AirRide  Recensioni 

77
•
TrustScore 4 su 5

4,0

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Saw Airide at a show. Asked so many questions, which they were happy to answer, with no pressure to buy. (I hadn't even taken delivery of the Campervan at that time). I later decided to proceed.... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

I ordered rear air bags with the twin needle gauge kit. I found AirRide to be very professional and thorough in dealing with my order. Yes it took some time, but some custom parts had to be man... Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

I am still waiting for payment of the the county court judgement 425MC288 made against the proprietor and his company for the non supply of my airbags which he sold to another customer while my parts... Leggi di più

Valutata 5 stelle su 5

I have had a few questions I needed answering and was amazed that my emails were even answered over a bank holiday weekend when they were officially closed. I purchased rear airbag kit for my motorh... Leggi di più

Dettagli dell'azienda

  1. Produttore di autoricambi
  2. Elaborazione di auto
  3. Grossista di accessori per auto
  4. Negozio di accessori e attrezzature per auto
  5. Negozio di accessori per auto
  6. Officina di sospensioni per auto

Scritti dall'azienda

AirRide is the UK’s leading air suspension specialist, providing premium air suspension solutions for cars, vans, motorhomes, pickups, and commercial vehicles. If it has suspension, we can likely fit air suspension to it! Our Story AirRide started in the early 2000s when air suspension was first gaining attention in the UK. Inspired by custom U.S. car builds featured in magazines, we saw an opportunity to bring air suspension technology to British roads. Back then, our custom bodyshop customers wanted the perfect stance, low for show, but high enough to clear speed bumps and avoid damage. Traditional coil springs meant compromising between looks and practicality, but air suspension changed everything. With the ability to adjust ride height at the touch of a button, it became a game-changer. As demand grew, air suspension became our sole focus, and today, that’s all we do. Over the years, we’ve expanded our expertise from performance cars to motorhomes, campervans, commercial fleets, and heavy-duty vehicles, offering tailored solutions for each. What We Offer We provide: ✔ Full air suspension kits for a wide range of vehicles ✔ Custom air suspension setups for specialist applications ✔ Self-levelling and onboard compressor systems ✔ Upgrades and replacements for existing air suspension ✔ Expert advice and support to ensure you get the right system for your needs Whether you need better ride comfort, load support, or the ultimate stance, our systems are designed to deliver. Why Choose AirRide? ✔ Over 20 years of air suspension expertise ✔ High-quality components from trusted brands ✔ Solutions for all vehicle types, from classic cars to modern commercial fleets ✔ A customer-focused approach, helping you find the perfect system ✔ UK-based support with in-depth industry knowledge From enthusiasts looking to slam their car to motorhome owners wanting a smoother ride, we make air suspension simple, reliable, and effective. Find out why thousands trust AirRide.co.uk for their air suspension needs, we're here to help you ride your way!


Informazioni di contatto

4,0

Molto buono

TrustScore 4 su 5

77 recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Chiedi ai clienti di scrivere una recensione

Questa azienda invita i propri clienti a scrivere recensioni - sia positive che negative

Non ha risposto alle recensioni negative ricevute

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

4,0

Tutte le recensioni

(77)

19 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Jig-saw with half a picture

I paid an expensive amount, for what was the equivalent of a jig-saw
With half the picture missing.
Going to be an awful lot of guess work, and a few mistakes.
Distinct lack of instructions...

7 maggio 2021
Valutata 1 stelle su 5

Airride.co.uk SCAM DONT PAY BY BANK TRANSFER

I spoke to PHIL (the boss @Airride.co.uk) through Email and on the phone Over a couple of weeks in March 2020 about buying Front Air struts for my Vito,

Phil advised that Boss Bagged Front struts would be a better fit for my W639 Vito.
So I paid £1295.00 (by Bank Transfer ) for W639 Front BOSS strut kit as Phil advised me too!
He then SENT me a DUNLOP Bagged kit 3 months later :(
I eventually managed to speak to him after 2 weeks of ringing and emailing numerous times every day ,
and he then arranged for the Dunlop kit to be picked up by UPS and advised me Boss Kit would take approx 5 weeks ,
THEN after approx 4 MONTHS
during which time i had numerous email replys from Airide.co.uk
that were saying, that parts for Boss kit needed
CNC work ,then parts needed
Zinc Plating, then
SEALS were wrong and then, after about another 4 Months, He then resent The Dunlop kit which he originally sent to me and said that i'd ordered THAT Dunlop kit, which i Didn't! (i believed after the conversations and emails) that i was being sent an invoice to pay for the Boss Bagged Kit
I RETURNED the Dunlop kit by refusing delivery on 31-10-20
he-Phil the replied to my emails saying that if the DUNLOP BAGGED kit was returned to them @ airide.co.uk they would
( DISPOSE of THEM AS THEY AREN'T A STORAGE UNIT) AND
THAT I WOULD BE BLOCKED ON THE PHONE AND by EMAILS
now I'm £1295.00 out of POCKET because they will NOT Refund me my Money For there
THEY HAVE BLOCKED MY EMAIL AND PHONE NUMBER AND WILL NOT REFUND ME MY MONEY !!

** YOU CANT CALL THEM FROM A WITHELD NUMBER ** (so they can see un-happy customers phone numbers

*** YOU CANT PAY FOR ITEMS BY CARD ......** (BANK TRANSFERS CANT BE CHARGED BACK ) !!!

ALL THESE THINGS NOW RING TRUE
AS To WHY !

BECAUSE THEY DONT CARE ABOUT CUSTOMER SERVICE THEY ONLY CARE ABOUT GETTING YOUR CASH AND SCAMMING NEWVCUSTOMERS !

they only care about getting your CASH !!!

*I JUST WISH PEOPLE HAD WARNED ME ABOUT THESE RED FLAGS BEFORHAND *

*I ADVISE ANYONE WHOSE THINKING ABOUT BUYING ANYTHING FROM AIRRIDE.CO.UK.... ............
TO THINK AGAIN ,...........
UNLESS LOSING YOUR MONEY IS'NT AN ISSUE TO YOU !!! *

27 febbraio 2021
Non scritta su invito
Logo di AirRide

Risposta di AirRide

Thank you for the review Dean – all publicity is good publicity as they say. 😊 Unfortunately, you have made a few mistakes in your report which need correcting.
You didn’t mention that you in fact ordered Dunlop bagged struts, that we discussed it at length and that it was stated clearly as such on your invoice BEFORE you paid. Only after you received it and you heard an upgraded product would be available in a few months did you insist on a free upgrade to the more expensive product. We were not able to offer this and you did not want to pay the higher cost. You forgot to mention in your very first Trustpilot review that you ordered a Dunlop bagged kit, and that you received exactly the Dunlop bagged strut set that you ordered. You forgot to mention what a great heavy duty product with huge bags that it is, and also how easy to fit. 😊
You also failed to mention/forgot/chose to try and mislead when saying about cards. All customers CAN pay on card and all customers are welcome to do so – its just we offer a 2.5% discount if you choose to pay directly. Because we don’t pay the fees to the card company we pass on the saving to our customers – we are kind like that 😊 You made the choice to save the 2.5%, but it was entirely your choice.
Phil personally spoke to you over two dozen times – after that being a busy person managing the company he was indeed not always able to be available every second of the day when you repeatedly called demanding to speak to him about the matter of the free upgrade which at that time had already been dealt with at least six times. We didn’t charge you for the time – because we are good that way. 😊
You did get one thing correct – the Boss bagged Vito struts have been delayed due to workload and an incredibly full order book, so we are unable to undertake the development work we had anticipated. You are also correct that CNC parts and seals are required, and they need to pass our reliability and durability tests before they can be launched. We will get back to them, but you will recall you never actually ordered these (please please please check your invoice as we have been asking you to do, and actually read it), so without the additional cost being paid you would not unfortunately have been able to receive this superb upgraded product even if it had finished development. The extra lift and extra comfort offered by these superb front struts is not something you would have been enjoying. We are very sorry about this. ☹
Unfortunately after the ranting on the phone and the threats that if we did not give you a free upgrade to the more expensive items you would leave a negative review we did have to make the hard decision to block your emails and phone calls. After 50 calls asking the same question and a total recorded conversations with Phil exceeding 30 there was nothing to add. We are sorry you forced us to block you but it was a situation you created and we have a responsibility under law to protect our telephone staff from certain types of calls. We have a zero tolerance. Its rare that we have to take this action but it does happen now and again. You made us very sad that we had to do that. ☹
We do not accept calls from withheld numbers – no genuine bonafide customer needs to hide their number and it prevents about 50-60 scam and junk telephone calls each day. This is another saving we are able to pass onto our customers. We are good like that. 😊
Card payments are always welcomed and often recommended. You cannot of course do a chargeback if you order an item and receive exactly that which you ordered so this would not have been of assistance here anyway. Card companies don’t take kindly to customers falsely claiming chargebacks when they didn’t get a free upgrade to a more expensive product for no reason. ☹
We are very sorry that you are so unhappy you need to write your review in capitals. We have tried to work with you extensively to deal with the issue and only broke off communication when it was clear this would not be possible and because we would not accept being blackmailed with the prospect of negative reviews. You did of course forget that you didn’t actually lose any money here. You bought a high quality custom made product – that’s certainly not losing your money (although some Wives may take a different view!!). 😊
You placed an order for items to be made for you. You paid for them. They were made for you. You received them. Simples. 😊

Valutata 1 stelle su 5

Waited months for parts

invoice number : AIRR160-216-11R
Waited months for parts , only half arrived ! Contacted them and eventually got some more but not everything I payed for.
90% of it is unusable and dangerous , now he blocked my number and email
EDIT
Yet another lie by the company
Yes I have got the right company you are in Norfolk .
No way on this earth is the welding up to any standard nevermind passed for road use , I'm a time served welder and yours is the work of a 3 year old
Edit 2
Yet more lies
As part of the trustpilot system I was required to send proof of transaction , this was done by way of a copy of the invoice from you and a copy of my payment
So yes I do have the right company and trustpilot upheld my review even after you reported it
.
In summary IF YOU DON'T WANT BAD REVIEWS , DONT BE A BAD SELLER

edit 3
invoice number added to top of this review
i would send the details directly to you but after you had my money you promptly blocked all my numbers and email accounts
it would seem you like to make many companies with the intention of ripping people off
AIRIDE LIMITED (12175563)
AIRRIDE SALES LIMITED (10942876)
AIRRIDE LIMITED (09817489)
AIRSUS LIMITED (07546255)
AIRRIDE SERVICES LIMITED (12445310)

569 LIMITED (13195856)
SAVE ALDBOROUGH VILLAGE EXPERIENCE LIMITED (12875037)
T69 LIMITED (12445321)
TOW CENTRE LTD (10341240)
3 DIMENSIONAL PRINT LIMITED (10211500)
3DP LIMITED (10204736)
DAVLOS DIGITAL LIMITED (10204629)
BILL YONAIRE LIMITED (08197703)
JETSTAR WEB SERVICES LIMITED (07546892)
NORTH NORFOLK ACCIDENT REPAIR CENTRE LIMITED (06095848)

edit 4
wow you really are getting desperate now , reporting my review YET AGAIN
and yet again trustpilot see through your lies
yes i do have the right company as all your companies share a common address
airride.co.uk
Edit 5
Yes I do have the right company and the right person .
Proof of purchase has been sent to trustpilot and they agree .
As per your company website you have been trading for 10 years so you haven't changed company .
By checking companies House I can also see you have the same director as you always have so that hasn't changed either .
Obviously you think by telling people you only accept bank transfer as payment and this is to one of your other companies you believe you are free to scam people and get away with it ... WRONG

23 ottobre 2020
Logo di AirRide

Risposta di AirRide

Dale,

We are sorry that you think you have had a negative experience with our company however we have checked extensively and we have no record of you ever placing an order with this company. We have gone back 3 and a half years to see if you had a genuine customer experience within the past 12 months and there simply is no order in your name - maybe you used a different name? AirRide/Airide/Air suspension is now a common modification and many companies with similar sounding names exist.

You have been asked to contact us both by AirRide on the Trustpilot system (you chose not to make contact) and by Trustpilot themselves. I am sorry therefore that we cannot help but we really feel this review is certainly not about our company. If you did order from us please get in contact on 0800 772 0315 with your genuine name and we will be only too happy to try and resolve any issue you have. Please do have your invoice number to hand so we can find any records.

AirRide
08007720315
enquiries@airride.uk

Valutata 1 stelle su 5

I purchased an air ride kit for my…

I purchased an air ride kit for my motorhome costing nearly £2000 after paying half the money to confirm the order it took them 4 months to deliver the kit. When the kit did arrive some of the parts were wrong but to be fair they did then send replacement parts once i contacted them. The real problem started when i fitted the kit as i found there is no offset on the air suspension struts so the air bags rub against the vehicle body to the extent that it would wear a hole in the bags possibly causing a serious accident so i removed them. I then contacted arride and was told they are aware of this and asked for some pictures of the problem and now they don't want to know . i have sent emails and phoned but just get fobbed off with i will get someone to call you back which they never do. In the end i had a local engineering company fix the problem costing me another £200 so be aware so not very happy with Airride.

29 aprile 2020
Non scritta su invito
Logo di AirRide

Risposta di AirRide

We are sorry to hear you had installation issues. The technical advisers are not always instantly available on the phone because they fit air suspension in the workshop so you know you are always speaking to someone who has actually fitted the product in question. They will always call back if you leave your number and photos of any issue. We have checked your order and your comments. The clearance on a very few Ducatos on the basic front struts can be very close and a cause of concern – more so on the nearside in our experience. It only effects a very few of the Ducatos and not every vehicle and often not on both sides – it appears to be a random vehicle anomaly.

A remedy is outlined in the instructions and support and advice always available on the phone or email. We are sorry that in this instance we seem to have fallen short of our usual levels of post sale customer support and technical advice and not assisted you through the process as we would have hoped. The call log does not show that any further steps were needed from our technical team and it appeared to our phone operatives that you were calling to inform that you had a small issue and that you had resolved it. We will ensure that a note is made of this for the future. We are always looking to improve our service and are usually regarded as having the very best technical advice service in the industry. It is therefore a shame for us and for you that we did not experience our company at its best.

We are of course very happy to see that you resolved this small installation issue. If you need to discuss it further please do feel free to contact us by phone or email.

Airride
08007720315
enquiries@airride.uk

Valutata 5 stelle su 5

customer review

The staff from AirRide are very helpful and knowledgeable. They treat customers professionally. The order was dispatched promptly and arrived quickly. Would highly recommend to anyone I know.

4 settembre 2018
Non scritta su invito
Logo di AirRide

Risposta di AirRide

Many thanks for the positive feedback, and its good to know you would recommend us. With over 20 years in the business we pride ourselves on our in depth product knowledge and we are very happy to hear you found that helpful.

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più