Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 1 stelle su 5

Fick problem med ett luftgevär som skulle returneras, fick tjata i en vecka för att få en retursedel. Väl ivägskickat så hör jag ingenting på månader sedan år,fastän jag mailar kundtjänst för att höra... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Har beställt mycket under 10år. Ibland svarar dom dåligt. Men över lags en bra butik. Vill man inte vänta så skickas alltid pengar tillbaka om så önskas. Hur det ser ut i världen just nu så måst... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Beställde en riddarrustning från Fritid & Prylar och är så oerhört nöjd både med servicen jag fick, uppföljning under leveranstiden och även säkerställande att leveransen mottagits. Väldigt trevlig ku... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Har handlat flera gånger av dom, otrevliga och vägrar låta en ta bort en order när man ångrat sig, skulle få rabbat på 5% ett par gånger då höjde dom priset på den varan med 10% samma dag, helt otroli... Leggi di più

2,7

Scarso

TrustScore 2.5 su 5

66 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Nessuna traccia di inviti alla recensione precedenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Retur försvann

Fick problem med ett luftgevär som skulle returneras, fick tjata i en vecka för att få en retursedel. Väl ivägskickat så hör jag ingenting på månader sedan år,fastän jag mailar kundtjänst för att höra hur det går,utan svar. ingen återbetalning inget nytt gevär ingenting. När man väl får tag på deras kundtjänst är dem otrevliga, jag avråder Alla ifrån att handla här, finns mycket trevligare och seriösare ställen att handla på

23 aprile 2026
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Har beställt under säkert 10 år.

Har beställt mycket under 10år.
Ibland svarar dom dåligt.
Men över lags en bra butik.
Vill man inte vänta så skickas alltid pengar tillbaka om så önskas.
Hur det ser ut i världen just nu så måste man ha i baktanke att post gången mellan länder är ett stort problem...

16 aprile 2026
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Beställde en riddarrustning från Fritid…

Beställde en riddarrustning från Fritid & Prylar och är så oerhört nöjd både med servicen jag fick, uppföljning under leveranstiden och även säkerställande att leveransen mottagits. Väldigt trevlig kundservice och rustningen var över förväntan i kvalite och utförande.

24 marzo 2026
Non scritta su invito
Valutata 2 stelle su 5

Skulle läst här först

Skulle läst recensionerna här innan jag gjorde min order...
Beställde kängor 3/2 som skulle finnas i lager enligt hemsidan. 9/2 mailar jag och undrar varför de inte skickats. Svaret: "Får in dessa kängorna vilken dag som helst och kan skicka dem till dig." Märkligt, de skulle ju vara i lager. Då gick jag in här och såg recensionerna. Förstod att butiken bedrivs av oseriösa människor.
15/2 mailar jag igen. Skriver att hanteringen är under all kritik, att de påstår att de har varor i lager och ljuger om det. Jag ilsknar till och kräver att kängorna ska skickas 16/2 annars häver jag köpet och ska ha pengarna tillbaka.
Döm av min förvåning när jag får mail med spårningslänk till DHL direkt på morgonen den 16/2. Mitt hot funkade..?
Men hur länge hade kängorna varit "på deras lager"? Hade de fått dem tidigare och glömt posta dem? Så mycket oklarheter och urkass hantering. Kängorna kom fram fort. De var nya, så det blev i alla fall rätt.

Kommer ALDRIG handla därifrån igen. De får 2 stjärnor för att jag ändå fick min vara. Allt annat var katastrof.

18 febbraio 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Har handlat flera gånger av dom

Har handlat flera gånger av dom, otrevliga och vägrar låta en ta bort en order när man ångrat sig, skulle få rabbat på 5% ett par gånger då höjde dom priset på den varan med 10% samma dag, helt otroligt, mycket oprofessionella och otrevliga, varor blir försenade flera veckor som skulle vara i lager

30 gennaio 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

WARNING!!!!!!!

Det finnes en oseriös handlare,belägen vid den skånska myllan & namnet är "Fritid & Prylar". Jag gjorde det ödestigra misstaget att handla av dom. Jag beställde ett rödpunktsikte & en burk med luftgevärsskott. Båda fanns i lager på deras hemsida. Leveranstiden skulle vara mellan 2-5 dagar. Vid 5:e dagen utan någon avisering att min beställning var på väg,så slog jag en pling. Då sa man att det berodde på att siktet inte fanns i lager tyvärr. Man förklarade att lagersaldot repas inte per automatik när man lägger en beställning,utan dom måste manuellt ändra saldot & hade helt enkelt glömt att göra detta. Märkligt att man måste sköta detta manuellt?? Vi lever ju trots allt i maskinistens tidevarv,anno 2026!!! Skotten fanns däremot. Fick reda på att en ny beställning av sikten är på väg & ett par dagar senare hade jag paketet i min famn. Jag öppnar & får se att det är helt andra skott & att siktets ena glaslins är sprucken. Jag ringer upp dom igen dagen efter. Skotten hade tyvärr utgått,därför fick jag en liknande vara.( Detta utan någon korrespondans innan.) Ett nytt sikte utlovades & även en retursedel på redan skickade varor. Sedan blev det tyst som i graven,trots flera mail där jag ifrågasatte vad som händer???
Så här ligger det till mina vänner:
1. Man säger sig ha hemma varor på sin hemsida.men frågan är om det över huvudtaget finns något på deras lager???
Dessutom ljuger man en rakt i ansiktet att varor finns hemma,när man frågar( tänker på skotten)
2. Siktet var med all säkerhet en reklammation som jag fick.
3. Summa summarum: Jag avråder starkt att handla av dessa "typer" & betala absolut inte i förväg som jag gjorde! Du blir blåst som en tornado i Texas! Sedan försvarar dom sig med att man funnits i 20 år & då kan man inte bete sig så här mot sina kunder. Jag skiter fullständigt i om man har funnits i 1 vecka eller 20 år,om man inte är en seriös handlare!!!! Bedriv ingen handel om ni ändå "skiter" i era kunder!!!!!!!
Dom snor era pengar & gör inte rätt för sig om det uppstår problem!
Säger bara: TACK FÖR MIG.TACK FÖR KAFFET & BEHÅLL VÄXELN!!!!!
Kommer aldrig att ens närma mig köpknappen på deras hemsida igen & det tycker jag att ingen annan godtrogen medborgare ska göra heller!!!!

6 dicembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Den här butiken är inte som alla andra.

Den här butiken är inte som alla andra
och det är guld värt.

Hade gärna sett en större fysisk butik där man kan se mer av utbudet men det är ändå kul och komma in o babbla med personalen och hitta saker man inte visste att man behövde ;)

30 dicembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Utan julklappar.

Beställde artikel A och artikel B i början av december, båda finns enl hemsidan. Mail kommer att det är leveransklart. När sakerna inte kommit 23e ringer jag (snabbt svar 👍) och undrar. Får svar att A inte finns inne, men dom har C, D och E. Svarar att jag inte vill ha C, D och E för det var ju inte det jag beställde. Undrar varför ingen hört av sig om att A inte fanns, fick ett 'har vi inte???'. Får frågan om det är julklapp och om dom ska skicka B (som om det skulle hinna fram på mindre än en dag...). Ber dom makulera ordern helt och hållet och swisha tillbaka mina pengar, får ett ok och ett klick i örat. Pengarna kom 2 minuter efteråt och min son blev utan julklappar på julafton...
A ligger fortfarande som tillgänglig på hemsidan...

23 dicembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Beställde ett svärd

Beställde ett svärd, väntade 1 vecka, mailade och fick svar att den var slut i lager skulle komma in snart.

Väntade sedan 2 veckor till och mailar igen, får svar att svärdet kommer in om 1 vecka, någon dag efter får jag beställningen avbruten.
Under hela tiden så fanns svärdet i lager enligt hemsidan.

Väldigt oseriöst företa.

8 settembre 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Beställde en bajonett och fick en annan…

Beställde en bajonett och fick en annan av samma sort som var 100:- billigare. Kontaktade via mejl företaget och uppmärksammade detta och undrade hur vi skulle göra med retur och återbetalning. När jag väl fick svar så var svaret att jag då såklart skulle få tillbaka 100:- för prisskillnaden. Jag stod på mig och hävdade min rätt till full återbetalning med stöd i konsumentköpslagen. Tog oändlig tid att få svar efter varje mejl men efter att ha hotat med rättsliga åtgärder och sista betalningsdatum kom pengarna in på kontot. Avråder starkt att handla från detta företag!

27 luglio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Total katastrof

Total katastrof, personen som jobbade i butiken var full och stank alkohol, han var dessutom otrevlig och hotfull. Hit går jag aldrig igen

20 marzo 2025
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

bra företag Hade handlat hos Fritidochprylar flera…

Hade handlat hos Fritidochprylar flera gånger. Massa utbud och kvalitets prylar. Varorna som jag beställde kom snabbt i tid och jag är mycket nöjd med leveransen. Hade handlat i själva butiken på Höjdrudergatan 29 och fick profesionellt och seriöst bemötande. Skulle rekomendera!!

7 febbraio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Efter 3 veckor

Efter 3 veckor! skickar dom en fraktsedel efter påtryckningar från mig, Väldigt oseriöst företag där jag aldrig kommer att handla igen.

5 febbraio 2025
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Super nöjd, bra miljöval.

Efter att ha beställt en jacka tittade jag på omdömena och blev lite bekymrad. Men allt kom som det skulle och inom en vecka. Jag förväntar mig inte att det ska gå fortare än så av en liten butik. Dessutom var paketet en återvunnen kartong, ett medvetet val butiken gör för miljön. Det tyckte jag var toppen!

23 gennaio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Varning

Efter 2 veckor! (15 dagar) svarar företaget att varan jag beställt inte finns i lager, det är därför den inte skickats. Mailat och ringt till dom utan svar. När jag väl får svar får jag ingen ursäkt att de inte avbryter köpet i god tid. De hanterar sina kunder kasst och "Nicho" som mailade var dryg och otrevlig. Nej tack! Köp era prylar nån annanstans. Hoppas dessa försvinner från nätet för näthandel ska de verkligen inte hålla på med.

30 novembre 2024
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Fruktansvärt oseriöst

Fruktansvärt oseriöst. Köpte en Glock kolsyrepistol i början av augusti. När den kom gick den inte att använda, då magasinet var obrukbart. Efter nästan två månader och ett gäng mail fick jag äntligen en retursedel, så att jag kunde skicka tillbaka den. Där blev den i en månad - sannolikt hos deras leverantör. Efter påminnelse från mig fick jag ett mail där jag blev lovad en helt ny. Hem kom min gamla, med det gamla magasinet. Uppsmörjt, enligt uppgift, men fortfarande i princip obrukbart. För att trycka av får man ta i för kung och fosterland. Mailade igen, och ville ha ett nytt magasin. Fick idag svaret att jag själv skulle kontakta deras leverantör och lösa frågan.
Det har snart gått fyra månader sedan inköp, och jag har fortfarande inte kunnat använda den.
Avråder starkt från att köpa från dem!!

27 novembre 2024
Non scritta su invito

Questa è la tua azienda?

Reclama subito il tuo profilo per accedere agli strumenti business gratuiti di Trustpilot e avvicinarti ai tuoi clienti.

Crea un account gratuito

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.

Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più