Parknet recensioni

Parknet recensioni

Buono
7.6

Helt i toppen

Jeg har haft parknet som udbyder på både internet og tv i 4 år. Jeg har oplevet meget få og kortvarige afbrud på begge dele. Men hey....Det går tusind gange hurtigere at få løst problemerne end det gør med "de store" på det her marked.

Jeg er en særdeles glad og tilfreds kunde

Mvh

Svend

Super hurtig internet og fantastisk support

Som kunde hos Parknet i Oldermandsgården får jeg en hurtig og stabil forbindelse. Hvis jeg en sjælden gang i mellem har brug for hjælp fra Parknet er der altid den bedste support. Jeg kan ikke se nogen grund til at have andre udbydere end Parknet. Alt er lige som det skal være!

Billigt, hurtigt, effektivt!

Jeg kan ikke forestille mig at der er bedre Internetudbydere i Mælkevejen. Det spiller 100%.

Lynhurtigt internet til en fornuftig pris

Jeg kan kun udtale mig om Parnets internet, da jeg ikke får deres TV. De lover 50/50 Mbit, men jeg kan tit og ofte snige mig op over 80, og det for den nette sum af 65,- kr. om måneden.
Jeg har været kunde i over fire år, og har i den tid kun oplevet enkelte gange at forbindelsen var nede, men inden jeg rigtig nåede at tage mig sammen til at kontake nogen for at høre hvad der var i vejen, så var den såmænd oppe igen.
Når jeg nogle få gange har haft kontakt med Parknet har de også været hurtige til at vende tilbage.
Det kræver at man selv formår at anskaffe sig og opsætte sin router, men kan man det, så tror jeg ikke der er noget bedre internet at få i landet.

Superbilligt og fin service

Parknet er en klar vinder på prisen. Det er fantastisk rart ikke at skulle bruge mere end fx 65kr om måneden på internet - og så er det endda lynhurtigt. TV er også ganske billigt ift. de fleste andre udbydere, hvilket især er rart, da jeg ikke ser ret meget tv og derfor ville være ked af at smide en masse penge ud af vinduet på det, bare for at have muligheden, når jeg har lyst. Og superfint med så mange kanaler i HD-kvalitet!
Når der til tider har været problemer med enten internet eller tv, har Parknet været gode til at hjælpe og få løst problemerne, ligesom de endda har været behjælpelige med problemer på mit eget udstyr, selvom dette selvfølgelig ikke er deres ansvar. Rigtig fin service :)

Jeg er virkelig glad for at min forening har valgt Parknet!

Sælger et produkt der ikke er der.

"Teknikeren" kommer 3 gange og ordner min fiberkasse og det virker ikke, Så sender han en" kollega" som heller ikke ordner fiberkassen, Men tager fuldpris for hver gang de har været der, Har ikke haft TV i 8 måneder . Bor på Nørrebro i en andelsforening.
Er der andre der har haft lignende oplevelser. Nogen der har et godt råd til det her.
Skriver for en god ven der er havnet i denne knibe,

Billigt internet men forvent ustabile forbindelse

Jeg kender ingen, der kan matche Parknets priser, men føj hvor er det ustabilt internet, som de tilbyder. Hvis man vil have en stabil forbindelse, så skal man smide penge efter en anden provider.

Utrolig dårligt internet og tv

Har nu haft parknet i 1 mdr.. Bare på det ene mdr har der ikke været andet end problemer. Internettet har været nede 1 gang, samt hastigheden er non eksisterende. Tv har så været nede 2 gange. Ang pris, så havde jeg yousee igennem ejendomforeningen, og det virkede optimalt, og da jeg så lige skal leje 2 digitalbokse igennem min ejendomsforening, så prisen prisen på mit tv og internet da lige pludselig 150kr dyrere om mdr. Så er langt fra tilfreds.

Genialt koncept og billigt internet

Vi har et par år haft Parknet i vores andelsboligforening, og til prisen er der ikke noget, der slår dette produkt. Fordelen ved Parknet er, at vi selv ejer installationen og dermed kun betaler kostpris for de leverede produkter - Parknet skal ikke tjene penge på os!
En internetpris på 50,-/md./husstand (når hele boligforeningen er tilsluttet) siger vist det hele. Nedetid har vi selvfølgelig haft, men sædvanligvis løser Parknet dette selv uden henvendelse, og stabiliteten er bedre end de tidligere løsninger, vi har haft i vores andelsboligforening.
TV er ikke helt så billigt, men stadig en del billigere end de andre store spillere på markedet, og TV-signalet er blandt de bedste billedkvalitetsmæssigt (høj bitrate på HD-kanaler).

No nonsense, virker bare

Hej,
Jeg har haft parknet.dk i 3 år og har haft meget få problemer. Hastigheden er i top og prisen er knivskarp. Jeg har fået hurtig og kompetent hjælp med de ønsker jeg har haft - noget jeg sjældent har oplevet hos de store selskaber.

I min forening har man valgt parknet til internet og Yousee til TV, det er ikke en kombination jeg kan anbefale. Prisen på YouSee er i samme periode steget 20% samtid med at man har reduceret kanalerne i den pakke jeg har valgt. Jeg ville have fortrukket, at man i min forening havde valgt Parknet på TV også.

Martin Leopold

Billigste og mest fair løsning

Parknet er et fantastisk produkt. Da de ikke skaber overskud kommer alle besparelser beboerne til gode. Hvorfor skal vi alle være forbundet til ringe kobber hos TDC når vi i stedet kan have en god fiberforbindelse til 1/3 af prisen.

Bedst!

Parknet er det bedste jeg nogensinde har oplevet.

100/100mbit konstant. Perfekt til stream, download, gaming osv.

Og så er det ufatteligt billigt.

Meget mere, for meget mindre!

Jeg bor ligeledes i en forening på Lundtoftegade, der er blevet tilsluttet Parknet for nyligt. Vi har nu været kunder i lige over en måned, og internettet har virket upåklageligt.
Informationsniveauet har været rigtig højt, og det selve tilslutningen er sket til tiden og uden problematikker.

Prisniveauet er formidabelt. Du betaler en utrolig lav pris, for en internetforbindelse der er mangfoldigt mange gange bedre end konkurrenter såsom Yousee, TDC, Fullrate mm. Endvidere er virksomhedens opbygning betryggende og tillidsbyggende, da en nonprofit virksomhed som regel arbejder for kunden i langt højere grad end grådige, store selskaber.

På baggrund af en meget lille informationssøgning finder man hurtigt ud af, at man skal købe noget udstyr der kan "holde" til en forbindelse af den kaliber man får tilsluttet. Det er derfor især vigtigt, at man køber noget ordenligt udstyr. Personligt har jeg købt en Linksys Router EA6700, da jeg har mange enheder der skal tilsluttes, samt jeg gerne vil have en stabil trådløs forbindelse. Parknet informerer bl.a. om dette, og anbefaler man køber en lidt mindre model netop af denne grund - stabilitet!

Prisstigninger er som regel en generel samfundsmæssig konsekvens af den nationale inflation. Prisstigninger på TV-pakker er sandsynligvis ikke noget der vedrører Parknet, men derimod selskaber såsom Viasat, Canal plus mm. Dette er universelt for ALLE udbydere af TV, f.eks. Yousee, TDC mm.

Jeg kan derfor på ingen måde nikke genkendende til andre bedømmelser i forbindelse med tilslutningen på Lundtoftegade. Det har helt igennem været en dejlig oplevelse, og jeg nyder internetforbindelsen hver dag! Jeg ser dog frem til tilslutningen af TV pr. 1/1-14.

Sig aldrig ja til dem de lover og lover ,

Vi gik desværre over til parknet her i Lundtoftegade , for det første skulle det være billiger og bedre , det var så ikke rigtig .
Man skal tænke sig godt om inden man siger ja tak til parknet, for snart 6 mdr siden sagde folk i Lundtoftegade ja tak til Parknet , med den lovning på det de var bedre og meget billiger end andre , men nu viser det sig at de omgås sandheden på en ubehageligt måde . Nu hedder det sig fuldt pris og varsel tja det er en by i Rusland , for sådan noget skal man selv finde ud ad på ens regning , Parknet mener heller ikke de har pligt til at informer deres kunder om noget som helst , moral besidder de desværre heller ikke , føj og håber at vi kan komme ud ad det rod med Parknet ,

Risposta da Parknet

Kære Mika Amina.

Først og fremmest: Vi synes selvfølgelig, det er ærgerligt, at det er dén opfattelse, du sidder med.

Opklaring:
Typisk stiger programudbydernes priser ved hvert årsskifte, hvorfor vores så også stiger. Derudover påvirkes prisen ved kanalændringer og du har fået flere kanaler.
Derfor stiger prisen pr. 01/01/14.

Hvis du sammenligner med andre udbyderes 2014 priser, vil vi stadig være blandt de mest attraktive.

Varslingen om prisændringen har du muligvis først modtaget efter, at opkrævningen for 1. kvartal 2014 var sendt ud. Vi skal iht. vores abonnementsvilkår varsle ændringer senest en måned før, ændringer træder i kraft, så i den forstand er vi rettidige, men det giver naturligvis grundlag for undren, hvis man når at modtage en opkrævning, før man har set varslingen.

Så:
Vi beklager, at du har modtaget opkrævningen før varslingen og kan naturligvis godt følge, hvis du tager anstød af dét.
Vi vil være opmærksomme på, om vi næste gang bedre kan sikre, at den når modtageren i hænde før opkrævningen, men vi er afhængig af, hvornår vi modtager prisændringerne fra programudbyderne.

Du har modtaget varslingen, før opkrævningen skulle betales, så du kunne stadig nå at stoppe betalingen, hvis ændringen gav dig anledning til at ville ændre din tv-pakke.

Vi er selvfølgelig lidt kede af, at du omtaler os som ”omgås sandheden på en ubehagelig måde” og ”moral besidder de desværre heller ikke” på grundlag af en alm. årlig prisstigning samt en varsling du fik efter opkrævningsdato, men før betalingsdato.

Vi mener ikke, det er berettiget, men det vigtigste er, at vi selvfølgelig er kede af, at disse ting har efterladt dig med den opfattelse, som du giver udtryk for.

Vi håber, at du kommer til at se situationen og vores forening anderledes og ender op med at blive glad for både os og vores produkter.

Mvh.

Bare Billigt

65 KR. MD. for internet det er bare billigt kan anbefales. for denne her prisen er det helt ok at netet ryger ned et par gange om året det kan man leve med.

Super internet med dårligt TV og desvære lange nede tider!

Utrolig dårligt udbud af HD kanal, de lover 19 (nu 17) men du får 15.
Kanaler som bliver leveret i HD fra leverandør vælger Parknet at udsende i SD format. Det er for ringe når i kan levere 700mbit+ fibernet.

EPG virker ikke optimalt eller slet ikke. Meget dårlig oplevelse ikke at kunne se hvad som kommer på feks TV 2 Zulu

Tilmelder du dig online og vælger TV pakke, så den dato man kan vælge for hvornår det skal virker er Parknet ligeglade med, de tager penge for måneder man ikke har valgt.

OBS: Når noget går galt hos Parknet, så det alt som ryger: TV, Internet og Telefon. Det bare ikke i orden ikke at adskille tingene. Og vær sikker på det ryger, de har kun få medarbejder som prøver at fixe tingene! Medarbejderne render rundt med ledninger i hånden - minder om filmen The Cable Guy - men han kunne da få det til at virke?

Alt i alt en dårlig TV oplevelse hos Parknet.
Vælg istædet en Yousee TV (Fuld Pakke) til 74kr mere og få mere ud af dit tv.

UPDATE:
De problemer der er med TV fra Parknet er:
TV3 er ikke i HD (som burde være min.)
SVT 2 er ikke i HD
Discovery er ikke i HD
Animal Planet er ikke i HD
TLC er ikke i HD
TV2 Fri (Prøvekanal) er ikke i HD
MTV er ikke i HD

og mange flere som er i HD hos Yousee (Fuld Pakke) til kun 74kr mere.

Risposta da Parknet

Kære Martin

Vi takker for ros for vores suveræne internetprodukt, og er da kede af at du ikke er lige så tilfreds med vores TV produkt.
Vi synes selv at vi er ret godt med. Men Vi tager naturligvis enhver kritik alvorligt, og kigger hele tiden på hvordan vi kan blive endnu bedre.

Vi vil godt understege at vi gør os store anstrengelser for at have så mange HD kanaler som muligt. Det kræver en del, fra en HD kanal bliver lanceret og til den er ude hos brugerne på deres TV. Følgende 3 ting skal falde på plads inden kanalen kan udsendes:
1) Aftalemæssigt
2) Teknik
3) Kanalen skal være tilgængelig på satellit eller fiber

Aftalemæssigt, så har vi den generelle holdning at vi vil ikke hæve prisen væsentligt bare for at kunne udsende en kanal i HD. Dels fordi SD kanalerne er blevet rigtigt gode (især hvis programmet findes i HD og dermed ofte produceres i HD), og dels fordi vi mener at vi allerede har betalt for kanalen een gang. Vi vil ikke betale dobbelt. Det har selv copydan indset, idet man kun betaler en gang copydan selvom man udsender kanalen i HD.
Der kan dermed være HD kanaler vi dropper alene pga prisen.
Dernæst tager det ofte tid at lave nye aftaler. Nogle TV stationer har indset at de ikke kan sælge kanalen til os to gange, men vi får ikke bare adgang til HD kanaler uden først at genforhandle aftalerne.

Teknik. Teknisk kræver det ekstra udstyr at udsende HD kanaler og det skal formelt godkendes af bestyrelsen. Dernæst kan det være et puslespil at få plads til kanalen. Vi komprimerer jo ikke HD kanaler, så der kan kun være to kanaler på en frekvens. Sidst men ikke mindst vil vi gerne introducere HD kanaler i klumper, for at genere brugerne mindst muligt. Det er jo sådan at når en HD kanal indføres, kræver visse TV en ny kanalsøgning.

Tilgængelighed. Visse Tv stationer har det problem at de fleste af deres udsendelser rent faktisk er i HD kvalitet. Det er bare rasende dyrt at købe dobbelt satellitplads, især når det står klart at de fleste af os ikke vil betale ekstra for kanalen. Det er et alvorligt skridt at droppe SD kanalen, da man dermed vil miste seere og dermed reklameindtægter, fordi mange stadig kun har en MPEG2 boks når det gælder satellit TV. Løsningen er at distribuere HD kanalen på fiber. Men for at det kan være økonomisk realistisk for os, skal programselskabet være i et at de datacentre, hvor vi har fiber til i forvejen.

Her er lidt om hvordan vi historisk set har klaret os.:
Da HD kanalerne begyndte at komme frem, var det Canal Digital, der havde flest. Canal Digital ville dog ikke tilbyde HD kanaler til antenneforeninger på det tidspunkt. Derfor begyndte vi i Parknet at indgå direkte aftaler med TV stationerne. TV stationerne er generelt kede af når deres HD kanaler ikke bliver set, så det var en win win situation. Det resulterede i at vi i en periode havde HD kanaler som hverken Yousee eller Canal Digital havde!
Vi mener i al beskedenhed at vi har været med til at pushe den gode udvikling, fordi de store nødigt vil stå tilbage for os, bl.a pga følgende:

• Vi var først på kabeltv med ud udsende 10 HD kanaler inklusiv i abonnementet. Et helt år før Yousee gjorde det samme. Før den tid var HD kanaler noget man skulle betale ekstra for.
• Vi var først med at udsende digital TV i clear, så alle kan se dem, uden boks og kort, Et år efter lavede Yousee det samme system. Før denne tid var alle henvist til analoge kanaler, som gav et dårligt billede på en fladskærm, med mindre man da ville købe en boks og betale ekstra på måned for kortafgift.
• Pt er situationen den, at vi ikke har helt så mange HD kanaler som de store kabeltv-distibutører. Til gengæld komprimerer vi ikke HD kanalerne. Vi udsender dem som de var tiltænkt fra kanalleverandørens side. Dvs at hver HD kanal fylder mellem 12,5 Mbit og 20 Mbit. Hvis vi f.eks. hentede DR1 HD fra Boxer ville den kun fylde 6 Mbit. Hvis vi får den fra Yousee fylder den 9 Mbit, mens vi får det fulde signal der fylder ca 14 Mbit.
• Vi udvider dog løbende antallet af HD kanaler 1-2 gange om året. Under hensyntagen til ovenstående skal opfyldes mht teknik, kontraktmæssigt og tilgængelighed (fiber eller satellit). Vi mener dog at vi er godt med, vi får vigtige HD kanaler hurtigere end f.eks Stofa, som er mindst 50 gange større end Parknet. Stofa har heller ikke fået TV3 HD endnu. De har netop fået Kanal 5 HD som vi har haft siden ultimo 2012. Yousee har netop fået NAT Geo HD (1.sept) som vi har haft siden 2012.

Angående de konkrete spørgsmål, så er der en række misforståelser og fejl i din anmeldelse, som vi gerne vil have lov til at rette herunder.
Svar på dine spørgsmål i anmeldelsen:

1) TV3 er ikke i HD. Nej det er korrekt. TV3 HD kom til 1.april 2013, og det har taget tid at få en aftale med Viasat om dette hen over sommeren. Det er besluttet at TV3 HD kommer på sammen med en række andre HD kanaler i efteråret. For at forstyrre brugerne mindst muligt laves omlægninger som hovedregel ca. 2 gange pr. år.
2) TV2 News. Det er ikke korrekt. Den findes endnu ikke i HD
3) SVT2 er i HD nu. Årsagen til ventetiden har været at det har taget tid at få et smartcard fra Verdenstv.
4) Discovery HD, er ikke tilgængelig på satellit ( den der ligger på satellit er en særskilt kanal som hedder Discover HD Showcase).
5)Animal Planet HD. Problemet med denne kanal har hidtil været at prisen var alt for høj. Som før nævnt ønsker vi ikke HD kanaler for enhver pris, idet alle kommer til at betale for dem, hvis prisen for pakkerne skal stige.
6) TLC HD er ikke tilgængelig på satellit.
7) TV2 Fri. Vi får denne kanal fra Canal Digital, som indtil videre har valgt at den kun udsendes i SD.
8) Ramasjang. Det er ikke korrekt. Den findes ikke i HD.
9) MTV HD, findes ikke på satellit. Vi håber dog på at vi snart får en aftale om at få den på fiber.
10) NRK1 HD har vi nu tilgængelig i lille pakke.
Vi har nu ialt 19 HDTV kanaler i den store pakke, hvor Yousee har 34, Stofa 26 og Canal Digital 20 stk.
Du kan følge udviklingen her: http://digitalt.tv/hdtv-indeks-hvem-har-flest-hd-kanaler/
Vi kan selvfølgelig ikke love at vi får nye HD kanaler lige så hurtigt som de store. Men vi mener at vi er rigtigt godt med. Visse af de store kabeltv udbydere satser meget stort på HDTV.

Vi beklager at der har været angivet forkerte antal HD kanaler, på vores TV forside. Det er nu rettet. Vores kanaloversigt har dog været rigtig hele tiden. Der er pt 10 HD kanaler i lille pakke og 13 i mellempakken, 19 i stor pakke, samt 24 hvis man har filmpakken. Derudover har vi 4 stk Cmore HD kanaler. Dvs det totale antal er 29 HD kanaler.

Angående EPG:
Vi udsender den EPG der stilles til rådighed gratis fra Viasat og Canal Digital.
Det er muligt at vi på et senere tidspunkt bliver store nok til at købe EPG data.
De fleste kanaler har EPG, bortset fra etniske.
Jeg vil opfordre til at du sender en fejlmelding til support@parknet.dk, hvis du opdager at der er fejl i EPG'en.

Vi beklager at antallet af HD kanaler har været angivet forkert på vores TV forside. Det er rettet nu. På vores kanaloversigt har det været korrekt hele tiden.

Vi håber at det svar gør dig lidt gladere for Parknet TV, ellers er du også altid velkommen til at skrive til support, der vil sende den mail videre til relevante medarbejdere.

Mvh Anders W.

DET BEDSTE INTERNET+TELEFONI-SELSKAB I DK

DET BEDSTE INTERNET+TELEFONI-SELSKAB I DK:
- Super-billigt
- Super-hurtigt internet
- Super-god og venlig service

Langt udover de øvrige "konkurrenter" på markedet og der bliver ikke engang brugt penge på markedsføring, aktionærer/ejere eller lignende - er yderst tilfreds.

No-nonsense internet til lave priser

Parknet tilbyder højhastighedsinternet af høj kvalitet til lav pris. Dette gør de ved ikke at have en stor omkringliggende organisation til marketing og reklame som f.eks. TDC og andre har. Der har været få udfald, for det meste af kort varighed (der var ét længerevarende på ca. 1 døgn: kabler blev overgravet i forbindelse med Metrobyggeriet, hvilket jo ikke var Parknets skyld).

Godt, stabilt - og holder mere end de lover

Parknet leverer IP-telefoni og internet i vores boligbebyggelse. Vi har en Global Connect fiber ind og fordeler selv med 2 fiberringe rundt i bebyggelsen og PDS op til lejlighederne.

Parknet lover MINDST 50/50 Mbit/s til hver. Det holder de. For det meste har vi mere end 85 Mbit/s ned og 55-70 Mbit/s op. (Der er vist screendumps nok i tråden). "Specialisterne" med trådløse net & discountrouter kommer dog aldrig derop.

Jo der har været nogle få tekniske udfald. i 2012 havde vi 2 udfald.
1. Overgravning (http://www.computerworld.dk/art/205505/tusindvis-af-danske-net-kunder-ramt-af-fiber-uheld), hvor vi ikke var de eneste der blev ramt. Det var flot at servicen var genetableret dagen efter.
2. Udfald pga. fejl ved centralt udstyr 12.03.2012, genetableret indenfor 16 minutter, direct peering til DR var dog først genetableret få timer senere.

Da det regnede den 02.07.11 var Parknet også nede - og genetableret dagen efter - længe før Politiets telefonsystem. Deres "drift" side er bundløs ærligt. Selv de mindste hændelser er publiceret. https://parknet.dk/kundeservice/drift/

"Administrative udfald" er Parknet heller ikke helt fri for.

I 2012 har der været 4 beboere (ud af 300) hvor forbindelsen blev afbrudt fordi betalingen ikke blev registreret rigtigt. Efter telefonisk henvendelse kunne alle betalende komme på igen omgående. (Bortset fra den ene der vitterlig ikke havde betalt.)

Til sammenligning: Et stort dansk forsyningsselskab med 350.000 kunder satte sig i 2003 det mål at 90% af fakturaerne skulle være rigtige og at 90% af fakturaerne skulle komme til tiden.

De fleste singulære udfald skyldes beboernes egne trådløse netværk. Dem kan Parknet ikke stå på mål for.

PDS kabling i vor ejendom er 15 år gammel - altså 1,5 gange teknisk levetid. Det er tid nok til at nogle LK Fuga udtag ikke længere kan modstå støvsugere, gravhundebid og andre forekommende belastninger. Det samme gælder patch bay connectorene. De er ikke altid lige kontaktstabile. Men igen, det er ikke Parknet, men vor egen installation. Det må vi selv rode med.

Vil du have en løsning med "politikersupport", som sætter stikket tilbage i stikkontakten, konfigurerer din router, spille-konsol, sætter dit TV op og fylder blækprinterens patroner op indenfor en time efter du ringede anden juledag kl. 4 om morgen - så er det IKKE dem. Vil du har en superhurtig forbindelse til prisen og magter selv at administrere en router, er det dem.

Parknet er en forening, der er ikke nogen ejere der trækker penge ud. De tilsluttede ejendomme ejer Parknet. Og det gør at de nogen gange ikke er lige så forretningsgearede som andre. At det tog 15 måneder at implementere en ny IP-telefoni central for at kunne tage flere telefoni-kunder ind, er efter vor mening ikke godt nok. Der røg den 5. stjerne.

Just one more thing:
ALTID sæt it-udstyr op med en egen elforsyning med egen sikring og egen HPFI og ikke i samme gruppe som kælder- og udendørsbelysning, ringklokke og andre fejlkilder.

http://www.dalgashave.net - Medlem af Parknet siden 2010
v/Sebastian Loeck, Formand & Jesper E. Siig, Kasserer