Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più
Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più
Dettagli dell'azienda
Informazioni fornite da varie fonti esterne
Säljer skjutbaneutrustning, skytteutrustning, ammunition och vapen.
Informazioni di contatto
Svezia
- sportec.se
Nessuna traccia di inviti alla recensione precedenti
Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative
Ha risposto al 100% delle recensioni negative ricevute
Solitamente risponde entro 1 settimana
Come questa azienda usa Trustpilot
Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.
Le persone hanno visualizzato anche
När det står SWISH som val och valt…
När det står SWISH som val och valt detta då förväntar jag att SWISH öppnas för betalning men nej fick bara orderbekräftelse sedan kom det ett mejl om att det tagits upplysningar på mig'
Vid SWISH?
Fortfarande inte fått betala med Swish!
Önskar jag hade kollat upp detta hos TRUSTPILOT först innan beställning.

Risposta di Sportec AB
Bra rådgivning
Jag ska börja handladda och ringde ner för att få råd och hjälp. Snabbt svar i telefon av en person som tog sig massor av tid att gå igenom allt från A till Ö och sen skickade över en lista med spec på allt jag behöver inklusive tips om vilka produkter som var billigare att skaffa utanför vapenvärlden (våg mm).
Bryter mot distansköpslagen
Köpte en nillkolv av dem för flera år sen och fick möta på deras berömda kundservice. En nillkolv i flisor och flera veckor innan de ens svarade och skickade en ny. Lovade mig själv att aldrig handla där igen men så var jag dum nog att göra det ändå.
Gav dem en chans till och beställde en pistol av märket ruger. Märkte direkt att den avvek från övriga mark iv lite på att den var ogängad, helt och hållet mitt fel jag skulle läst på mer innan. Jag ringer och vill göra retur varpå de vägrar göra en retur, vilket helt och hållet bryter mot distansköpslagen. Istället köper de in den som begagnad trots att jag bara tagit upp den ur kartongen och sett att den hade fejkade gängor.
Så se upp med att beställa vapen via nätet från dem för du kan inte returnera den utan att de ska ha pengar emellan. Man kan ju tycka att de borde stå på hemsidan att öppet köp gäller för allt utom vapen...

Risposta di Sportec AB
Sportec förstörde mina Anschütz!
Sportec förstörde mina Anschütz!
Jag åkte nere från Göteborg med två Anschütz 8002 s2 bössor. Bägge två har jag inköpt från skytteföreningen, där hela familjen skjuter. Bössorna gick jätte bra innan, men tanken var, att få lite inskjutning och rätt ammunition, som kanske passar bättre, och därmed kan vi få ut högre poäng. Vi fick ut i rad flera gånger vid flera tävlingar skott över 10 poäng utan problem, med bra decimaler, som var i genomsnittet på 10.3-10.7. Jag bokade en tid efter telefonsamtal med Sportec, där nån informerade mig, att den ta typ mellan 15 och 30 minuter / vapen. OK, tänkte jag. Jag åkte nere till Malmö för att få ut den bästa från bägge mina vapen. Först och främst man fick inte vara bakom väggen och se vad dessa individer gör med bössorna. När de tog över, de sa till mig, att den kanske behöver servas, och lämnas in, och si, och så, osv... OK. "Ni får kolla upp hastigheten också, och se, vart bössorna ligger nånstans..." - Jag trodde, att det blir en riktig inskjutning, med underlag, där jag får ut även nån papper på värdena. Jag hörde typ 3-5 skott, och sen teknikern kom fram och sa bara till mig, att första vapen är bra, den andra är en aning för snabbt. OK, tänkte jag, men forfarande bara sagt och inte bevisat... Därefter de började inskjutningen där man fick bara se på skärmen och se hur de skjuter... Jag får tillbaka första bössan, med en mängd ammunition med ett batch nummer, och med en papper, där jag kan se, att spridningen hos vapen ligger på 5,8mm. Senare får jag tillbaka andra vapen, med en mängd ammunition med en annan batch nummer och med en annan papper, där jag kan se, att spridningen ligger på 6,1mm. OK, tänkte jag. Nu har jag allt i handen, kan åka hem, och fortsätta träningen inför nästa tävlingen. Efter en dag naturligtvis jag fick hem min cronograph som beställde jag från tyskarna, för att mäta själv hastighet och se hur bössorna presterar. När jag skjuter med första vapen, då ser jag att hastigheten först svajar upp och nere, sen efter typ 5-7 skott blir ganska stabilt, men för högt för denna vapen. (Jag vet, att hastigheten för denna vapentyp skal vara nånstans mellan 160-165ms/sec +/- 1,5m/sec, då har man rätt så bra spridningsbild, och bra kulbana.) När jag testar min vapen, då ser jag att den börjar vid 160, och sen går upp mot 177, sen faller nere på 158, sen går igen upp mot 165. Den blev mer stabilt efter typ 15-17 skott, men svajade ändå ganska mycket upp och nere. (För sakens skull, jag lämnade in mina bössor vid 11:45, och sen gick iväg för lunch, och återvände till Sportec vid 13:00 tiden, alltså bägge vapen hade haft tid på sig att ta över temperaturen i lokalen. Några dagar senare tar fram cronographen hemma i huset, och börjar skjuta och dokumentera kulornas hastighet. På samma sätt jag konstaterar att fösta bössan behöver typ 5-7 skott, för att vara stabilt, medan den andra blir hyfsat bra efter typ 15 skott. Jag tog mig sedan till föreningen, var i lokalen en timme, och därefter tog fram min cronograph, började igen skjutning, och kolla på bössorna och träna inför nästa tävling. Då hade jag haft rätt kulor, rätt temperatur, och tog fram även cronographen framför mig, för att dokumentera allt. Plötsligt den vapen som var bäst nu med rätta kulor från Sportec plötsligt börjar gå sämst, nästan omöjligt att skjuta med den. Den andra vapen kom inte ens nära den, som var innan. (Enligt teknikern detta vapen var en aning långsammare, så de skruvade upp den, för att få den bättre.) Trots allt försök, inskjutning, rätt kulor från Sportec, nu det gick inte alls att skjuta på tävlingen. Väldigt förbannad på Sportec!!! Känns så, att jag är tvungen, att köpa in rätt utrustning, och lära mig själv serva och ställa in mina bössor, om jag vill ha en bra vapen. (För sakens skull, jag läser väldigt mycket på olika forum, samt min bästa vän är militär officer, alltså han har pluggat vapenteknik i många år på universitetsnivå, samt han är skjutmästare med flera första priser i mitt hemland, samt han har en andra plats på världstävling som sniper, så han säkert ger mig rätt informationer om sakerna.)
SPORTEC??? ALDRIG MER I LIVET!!!

Risposta di Sportec AB
När jag ville betala med swish fick jag…
När jag ville betala med swish fick jag en kreditupplysning på mig!! Mycket svagt!!

Risposta di Sportec AB
Pinsamt dålig kundservice
Pinsamt dålig kundservice via mail, telefon och personligt bemötande.
Vid ALLA tillfällen jag haft kontakt med företaget så har dom varit ohjälpsamma. Den kundservice som dom är som ”kända” för har jag inte sett röken av vid de 3 tillfällen jag haft med dom att göra.
Rekommenderar inte om du skall ha kontakt med dem!

Risposta di Sportec AB
Mycket Bra butik
Mycket proffsiga samt tillhandahåller bra online service samt butiksservice. Har handlat flertalet gånger av dem och varit nöjd varje gång.
Den enda synpunkten jag har är: Tycker att en rabatt kunde varit förtjänt då man handlat nya grejor för nästan 60k senaste året.
Fick man det skulle jag satt fem stjärnor.

Risposta di Sportec AB
Kundservice över allt annat!
Kundservice över allt annat.
Alltid hjälpsamma, har varit kund så länge (30 år) att delar av personalen hunnit gå i pension.
Samma goda service när andra tar över.
Kunskap som spänner från luftvapen till handladdning.
Varmt rekommenderat!

Risposta di Sportec AB
Come funziona Trustpilot
Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.
Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.
Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.
Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.
Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.
La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.
Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.






