Jessops Recensioni 

14.669
•
TrustScore 4.5 su 5

4,4

Anche se non controlliamo le affermazioni specifiche, trattandosi di opinioni personali, etichettiamo le recensioni come “Verificate” quando riusciamo a confermare che c'è stata un'interazione commerciale effettiva. Leggi di più

Per proteggere l'integrità della piattaforma, ogni recensione presente sul sito, verificata o meno, viene monitorata dai nostri sistemi automatici 24 ore su 24. Questa tecnologia è progettata per individuare e rimuovere i contenuti che non rispettano le nostre regole, come le recensioni non basate su esperienze autentiche Siamo consapevoli che potremmo non riuscire a cogliere proprio tutto, quindi puoi segnalarci qualsiasi cosa pensi che ci sia sfuggita. Leggi di più

Scopri cosa dicono le persone

Valutata 5 stelle su 5

Classic Jessop's fast and friendly service. Every staff member is an expert in their own right; knowing the product line up well as well as what is on the market. As a result they often give great re... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

I was trying to find solar eclipse glasses when they were selling out everywhere, and Sam went completely above and beyond to help me. She was incredibly kind and attentive, kept me updated and ma... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

I ordered eclipse glasses as I had seen an article about the cheap Amazon ones not always protecting your eyes properly and I knew Jessops ones would be good. I was a bit worried in case they took lon... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Valutata 5 stelle su 5

I had a great experience getting my passport photo taken. Rory was friendly, professional, and very helpful throughout the process. The photos were taken quickly, looked great, and everything was expl... Leggi di più

L'azienda ha risposto

Dettagli dell'azienda

  1. Negozio di articoli per la fotografia
  2. anche in
  3. Laboratorio fotografico
  4. Negozio di binocoli
  5. Negozio di foto/videocamere
  6. Negozio di telescopi
  7. Servizio di stampa foto

Informazioni su Jessops

Scritti dall'azienda

Jessops is a British photographic retailing company with stores across the UK. It was established in 1935 by Frank Jessop in Leicester, United Kingdom.

Shop a huge range of cameras, lenses, photography/videography accessories, drones, gimbals, printers, optics and more at Jessops. UK stock only.

Visit our Website Shop Cameras Shop Drones Shop Lenses Shop Accessories

Informazioni di contatto

4,4

Eccellente

TrustScore 4.5 su 5

15K recensioni

5 stelle
4 stelle
3 stelle
2 stelle
1 stella

Chiedi ai clienti di scrivere una recensione

Questa azienda invita i propri clienti a scrivere recensioni - sia positive che negative

L'obiettivo di Trustpilot è mostrare contenuti di persone reali. Questa azienda potrebbe usare il nostro strumento di risposta assistita dall'intelligenza artificiale per rispondere più velocemente.

Come questa azienda usa Trustpilot

Scopri come vengono raccolte, valutate e moderate le loro recensioni e valutazioni.

4,4

Tutte le recensioni

(14.669)

490 recensioni negli ultimi 12 mesi

Scrivi una recensione
Su Trustpilot, le aziende non possono offrire incentivi o pagare per nascondere le recensioni. Le recensioni sono le opinioni dei singoli utenti e non di Trustpilot. Leggi di più

Valutata 1 stelle su 5

Take ya money and cant get items

Take ya money and cant get items. Complete joke of a company
Avoid

12 ottobre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Ian,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We completely understand your frustration and disappointment that we are unable to fulfil your order as originally expected, and we appreciate that this is not the outcome you were hoping for.

At the time of placing your order, the product was listed as ‘Available to order - awaiting stock’, indicating that we did not currently hold stock of the item and were awaiting further availability.

Unfortunately, DJI has since made the decision to discontinue production of the Neo Motion Fly More Combo. As the manufacturer is no longer producing this product, it is no longer available for us to re-stock as it won't be for any retailer, customer etc.

We appreciate that this is disappointing news, particularly when you have placed an order with the expectation of receiving the product. Our team therefore provided a number of alternative DJI products that remain in production and that we felt may be suitable for your needs. However, we fully respect your decision not to proceed with an alternative.

While the decision to discontinue a product is ultimately outside our control as a retailer, we recognise our responsibility to keep customers informed and provide the best possible options when circumstances change - we are confident the team have done so on this occasion. We pride ourselves on communicating such developments as promptly as possible and offering suitable alternatives.

We are pleased to see the team actioned your refund within 10 minutes of receiving your cancellation request.

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 2 stelle su 5

Online customers services poor…

Online customers services communication is poor. I ordered a tripod online 21/9. I had been told it would be sent by DPD, email and PIN to confirm time of delivery and security etc. No emails from DPD. I chased what was happening on 24/9 as I had heard nothing from Jessops nor DPD. I tried telephoning the website says open from 8.30, they aren’t. I tried chat - advised it was being sent that day. Delivery company said they hadn’t received my details from Jessops in order for delivery time to be agreed, but Jessops said they had sent my details to them! In the end the order was cancelled due to the catalogue of errors. However, I rang the Sheffield store and they had one in stock and Henry from CS arranged this for the same price with the Sheffield manager. Store staff brilliant! However, this cost me half a day & £15 in fuel to fetch. Online customer service have refused any compensation - very disappointed, and I am still waiting for my money back! They have let the company down in my view, hence the 2 star review.

Re your reply - if your customer service team had sent out the parcel the day I ordered it and not four days later the ‘missed deliveries’ would not have occurred! Your cs team did not communicate to DPD as DPD did not have any of my details to contact me and I did not receive any emails to amend delivery times! Just a catalogue of errors which costed me extra in time and fuel to fetch the items myself!
I shall not use Jessops online again as I cannot trust your customer service. Oh, and change your website - it says your phone lines open at 8.30 when they told me it’s 9.30!

8 ottobre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Helen,

Our website states our Customer Service team are available on email from 08:30 and available on the phone lines and live chat service from 09:30. We recognise how important response rates and helping our customers as quickly as possible so we are really pleased to see the team have responded to all of your emails within a couple of hours.

We can see DPD attempted delivery on 4 separate occasions and they have provided photo evidence of each delivery attempt. When you then requested to cancel the order, the team actioned your cancellation request within a few minutes of receiving it and notified you of that.

It is disappointing to hear of your feelings on your experience with our team as we do feel we have acted as professionally and as quickly as possible however we do appreciate your comments as we always value hearing first hand accounts of our customer's experiences.

Ultimately though, we are very pleased you were able to secure the order you were after!

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 1 stelle su 5

Very poor experience

Good products, but ruined by DPD's appalling delivery service. Drivers fake delivery attempts, take pictures of the wrong houses as "proof" that you weren't in, and cancel deliveries at the last minute after you've waited in all day. Jessops needs to drop DPD.

7 ottobre 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Lies and unhelpful customer services

Lies and unhelpful customer services.

Company allows for the pre-order of items to then be sent a re-authorisation payment link, once completed and confirmed the order only comes partially arrived. Told you "may get lucky" and get a later delivery date and that they would hold my already paid money in case of the chance the item eventually gets back in stock.

No accountability, no care, and just a direct mistreatment of customers and the buying process.

AVOID, use alternative retailers instead.

7 ottobre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Ben,

Thank you for your feedback.

We are incredibly sorry for this situation and for any inconvenience caused. There was an error on our system which meant that whilst only one out of two units of your order were available, it pulled through to the team requesting payment re-authorisation as both units. Your order was not due to be fulfilled in this stock arrival - unfortunately a completely unforeseen system error occurred.

We really do appreciate your frustration however we can see when you spoke to the team they have advised we were doing everything we can to fulfil the order as soon as possible. We can't see anywhere where our agents stated 'you may get lucky' and we do not feel that reflects the communication of the efforts we are putting in to find a resolution to the issue.

If you do not wish to wait for the team to try and fulfil this order for you as soon as possible, you have the option to cancel and receive a refund. We can also refund your money whilst you wait however we would of course need to take a payment again once the order is ready to be dispatched.

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 5 stelle su 5

Pete was an incredible help

Pete was an incredible help, gave me great insight as I asked what 3 kit lens I should bring in my travels. Ended up settling for a Sony 70-200 gmii. Couldn’t be happier. 5 stars.

4 ottobre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Kestrel,

Thank you for your feedback.

We're so pleased you enjoyed a 5* experience with Pete and our Jessops Kingston team. We really appreciate you sharing your lovely comments!

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 1 stelle su 5

I bought second hand flash

I bought second hand flash, unfortunately it was faulty, batteries would not work when fully closed battery holder. I made a video, i sent it for inspection twice, customer service says nothing wrong with it. i am left with faulty flash.

2 ottobre 2025
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Anna,

Thank you for your feedback.

We have reviewed the history of this matter and can confirm that the item was purchased as a used unit in July 2024, with a six month warranty included.

In December 2024, you contacted us requesting a refund on the basis that you believed the unit was faulty. The unit was subsequently inspected and professionally assessed by our Inspections Team and was found to be in full working order.

The unit was then tested again in February 2025. Although it was by this point outside of the six month warranty period, we agreed to carry out a further assessment as a gesture of goodwill. We were clear that, had a fault been identified, we would have considered an appropriate resolution. However, following another thorough professional assessment, the unit was again found to be in full working order.

We take our warranty obligations and customer protection very seriously. At the same time, we have a responsibility to ensure that claims are assessed fairly and reasonably, both for our customers and for the business. Where an item has been professionally assessed on two separate occasions and no fault has been identified, we are unable to justify issuing a refund for a fully working unit.

We are confident in the findings of our Inspections Team on both occasions and our position remains unchanged from when this matter was last discussed with our Customer Service Team in February 2025.

We appreciate that this may not be the outcome you were hoping for, but we believe the matter has been handled fairly, thoroughly and reasonably.

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 5 stelle su 5

Pete at Kingston was very helpful with…

Pete at Kingston was very helpful with printing for us, Alan D

2 ottobre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Alan,

Thanks so much for your feedback. We really appreciate your kind words about Pete and our Jessops Kingston team!

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 1 stelle su 5

Not a very honest company now...

Not a very honest company. Bought a hard drive from them months ago that they kept telling me was coming direct from the supplier. Quick to take my money slow to ever - or in this case never - deliver. Eventually, after 2 or 3 months, they wrote saying it would now cost another £150 and they are trying to get hold of stock. Why Jessops? Just why? Why not simply say 'out of stock' or 'item no longer stocked' instead of taking customer's money and stringing them along for months? I eventually just asked for a refund and bought it elsewhere, I found 3 other places that had them IN STOCK and were selling them cheaper than Jessops. In my reply I said that Jessops should recognise what they've done and offer a goodwill gesture, in return for showing faith that I'd waited for months. Guess what, the sales guys totally ignored my point, so I replied to his reply, and guess what? He then ignored my entire email and never replied. lol What a s*** service from Jessops. Won't be using them again while there are much better options around. Sad they've gone down the toilet like this.

22 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Graham,

Thank you for your feedback - we sincerely apologise for your experience.

Unfortunately, due to the significant global constraint of SSDs, there have been rapid increases in the market price which unfortunately has a knock-on effect on suppliers, retailers and customers across the market.

Whilst the price is £250.00 more due to the market increase, we can see you were offered the unit for £110,00 extra, with Jessops taking on the other £140.00 as a loss.

Despite the offer of a £140,00 reduction by Jessops, we completely understand the frustration of the situation and the reason you decided not to proceed. Ultimately, we are pleased you were able to secure the product at the best price possible in this instance.

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 5 stelle su 5

Easy purchase

Easy purchase, friendly informed and patient, made my purchase a pleasure

28 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Nora,

Thank you so much for your feedback - we are delighted to hear you had such an enjoyable customer experience with our Jessops team.

We hope to welcome you back in the future!

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 5 stelle su 5

Great service and going beyond the norm…

Great service and going beyond the norm with expertise paying off in the final product . Brilliant. Thankyou Pete in the Kingston store 78/78

22 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Dave,

Thanks so much for your feedback. We're so pleased you enjoyed your experience at our Jessops Kingston store and we really appreciate your kind words about the team and Pete!

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 5 stelle su 5

Jessops store in Kingston Upon Thames…

Jessops store in Kingston Upon Thames have the best staff, so helpful and knowledgeable about the camera equipment they sell. After going through several cameras in store looking for the next right camera for me to have a go with I settled on the Z6III with a new large lens, it was an expensive spend so I wanted it to be the right camera no regrets and one of the shops staff 'Mas' helped me to make the right choice, thanks Mas for all your help. Thanks also to Rory too who took over with the final on order items on Mas's day off, what a great team Jessops has at the Kingston branch. I had the camera arrive in store within a couple days so yesterday I went out for the first time to use the camera and I wasn't disappointed with the results.

19 settembre 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Jessops are a waste of space…seriously…

Jessops are a waste of space…seriously let me down…no information from them had to keep chasing them and ended up cancelling order and getting a refund…will never use them again

8 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear John,

Thank you for your feedback.

We sincerely apologise for any inconvenience caused regarding the delay with your order - unfortunately there were unforeseen issues with our courier. We can see you were advised your order was due to be dispatched on the day you called in to cancel however we completely appreciate you choosing to cancel your order.

Whilst we appreciate the situation was a frustrating one, we are pleased to see the team responded to you within a few minutes when we were contacted. It is very rare when things go wrong however when they do, we pride ourselves on the team being there to provide assistance and support.

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 5 stelle su 5

I had a great experience getting my…

I had a great experience getting my passport photo taken. Rory was friendly, professional, and very helpful throughout the process. The photos were taken quickly, looked great, and everything was explained clearly. Excellent service from Rory — highly recommended!

18 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Hello,

Thanks so much for sharing your feedback.

We are so pleased you enjoyed a 5* experience with Rory and the team - they will really appreciate you sharing your comments.

We look forward to assisting you in the future.

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 1 stelle su 5

Dreadful service no communication or…

Dreadful service no communication or updates

I ordered a Kodak camera 15th August with preorder date delivery of 26th August I heard nothing back until I contacted them and then that it was delayed to mid September but no definite date other online retailers had it in stock. Birthday present ruined. Requested a refund

Ordered prints on 29th heard nothing payment taken I contacted Jessops on 9th Sept asking how long they take to print and deliver apparently there was an issue in their system and photos didn't transfer over again no communication from them to inform me until I chased it up.

I would not recommend Jessops unless you are happy to wait with no communication or updates so my advice shop else where. First time ordering with Jessops and this will be the last.

I've sent numerous emails about both orders dreadful customer service.

14 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Laurie,

Thank you for your feedback.

You made an order for a product that was on status 'pre-order' with an estimated date of arrival which was the month of August, this was then unfortunately pushed back to September. Please note, our website has not stated an exact date. We provide the most accurate timelines possible for pre-orders however these are estimates and not guarantees - we are always upfront and honest about that and unfortunately, on occasions, there can be delays with manufacturing and logistics in the case of pre-orders.

We sincerely apologise for the error with the prints. Unfortunately, it was a very rare system error and this was not flagged to the team by the system therefore they only became aware of it once you contacted the team. We really do appreciate you raising the error and I'm glad the team were able to resolve the situation quickly and fix the bug.

We aim to respond to our customers within 48 hours and we can see the team have always adhered to those response times within their communication with you.

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 1 stelle su 5

Ordered a BenQ SW242Q monitor over a…

Ordered a BenQ SW242Q monitor over a month ago, on the 7th August, stated on the website 10 to 14 days delivery, I've now have had to call four times, asking where the monitor is, every time there's another excuse, now 7 weeks and no monitor. Jessops have not bothered to contact me once during entire period! 23rd September cancelled order and asked for a refund!

13 settembre 2026
Non scritta su invito
Valutata 1 stelle su 5

Customer service is pitiful

Customer service is pitiful, Reaching out doesn't help, It would be great if they had basic technical knowledge.
Barcode readers only.
The reason you only get a 1 star is, I gave you clear referenced info from Sigma stating that the adaptor should be included, you still came out with nothing to offer except patronising words. Sigma sorted this out in a few minutes, excellent customer care. now I am an ex customer from Jessops.

9 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Derek,

Thank you for your feedback.

I would, however, like to clarify the level of expertise within the team. Our camera equipment specialists (customer service team) have extensive knowledge and experience with camera hardware, including cameras, lenses, accessories, compatibility, specifications and the physical operation of equipment. This is the area in which we specialise and where we can provide the greatest level of support.

Firmware and software related issues are somewhat different. While our team will always do their best to assist with these queries, they are not the primary focus of our business and therefore our knowledge in this area is naturally more limited than our hardware expertise. Firmware and software can also vary considerably between manufacturers and individual models, and often require information or troubleshooting provided directly by the manufacturer.

This should not be taken as a lack of knowledge or expertise within the team. Rather, it reflects the distinction between the products and services we specialise in and areas that sit outside our core remit.

We can see the team did their best to assist with your software issue however we are sorry that we were not able to help further. Please feel free to reach out if you have any more queries though as the team are always keen to assist in any way they can.

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

**UPDATED REPLY*

Dear Derek,

You ordered a used item - used items do not always include the full accessories as bought new. We list the accessories included with each unit and the advertised price takes into consideration both the accessories included and the condition of used unit.

The lens hood and hood adaptor are two different accessories. The listing of the unit you bought did not include an adaptor and the price reflected that however we are very pleased you were able to organise one with Sigma!

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 1 stelle su 5

Ordered prints for my daughter's 6th…

Ordered prints for my daughter's 6th birthday on 27th August and I'm still waiting. DPD have contacted me to say they are still waiting for Jessops to despatch the order. I've contacted Jessops but no one has got back to me to confirm what has happened to my order. Charging nearly £5 delivery when turnaround is so long seems very unreasonable. I would highly advise against ordering anything through this company. Awful customer service.

10 settembre 2026
Non scritta su invito
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Kath,

Thank you for your feedback.

We can see the team have advised that there was a system error with your order. We sincerely apologise for any inconvenience caused - this is extremely rare and the bug has been fixed by our team.

We can see once you got in touch with our customer service team, they investigated the situation quickly and your full refund was issued within 36 hours.

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Valutata 5 stelle su 5

Great item at great price

Great item at great price, well packaged and delivered promptly. All spot on

20 agosto 2026
Logo di Jessops

Risposta di Jessops

Dear Gunther,

Thank you for your feedback.

We're delighted you enjoyed such a fantastic experience with Jessops and we hope to welcome you back in the future!

Kind regards,

The Jessops Customer Service Team

Come funziona Trustpilot

Chiunque può scrivere una recensione su Trustpilot. L'autore di una recensione ha la possibilità di modificarla o cancellarla in qualsiasi momento e, fintantoché il suo account è attivo, la recensione rimane visibile a tutti.

Per salvaguardare la nostra piattaforma, facciamo uso di personale dedicato e di tecnologie intelligenti. Scopri come combattiamo le recensioni false.

Scopri di più su come vengono gestite le recensioni su Trustpilot.

Ecco qui 8 consigli per scrivere delle ottime recensioni.

La verifica aiuta a garantire che le recensioni su Trustpilot vengano scritte da persone reali.

Offrire incentivi in cambio di recensioni o chiederle solo a clienti specifici potrebbe distorcere il TrustScore, violando le nostre linee guida.

Scopri di più