Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 1 stelle su 5

Awful company Still waiting for refund 5 weeks later. This is a common complaint when you read reviews. Dont bother there are plenty of other clothes providers that act properly. Absolutely diabo... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Exceptional customer service. Both Jim & Carla dealt with my order and were fantastic. Replied via email and instagram quick, helped resolve my problem, were understanding. The customer service has ma... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Userd to be fine but been waiting now 4 weeks for 2 orders and customer support sends some ai generated reply.Its a shame.Latest automated reply says they have stock stuck in customs but one of my ord... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Really impressive clothing, fantastic fits especially the new summer range. My holiday suitcase is pretty much all Novu! I’ve noticed a real improvement with the level of service recently, which admit... Leggi di più

Dettagli dell'azienda

  1. Negozio di abbigliamento
  2. Designer di moda

Scritti dall'azienda

Founded in 2017, NÓVU is a contemporary ready-to-wear fashion brand born in the United Kingdom and operating worldwide. We specialize in offering ready-to-wear menswear, footwear, and accessories that embody timeless design and cater to the modern-day man. With over 100,000+ happy repeat customers who share our passion for elevated and sophisticated style, our brand ethos is centred around designing high-quality, standout pieces that leave you feeling confident and unique. Our passion for product is at the heart of everything we do, ensuring each piece reflects a dedication to quality, style, and sophistication. Recently, we’ve experienced a significant explosion in growth, which has contributed to some delays and a few less-than-ideal reviews due to high order volumes. We want to assure our valued and potential customers that we are committed to addressing these challenges, improving our processes, and maintaining the high standards you expect from us. If you have any concerns or need assistance, please don’t hesitate to reach out to us at support@no-vu.com—we’re here to help and ensure your experience with NÓVU is nothing short of exceptional.


Informazioni di contatto

2,9

Nella media

TrustScore 3 su 5

815 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Ha risposto al 50% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 1 settimana

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Geld krijg je niet terug, oplichterij!

Op 30 januari voor ruim 300 euro een bestelling geplaatst. Een dikke week later kreeg ik een bericht van PostNL dat ik 120 euro aan importkosten moest betalen. Gezien dit bedrag en het feit dat het nergens van te voren met mij gecommuniceerd was besloot ik om de de kosten te weigeren, toen heb ik de bestelling terug retour laten sturen naar NOVU. We zijn nu 3 maand verder en heb nog steeds mijn geld niet terug, klantenservice gebruikt elke keer de smoes dat retourzendingen worden verzameld en in 1x verwerkt worden om tijd en kosten te besparen.

Ik heb als consument nooit de bestelling ontvangen dus er is niks met de bestelling gebeurd, restitutie zou dus meteen plaats kunnen vinden maar dit doen ze niet. Inmiddels reageert de klantenservice helemaal niet meer nadat ik meerdere keren heb gemaild en gevraagd om updates, pure oplichterij dit!

19 maggio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Zeer slecht

Zeer slecht. Mijn bestelling van 25 april is nog steeds niet binnen gekomen terwijl er staat 1-3 werkdagen levertijd. Er word ook niet op de mail gereageerd.

Ik verwacht mijn bestelling!

13 maggio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Scam-like behavior

Scam-like behavior – 4 months, no product, no refund!

I ordered a product from this company over FOUR months ago, and it never arrived. Despite countless emails and messages, I’ve received no updates unless I chase them, and even then, it’s just vague promises with zero resolution.

I’ve been waiting over 120 days for a refund that I’m apparently never going to see. The responsibility has been entirely on me to keep following up — they have shown no initiative, no accountability, and no respect for their customers.

This is beyond poor service — it’s completely unprofessional and unacceptable. I am now exploring formal action against them, because this feels more like a scam than a legitimate business.

5 febbraio 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

DO NOT BUY HERE UNDER ANY CIRCUMSTANCE

This might be the worst company ever. I ordered on the 15th of March. It said within two weeks I would have received the items, unfortunately by the 30th the items weren’t even with the courier, and so I wanted to cancel the order as they were still in possession of Novu. After emailing them, Jim said that it wasn’t possible to cancel the order because it was already with the courier. I told him that was untrue but no further reaction came.
April 8th it finally said the item had arrived at the courier and after having paid the customs clearance fee, the items arrived April 18th.
To make matters worse after waiting more than a month on these items, the quality was subpar and so I wanted to return the items, the return form indicated my items were not eligible for return. The customer service doesn’t help at all.
So after €300 spent, I am a lesson and 2 awful sweaters richer. Don’t make the same mistake.

DONT BUY HERE

22 aprile 2025
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

I never write reviews, but i have to now

I almost never leave behind reviews, but now I have to. I've ordered sat Novu, and returned 1 item. And they 'return your funds', but you can only use these funds to order again at Novu. So, you don't get your money back at all. I have never experienced something like this in my life. Never order at here again please. Plus, once you order outside the UK, you also have to pay additional importing fee's.

18 aprile 2025
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Quality clobber from novu

Quality clobber from novu, really nice material used on all the items I’ve bought and the fits are 👌 on top of that Excellent customer service Jim got strait back in touch with me with the information I needed no hesitation great company.

16 aprile 2025
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

Jim has excellent customer service

Jim has excellent customer service. He was very helpful in resolving my customer request. The clothing is also very high quality, would recommend!

9 aprile 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Hi Ryan,

Thanks for the great review! Glad to hear that our customer support team could help and that you’re happy with the quality - something we strive for.

We look forward to seeing you again soon!

All the best,

NOVU team

Valutata 1 stelle su 5

Ik heb eind maart 2025 een t shirt en…

Ik heb eind maart 2025 een t shirt en een overhemd besteld. Maar deze ligt al sinds 31 maart stil bij jullie afzender. Jullie mail adres werkt niet en ben 100 euro kwijt. Het gaat om bestelling 175301

10 aprile 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Hi Skip,

Our team has sent multiple emails regarding the status of an item from your order. If you could please get back to us on support@no-vu.com it would be greatly appreciated.

Thank you

Valutata 1 stelle su 5

Don‘t buy

Don‘t buy. They never deliver the goods i ordered for 500€.
They are betrayers..

8 aprile 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Hi Malik,

Sorry to hear your delivery has reached you, however it is been in your local customs for quite some time awaiting payment for customs. The courier has reached out to notify you of this but unfortunately did not hear back.

Kindly get back to the courier as soon as possible to expedite the release of your package. If you need any further support please reach out to our team on support@no-vu.com and we'll be on hand to assist.

Thank you

Valutata 5 stelle su 5

Twice bitten but 3rd time was a charm

I've had two previous experiences with Novu that weren't good, in fact they were really bad. A lot of their clothes look really good and are different from other brands so I couldn't help but give them one more try.

This time I actually received my pleated trousers in a good timeframe. They were as I envisaged, very good quality and the fit was amazing. There are a lot of bad reviews on here that are likely true but Novu have seemingly listened and improved, so I take my hats off to them. I will definitely be ordering again.

8 aprile 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Hey Courtney,

Thank you so much for your review — and even more for giving us another shot after your previous experiences. We totally get how disappointing that must’ve been, and we really appreciate you sticking with us.

Over the past year, we’ve grown really quickly, and with that came some unexpected challenges. It did lead to some bumps along the way, but we’ve been putting in a huge amount of work to improve every part of the experience.

We’re so glad to hear the pleated trousers lived up to your expectations. That’s what we’re aiming for every time. Thanks again for trusting us and for your continued support. It truly means a lot.

All the best,

NOVU team

Valutata 3 stelle su 5

Still haven't received????

I ordered clothing on March 3, 2025 in the amount of $188.82. I am abit concerned as I have yet to receive my product. Could someone advise me as I received an email advising it had been shipped on March 7, 2025. It is now March 26 and I have not received anything.

27 marzo 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Hi Vivian,

Thanks for reaching out. We've checked our records and couldn't find any orders under your details.

Please email us at support@no-vu.com so we can look into this further. Our team is ready to assist and make sure this gets sorted out for you.

Best regards

Valutata 1 stelle su 5

Horrible customer experience - Dont BUY!

I had a very disappointing experience with NÓVU. I placed an order about a month and a half before Christmas, expecting it to arrive in time for the holidays. Unfortunately, it only showed up late in January. By that point, I no longer needed the item, so I refused the delivery. The parcel was returned to the carrier but has since been stuck in transit, and I have not received a refund. Despite numerous attempts to resolve the issue, I was repeatedly told to contact FedEx, while FedEx directed me back to NÓVU. This back-and-forth has left me with no resolution and no refund. Novu knows I don't have the parcel as FedEx tracking locates it in the Netherlands. Still no refund! I’m now considering legal action to get this resolved. Overall, a very frustrating experience.

13 marzo 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Hi Kai,

We appreciate your feedback and would like to clarify the situation.

As stated on our website, customs fees and import duties are the responsibility of the customer. These charges are set by your country’s customs authorities, and payment is required for the parcel to be released for delivery.

In your case, multiple attempts were made to notify you of the outstanding customs fees by the courier, but no response or payment was made.

As a result, the parcel remained in customs and could not be delivered. To resolve this, we took the extra step of covering the significant return costs ourselves to have the parcel sent back to us, and we issued you a full refund.

We are always here to help should you require any further clarification.

All the best

Valutata 5 stelle su 5

Amazing customer services by Jim

Amazing customer services by one of the team there by the name of Jim. Swift responses at all times and very helpful when it came to returns and retrieving my details for store credit two months down the line. If only all the other online retailers were as effective and reliable as Novu.

17 marzo 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Hi Andre,

Thank you for your kind words! We’re thrilled to hear that our customer support team provided such great service and made your experience smooth. We’ll be sure to pass on your feedback. Looking forward to serving you again!

All the best

Valutata 2 stelle su 5

No Empathy or Consideration for Returns

Communication is good, but the return policy is a tad harsh. No Christmas extension... so paid extra for postage as the said but I did post it very later on as my car with the packaging had an accident it hasn't been me until the end of last month and then I posted it our asap. They had not empathy to help, so I'm stuch=k with a XS Polo top.

7 marzo 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Hi there,

We appreciate your feedback and understand your frustration. To clarify, we did offer an extended Christmas returns policy until January 8, covering purchases made between November 20 and Christmas. This was clearly advertised across our website to ensure all customers were aware.

Unfortunately, as your return was sent significantly later, it fell outside of this extended window. While we always aim to be as accommodating as possible, we must also maintain fairness in applying our policies.

If there's anything else we can do to assist, please feel free to reach out.

Best wishes

Valutata 5 stelle su 5

Amazing quality

Amazing quality.

Ordered more than one size and colour and I must say the quality is amazing for the price i paid in the sale.

Would most definitely recommend them as the customer service was very understanding and helpful.

Really good choices and great quality.

1 marzo 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Hey Jav,

We really appreciate the support! Glad you’re loving the quality and had a great experience with our team. Enjoy your pieces!

All the best

Valutata 1 stelle su 5

24 MONTH ORDEAL WITH COMPANY ABOID AT ALL COSTS!!!

AVOID!! You will not get your money back.

I ordered x2 jumpers in December 2023 and returned one with great difficulty due to the abysmal customer service team that take weeks to respond & that thier returns policy is quite cleverly hidden on their website. You have to copy and paste a link in a new tab to start a return as there’s no information on returns on the delivery note.
Due to this and the Xmas period in Dec 23 they refused to refund me and after 24 months of emailing back and fourth with multiple different people they finally offered me a credit note (how kind) this customer service member only responds in the late hours of a Friday evening by the way. They issued a credit note that then didn’t work, after another 2 weeks of back and forth emails they had issued the credit note to my email address and spelt it incorrectly, I then ordered stuff I didn’t really want as don’t want to deal with this company any longer and through gritted teeth as that don’t have any sets left that match in size and guess what the order turned up in terrible condition and items I ordered were in the wrong size and I’ve had to start a return again at my cost again and it states I’ll receive a £5 credit not opposed to the £100+ I received.

This company is an absolute shambles and will now take this to trading standards to resolve. They’ll no doubt respond with excuses and try and blame the customer like all the other negative feedback left.

Clothes are ok but nowhere near worth the hassle of dealing with this mess of a company. Would give zero stars if possible. THEY DO NOT WANT TO GIVE YOU YOUR MONEY BACK.

UPDATE 24/02/2025. Please see their reply, unaccountable for their terrible customer service and are actually telling lies now. every email received from their customer service has been saved and can prove their below the below statement is false i did not receive a credit note at all until 2 weeks ago, this will be shared with trading standards.

22 febbraio 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Hi Ian,

We appreciate your feedback and are sorry to hear about your frustration. However, we’d like to clarify the facts regarding your experience.

Your original order was returned outside our standard 14-day returns policy, returned over a month after delivery:

Delivery Date: 28/12/23
Return Date: 29/01/24

Rather than refusing the late return and sending the items back to you, we offered an alternative solution by providing a store credit for the full value of the returned item. This credit was issued in time for our SS24 collection, which featured a full range of matching sets in all sizes at the time.

Although the store credit was not used within its original validity period, we made an exception and extended it by over 12 months as a goodwill gesture.

We understand your disappointment, but given the circumstances, we believe we have been more than fair in accommodating your situation. If you need any further assistance, please don’t hesitate to contact our customer service team.

Best regards

Valutata 1 stelle su 5

I’ve had an on going dispute for 2…

I’ve had an on going dispute for 2 months now. The customer service team ignore my emails. They don’t reply. I must’ve sent them 10 emails with no response. It’s ming boggling how little they care. If anyone picks this up, I need this dealt with as a priority. You’re holding back hundreds of pounds of my money. And you have my clothes returned. I genuinely cannot believe how bad the customer service team is. It’s utterly disgraceful. The cost of finding new customers will be higher than the cost of refunding me what’s owed.

5 gennaio 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Dear Marc,

We feel it is important to address the points made in your review, as some of the details are not accurately reflected. At NOVU, customer service is a top priority, and we are committed to providing prompt and fair support.

Timeline of Events:

December 13: You requested an extension on your return window as you would be away on holiday. Our team promptly responded the same day and confirmed that we would extend the return period to accommodate your request.

January 2: You informed us that you wished to return all items. We confirmed this was fine and extended the return window again to honour the late return, same day response.

Our support team has been in regular communication with you throughout this process, often responding on the same day.

None of your emails were ignored, and our team provided clear instructions on multiple occasions on how to process the return through our return portal, which is required for returns. We continued to extended the returns window further each time to accomadate.

While multiple emails affected queue positioning, our team remained responsive and continued assisting.

Even though the return was not completed through the portal, we further extended the return window to accommodate you.

Ultimately, we went beyond our standard policy and issued a full refund, which has now been received.

We always strive to provide a high level of service and ensure fair outcomes for our customers. In this case, we accommodated multiple extensions, provided consistent support, and honored a refund beyond policy guidelines.

We regret that your experience did not meet your expectations, but we stand by the efforts made to resolve this matter fairly. If you have any further concerns, our team remains available to assist.

Best regards

Valutata 1 stelle su 5

Avoid NOVU at all costs – Worst online shopping experience ever!

If I could give zero stars, I would. I ordered an item from NOVU on January 3rd—it’s now February 19th, and I have received absolutely nothing. No tracking updates, no clear communication, just a black hole where my order should be.

I have reached out multiple times via email, only to be met with generic responses like, "We will escalate this to management." Well, guess what? Nothing happened. I followed up again, and now they don’t even bother responding. The lack of customer service is appalling, and at this point, I have no idea if I’ll ever see my order or my money again.

This feels like a scam—take your money and disappear. DO NOT waste your time or money on this company. Learn from my mistake and shop elsewhere.

19 febbraio 2025
Non scritta su invito
Logo di NÓVU

Risposta di NÓVU

Max,

We’re sorry to hear about your frustration and appreciate the opportunity to clarify the situation.

Your exchange request could not be processed because the size you requested was out of stock. As a result, rather than leaving you waiting, we issued a full refund back to your original payment method.

We understand how important timely updates are, and we regret if our responses did not meet your expectations. Our team is always available to assist, and if you have any further concerns regarding your refund, please contact us at support@no-vu.com so we can ensure everything has been processed correctly.

Best regards

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.

Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più