Telia recensioni

Telia recensioni

Basso
4.3

Sælger lover mere end de kan holde.

´Købte 4g hos Telia.. Ideen med trådløst internet virkede som en god løsning..

Spurgte flere gange til om der var en god chance for forbindelse på min addresse.. Hun undersøgte det, ingen problemer..

Nemt at sætte op..

Meget svingende hastigheder, tit under en 1mbite..
Ringer til support, som taler med en teknikker.. "teknikkeren siger, at der hvor du bor er der meget dårlige modtageforhold"

Fedt...... igen en inkompetent og useriøs sælger, som er ligeglad med kunden, bare der er en salgkontrakt i lommen..

Jeg er naiv og tror på det bedste i mennesker, hvor er jeg træt af Telia... Er endelig sluppet af med Stofa, det var en lettelse... Nu er det helt slut med Telia... Aldrig mere, om jeg så skal sende brevduer..

Hej Aage,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Det er beklageligt, at hastigheden på dit mobile bredbånd ikke er som forventet.

Jeg kan se, at du burde have en god 4G forbindelse på din adresse i følge vores dækningskort, men den virkelig dækning kan afvige pga. lokale forhold, som bakker, huse og skove.

Vores medarbejder kunne derfor ikke se, om der skulle være lokale forhold som gør, at du ikke kan opnå den hastighed, som vi tilbyder på 4G.

Vi er kede af, at vi ikke kunne tilbyde en god stabil dækning på din adresse, hvilket har medført, at du har valgt at opsige dit mobile bredbånd.

Skulle du have nogen spørgsmål, så er du velkommen til at skrive til mig, ved at sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet. I mailen bedes du oplyse et telefonnummer, som du kan kontaktes på.

Bedste i danmark!

Jeg har både telia mobilt bredbånd og mobil inde ved jer. Aftalerne er som de er og jeg får aldrig en ekstra regning for noget, og når jeg så ringer ind og spørger så får jeg altid en god forklaring på sagen, og jeres kundeservice er så venlig at det er ventetiden værd.

Men, jeg syntes det er dårlig stil af en af jeres medarbejdere her i odense at når jeg går ind og spørger ind til TV i telia. Og han siger ja det koster så meget her og kan ikke gøres billigere..
Det er for det første dyrere end det jeg har i forvejen, og for det andet ved jeg at hos tdc der hvis du har så mange ting inde ved dem. Så kan de gøre det hele lidt billigere for dig og detmku telia også for mig når jeg har alt inde ved dem udover tv..

Men med hensyn til regningerne og dækning. PERFEKT!

Hej Damian

Tak for din bedømmelse af os her på Trustpilot.

Vi er glade for at høre, at du er tilfreds med dine nuværende produkter samt vores kundeservice. Vi gør vores ypperste for at yde god service til vores kunder.

Når det er sagt, er det selvfølgelig ærgerligt, at du har haft en skidt oplevelse hos vores shop.

I forhold til rabat har vi lige nu kampagnetilbud, hvor alle vores TV-pakker er gratis de første to måneder for nye kunder, så det er da værd at overveje.

Standardpriserne på vores pakker er 329 kr., 489 kr. og 579 kr. Hvis du gerne vil høre mere om TV-pakker, priser eller andet, er du altid velkommen til at ringe til os på 80101010 mandag til fredag kl. 9-16 eller skrive til os via telia.dk/kundeservice.

Britt

Ulovlig binding hos Telia Erhverv

Kære Telia,
Jeg må desværre meddele jer, at I laver ulovlig binding af jeres erhvervskunder. Det foregår på den måde, at I kontakter jeres kunder eller de kontakter jer, og her tilbyder I en eller anden særrabat (som stadig er væsentligt dyrere end hvad tilbydes privatabonnementer) og herefter binder I kunden I 12 måneder udover jeres 3 måneders opsigelsesvarsel. Denne 12 måneders binding sker uden at I informere jeres kunder herom. Selv om det utvivlsomt er ulovligt og i strid med god markedsføringsskik, har man som kunde ikke en chance for at komme ud af jeres ulovlige cirkus, medmindre man vil bruge tid på en retssag mod jer. Og hvordan ved jeg så det? Det ved jeg fordi jeg selv som revisor har forhandlet aftaler på vegne af klienter, hvor I har brugt ovennævnte beskidte metoder. For god ordens skyld vil jeg sige, at jeg som privatkunde hos jer ikke har oplevet tilsvarende problemer, så det er et problem relateret til erhverv. I kunne selvfølgelig også nedsætte jeres priser til Erhverv, for jeg forstår ikke, hvorfor erhvervskunder skal betale næsten dobbelt pris i forhold til privatkunder. Venlig hilsen revisor, cand. merc. aud, Jens J. Jensen

Hej Jens,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Det er meget vigtigt for Telia, at vores kunder altid bliver informeret om, at hvis der bliver fortaget ændringer på en erhvervskontrakt, at der eventuelt kommer en ny bindingsperiode.

Dette står også beskrevet i vores betingelser, som man kan finde på sin kontrakt eller på www.Telia.dk.

Samt fokusere vi på, at der altid bliver lavet en opsummering med kunden, på hvad der er aftalt, før en evt. ændring af kontrakt finder sted.

Hvad angår priser på vores erhvervs og privatabonnementer, så er der forskel på hvilket behov man har som erhvervskunde kontra privatkunde.

Vi har sammensat vores abonnementer, så de bedst muligt, kan afdække vores kunders behov, både hvad angår tale, data og services. Der er derfor forskel på vores erhvervs mobilløsninger, såsom fri kollegakald, surf abroad osv.

Skulle du have nogen spørgsmål, så er du velkommen til at skrive til mig, ved at sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Telia Kundeservice

Fejlfri bestilling og teknisk support

Overordnet set må Telia være et af de mest service-mindede selskaber jeg nogensinde har været i kontakt med. Lige fra bestillingen af et tv+bredbåndsabonnement, til den tekniske support hvis forbindelsen drillede var fejlfri og utrolig velforklarende. Et særligt tak til Emilie fra bredbånds-bestillings afdelingen, samt Kim fra teknisk support. Hatten af for jer!

Hej Mathias

Først og fremmest er vi rigtig glade for din bedømmelse her på Trustpilot. Vi sætter pris på vores kunders oplevelse af vores service og produkter.

Dejligt at høre at du er kommet godt i gang og har været tilfreds med vores service.

Vi håber, at du fortsat får glæde af dit bredbånd og TV.

Britt
Telia Kundeservice

Dårlig Kundeservice, der ikke holder hvad de lover!!

Jeg synes Telia har en ekstrem dårlig Kundeservice da de bliver ved med at love de ringer til en og man så aldrig hører noget.
Min historie:
Jeg har købt en computer fra Asus i Telia som jeg aftager på, min oplader gik så i stykker og jeg gik ind med den i butikken den 4-4-14, hwr bruger jeg en time på at stå og vente på hvordan de skal sende den ind og da de endelig får det gjort så får jeg at vide der går en uge cirka. Da jeg ikke har hørt fra dem ringer jeg ind den 22-4-14 og får af vide at se har sendt den til de forkerte sted og venter på at få den tilbage hvor den ikke er blevet repareret endnu.
Jeg forklar så at det er sådan at jeg skal aflevere noget eksamens opgave den 25-4-14 og siger jeg derfor har brug for min oplader, hun siger hende i Telia butikken hendes kollega vil ringe til mig senere på dagen for at fortælle hvad vi gør.
Da jeg ikke har hørt noget fra dem senere på dagen ringer jeg til dem igen for at få fat i ham de lovede der skulle ringe til mig. Hende jeg får fat i derinde fortæller så at han er gået hjem!!
Så jeg forklar igen hvad jeg så skal gøre når jeg står og skal bruge min computer den 25-4-14. Hun siger de desværre intet kan kører, og efter jeg forklare at det ikke kan passe jeg bliver nødt til at skulle ud og købe en ny oplader fordi de har æavet en fejl, siger hun at hun vil undersøge om jeg kan låne en og ringe igen dagen efter inden kl 16.
Men igen er der ingen der ringer, og nu sidder jeg så her og bliver nødt til at gå ud og købe en oplader til 500-600 kr fordi Telia ikke kan finde ud af at ringe tilbage når de lover det.
Jeg synes det er virkelig dårlig stil!

Hej Rikke,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg har læst din bedømmelse og kan godt forstå din situation. Det er meget beklageligt, at du ikke blevet kontaktet som lovet.

Jeg vil meget gerne undersøge sagen yderligere, og vil derfor bede dig sende en mail til mobilerhverv@telia.dk. Hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet.

I mailen bedes du oplyse, hvilken butik du har indleveret udstyret hos, samt hvilken Asus computer du har. Så undersøger jeg sagen og kontakter dig hurtigst muligt, så vi kan finde en løsning.

Regninger

Bliver ved med at få regninger for noget jeg har sendt tilbage og skal vente i kø i 45 min hver gang jeg skal snakke med dem.

Hej Thomas,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg vil meget gerne undersøge sagen, men jeg finder ikke noget på det reference nr. du har oplyst her på TrustPilot.

Du bedes derfor sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet.

I mailen bedes du oplyse dit telefonnummer samt kundenummer. Så undersøger jeg sagen og kontakter dig.

Elendig service.

Det er efterhånden imponerende hvor meget Telia mener de kan tillade sig! Jeg har to betalingsaftaler hos dem: et afdrag på en computer og et internetabonnement, og det er åbenbart ikke muligt at afmelde disse, eftersom jeg har prøvet siden December!
Historien:

December.
I december er jeg flyttet i en ny lejlighed, hvor der er internet med i huslejen, derfor ringer jeg til Telia for at afmelde det, efter et par forgæves forsøg med kundeservice får jeg endelig fat i en meget venlig og hjælpsom salgsmedarbejder. Det lykkedes mig at få lukket mit internet abonnement, men fordi der er en måneds opsigelse på det skal jeg også betale for Januar måned. Fint nok tænker jeg, så er den sag ude af verden.

Januar.
Jeg betaler som aftalt for mit internet.

Februar.
Jeg betaler IGEN for mit internet.. Meget underligt!
Der ringes til kundeservice, og de opsiger igen mit abonnement. Endelig fri!

Marts.
Niks. Atter en gang betales der til både internet og computer. Jeg kontakter igen Telias kundeservice og prøver at få det forjættede internet opsagt. Atter engang beklager de fejlen, og insisterer på at nu er internettet opsagt.

April.
Men nej, internettet er stadig ikke opsagt. Der bliver trukket det samme beløb fra min konto, og oven i hatten får jeg en ekstra regning, for en måned de mener jeg ikke har betalt. Hvornår i alverden skulle det være sket?! Den er nu vokset til kr. 1200.- og de truer med fogedretten. Nu må vi se, hvad tiden bringer, jeg gør et sidste forsøg på at få afmeldt mit internet, og få revet den kr. 1200.- store inkassoregning i stykker, men det er 100% sikkert at jeg aldrig igen vil have noget som helst at gøre med Telia.

Hej Andreas,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg har undersøgt sagen og vil gerne i dialog med dig, så vi sammen kan finde en løsning.

Da du ikke har oplyst et telefonnummer, som reference nr. Så bedes du venligst sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet.

I mailen bedes du oplyse et telefonnummer, som du kan træffes på.

Danmarks dårligste signal

Købte en Nexus 5 hos telia for 2 måneder siden. Valgte dem da de reklamerede med Danmarks bedste netværk, prisvindende 3G og 4G netværk osv.

Jeg bor i en by med ca. 10000 indbyggere og 5 master med 4G netværk, og hele byen kan på deres dækningskort modtage 4G. Jeg bor 200m. fra det mest centrale punkt i byen og alligevel har jeg stadig ikke oplevet at have 4G i mit hjem endnu og jeg er meget heldig hvis jeg har 1 bar's alm. telefonforbindelse. Som regel er det intet net eller E/H forbindelse.

Den anden dag var jeg på besøg hos min far, der var den hel død, kun nødopkald, på trods af at han bor i en mindre by hvor der skulle være 3G dækning over det hele.

Sådanne oplevelser har jeg hvorend jeg kommer. Dejlig med et 400krs abonnement man ikke kan bruge til noget. Har brugt 6mb ud af 20GB data de sidste 22 dage.

Stol ikke på deres reklamer.

Hej Mathias,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg har undersøgt dækningen på din adresse og der står du til at have en god 4G samt 3G dækning.

Vi skal derfor have undersøgt om fejlen enten ligger på telefonen eller sim-kortet.
Jeg har sendt dig en mail, som du bedes besvare hurtigst muligt.

Såfremt du ikke har modtaget min mail, så bedes du skrive til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet.
Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Dårligt internet

Jeg har ingen anelse hvorfor men her de seneste par dage ( ca en uge eller lidt mere nu) har Telia's net været noget af det værste omgang p*s jeg nogensinde har oplevet. Ville så meget gerne flytte til Waoo men desvære, ingen fibernet i området.
Vi betaler for 10/1 megabit men på det seneste har jeg konstant lag-spikes ingen stabil forbindelse og sidst men ikke mindst mister jeg hele tiden forbindelsen og det er UMULIGT at spille nogen former for online spil.
Jeg havde ventet et par dage med at klage i håbet om at de ville være i stand til at rette op på deres problem men nej. Tager ned og snakker med dem snart, hvis de ikke for løst det er snart kan de godt nok sige farvel til mig som kunde for resten af mit liv.

Hej Sait,

Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg kan godt forstå, at du er utilfreds, hvis din forbindelse ikke fungerer optimalt, og du ikke får den hastighed, som du betaler for.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at løse problemet, da det lyder som et teknisk problem. Du skal derfor i stedet tage kontakt til vores tekniske afdeling på 80101010. De har åbent alle hverdage fra 8-20 og lørdag fra 9-17. Det er vigtigt, at du er hjemme på din adresse når kontakter dem.

Du kan evt. også kontakte dem ved at skrive til https://ww3.telia.dk/kundeservice/skriv/?categoryid=3&nodeid=75.

Jeg håber på, at du sammen med vores tekniske afdeling kan få løst problemet.

Med ønske om en god dag.

Simone

Den ringeste kundeservice jeg har oplevet! - Til trods for Telias gentagne egne fejl!

Jeg skrev til Telia i mandags omkring en klage der nu har trukket sig igennem et helt år! Hvor de hele vejen igennem har hævet beløb på både min samt min søsters konto, på et abonnement vi aldrig har bedt om, fordi en af deres medarbejdere havde lavet en fejl.
Lige siden er vi blevet kastet rundt i deres sytem af medarbejdere/butik/kundeservice, uden at nogen har hverken villet hjælpe, eller tage ansvaret for deres fejl!

Jeg skrev derfor nu til Telia på den mail adresse de angiver her på Trust Pilot, hvor jeg fik en mail tilbage at de ville vende tilbage senest dagen efter (tirsdag) kl 12.00
Jeg har intet hørt!
Jeg kunne fra starten af beskrive hele det elendige og stærkt uacceptable behandlingsforløb her, men syntes Telia først skulle have en chance for at rette op på alle de fejl de har lavet igennem det sidste år over for os, så valgte at sende en direkte mail på mail adressen mobilerhverv@telia.dk, da deres hjemmeside var nede og jeg derfor ikke havde mulighed for at finde andre mail adresser at skrive til.

Nu får de endnu en chance, ved at jeg skriver her, i håb om at blive taget seriøst, vi føler os efterhånden virkelig dumme.
Jeg håber ikke det vil være nødvendigt at skulle dele hele vores elendige og pinlige oplevelse med hele Danmarks befolkning for at der sker noget i sagen, så forsøger en sidste gang, for at se om der kommer en respons.

Mvh
Nadja
Peder Klink ritiene questo recensione utile

Hej Nadja,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg har læst din bedømmelse og vil gerne i dialog med dig, så jeg kan få flere informationer om sagsforløbet, med henblik på en løsning.

Jeg kan ikke se, at du har sendt en mail til den nævnte mailadresse. Du bedes derfor sende den igen, og skrive "TrustPilot" i emnefeltet. I mailen bedes du oplyse dit telefonnummer samt kundenummer. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Tilfreds kunde i 12 år

Jeg har været kunde hos Telia i lige omkring 12 år.

I december 2013 blev jeg lokket til at prøve Onfone pga et rigtigt godt tilbud på prisen, men jeg er vendt tilbage til Telia fordi især Onfones dækning af data i midtjylland var så dårlig.

Hej Kasper,
Tak for din gode bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Vi er rigtig glade for at læse, at du har været kunde i så mange år og at du altid har været tilfreds.

Samt er vi glade for, at du valgte at flytte tilbage til os, efter et kort besøg hos anden udbyder, og vi ser frem til at forsætte det gode samarbejde.

Du ønskes en god dag.

Telia Kundeservice

Ingen hjælp ved hverken kundeservice eller jeres fysiske butikker!

Jeg har været på udkig efter en ny mobil. Efter at have udset mig en Samsung Galaxy S5 i blå, går jeg ind i jeres butik i Herning (11. april) - da de ikke har den, henviser de os til at kontakte kundeservice og få den på denne måde da vi har et special abonnement hos jer. (3 GB data, 3 timers tale samt fri sms/mms) som vi ønsker at beholde.
Efter 3 samtaler med kundeservice og besøg i jeres butik 2 gange ender det med at jeg ikke kan få telefonen, selvom i har 13 stk. liggende på jeres central lager, dette ganske alene fordi jeg har et special abonnement hos jer.
Jeg har ganske enkelt accepteret at det ikke er muligt at få rabat på telefonen med mit abonnement, det havde jeg heller ikke forventet til at starte med. Jeg er mere en villig til at betale de 5019,- som den koster uden abonnement, problem er bare at nu kan jeg ikke få lov til det fordi at jeg skal vælge et abonnement for at få lov til at købe den... Så bliver jeg tilbudt et abonnement til 129,- pr. måned (4 timers tale, 2 GB data og fri sms/mms) da jeg bruger mere data end jeg snakker kan dette ikke betale sig, og da slet ikke når jeg skal betale 40 kroner mere om måneden!!!
Her tror man som kunde at man efter rigtig mange år og 6 abonnementer hos jer at man for nogle fordele, men nej nej, i stedet bliver jeg straffet og skal vente ekstra tid på en ny telefon fordi jeg er en trofast kunde hos jer! Jeg er virkelig dybt dybt skuffet over jeres dårlige behandling og finder det utroligt uacceptabelt at der ikke kan findes en løsning, nu når i har telefonen på lager. Jeg kan slet ikke forstå at Telia ikke formår at hjælpe eksisterende kunder. Det er virkeligt et problem at i ikke formår at imødekomme en kunde når i har alle midlerne til det!

Mvh Christopher

Hej Christopher,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg har læst din bedømmelse og har undersøgt sagsforløbet, og kan se at vores juridiske afdeling er i gang med at behandle din sag. Jeg kan derfor ikke fortage mig yderligere, før der er kommet en afgørelse i sagen.

Du er velkommen til at kontakte mig, når du har talt med vores juridiske afdeling.
Dette gøres ved at sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

nye centraler

Efter jeres skift til nye central er vores internet blevet håbløst trods 2 kontakter til jeres såkaldte kundeservice har i absolut intet foretaget jer........?dumpet.

Hej Jakob,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Det er beklageligt, hvis du oplever problemer med dit internet.
Jeg vil gerne i dialog med dig, så vi sammen kan finde en løsning.

Da du ikke har oplyst et telefonnummer som reference nr. Så bedes du venligst sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" I emnefeltet. I mailen bedes du oplyse et telefonnummer du kan træffes på, samt dit kundenummer.

Telia Kundeservice

Kan det lade sig gøre at gøre det værre?

Jeg kunne skrive ligeså lange og detaljerede oplevelser som mange af de andre 1-ratings folk har skrevet på siden. Jeg skriver ikke for min egen skyld, men for andres skyld, derfor bliver den her kort.

Jeg har haft helt absurde problemer i forholdt til:
- Regningshåndtering
- Roaming
- Ikasso-inddrivelse
- Opsigelsesproblemer
- Nummerflytningsproblemer
- Oplåsningsproblemer
- Priser

Jeg har i forbindelse med rejser i udlandet oplevet at Telia har sent regninger til min adresse på papir, som jeg ikke har kunne modtage. Disse regninger var for roaming der løb op i 8000 kroner, som jeg ikke var klar over foregik.

Jeg fik ingen notifikationer, mails eller andet, blot blev jeg sendt til inkasso. Noget jeg først opdagede da jeg kom hjem. Her var det for sent at reagere, fordi tingene allerede var sat i gang. Det var en meget lang og dyr process, som nemt kunne ha været undgået. Den følgende flytning af nummer og behandlingstider, har været de langsommeligste og besværlige jeg nogeninde har oplevet hos noget service-udbyder. Nogensinde.

Jeg har intet positivt at sige om Telia's håndtering af min sag eller af deres service generelt. Når man blot ringer til sin mor engang imellem, er der ingen problemer, men så snart der skal lidt ekstra til, skal man vælge et andet selskab.

Til Telia vil jeg gerne sige:
Lav et system hvor regninger og særlige tilfælde bliver sendt på mail, og ikke kun på brev. Det eneste jeg modtager fra Telia på mail, er tilbud på andre services, jeg kan bruge mine penge på, eller tilfredshedsundersøgelser.

Jeres kundeservice kan kun kontaktes via Telia-registrerede numre. Det er simpelthed mega irriterende at skulle sidde og finde ud af andre måder at komme i kontakt med jer på.

Jeres svartider på mail er langsomme og kommer altid fra forskellige medarbejdere, selvom man svarer tilbage til samme adresse. Det er super vanskeligt i forhold til at holde en fælles forståelse gennem samtalen.

Jeres process i forhold til nummerflytning er mig dybt uforståelig. Jeg oplevede, at jeg sidst i min process, at modtoge breve adresseret til den adresse jeg boede på som privatkunde for 2 år siden, og ikke min nuværende erhvervsadresse, som mit abonnement det drejede sig om, var registreret på. Hvor meget andet post har jeg ikke modtaget?

Jeg har generelt oplevet meget dyre priser i abonnement i forhold til andre udbydere. Jeg vil klart anbefale, at man lige ser sig om. Der er meget billige udbydere derude til almindeligt brug. Er Spotify Premium virkelig så godt et salgstrick for erhverv? Tænk over det.

Tl;Dr
Lad være med at engagere dig i Telia. Alt tager tid og er super super besværligt for dig. Find en billig udbyder som Oister eller CBB eller lignende, eller muligvis 3 hvis du er erhverv. Jeg vil ikke anbefale Telia-møllen til nogen. Find en udbyder hvor ALT kan administreres fra en enkelt side på din profil, alt kører over nettet og mail, og svartiderne er hurtige. Er du træt af en gammeldags og rigid måde at køre tingene på, så hold dig langt væk fra Telia.

Hej Jonas,

Tak for din bedømmelse af Telia.

Det er rigtig ærgerligt at du har den opfattelse af os, og at der er så mange ting du føler er gået galt for dig.

Jeg vil rigtig gerne i dialog med dig, og har derfor sendt dig en mail , som du gerne må svare på.

Hana M.

Pas på Digital Validering og Telia!!

Kære læsere,

Jeg skriver dette indlæg på vegne af min mor, der i et par år har haft Telia som teleudbyder. Hun er erhvervskunde og har sin egen lille frisørsalon, og hun har ingen ansatte.
Siden december 2013 har jeg kæmpet med Telia angående nogle produkter, min mor tilsyneladende har valideret digitalt via en mail, hun skulle have bestilt og modtaget i februar 2013. Disse produkter er mobil bredbånd og et medarbejdernummer. Dette finder vi ret sent ud af, da vi tilfældigt sidder og taler om priser på telefoni, og derfor vælger vi at undersøge sagen. Herefter skal jeg ellers lige love for, at frustrationerne starter:
Jeg kontakter Telia for at høre, hvad der er sket. De siger, min mor har klikket på et link i en mail og indtastet sit CPR-nummer, hvorefter "ordren" er bestilt. Jeg spørger flere gange efter tidspunkt for udsendelse af mail, og tidspunkt hvor den digitale validering skulle være foregået. Dette får jeg i april 2014 - mere om dette om lidt.
Jeg får flere gange at vide telefonisk, at der ikke er noget galt med Telia's system, og at det derfor med sikkerhed er kunden, der har accepteret dette digitalt. Jeg siger, at da det heller ikke er min mor, der har klikket eller bestilt, må der være sket en fejl, og om vi ikke bare skulle sætte en streg over tingene og stoppe betalingerne, da hun aldrig har modtaget varerne. Telia kan godt se, der aldrig har været forbrug på produkterne, men som de siger, beviser det intet. Heller ikke det faktum, at min mor ingen ansatte har, og at hun aldrig medbringer sin pc andre steder, møder den store forståelse.
Derimod får jeg tilsendt en Tro og Loveerklæring, hvor min mor skal skrive under på, at hun ikke har bestilt varerne eller besvaret mailen. Til min store overraskelse vælger den pågældende medarbejder hos Telia at sende mig en udfyldt erklæring med en anden dames navn og adresse på. Hende kontakte jeg naturligvis, og hun har været samme cirkus igennem, og har idag teleselskabet 3... Jeg kontakter Telia og meddeler dem, at de har sendt en forkert, hvorefter den korrekte kommer. Denne underskriver min mor i julen, og jeg indsender den per post i starten af januar.
I marts bliver jeg træt af at vente på svar, og jeg skriver derfor til Telia - igen. Her bliver jeg ringet op, og denne medarbejder kan se, at vi ikke har fået medhold i sagen, men han kan heller ikke se, at de har modtaget erklæringen. Han kan dog se, at den medarbejder, der har udsendt erklæringen, har sat sagen i bero? Jeg scanner en kopi af af erklæringen ind og mailer, og da jeg så rykker 2 gange på 2 uger, får jeg det endelige svar: vi har ikke fået medhold.
Jeg beder her igen om at få tidspunkter for den famøse mail i februar 2013, og tidspunkt hvor den er modtaget retur. Herudover beder jeg om nummeret på fragtbrevet, som varerne skulle være udsendt med. Dette får jeg efter noget tid, og også her er der nogle ting, der undrer mig:
1. Fredag d. 15/2-2013 kl 16.48 (en frisørs travleste dag) udsender Telia en mail til min mor med linket.
2. Fredag d. 15/2-2013 kl 16.49 klikker min mor - efter Telia's udsagn - på linket.
3. Fredag d. 15/2-2013 kl 16.50 modtaget Telia den godt og vel 30 sider kontrakt tilbage i digital valideret tilstand.
Da en lille selvstændig frisør ikke har pc i sin salon, har min mor åbenbart smidt kam og saks, gået ind i privaten, åbnet pc'en og mailprogrammet og klikket på linet i mailen.
4. Jeg beder gentagende gange om fragtbrevsnummeret, og dette får jeg 5/4-2014. Post Danmark kan ikke oplyse mig så forfærdelig meget om forsendelsen, da informationerne blev slettet 1/4-2014, hvilket er dagen efter, Telia har forespurgt på samme forsendelse.
Jeg har fået fat i 5 andre, der har været igennem et lignende forløb med Telia, og da vi alle er enige om, at det er som at slå i en dyne, har vi besluttet os for at klø på i cyberspace, hvor dette indlæg er starten.
Jeg fatter ikke, hvorfor man ikke benytter sig af Nem-ID, hvis man skal validere noget i det hele taget?? Politiet har på deres hjemmeside advaret mod den digital validering i 2012.
Jeg forstår heller ikke, hvorfor det er en ny medarbejder, der hver eneste gang skal rodes ind i sagen? Jeg har talt og skrevet med 10 forskellige.
Havde det nu været et større firma, havde Telia nok valgt at tænke en ekstra gang, inden man smed skylden over på kunden.
Men det er ikke skidt alt sammen: min mor har nu 3 måneder tilbage som Telia-kunde, og herefter er hun Telenor-kunde. Samme netværk - bare med kundeservice.
Skulle der være en Telia-medarbejder, der gerne vil i kontakt med mig, som det normalt hører sig til herinde, så behøver I ikke ulejlige Jer: Dette indlæg er til læserne, og desuden har jeg skrevet nok MED Telia, men bestemt ikke nok OM Jer.

Mvh Peder

Hej Peder

Tak for din bedømmelse af Telia.

Jeg kan godt forstår at du bruger tid på at beskrive forløbet og er ked af at det skulle udvikle sig på den måde.

Jeg vil rigtig gerne i dialog med dig, men har ingen andre kontakt info. Du må meget gerne sende en mail til mobilerhverv@telia.dk og skriv trustpilot i emnefeltet med hvornår du er bedst at træffe.

Never a problem

I have used Telia in my business and private.
Internet, mobile , and now Telia TV.
Never really had any sort of major catastrophe with Telia, and on those few occasions, my problems have been dealt with quickly, professionally and quickly.
Well done Telia. My Telia TV works great, and my family (the vikings), are now happy :)

Hi Dave

Thank you for your feedback.

We are happy to know that you feel good about our products and you share it her with other people. It is our pleasure to be able to give and support your products.

Best regards

kanon service

jeg havede lidt problemer med hastigheden, ville gerne opgradere men fik hurtig at vide at det ikke kunne betale sig da de ikke kunne køre hurtiger net ud til mig.
det er fandme kundeservice de kunne sagtens have tjent lidt ekstra på mig for jeg ved ikke noget om det. men årlige folk der sider i den anden ende af telefonen.

samt at de fik løst mit problem med den lidt ujævnelinje.

120 % service

Mvh den glade kunde

Hej Martin

Vi tilstræber at give vores kunder en god service og have en åben dialog om vores produkter og hvad vi kan levere. Det er derfor rigtig dejligt med din feedback og at du bruger tid på at dele den oplevelse her på Truspilot.

Hana M.

Det er ikke fair at jeg ryger til inkasso for regninger jeg ikke har fået!

Jeg har fornyet abonnementer/købt ny tlf (med glæde) mm igen og igen -og pludselig har i sendt mig til inkasso -for regninger jeg ikke har fået -og ej heller rykkere har jeg fået.

Ydermere skal jeg selv kontakte jeres inkassofirma Sergel hvor jeg får jeg den mest nedværdigende, belærende -arrogante mangel på service som siger det ikke er deres problem. Nej de vil hellere belære mig, sætte mig på plads og nedgøre mig.

Og selv om i giver mig to store undskyldninger fordi det er jeres fejl - så skal jeg vente omkring en uge på at få en ny telefon (som jeg har fået stjålet) - fordi sergel ikke vil være behjælpelig, som i ellers lovede.

Det er lille okay når jeg gerne betaler for mine ydelser hos jer OG gerne fornyr mine abonnementer mm hos jer.

Det er slet ikke okay når det her ikke er min fejl indledningsvis!

Nu er 3 timer gået og jeg forsøger gennem en time at komme igennem til sergel (igen) og flere gange er jeg nu blevet kastet af systemet når jeg ringer op!

Ift. dit svar:

Jeg er stadig langt fra tilfreds!! For det er jer hos Telia at fejlen ligger. I har også 2 gange i dag har sagt undskyld idet det er jeres fejl det her.

Sergel fastholder at jeg skal betale ca 500kr i gebyr -hvilket i bør tage ansvar for -da i også har erkendt, at i har handlet forkert!!

Hej Livsnyderen

Tak for din bedømmelse af Telia.

Vi værdsætter din loyalitet og er selvfølgelig glade for at du forlænger dit abonnement hver gang det er tid.
Overførslen til inkasso sker som led i rykkerstrategien hvorfor der meget gerne skulle være sendt rykker inden.
Jeg kan se at du allerede er i dialog med Sergel og de vil rigtig gerne hjælpe dig med din henvendelse. Alle spørgsmål vedrørende inkasso sagen bedes derfor rettet til dem.

Hana M.

Telia - det er som at slå i en dyne!

For ca. halvandet år siden blev jeg ringet op at en stærkt begejstret Telia-sælger. Det lykkes ham, at sælge 4G-bredbånd til mig.
Hans tilbud viste sig efterfølgende at være stærkt overdrevet - hvilket Telia faktisk gav mig ret i - men ikke kunne gøre noget ved.
Efterfølgende viste det sig - at jeg ikke kun var bundet et år men et år og tre måneder fra jeg opsagde aftalen.
Da bredbåndstikket var en ordentlig klods og aldrig har virket ordentligt og da slet ikke har vist nogen 4G-effekt, er det stort set ikke blevet brugt.
For et halvt år siden flyttede jeg firmaadresse både på erhvervsregisteret og hos Post Danmark - men det var ikke nok!
Det næste jeg hører fra Telia er en rykker fra et inkassofirma, med krav om gebyr, omkostninger og renter. Jeg har ikke modtaget nogen opkrævninger, advarsler eller noget som helst andet..
Kære Telia - Jeg har brugt timer på jer - det har været som at slå i en dyne. Så der skal godt nok efterhånden meget til for at nogensinde bliver kunde hos jer, endsige kan anbefale jer til andre.
Strategisk Kommunikation ApS
Simone
Adm dir.

Hej Simone

Tak for din bedømmelse af Telia.

Jeg kan godt forstår din frustration og jeg beklager sagsforløbet.

Jeg er dog glad for at vi har fundet en løsning, og har sendt dig en mail som aftalt.

Hana M.

Annullering af abonnement er ikke en opsigelse!

Jeg mente, at jeg opsagde mit abonnement ved via e-mail at informere Telia's sælger om, at jeg ville annullere mit abonnement. Det mener Telia ikke er det samme som en opsigelse.

Årsagen til dette skyldes sælgerens påstand om, at han ville nedsætte mit telefonabonnement. Hvad han ikke sagde, var at det kun gjaldt, hvis jeg samtidig forlængede et abonnement på mobilt internet modem. Da jeg fandt ud af "trick'et", skrev jeg til ham, at jeg ville annullere fornyelsen af mit moden abonnement. Annulleringen af denne fornyelse er ifølge Telia's kundeservice for fakturering ikke det samme som en opsigelse af et abonnement. Jeg bliver derfor opkrævet 3 mdr. abonnementafgift for den "nye" aftale, som jeg altså annullerede.

Hej Bjørn

Tak for din bedømmelse af Telia.

Det er beklageligt at du har opfattet din annullering af forlængelsen som opsigelse af abonnementet. Da dette ikke er tilfældet forbliver abonnementet aktivt og kan anvendes indtil man på skrift modtager en specifik opsigelsesdato. Som aftalt telefonisk sender jeg en email, som du gerne må besvare såfremt der er andet.

Telia Danmark

Om Telia

Hos Telia tilbyder vi produkter inden for både mobil og bredbånd.

Langt de fleste af vores løsninger kan tilpasses, så de passer til netop dine behov. Vi vil meget gerne høre om dine oplevelser med vores produkter og services, så vi har mulighed for at se, om vi kan gøre tingene bedre eller smartere. Ris og ros angående vores produkter og services er derfor meget velkommen.

Vi bestræber os altid på at give dig den bedst mulige oplevelse hos os, og vi tror på, at et hurtigt, stabilt og bredt dækkende netværk er grundstenen i vores arbejde. Derfor moderniserede vi hele netværket i løbet af 2011, hvilket har gjort, at vi lige nu har Danmarks mest moderne netværk og har vundet adskillige uvildige tests af både 3G- og 4G-netværket.

Glade og tilfredse kunder er grundstenen i en sund virksomhed. Det betyder, at vi vil gøre alt, hvad vi kan for at give dig gode oplevelser med os. Det handler om at yde god service og give dig muligheden for selv at klare det meste, hvis der opstår problemer. Så kan du hurtigt komme videre med langt sjovere ting.

Derudover er det spændende ved telemarkedet alle de nye produkter. Nye apps til selvbetjening eller apps, som kan gøre din smartphone til fjernbetjening til dit tv, tv-løsninger, som du helt selv er herre over og services, som eliminerer de geografiske grænser, så du kan ringe til danske priser i udlandet. Det hele går stærkt, men vi vil være med i front og give dig det bedste.

Velkommen til Telia – vi glæder os til at høre fra dig.

Visita Telia

Telefono 82337000