Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 1 stelle su 5

as a regular trade customer i am being treated like dirt by jewsons. a payment for materials was taken twice in error. after weeks they still wont refund me despite several requests. i am now having... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

Re Montrose depot. Had three sizable deliveries over the last few months. Office staff so friendly and helpful. ( thanks Katie for dealing with my quotes ). The delivery driver ( Dave ) was excellent.... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

We went into Jewsons Totnes to ask advice about a blocked toilet. We were advised by a very knowledgeable gentleman named Steve. He was polite and gave 1st class advice. Thank you Steve you saved the... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Poor communication/customer service. Made online order on 11th January for floor sander (Leatherhead, Surrey) to be collected in store on 13th January. At 4.30pm on 12th January received phone call... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Fornitore di materiali edili
  2. Noleggio impianti e macchinari
  3. Rivendita di legname

Scritti dall'azienda

Official Trustpilot page for Jewson, part of STARK Building Materials UK. With branches from the Scottish Isles to Penzance, you’re never far away from great service, expert advice and the highest quality timber, building materials and services from Jewson. Since opening our first branch in 1836, we’ve expanded to offer a wide range of supplies for all trades including building materials, roofing and landscaping. From the everyday essentials, such as bricks and timber to specialist equipment. You can also find kitchen and bathroom showrooms nationwide, as well as a trusted Tool Hire service. Please note that www.jewson.co.uk is our only official website. Reviews relating to purchases, services and experiences with Jewson should be associated with this business profile.


Informazioni di contatto

2,9

Nella media

TrustScore 3 su 5

693 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Non risultano inviti alla recensione recenti

Questa azienda non ha mandato inviti ai suoi clienti di recente, quindi le recensioni potrebbero non essere rappresentative

Ha risposto al 96% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 1 mese

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

2,9

Tutte le recensioni

(693)

68 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

We are planning a new patio using…great service and knowledgeable staff at Jewsons Aberaeron

We are planning a new patio using composite decking. Llewelyn Hughes at Jewsons in Aberaeron, helped us establish both what materials and quantities and worked out a good price for us. We would definitely recommend.

21 novembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon Rachel,
Thank you for your positive review about Llewelyn. We will pass on your kind words. We look forward to seeing you again soon.
Many thanks,
Jewson Customer Care Team

Valutata 5 stelle su 5

Absolutely brilliant service

Absolutely brilliant service. Great delivery driver from Jewson Preston Raglan Street. Well experienced gentleman delivered my bricks and put them exactly where I wanted them. Gem of a guy. 5 star service. Well recommended builders merchants.

22 novembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon Zohra,
Thank you for your positive review. We will pass on your kind words. We look forward to seeing you again soon.
Many thanks,
Jewson Customer Care Team

Valutata 5 stelle su 5

Hired a floor sanding kit

Hired a floor sanding kit, after reading around, watching YouTube guides etc. The kit wasn’t available at short notice from my most local Jewsons, but the central tool hire office ladies were incredibly helpful and proactive and found one at another branch a short distance away. So I picked up the big drum sander and a disc edging sander from the Waltham Abbey branch, plus lots of paper (on sale or return) The guys handing the kit over couldn’t be been more helpful. The kit worked fine, and I got the job done. Due to my own inexperience I caused a bit of damage to a part on the drum sander, and pointed it out on return. The guy thanked me for my honesty and said it was absolutely no problem. I got all my deposit back. Very good value, and a very good experience.

9 novembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon Paddy,
Thank you for your positive review. We will pass on your kind words. We look forward to seeing you again soon.
Many thanks,
Jewson Customer Care Team

Valutata 1 stelle su 5

£13 for a bag of multi Finnish

£13 for a bag of multi Finnish. What a scam

16 novembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon Bradley,
Many thanks for your review, We’re sorry your experience hasn’t ended in the way we would hope. I would like to get one of our local team to look into this further. Please could you get in touch with me on customer.feedback@jewson.co.uk so that I can arrange this for you as soon as possible. Please include your account number if this is applicable.
Thank you again for your feedback
Jewson Customer Care

Valutata 1 stelle su 5

Hiring a barrow for one day

Hiring a barrow for one day. Invoicing completely wrong. They took a deposit of £50. Went back to the branch (Slateford, Edinburgh) twice. They invoiced me for a week instead of one day. The branch could not reimburse me despite taking the deposit. It had to be approved by the area manager who was on holiday. Took a month to sort and even then was about £3 wrong. It is ridiculous that the branch was not authorised to reimburse for a mistake. Jewsons need to get into the real world.

29 agosto 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon Peter,
Many thanks for your review, We’re sorry your Tool Hire experience hasn’t ended in the way we would hope. We would like to get one of our management team to look into this further. Please could you get in touch with us on customer.feedback@jewson.co.uk so that we can arrange this for you as soon as possible.
Thank you again for your feedback
Jewson Customer Care

Valutata 5 stelle su 5

JEWSONS-GRAVEL DELIVERY

We live up a narrow steep driveway. We met Steve at the bottom and showed him where he might have a problem. He looked at the situation and came up with aa few options. Yes he should be able to get up to our gate. He was friendly from the start and positve. A few minutes later he was at our gate and dropping off 3 dumpy bags of gravel. We have had other drivers from other companies give up quickly. Steve saved us hours of work having to go to the bottom of our drive. He is a credit to Jewsons. Fantastic service.

14 ottobre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon David,
Thank you for your positive review. If you could email us at customer.feedback@jewson.co.uk with the details of which branch Steve was from, we will be able to pass on your kind words. We look forward to seeing you again soon.
Many thanks,
Jewson Customer Care Team

Valutata 1 stelle su 5

Delivery and service poor

The delivery driver was unhelpful, and although there was ample space on my drive to fit the pallets of sand/ cement/ blocks he had parked poory and delivered such that the pavement was partly blocked. He then said their systems were down so couldnt give me a delivery note. Later I found not everything had been delivered. Fortunately we were able to collect the missing items from store. During delivery, he also managed to damage a cover on my soakaway drain by delivering on to it (was not noticed till the pallet was eventually moved) and I have been unable to find a matching replacement. Most disappointed and would not recommend.

17 settembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon,
Many thanks for your review, We’re sorry your experience hasn’t ended in the way we would hope. I would like to get one of our management team to look into this further. Please could you get in touch with me on customer.feedback@jewson.co.uk so that I can arrange this for you as soon as possible.
Thank you again for your feedback
Jewson Customer Care

Valutata 1 stelle su 5

Sander Hire - resolved payment dispute (in the end) - not a great experience …

The most aggressive company I have ever dealt with. I hired a floor Sander for 1 week. I called on the 5th day for a return. Was told to wait 3 days for collection. After 4 days I call back and am told I never called so I will be charged 2 weeks hire. Then highly aggressive Hammersmith manager tells me I am lying because I don't quite get the name right (my phone logs are not proof apparently). Then personally comes to collect the sander and says the cable is marked. My £157 hire gets charged as a £584 hire. Please, go anywhere else but Jewson... (small claim coming your way).

31 Oct update: Jewson reacted well. Same person came and worked out the problem with me. They refunded me for the extra week of hire that I had never taken. Was still an expensive hire but at least the unnecessary charges have been removed which I am grateful for.

10 ottobre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon Greg,
Many thanks for your review, We’re sorry your Tool Hire experience hasn’t ended in the way we would hope. We would like to get one of our management team to look into this further. Please could you get in touch with us on customer.feedback@jewson.co.uk so that we can arrange this for you as soon as possible.
Thank you again for your feedback
Jewson Customer Care

Valutata 1 stelle su 5

An utter rip of merchant

An utter rip of merchant. If it wasnt for the need to save an hour travelling across town... I'd have gone elsewhere. Even B&Q are way cheaper for most products. Sent my lad in for a bag of drywall adhesive and a can of foam... The guy behind the counter said he's done us a favour knocking a couple of £'s off. My normal supplier does it for almost half the price.

11 ottobre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good afternoon Mark, Thank you for your review today, we would like the opportunity to review your pricing to see if we can improve your experience. Please email customer.feedback@jewson.co.uk with further details. We will put you in touch with a relevant colleague. Many thanks, Jewson Customer Care

Valutata 1 stelle su 5

Was given a price of £140 to hire a…

Was given a price of £140 to hire a single deck 9m tower scaffolding that was due to arrive at 8am but was canceled by the branch at 11am I then arrange to be delivered the next day to then have it arrive hours late again and to be sent a double deck tower that set me back half a day to work with what was delivered not ideal then after it had been collected I have now had to pay £204 total as they decided to add delivery fees and vat after the price of £140 was given was told I would be given a discount for these issues to still be charged full price worst service iv had from any supplier to hire

2 ottobre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon Shane,
Many thanks for your review, We’re sorry your Tool Hire experience hasn’t ended in the way we would hope. We would like to get one of our management team to look into this further. Please could you get in touch with us on customer.feedback@jewson.co.uk so that we can arrange this for you as soon as possible.
Thank you again for your feedback
Jewson Customer Care

Valutata 1 stelle su 5

I was on holiday one of there lorries…

I was on holiday one of there lorries hit my car that was parked in it own parking space it was hit by the hiab driver left details admitting what he done there was also witnesses this was on 2/09/24 i have rang so many times but just get another excuse now its 07/10/24 and still no sense out of them disgusting

7 ottobre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon Stewart,
Many thanks for your review, I would like to get one of our management team to look into this further. Please could you get in touch with me by email using customer.feedback@jewson.co.uk so that I can arrange this for you as soon as possible.
Thank you again for your feedback
Jewson Customer Care

Valutata 5 stelle su 5

Came into bury branch

Came into bury branch, on Saturday.
Janine and Dean was excellent.
Professional and knowledgeable, customer experience was great.
Definitely will be returning.

5 ottobre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon Steven,
Thank you for your positive review. We will pass on your kind words. We look forward to seeing you again soon.
Many thanks,
Jewson Customer Care Team

Valutata 2 stelle su 5

Overpriced delivery and under delivering on time…

Ordered 16 concrete blocks online for delivery paid 40 pounds for delivery. more than the value of the order but more than happy to pay for the convenience however the delivery arrived late afternoon. £40 I could’ve made multiple trips to and from their depot. When ordering online their website needs to state that the delivery date and time does not guarantee morning delivery very disappointed with the conversation with the local branch as they basically said it is what it is as they have no control over the pricing of delivery from the Internet I would advise nobody to order and have delivery done via online sales.

4 ottobre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon John,
Many thanks for your review, We’re sorry your experience hasn’t ended in the way we would hope. I would like to get one of our management team to look into this further. Please could you get in touch with me on customer.feedback@jewson.co.uk so that I can arrange this for you as soon as possible.
Thank you again for your feedback
Jewson Customer Care

Valutata 1 stelle su 5

Dangerous delivery driver in Hazel Grove

I was riding my bike (17/9/24) on Dean lane in hazel grove which has a dedicated cycle lane and footpath when I found a jewsons delivery lorry parked on the cycle lane and it's hydraulic support arms blocking the footpath, if I had not noticed very quickly the arms which are head high I could have been seriously injured as I took to the footpath to avoid going into oncoming traffic, there were no warning signs or any indication of unloading of big bags of aggregate happening.
When I voiced my concerns to the jewson driver guess what I was told it was tough and was aggressive and very unhelpful.
The builders then joined in and I got verbally abused. I will be reporting this to the HSE who hopefully will look into this incident

17 settembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Morning,
Many thanks for your review, We’re sorry your experience hasn’t ended in the way we would hope. I would like to get one of our management team to look into this further. Please could you get in touch with me on customer.feedback@jewson.co.uk so that I can arrange this for you as soon as possible.
Thank you again for your feedback
Jewson Customer Care

Valutata 5 stelle su 5

Two amazing staff from Hayle Cornwall

Two amazing staff from Hayle Cornwall, helped me and my family drive our vandalised car. These individuals who helped wrap and tape the rear window screens are an asset to Jewsons and society. I’ve never used Jewsons before, but will be my first choice from now. Thanks both

10 settembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Morning,
Thank you for your positive review. We will pass on your kind words. We look forward to seeing you again soon.
Many thanks,
Jewson Customer Care Team

Valutata 5 stelle su 5

Fantastic experience After being very let down by HSS hire…

After being very let down by HSS hire who had forgotten to take a booking and then showed no interest in helping we contacted Jewsons who could mit have been more helpful! Would not hesitate to use Jewsons as their customer service is second to none!!!

7 settembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Morning,
Thank you for your positive review. We will pass on your kind words. We look forward to seeing you again soon.
Many thanks,
Jewson Customer Care Team

Valutata 1 stelle su 5

Time waster

Needed to hire a cement mixer. Called a local branch near Wolverhampton who transferred me to Walsall's branch. Was told they would get a quote back to me, same day, so we at our company could process it and order one. This would have been an ongoing thing. No call back. So I tried numerous times to get through - no joy. I called the branch the next day and was promised they would get a couple of quotes back and apologised for the inconvenience. Guess what? Our company which is worldwide believe in customer satisfaction and this is as bad as it gets. It's shame I had to leave 1 star. We won't deal with Jewson's again.

3 settembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon,

Many thanks for your review. We’re sorry to hear your experience hasn’t gone as well as we would hope. We would very much like to continue working with you in the future and the opportunity to improve on this experience. If we can help with anything or you would like to discuss this further please call 02476608235 or email customer.feedback@jewson.co.uk

Valutata 1 stelle su 5

Much more expensive than most other Hire companies.

Twice as expensive to hire than any other hire company. Delivery/collection charges were more costly than the hire of a mixer for a day (£15 for each 5-mile trip). They did not disclose delivery charges at the point of hire. Most other hire companies offer free delivery.

*******
Jewsons have since refunded me £18 following a moan from a relative who has a builders account with them. However, even with this, the total hire costs were still far higher than elsewhere.

18 agosto 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon James,
Many thanks for your review, We’re sorry your experience hasn’t ended in the way we would hope. I would like to get one of our management team to look into this further. Please could you get in touch with me on customer.feedback@jewson.co.uk so that I can arrange this for you as soon as possible.
Thank you again for your feedback
Jewson Customer Care

Valutata 5 stelle su 5

Exceptional service and delivery.…

I have only been dealing with Jewson’s at the Brasted branch for the last 6-weeks but can only say how impressed I have been with the staff there, in particular Molly for all her help and assistance. Also one of the most pleasant delivery drivers I have ever met. First class company.

27 agosto 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon Peter,
Thank you for your positive review. We will pass on your kind words. We look forward to seeing you again soon.
Many thanks,
Jewson Customer Care Team

Valutata 4 stelle su 5

Jewson in south wigston, Leicestershire

Never did any kind of block paving and I and my partner needed some help. I can't fault the guy that help us. Customer service brillant.

22 agosto 2024
Non scritta su invito
Logo di Jewson

Risposta di Jewson

Good Afternoon,
Thank you for your positive review. We will pass on your kind words. We look forward to seeing you again soon.
Many thanks,
Jewson Customer Care Team

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più