and the processing timeline starts from that date.

3. Document dependency: FSSAI applications require complete and correct documentation. If any documents are pending, incomplete, or need correction, the process may take additional time.

4. West Bengal requirement: In West Bengal, a Trade License is generally required to operate a business (home-based or commercial). If the trade license or related supporting documents are not available, delays can occur.

We sincerely regret any inconvenience caused. However, we request you to avoid posting incorrect allegations and kindly re-check your records regarding the payment date and documentation status. We remain available to assist you and resolve any pending concerns as per the applicable process.

Team Bluedex

Valutata 1 stelle su 5

I had the worst experience with…

I had the worst experience with Bluedex. I had to pay upfront for my FSSAI License application. Yogita is the agent assigned to me and she has provided the worst customer service I have ever seen. She takes atlest 3 days and multiple follow up just to acknowledge. After a whole month of harassment I am still stuck and have applied for the license with another company. They don't even have refunded me and now the lady is asking me to contact another agent to handle my query. It's really frustrating. I AM REALLY UPSET WITH BLUEDEX and I will always tell everyone to avoid using Bluedex.

2 marzo 2026
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Excellent Work

Excellent Work
Only 4 Days me license mil gaya
Jab pehli baar kiya tha to thoda dar lag raha tha but 4 din license milte hi dar khatm ho gaya

27 febbraio 2026
Non scritta su invito

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più