Doris Michaels Cosmetics Recensioni 

163
•
TrustScore 4.5 su 5

4,7

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

I am very happy with my resent purchase from Doris Michael's. I particularly like the stick powder, and the cream to powder product. It's just the right shade for my skin. Leaves my skin sm... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

I have been using Doris Michaels Cosmetic for almost 5 years and I have not looked back. Their face powder is excellent and light, not heavy and it looks very natural on your face.

L'azienda ha risposto

Valutata 4 stelle su 5

I received a wrong shade due to the misunderstanding of shade guide as it was my first time of buying online. I take full responsibility of putting one star but I received a phone call which made me r... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

I love the colours of your lipsticks - they remind me of the intense colours of Biba. I'm not a black woman - but whenever I wear your Orange Shimmer lipstick, (for example) I have people asking me wh... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Grossista di cosmetici
  2. anche in
  3. Produttore di cosmetici

Scritti dall'azienda

Doris Michaels created her own cosmetic company in 2006 after many years working for major manufacturers. Realising high street brands do not properly cater for black skin, Doris wanted to give every black woman the opportunity to enhance their personal beauty with the best possible cosmetics to suit their skin at an every day price.


Informazioni di contatto

4,7

Eccellente

TrustScore 4.5 su 5

163 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Chiedi ai clienti di scrivere una recensione

Questa azienda invita i propri clienti a scrivere recensioni - sia positive che negative

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

4,7

Tutte le recensioni

(163)

35 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 4 stelle su 5

The product I purchased was a…concealer

The product I purchased was a concealer. Sadly the colour match was not great for me. Whilst I like the product, I find it hard to colour match and would like more clearer imaging online to show the differences between the shades better for more accurate purchasing and a better customer experience.

20 gennaio 2025
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you, L.Davies, for your lovely review – we appreciate it 🙏❤️

We’re aware of colour matching based on, on-screen picture of models however, we do not believe it is as accurate as trying the actual product on your skin with testers. This is why we do colourmatch tester palettes that you can purchase so you can try the product in the comfort of your home, before deciding whether or not to purchase the actual product.

Additionally, due to the endless variations in ethnic skin tones, plus the fact that colour appear differently on different skin tones, these subtle differences can’t be captured by a photograph of a model wearing the product on-screen. Also, no matter how good the picture of the model is, colour appear differently on different devices due to the quality of the graphic card on the device being used.

If you’re still interested in finding the right concealer shade for your skin tone, we’d recommend you purchase our Colourmatch Tester Palettes so you can exact match in the comfort of your own home. To browse our products, please go to our website www.dorismichaelscosmetics.com For the colourmatch tester palettes click on this link https://www.dorismichaelscosmetics.com/shop/black-skin-colourmatch-palettes/

If the concealer stick you purchased is slightly too light, you can use it as a highlighter. Use it to highlight the brow bone etc. For your info, the next shade down from “LIGHT” is “MEDIUM”.

Thank you once again, we appreciate it 🙏❤️

Valutata 5 stelle su 5

Excellent delivery

Excellent delivery
Quality product

24 gennaio 2025
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you, Joy, for your lovely review – we appreciate it 🙏❤️

Valutata 5 stelle su 5

Best company l can always communicate with

Mine item were held by my local post office, but they helped me retrieve item from the post. They are very patient, helpful and their communication with their customers is 100%. Their products are very good and I love to use them.

29 dicembre 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you Rosemary for sharing your lovely experience with us🙏 We appreciate it! We wouldn’t be here without the continued support of fabulous loyal customers like you! 🙏🥰❤️

Valutata 1 stelle su 5

I didn’t receive the shade I requested

I previously purchased a shade I liked and placed a second order for the same, but unfortunately, I didn’t receive the shade I requested, which is disappointing. On top of that, I’ve had difficulty finding information on how to return the item or file a complaint, as the website is challenging to navigate.

This message is a reply to your response below:

Thank you for your response. As a returning customer who has made a few purchases without issues in the past, I find it disappointing to be accused of lying. I want to clarify that I actually like your product, which is why I’ve continued to purchase from you.

As I explained in the email I sent this morning, I initially purchased a few shades to find my correct match before settling on ST-7, which I was happy with. While the product label matches ST-7, the shade I received this time has a noticeably different undertone compared to the ST-7 I previously purchased.

I’ve revisited the website and located your contact details, and I’ve also attached images to illustrate the difference to your email response this morning.

In my effort to reach you, I simply responded to the email associated with the review of my order. I hope we can resolve this matter professionally and amicably.

Best regards,
Leila

19 dicembre 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Hi Leila, I am sorry you are unhappy with your most recent purchase, but that is because you probably ordered the wrong shade.

Thank you for the review although, your 1* star rating is based on a lie because on 16/3/24, you ordered one crème stick st-7 & one crème stick st-8, presumably you were satisfied with this purchase?

On 17/5/24, you ordered one crème stick st-9, presumably you were satisfied with this purchase as well?

On 19/12/24, you ordered one pressed powder st-7 & one crème stick st-7, and that is what we sent you.

We have forwarded your original order email together with pictures taken of the products before they were packed, which clearly show we sent you the shade you ordered. So, the claim in your review that we sent you the wrong product is untrue because we can prove that we sent you the correct products.

It is more likely that you ordered the wrong shade, instead of accepting that you made a mistake, you have chosen to blame us which is really unfair. Please check the email you received from the website at the time you placed the order, which will confirm you received the product you ordered.

Our phone number and email address was on the invoice sent with your order. Also, you could have found our contact details by simply googling the company name.

REPLY TO YOUR RESPONSE:

Hi Leila,

Thank you for sending the images, but the lighting makes it impossible to discern the undertone of both colour swatches. Please note that skin tone tends to be a tiny bit darker during the summer and lighter in winter.

Notwithstanding, since all of our products arrive at our warehouse already shrink wrapped for insurance, safety and hygiene reasons, we’re not allowed to open and check each product shade is accurate before dispatching it to customers. For this reason, and because we go by the labelling on each product when we dispatch them, we are unable to send you another product in case you are not happy with the shade again.

Therefore, to stop the toing and froing and as a goodwill gesture, we have refunded your payment of £14.99 for this product to your PayPal account. You can keep the product. Please do not order this product from us in future to avoid this sort of issues.


Valutata 5 stelle su 5

Impeccable customer service

Impeccable customer service. The sales team rapidly answered a query about the delivery time.

22 novembre 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you, Marcus, for your great review – we appreciate it 🙏❤️

Valutata 5 stelle su 5

A very good product

My wife has used this product before and has always been satisfied. It arrived on time.

3 novembre 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you AI for your review – we appreciate it 🙏❤️

Valutata 5 stelle su 5

Product was delivered on time

Product was delivered on time.
I bought the translucent powder, cream to powder foundation stick, and a pressed powder, all very nice and blends well to skin tone.

21 ottobre 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you Evelyn for your lovely review – we appreciate it 🙏❤️

Valutata 5 stelle su 5

Came promptly

Can't complain, arrived in a small box and easy to open. Packaged nicely too.

17 agosto 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you, Asari, for your lovely review – we appreciate it 🙏

Valutata 5 stelle su 5

Gut 👍🏾 weiter so genial

Gut 👍🏾 weiter so genial

4 agosto 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you, Mabel, for your lovely review – we appreciate it 🙏❤️
Vielen Dank, Mabel, für deine nette Bewertung – wir freuen uns darüber 🙏❤️

Valutata 5 stelle su 5
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you, Chrissy, for leaving us such an excellent review. We are thrilled that you continue to love your experience; customer experience is our top priority, and your review reaffirms the hard work we put in every day. Thanks once again for sharing your lovely experience with us 🙏❤️

Valutata 5 stelle su 5

Super fast delivery and superb…

Super fast delivery and superb products. Thanks.

7 luglio 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Dear Christine, thank you for leaving us such an excellent review. We are thrilled that you loved your experience; customer experience is our top priority, and your review reaffirms the hard work we put in every day. Thank you once again for sharing your lovely experience with us🙏❤️🥰

Valutata 1 stelle su 5

Really rude sales team and unprofessional service

Really rude sales team. I bought 5 concealers I have always bought from Doris Michaels I advised that one was missing and I received 4 the unprofessional that replied me was so rude and said that the thief took one and left 4 and said Never mind this concealer only cost 7.49 and I do not think that I should be insulted by someone who has no manners. I asked to speak to a manager and no manager has contacted me except this rude sales person. Don’t ever buy from this seller as I did not expect this service after buying from Doris Michael for more than 6 years. Disappointed and unacceptable behaviour

Email received from Doris Micheal with the rude remark- We anticipated (based on our previous experience) you might claim that the package was left on your porch if we sent you the certificate of posting which is what you’re claiming now. You want us to believe that the thief opened the box took out just one item and left the rest of the package ..? Anyway, never mind!

Doris Michael made the above rude remark " You want us to believe that The thief opened the box took out just one item and left the rest of the package... ? Anyway, never mind!" is that a professional remark.

After receiving the email with the rude remark from Doris Michael that was why i sent the email to them saying that they were rude and unprofessional. Can you provide a signed proof of postage that I or anyone else signed for the product as the product was left in my porch and you forgot to mention in your remark that I have always bought from DORIS Michaels SINCE 2018 I CAN PROVIDE PROOF AND NEVER COMPLAINED. YOU CLAIM YOU HAVE PROOF OF POSTAGE AS IT STATED IT SHOULD BE SIGNED FOR CAN YOU UPLOAD A COPY OF THE SIGNED PROOF OF POSTAGE SO EVERYONE CAN BELIEVE YOU THAT IT WAS NOT LEFT IN MY PORCH.

Can you also admit that I have always purchase from Micheal Doris since 2018 and have never complained did you forget that. I asked countless times for your complaint Procedure and it was never sent to me as i should have followed your complaint procedure process.

Read the above sarcastic and rude remark asking that the thief took one and left the rest and Never mind and stating that postage is free but postage is only free if you spend 35 pounds or more.

Asking that i send every thing back for a full refund this does not make sense as i stated that one of the concealer is missing. one concealer cost 7.49 and one concealer is not my problem it is the way it was handled. Why did you refuse to send your complaint procedure or you do not have one.? it is your above rude remark which was unprofessional and rude that made me leave the negative review. I have to let other buyers know exactly what kind of service I received from Doris Michael and I am the last person to leave a negative review please check the other review I have left.

Upload the proof of signed postage then it will become clear that it was not left in my porch but if you cannot provide proof of signed postage then it will become obvious that you were very rude and i still insist that that if you can treat a customer that has been buying from you since 2018 and have had no previous complaints then every one needs to know that your company is a company people need to run away from and not buy from you.

8 giugno 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

This customer ("Faith Obaseki" - note she herself placed all this information on Trustpilot) placed an order for 5 concealer sticks on Saturday 8th June. We despatched the 'free postage' order, with a complimentary eyeliner, on the first working day, Monday 10th.
She emailed us on Saturday 15th stating the box contained 4, not 5, concealer sticks.

Probably she did not figure that our stock system performs weekly reconciliations and we photograph all despatches before securely reinforcing/sealing the box - see https://ibb.co/3djqYfS and https://ibb.co/7Vp6K5R where you can see that we made no mistake in our packing (for GDPR/DPA purposes, we've redacted her address). We emailed her on the next working day, Monday 17th, attaching these two photos (unredacted).

She responded later the same day still insisting she only received 4 concealers and we must send her the "missing" [sic] one for free.

We emailed her again on Tuesday 18th attaching the unredacted versions of https://ibb.co/KwyV1md, our scanned post office Proof of Sending by registered post, and https://ibb.co/M2nFgmq a photo we took that day showing that the weight of the 5 concealer sticks plus free eyeliner and cardboard box folded flat, but excluding the packaging materials, was consistent with the gross weight recorded by the Post Office. We added that we value her as a customer but that she is mistaken; regretfully we can’t send again a product that was correctly dispatched.

She emailed us on Wednesday 19th acknowledging the error may not be on our part at all, but now saying the package was left on her porch by Royal Mail, and implying someone could have tampered with the sealed box when it was there.

We responded, politely, the same day noting that she had not been charged for shipping and no particular type of shipping was specified, she had not mentioned this porch / tampering in any of her previous correspondence, let alone that the box was opened when she saw / received it. If indeed in these days of widespread CCTV, some robber entered her porch, it would be beyond bizarre they would open the box, abstract one of the six items therein ..... but then leave the box with the other five items still in it. We therefore regretfully did not accept her claim and declined to send her an extra product for free. However, notwithstanding the evolving story, we still wished to be reasonable, so we stated we were happy to refund her in full for the products returned to us with their individual shrink wrap seals intact.

We resisted the temptation to remark that such a considerate or even charitable porch bandit must be a rarity.

The next day, Thursday 20th, we had the following gracious response from her:
"You are so rude saying that the thief stole one and left the others. Who are you being sarcastic too [sic] Are you okay is this how you speak to your customers. Unbelievable who ate [sic] you to write to me and say nonsense. I cannot believe this and you are telling me to send everything back to you. [No, we merely offered it as an option] I cannot believe this you need to go for training. Can you send your complaint process or you do not have one? I need to complain about your unprofessional email you sent. Common sense should tell you to think before you write. Do you think that one concealer would make a difference to me. You did not have to be rude at all"

The one being rude was not us. What she was attempting is the height of rudeness. The time to back down is when we supplied the original pair of photos... The chronology above makes it very clear to the astute reader what had been rudely attempted.

Then appeared the above, outrageously unmeritorious and unfair, fakeview (not review) to punish our hard work, dedication, generosity and reasonableness. Sellers, students etc. beware.... some customers are enough to make decent honest businesspeople give up and lose Faith.

Valutata 5 stelle su 5

Excellent as always

9 giugno 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you, Shenicey, for your lovely review – we appreciate it. We wouldn’t be here without the continued support of fabulous loyal customers like you! 🙏❤️

Valutata 5 stelle su 5

Easy to order- delivery quick

Easy to order- delivery quick. Cannot think of an improvement to be made.

10 maggio 2024
Logo di Doris Michaels Cosmetics

Risposta di Doris Michaels Cosmetics

Thank you, Viv, for your lovely review – we appreciate it 🙏❤️

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più