SJ recensioni

Distribuzione valutazioni

Recensioni

Circa

Värdelöst

Jag tycker att om ni kan använda er av annat färdmedel så gör det! Helt värdelösa på att informera om eventuella problem och helt värdelösa på kundrelationer. Har rest med sj 30 gånger och hittills har tåger endast varit i fullständig tid 1!!!!!!! Gång. Enkelt att boka biljett det kan dom få lite kred för men det är bara för att lura av sina kunder deras pengar. Okunnig och otrevlig personal. Om du skall fråga något så fråga den du sitter bredvid istället för en grinig människa som inte vet något. Ersättning för förseningar och diverse strul kan du se i himlen efter pga snålhet förmodligen, och ändå är priserna höga. Rekommenderas verkligen inte!

biljettlös

Jag skulle åka från Linköping till Norrköping med östgötapendeln. Tog fel tåg och hamnade på SJ:s tog mot stockholm men den skulle stanna i Norrköping. Visste inte att det var fel tåg förrän konduktören kom och kontrollerade. Istället för att betala böter eller köpa ny biljett visade konduktören sin humana sida och hade överseende med det hela. Det är orättvist att det bara är negativ omdöme till SJ. Ta ett tidigare tåg om ni har ngt viktigt att passa. Hellre komma fram säker än i tid. Dessutom om inte konduktörerna var lite hårda skulle alla passa på och åka gratis.

Kan inte leverera

SJ är ett företag som inte kan leverera det dom säljer. Deras tjänst går ut på att frakta kunder från punkt a till punkt b i tid. Jag som pendlat i 5 år har märkt att dom ofta missar målet. Alldeles för ofta. Hade jag haft samma leveransstatistik i mitt jobb hade jag fått stora foten inom ett par månader.
Skiter faktiskt i deras restidsgaranti. Jag vill ha tillbaka all tid jag stått på perrongen och väntat på sena tåg, inställda tåg, suttit på tåg som inte lämnat stationen.
Hur får jag tillbaka den tiden?

Magnus Eriksson

Kanske borde satsa på något annat

Nu har det hänt två gånger att de förstört planerade romantiska kvällar med konsert med tjejen.

Båda gångerna så tänkte vi vara ute i god tid med att åka till sthlm för att hinna käka en ordentlig middag i lugn och ro innan konserten börja. I båda fallen slutade det med macdonaldsburgare springandes till konserten pga av inställda tåg.

Jag har lovat mig själv att ta taxi i framtiden. De har förbrukat sina chanser, både SL och SJ. Båda på samma vis, copy-pastar samma kassa betyg till dem båda.

Ändra hela systemet. Byt ut de ansvariga. Låt de måla parkbänkar eller nått annat som inte drabbar folk lika allvarligt.

Worst support I have ever got

This is the worst company Ive ever seen... Their support replies is avg 20-30 days, and brings the most useless crappy answers I've ever seen..
Their site is glitchy and SMS tickets never arrive.

helt ok

oftast när jag beställer biljetter så brukar jag ringa ock fixa det hos sj, men jag tycker oftast att hemsidan är bra när det gäller att söka i tidtabeller för olika resor.

Enkelt hemsida

Bra hemsida men översikt på olika avgångar och därmed kunna jämföra vilken avgång som passar bäst tids och prismässigt.

Helt OK

SJ häller vad de lovar om dewt mot förmodan skulle bli förseningar, då kan de återbetala hela beloppet om man väljer rätt alternativ

Helt enkelt uselt

Dålig kundservice
felaktig info
inaktuell website.

Ofta dålig service.

Fyrkantig personal, dock naturligtvis med strålande undantag.

Seg och buggig hemsida

Tjänsten är inte pålitlig, websidan hänger sig ofta och tjänsten med sms fungerar sällan, man får oftast en eller två av tre biljetter osv. Stort utrymme för förbättringar.

Ett företag som tar hand om sina kunder trots att det inte alltid går som planerat.

Reser ofta med SJ och det är ofta förseningar, inställda tåg och krångel - men SJ löser det jämt och i slutänden så är jag alltid en nöjd kund. Annars hade jag inte fortsatt att resa. Härlig kundservice, senast idag när hemsidan inte fungerade så pratade jag med en kille som hette Pontus, trots att det var hans andra dag på jobbet så gjorde han allt som gick för att hjälpa mig!

Bästa sättet att resa, alla kategorier

Tåg är fantastiskt sätt att resa och SJ har otroligt trevlig och serviceminded personal

Jag åker aldrig tåg när det är viktigt att komma fram i tid !

För att vara säker på att komma fram när jag skall åker jag självklart bil !
Skulle aldrig chansa på SJ !

bjarne

så där på att hålla tiden

Trög hemsida

Nästan varje gång jag besöker hemsidan hakar den upp sig, kopplas ner eller det blir något annat fel. Att beställa en biljett kan ta hur lång tid som hellst!

Strikt och korrekt bemötande, men lite trögt

SJ:s hemsida är trög och "opersonlig". Systemet med "PRIO"-kund är något kångligt.

PUB eller sovkupe?

Varje gång stressad vid bokning, ofta när allt klar så avbrytas köp … måste man allt börja om.
Hej! jag är mycket besviken med resa med natt tåg, jag tror jag aldrig riskera mer att åka med natt tåg, tåg till Stockholm var sen mer an 35 min., men i alla fall efter jag fick att sova, men det var helt katastrof med natt från Stockholm, inte bara pga. av 3 timmar försening, men i pga. att man inte fick sova pga. av fylla ungdom från Amerika och Sverige som har festat hela natten, som de var inte på natt tåg med sovande kupé, det var mer liknad PUB och de har inte reagera på anmärkningar från passagerare och tågkonduktör. Vi tvingas att flytta till annan kupé vid kl.01.00.
jag hade hörlurar men det hjälpa inte mot det oväsen som var utanför kupé av man och en kvinna som har hyena liknat skratt.

BRA

Enkelt att beställa.Man ser priset direkt och kan välja mellan olika prisnivåer beroende på om man vill kunna boka om/återköpa biljetten.Sidan kan verka lite rörig i början men ju mer man är inne på den desto lättare blir det att använda den.Och är man medlem i SJ Prio(som jag varmt rekommenderar) kan man se sina beställningar etc.
Jan

SJ Prio rena skämtet

Sj Prio är ett rabattsystem som är så krångligt att endast nördar har nytta av det. Vi som åker sällan får ägna timmar åt att försöka få våra små rabatter registrerade om vi nu över huvud taget lyckas registrera något. Hur man sedan skall kunna utnyttja sina poäng är för mig ännu höljt i dunkel. Förmodligen kommer dom preskriberas innan jag hinner förstå det:

Sören i Torslanda

SJ è la tua azienda?

Impara a conoscere i tuoi clienti.
Rivendica la tua azienda adesso. Accresci la comprensione dei tuoi clienti e rispondi alle recensioni. Gratis.

Rivendica come tua questa azienda Per saperne di più

Questa è la tua azienda?

Usa gli strumenti esclusivi di Trustpilot per raccogliere recensioni e utilizza il nostro servizio kickstart! E ricorda - rispondere alle recensioni è totalmente gratuito. Per saperne di più

Rivendica come tua questa azienda

Sj Supporto

Chi siamo

Välkommen till SJs hemsida! Här kan köpa tågresor, evenemangsbiljetter till konserter och festivaler, boka taxi och hotell och bli medlem i SJ Prio. Trevlig resa!

Visita SJ

Categoria

L'impegno di Trustpilot

Sottoscrizione a Trustpilot

Nessuna azienda può cancellare o censurare in alcun modo le recensioni.