Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 1 stelle su 5

Avoid this company and their shady business practices! They try to lock you into a subscription, demand advanced notice that you are not going to renew, and threaten you if you don't agree to renew ev... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

After using them for many years, what they have done is criminal and I will never be using this company again. Turned on auto-renew and charged card at x4 times the price with no prior warning. Unfor... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

J'avais un abonnement qui me permettait de connecter mon iPhone en VNC à un Raspberry. J'ai laissé passer la date de renouvellement de contrat. Le montant du prélèvement était multiplié par 4 par rapp... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 1 stelle su 5

Earlier I was using free "home" version for one connection and three devices. Suddenly free "home" verions was disabled and prices was around 200 euros per year. In this June I got without any prelimi... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Azienda di software
  2. anche in
  3. Servizio VPN

Scritti dall'azienda

RealVNC is a leading provider of remote access solutions, helping some of the biggest companies in the world connect people through devices. As the company that pioneered the VNC internet protocol that is now the standard across the industry, RealVNC is at the forefront of its evolution, with software in over 1 billion devices worldwide. Today, RealVNC® is a multi-award winning SaaS business, with technology in over 60,000 organizations across all industries. RealVNC's secure remote access software, RealVNC Connect, is trusted by industry heavyweights, including world-leading organizations such as Google, NASA and Intel.


Informazioni di contatto

1,8

Scarso

TrustScore 2 su 5

37 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Non risultano inviti alla recensione recenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti di recente, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 58% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde dopo 1 mese o più

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

1,8

Tutte le recensioni

(37)

20 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Avoid this company and their shady…

Avoid this company and their shady business practices! They try to lock you into a subscription, demand advanced notice that you are not going to renew, and threaten you if you don't agree to renew even if you don't want to use their service any more. What happened to good customer service?! Disgusting and sketchy.

29 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Hi Derek,

We’re sorry to hear this. We’d like to review what happened with your renewal and the communication you received.

If you’ve already contacted Support, please share your ticket number through Trustpilot’s Request Information option so we can locate the case and take a closer look.

Valutata 1 stelle su 5

Pretty much turned into a scam company

After using them for many years, what they have done is criminal and I will never be using this company again.
Turned on auto-renew and charged card at x4 times the price with no prior warning. Unforgivable.

18 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Hi,

We’re sorry to hear about your experience.

We’ve sent you a request for more information so we can locate the account and review the renewal and charge in detail.

Please respond with the requested details when you can and we’ll take a closer look.

Valutata 1 stelle su 5

Feels like a scam to me!

They are awful. Renewed at 5 times the price without warning and will not refund no matter how many times I ask. There are so many better and cheaper services out there. Do not waste your time with this one!

The email I just received was the same ridiculous email I received before. They refuse to refund me and won't even explain the huge price increase they didn't bother to tell me about.

27 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Hi Sarah,

Thank you for providing your details. We’ve been able to locate your Support case and can see that our Renewals team has now reviewed your request and responded to you directly regarding your renewal and the options available.

As this involves account-specific billing information, we’d recommend continuing the conversation with the team through your existing Support case so they can assist you securely.

We appreciate your patience while this has been reviewed.

Valutata 1 stelle su 5

Be very careful with this company

Be very careful with this company, they double charge and then claim that it’s your fault, offer discounts then do not follow through. They will increase the price and not notify you then claim you own them money for a subscription you never had . The software is okay but will often give you connection is already active errors. I’d consider a more reputable company very disappointing especially the customer service

10 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Thank you for providing the additional information. We’ve now been able to locate your account and review the billing history.

The charge made in May was a pro-rata amount for the additional active session added to your subscription, covering the period up to your renewal date. It was not the full annual subscription price, which is why a separate renewal charge was later applied.

We understand how this could have been unclear, and our Support Team is following up with you directly to explain this in more detail.

Kind regards,
RealVNC

Valutata 5 stelle su 5

Great product

Great product. Love their security and flexibility.

4 agosto 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Thanks so much for the great feedback, Justin!

We’re really pleased to hear that you’re enjoying RealVNC and value the security and flexibility the product provides. We really appreciate you taking the time to share your experience.

Kind regards,
RealVNC

Valutata 1 stelle su 5

Support just doesn't bother to respond

I have been using RealVNC for a number of years, and when working it is a good solution. I use it to allow access for clients to particular machines with their project data on our Linux workstations, as some of the data sets exceed 20-40 TByte and they cannot handle this data volume on their IT setups.
However, with recent upgrades, I have been unable to get RealVNC working properly on the agreed Linux Distro (Rocky 8) despite its supposed compatibility. I have on three attempts tried to get support for my problems, but just had one reply apologising for being delayed. No suggestions provided for my problem and hence no real support. Is anyone with technical capability still working there or is real support too expensive these days?

3 giugno 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Hi John,

Thank you for taking the time to share your experience, and we’re sorry for the delays you experienced when initially trying to get support.

We understand how frustrating this must have been, particularly after you had already spent considerable time troubleshooting the issue yourself.

Since you posted this review, our Support Team has been working with you directly to investigate the problem further and explore the available options. We appreciate your continued cooperation throughout that troubleshooting process.

We hope the additional investigation has helped move things forward, and our team remains available should you need any further assistance.

Kind regards,
RealVNC

Valutata 1 stelle su 5

Beware of automatic renewals

Beware of automatic renewals. My subscription renewed at USD 594, more than double what I paid the previous year (around USD 276). The reminder emails I received mentioned the renewal date but did not clearly highlight the new renewal price.

I contacted support immediately after the charge and requested a refund, but was told I should have cancelled 30 days before renewal. My concern is that I was not properly informed of the significant price increase before my card was charged.

Transparency around renewal pricing should be much better.

16 giugno 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Thank you for sharing your feedback, Afsal.

We’re sorry for the frustration caused by the renewal price and the experience you had when initially trying to resolve the matter with our Support Team. We understand why the significant difference in renewal pricing was concerning.

Following further review of your case, your subscription was subsequently cancelled and a full refund was issued. We appreciate you raising your concerns and giving our team the opportunity to review the situation further.

If you have not yet received the refund or need any further assistance, please let us know and we’ll be happy to look into this for you.

Kind regards,
RealVNC

Valutata 1 stelle su 5

Its like pulling teeth getting a refund…

Its like pulling teeth getting a refund for canceled service a keep assured its coming but its going on one month. This is a company with no moral compass service or overall sence of business! Do yourself a favor and stay away! Im still waiting for refund!

1 giugno 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Hi Rob,

We’re sorry to hear about the frustration you’ve experienced while waiting for your refund. We understand how concerning it is to be expecting a refund and still be waiting for it several weeks later.

We’d like to review what has happened and check the status of your cancellation and refund with our Support Team. We’ll send you a request for some additional information through Trustpilot so we can identify your account and investigate this properly.

Once we have those details, we’ll be able to review the history and follow up appropriately.

Kind regards,
RealVNC

Valutata 1 stelle su 5

Customer support unfit for purpose

Reasonable product but appalling customer support. A loss of service took six days to fix (without any explanation why it stopped working) and weeks for a subscription issue to be resolved. Part of the problem is that although a UK company, the first level customer support staff are based in the Philippines and it's very difficult to speak to anybody above them directly who has a full grasp of the English language and can actually take the necessary action. However, there don't appear to have enough staff in the UK to meet customers' needs in a timely manner. Dealing with the company has been a frustrating, time-consuming, and costly exercise.

19 giugno 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Hi Stuart,

Thank you for taking the time to share your experience. We’re sorry to hear about the delays and frustration you experienced while trying to resolve both the service interruption and your subscription concern.

We understand how important it is to receive clear communication and timely support, particularly when an issue is affecting your ability to use the service.

We’d like to look into your experience in more detail, but we’re currently unable to identify the relevant support history from the information available in your review. We’ll send you a request for some additional information through Trustpilot so we can investigate this properly.

Kind regards,
RealVNC

Valutata 5 stelle su 5

Evolution technique

J'avais un abonnement qui me permettait de connecter mon iPhone en VNC à un Raspberry. J'ai laissé passer la date de renouvellement de contrat. Le montant du prélèvement était multiplié par 4 par rapport aux années précédentes, j'ai contacté le service clients et ai appris que c'était parce que le logiciel permettait de piloter 50 appareils. C'est disproportionné pour moi. L'équipe a accepté d'annuler mon contrat et de me rembourser. Ils sont vraiment à l'écoute du client. Que ce soit un produit ou un service, c'est en cas de problème que l'on peut juger si le service est sérieux, c'est pourquoi j'attribue la note maximale

18 giugno 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Thank you very much for taking the time to share your experience, Michel.

We’re really pleased that our team was able to understand your situation and provide a suitable resolution regarding your subscription.

We especially appreciate your comments about the support and understanding you received from our Customer Service team. Thank you as well for your continued trust in RealVNC and for the 5-star review.

Kind regards,
RealVNC

Valutata 1 stelle su 5

Earlier I was using free "home" version…

Earlier I was using free "home" version for one connection and three devices. Suddenly free "home" verions was disabled and prices was around 200 euros per year. In this June I got without any preliminary info or possibility to change my plan an invoice total 99 euros, but bank account was charged 999 euros. I contacted RealVNC and they replied that no possibility downgrade plan or get money back. They just wrote new invoice that totals 999 €.

12 giugno 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Hi Olli,

Thank you for sharing your experience. We’re sorry for the confusion and frustration caused by the renewal pricing and the conflicting information you received while your case was being reviewed.

We’ve looked into the support history connected with your account and can see that there was a discrepancy in the invoice information provided to you, which understandably caused concern.

If you would like us to review anything further, please contact our Community Team at communityteam@realvnc.com and we’ll be happy to look into the history with you.

Kind regards,
RealVNC

Valutata 1 stelle su 5

Do not do it!

As most of the other complaints. Sudden big charges protected in the T&Cs, with no easy way to unsubscribe. The reviews repeat the same problem again and again. the problem is part of your business model. If you were genuinely interested in customer service your reviews would be getting better over the years not worse.

27 maggio 2026
Non scritta su invito
Logo di RealVNC

Risposta di RealVNC

Hi Terry,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear about the frustration you’ve experienced regarding the subscription charges and cancellation process.

We’d like to look into your experience in more detail and review any previous support history connected with your account. Please contact our Community Team at communityteam@realvnc.com with your account details so we can identify the relevant case and investigate this properly.

Kind regards,
RealVNC

Valutata 1 stelle su 5

Auto-renewal with double price

My subscription was doubled on "Auto-renewal" and no early warning of the price hike.

I highly recommend others look around for other supplier with more respect to the clients.

8 maggio 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Pratiques douteuses, très décu

Pratiques douteuses de RealVNC qui ne sont rien d'autre qu'un véritable guet-apens financier.

37 jours avant mon renouvellement annuel j'ai reçu un email officiel m'annonçant un prix de 193,91 €. Tout semblait normal. Mais le jour J, soit 24 heures avant le prélèvement automatique, je reçois un nouvel email me annonçant que le prix est 666 € soit plus de trois fois le montant initial !

Ce n'est pas une simple erreur ou une mise à jour tarifaire c'est un piège calculé. Leur politique d'annulation exige un préavis de 30 jours mais ils s'arrangent pour communiquer cette augmentation abusive après que cette fenêtre soit expirée.

Le support a simplement pointé du doigt leur politique d’annulation, ignorant complètement l’absurdité de facturer trois fois plus cher à la dernière minute. C’est du vol. Une entreprise "pro" qui agit ainsi mérite tout juste votre mépris. Fuyez.

16 maggio 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Pricing is unrealiable and untrustworthy

They switched from very reasonable perpetual licensing with a small maintenance fee for updates (if I recall, $25/machine + $5/year for updates for their basic package) to $50+/machine/year rental to now $200+/year per CONNECTION which makes no sense since there is zero overhead for their connections on their side. If I make 10 simultaneous connections to a machine on my network, that uses approximately 0% of their server resources, but apparently I would need to pay $2,000+ for this privledge. Oh, and frequently connections would hang so you wouldn't be connected, but it would show that you are connected (using up those expensive connection slots), so you would need to go through this effort to force disconnect them.

There was no grandfathering of existing plans or option to stay on. Nope, they just forced everyone onto their new plan.

When they made this change, they would literally just charge the old per machine rate for some number of connections that they would map it to, so you had some people paying $50 and some people paying $200 for the same thing.

On renewal, they now charge the list price. Of course, since they keep raising prices and reducing service (with the original $25 perpetual license, I could have as many connections as I like), why would I not expect them to keep doing this? How can I put this into critical IT infrastructure when I have no idea what next year's rate would be?

2 aprile 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Subscription Doubled & Hide behind their T&C's

My subscription was doubled on "Auto-renewal" and no early warning of the price hike. When attempted to make a change they hide behind the 30 day notice rule so basically I've had to pay nearly £1,100 for a service that last year was £500.

Very poor service and a blnket " you can't make changes". I highly recommend others look around for a berret supplier with more integity and honesty.

11 marzo 2026
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

I really like the program but...

I really like the program, it is easy to use and generally very reliable. However, the billing is completely obtuse. I go through the hassle of getting a quote, and when I go to pay the quote has expired and I'm left without any resources, invariably left hanging and no one gets back to me for days.

But then they called as soon as the office was open on Monday (though it was 4am here and for some reason I missed the call), and sent an new renewal email that I was able to use to renew the subscription. More importantly, I was not forced to reload the software on all the machines, it continued to work properly. Thumbs up!

9 dicembre 2025
Non scritta su invito

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più