Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Sofia P has been super helpful assisting me with dates and times for my upcoming apartment move! I started renting with Colife when I moved to Dubai in 2024 and I’m moving to an alternative apartment... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 2 stelle su 5

Going out of business? We've rented our Master Bedroom out though CoLife for over 3 years. Last December our current renter told us she was moving out. Three of us searched for over a month trying to... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Had a very smooth experience with this agency. Their properties are all very nice, amazing design and quality. A special thanks to the manager Ella, she helped us to find the best place for our budget... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

I previously stayed in Colife and now I have booked it again, because its a very good option for single expats in Dubai. The customer service is very good especially Sofia P, she was extremely support... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Agenzia di affitto di appartamenti

Scritti dall'azienda

Colife is your go-to for property rentals in Dubai, Istanbul & Hong Kong. Rent a fully furnished apartment with all bills (DEWA, chiller, Wi-Fi), maintenance and tenant support included. Choose from 500+ options tailored to your needs — whether you want quick metro access, a spacious balcony, or a vibrant interior. Join our lively tenant community for free fun events and good times. Contact us now to find your dream apartment and book a viewing.


Informazioni di contatto

4,2

Molto buono

TrustScore 4 su 5

92 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Ha risposto al 81% delle recensioni negative ricevute

Solitamente risponde entro 1 settimana

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

Incredible experience

I moved to Dubai for work and had been searching for an apartment for a long time. Most of the options were either too expensive or not pleasant to look at. Then I found a service called Colife, and I was genuinely surprised. The apartments were nice, the service was great. I was really pleased with my stay.

26 giugno 2025
Logo di Colife

Risposta di Colife

Hello Яна,

Thank you for sharing your experience. We're glad Colife helped make your move to Dubai a bit easier. It’s great to hear that the apartment and service met your expectations. We look forward to welcoming you back to Colife for your next stay!

Best regards,
Colife team.

Valutata 5 stelle su 5

Been staying with Colife in Dubai for a…

Been staying with Colife in Dubai for a few months. Honestly super chill experience
One time my AC stopped working right when it was like 40°C outside, thought I'd melt 😅
Messaged support and they sorted it in just a couple of hours. Was seriously impressed
Nice to feel like someone's actually got your back

10 giugno 2025
Logo di Colife

Risposta di Colife

Hello, Alina!

Thank you for taking the time to share your experience. We're glad to hear that you've been comfortable during your stay and that our support team was able to resolve the AC issue quickly.

It's important to us that residents feel supported, and feedback like yours helps us stay focused on that goal.

Best regards, Colife team.

Valutata 2 stelle su 5

Bad service and fake reviews

The reveiws recently posted here from Russian ladies " kind of tourists " are fake as done by their team as to clear all negative comments and stayed with them as well as other flatmates but any small thing we asked they just ignored, and made excusses just not even to buy a towel but charge for it. Many tenants left, and they didn't return their deposit as playing a game . overpriced and not supportive at all . just chasing money bud do not know how to manage apartments

11 giugno 2025
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Dear Katy,

Thank you for your review — honest feedback helps us improve. We’re sorry that your experience didn't match expectations, and we’d like to investigate the case. Please send us the unit's address and let us know the period of your stay at marketing@colife.ae, so we can look into it properly.

As for reviews, their realness is ensured by the platform's algorithms against fraud.

We look forward to hearing from you, as we strive to improve the service every day.

Best regards, Colife team.

Valutata 4 stelle su 5

I had a 6-month contract with Colife

I had a 6-month contract with Colife
Overall, everything was great
The apartment was clean, fully ready to move in, and I didn’t have to worry about internet or utilities
There was one issue on the first day: the door code wasn’t working, so I had to wait a bit. It got fixed pretty quickly, but it would be nice if things like that were checked in advance😌
Aside from that, it was a smooth and hassle-free experience

29 maggio 2025
Logo di Colife

Risposta di Colife

Hello, Daria!

Thank you for your honest feedback.
We’re happy to hear that your stay went smoothly and that the apartment was comfortable and fully prepared for your move-in. We look forward to welcoming you again soon.

Best regards, Colife team.

Valutata 5 stelle su 5

Good experience overall with Colife

Rented a studio near Business Bay through Colife — super convenient location, and the place was fully set up, so I could just move in and not worry about anything. Had a small issue with the lock once, but support was quick and easy to deal with. I also went to a few Colife community events — really chill vibe and a cool way to meet new people. Overall, smooth experience with no major headaches.

27 maggio 2025
Logo di Colife

Risposta di Colife

Hello, Polina!

Thank you for sharing your experience.
We’re glad to hear that the location and setup of the studio met your needs, and that our support team was able to assist quickly. It’s great to know you enjoyed the community events as well. We appreciate your feedback and look forward to welcoming you again in the future.

Best regards, Colife team.

Valutata 4 stelle su 5

The apartment matched the description…

The apartment matched the description and came fully furnished, which made settling in easy. The rental process was straightforward, and everything was ready upon arrival. The team was responsive and handled communication well. I also really liked the location — it was convenient and had everything I needed nearby. Overall, a smooth and comfortable experience.

19 giugno 2025
Logo di Colife

Risposta di Colife

Hello, Adel!

Thank you so much for your kind words.
We're delighted to hear that your experience with Colife was smooth and comfortable from start to finish. It's great to know that the apartment met your expectations and helped you settle in easily. We also appreciate your feedback on our team's responsiveness and the convenient location.
You're always welcome back — and we’d love to host you again on your next stay in Dubai.

Best regards, Colife team.

Valutata 5 stelle su 5

Very new and clean apartment in La Mer

Very new and clean apartment in La Mer.
When I miss something it’s delivered.
Good service and good price after negotiation.
Long life to Colife

1 giugno 2025
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Thank you so much for your kind words! We're delighted to hear that you enjoyed your stay in our La Mer apartment and appreciated the cleanliness, service, and value. We hope to welcome you back to COLIFE soon!
Best regards, COLIFE team.

Valutata 4 stelle su 5

Colife stands out as one of the best middle management companies in its class (Dubai)

I recently had the pleasure of staying with Colife, and my experience was largely positive. The apartment was immaculate and move-in ready, giving off a great first impression that set the tone for my stay. Upon arrival, I was welcomed with a thoughtful package containing essential items like water, toiletries, and biscuits. This simple yet considerate gesture made me feel immediately at home and demonstrated Colife’s commitment to a warm introduction. However, there will be issues (such as AC not working), this unfortunately can happen in any (new or old) building, this needs to be addressed A.S.A.P., as will take time.

The management team at Colife proved to be both supportive and professional, addressing a variety of issues promptly. However, one piece of advice I’d share for prospective tenants is to thoroughly inspect the living space before signing any lease or making any payment. While the company is geared up to assist with any future concerns, it’s important not to rely solely on their promises—ensuring that all amenities and functionalities meet your needs right from the beginning is essential. Advocate for yourself and make sure you’re thoroughly comfortable with everything before moving forward.

In my view, Colife stands out as one of the best middle management companies in its class. Their efficient operations and helpful team contribute to a generally positive living experience. Just remember to stay proactive—be thorough with your check-ins, and avoid any pressure into making hasty decisions. While their system is designed to manage day-to-day issues, it might not be as seamless as dealing directly with the owner for major concerns. Overall, I expect to have many more good stays with Colife and would recommend them to anyone seeking a well-managed, clean, and welcoming living space.

Russian and English Laguage available.

16 giugno 2025
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Thank you so much for your detailed and thoughtful feedback! We're truly glad to hear that you appreciated the cleanliness, move-in readiness, and the welcome package upon your arrival — we believe small gestures make a big difference in making you feel at home.

We also value your constructive input. Issues like an AC malfunction can unfortunately occur in any building, and we completely agree that such matters need to be addressed as quickly as possible. We're continually working to improve our response times and service efficiency in these situations.

Thank you once again for your trust and kind words about our team. We look forward to hosting you again and will do our best to make your future stays with COLIFE even more enjoyable.

Best regards, COLIFE team.

Valutata 5 stelle su 5

Great help and lovely staff

Great help and lovely staff. Its been great!

30 maggio 2025
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that you've had a great experience with us and that our team was able to support you. Our staff is always here to make your stay as comfortable and smooth as possible. Looking forward to welcoming you again soon!

Best regards, COLIFE team.

Valutata 5 stelle su 5

It’s the second time I do rent an…

It’s the second time I do rent an apartment with Colife. When I request anything they solved it asap, this is what I like about time. Very responsive and supportive team!!

15 maggio 2025
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Thank you so much for choosing COLIFE again — it truly means a lot to us! We're happy to hear that our team has been responsive and supportive, and that your needs were addressed promptly. Providing consistent service and care is what we strive for. We’ll be glad to welcome you for a third time — your continued trust is the best compliment we can receive!

Best regards, COLIFE team.

Valutata 5 stelle su 5

My experience with Colife

I’d like to share my experience of living with Colife. I stayed in Dubai for one month and lived in an apartment in Dubai Marina. When choosing accommodation, location, price, and beautiful interior were important factors for me. I was satisfied with the service provided.

I would also like to highlight the work of the manager, Ella — she responded to my questions promptly and helped me with the check-in process. I also had the chance to attend a padel session organized for the residents, which was a great opportunity to meet new people.

20 maggio 2025
Logo di Colife

Risposta di Colife

Thank you so much for sharing your experience with COLIFE! We’re delighted to hear that you enjoyed your stay in Dubai Marina and that the location, price, and apartment interior met your expectations. It’s wonderful to know that Ella was able to assist you promptly and make your check-in process smooth — we’ll be sure to pass on your kind words to her.

We’re also glad you had the chance to join our padel session and connect with other residents. Creating a welcoming community is very important to us. We look forward to welcoming you back to COLIFE for your next stay!

Best regards, COLIFE team.

Valutata 1 stelle su 5

If I could put minis as a score

If I could put minus as a score, I would.

I’m actually in shock in how I have been treated by this company. Not only are the fees very over priced for the standard of living the apartment holds, the customer service I have received in the build up to moving out has been beyond shocking.

The apartment was infested with cockroaches, at the same time the AC broke down, and the company couldn’t find me a temporary apartment so I was forced to stay in the apartment and become intoxicated with the fumes.

A friend of mine had to help me get through to management to find me a temporary apartment and we were confronted by the rudest manager, who swore used disgraceful language.

Understandably, I decided to move out early after being treated like this, even though I had paid for the remaining month.

Since then I have been met with appalling service, passed around, promised lies and ignored as I legally am required my deposit back.

Stay away at all costs

29 maggio 2025
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Dear Rose,

Thank you for sharing feedback – we value the opportunity to improve. We're sorry that your experience wasn't perfect and we're conducting an internal investigation to prevent this in future. Please rest assured that we take such matters seriously.

We've made a full refund of the remaining rent payment, as well as provided a compensation. Unfortunately, we cannot refund the deposit according to the terms of early contract termination specified in the contract itself.

Our team is always in touch – feel free to reach out if you'd like to discuss anything additionally.


Best regards,
Colife team

Valutata 1 stelle su 5

Sham, Sweating, and Surrounded by Roaches

Our experience was extremely disappointing and far from the restful, enjoyable holiday one would expect from a luxury apartment. From the start, things went downhill; the air conditioning took ages to fix, the fridge wasn't working and our food was always spoilt only to send a replacement after a full 8 days had passed, and worst of all, the place was infested with cockroaches. Reaching out to the Colife team or their support was pointless; they were consistently unhelpful.

On top of that, our stay was constantly disrupted by people coming in and out to view the apartment, an unacceptable intrusion.

Despite confirming that everything was in perfect condition upon both check-in and check-out, they later claimed towels were missing as an excuse to withhold part of the deposit, a shady and dishonest tactic.

Overall, a terrible experience. I wouldn't recommend this place to anyone. Ever.

3 aprile 2025
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Dear Chinwe,

Thank you for your feedback. We're concerned to hear about your experience and understand how disappointing this must have been. While this isn’t the experience we aim to provide, we appreciate you bringing these issues to our attention.

We’re committed to learning from this and improving the level of service and care our guests receive. If you could share some additional details, please let us know at marketing@colife.ae.

Best regards,
Colife team

Valutata 1 stelle su 5

Daughter rented a lovely apartment in…

Daughter rented a lovely apartment in dubai marina from these people but had to move out after one nights stay within 24 hours. Couldn't sleep due to noise. Her mum was with her and she too got no sleep whatsoever. It was a horrific experience. Moved first thing the next morning to a hotel themselves. Colife haven't responded to my calls or whats apps and clearly couldn't care less when things don't work out. She has essentially paid 20,000 AED for one nights stay - which seems to be all they care about. The issue was escalated to management who just ignore messages. Disgusting. AVOID

5 aprile 2025
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Dear Daniel,

Thank you for sharing feedback. We're sorry that your experience didn't meet expectations. Our team did their best to select another apartment for your daughter, however since none of the available options were approved, the payment was refunded. If you wish to discuss anything further, please feel free to reach out at marketing@colife.ae – we value the opportunity to improve.

Best regards,
Colife team

Valutata 5 stelle su 5

Rent with Colife Dubai Marina

I rented an apartment in Bay Central Dubai with Colife for 4 months. The onboarding with them was very smooth and simple. During my staying there I had a chat with them where they were giving me support any time i needed it in a very quick manner. Also the check out was smooth and they refunded me the deposit after 1 week. When i go back to Dubai i will definitely rent from them again. Reccomended

31 gennaio 2025
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Dear Fabio,

Thank you for taking time to share feedback! Happy that you rated our service highly – we strive to make your experience as seamless as possible. Looking forward to host you again soon.

Best regards,
Colife team

Valutata 1 stelle su 5

Below average experience.

Good evening,
I had an unpleasant experience at colife twice. First time was with my roommate, I was living peacefully until this roommate came to live with me. She was unbearable, she constantly mentally abused me, she was not kind and she made me reach to a point where I had frequent panic attacks and reaching out to colife, they did nothing much in first few days until it reached to a point of no adjustments.I asked them to give my deposit back as I was suffering a lot and they refused to do so.I sent several messages regarding the situation and my mental health was getting really worse, after many conversations with co life they finally found a way to change my location and room. They offered me a room and a different building to stay in, i made sure I had nothing else to pay for before moving in that space. After moving in to a new place, 8 days later they asked me to pay 800 dirhams along with rent out of the blue. I told them that no one mentioned anything about paying any amount and I had proofs as well but they denied and refused and I was forced to pay that amount by arranging the money. Btw I have been staying at co life since Sep 2023-Aug2024. Recently, they deducted the amount of deposit. It was falsely claimed. I am still having a conversation with them trying to prove that it was unfair of colife to do so. They charged me for someone else’s damage. Its not fair. Overall, my experience with colife was average.

7 settembre 2024
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Dear Alisha,
We’re sorry that your experience with COLIFE was not what you expected. Unfortunately, resolving interpersonal conflicts is not within our capabilities. Resettlement was the only solution we could offer you in this case. The additional payment was charged for refundable deposit, as the required deposit amount for the new unit is greater than for the previous one. As for deposit deducted due to damage, it was returned to you.
We apologise for the inconvenience and hope that your further experience will be only positive.

Valutata 1 stelle su 5

Сервис с красивой оберткой

Я обращаюсь с негативным отзывом о своем опыте аренды квартиры через это агентство. До получения денег сотрудники вели себя весьма любезно, но как только сделка была завершена, моё внимание резко исчезло. Любые возникшие вопросы отправляют задавать боту, который, к сожалению, также не отвечает. Это случилось после того, как я уже заплатил, и я почувствовал себя оставить без поддержки.

Что касается самой квартиры, она действительно неплохо отремонтирована, но ценовая политика агентства настораживает. Цены на аренду завышены на 30-40%, и при более тщательном поиске можно найти варианты значительно лучше. Я ожидал, что компания будет ориентироваться на интересы клиентов и обеспечивать качественное обслуживание, но оказался разочарован.

На основании моего опыта, я не могу рекомендовать это агентство. Они явно не ценят своих клиентов и после получения платежа просто теряют интерес. Если вы ищете надежное место для аренды, лучше обратить внимание на другие варианты.

10 luglio 2024
Non scritta su invito
Valutata 5 stelle su 5

A customer oriented service

I was pleasantly surprised with the service quality. Managers were quick to respond and demonstrated great dedication selecting the apartment for my needs. I was on business trip when my accommodation search started so Colife provided me with online viewing opportunity. Moved in as soon as I came back with no hesitation

10 giugno 2024
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Hello! Thank you for your kind words, we're thrilled you had a great experience and appreciate your support. Best regards, COLIFE team.

Valutata 5 stelle su 5

5 stars

Previously I’ve been renting from landlord directly and long story short it was a struggle. Colife turned out to be a perfect option for me. The terms of contract are reasonable and I don’t have to keep bills and maintenance in mind which is convenient. Thanks to the management and keep up the good job

5 luglio 2024
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Hello! Thank you for your kind words, we're thrilled you had a great experience and appreciate your support. Best regards, COLIFE team.

Valutata 5 stelle su 5

Great vacation experience

Me and my family came to Dubai for a vacation. Booked a cool 2bedroom in Marina area from Colife on Airbnb. We had a great experience overall, the interior was beautiful and what’s more important the apartment was fully equipped with dishes, appliances, sheets, towels etc. thanks colife for the warm welcome

10 maggio 2024
Non scritta su invito
Logo di Colife

Risposta di Colife

Hello! Thank you for your kind words, we're thrilled you had a great experience and appreciate your support. Looking forward to hosting you again! Best regards, COLIFE team.

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Le aziende possono raccogliere recensioni tramite inviti automatici. Queste recensioni sono etichettate come verificate perché è ovvio che si basano su esperienze reali.

Scopri di più sui diversi tipi di recensioni.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più