HK recensioni

HK recensioni

Basso
4.4

Hvorfor skal jeg være fagforenings-medlem - når min bekendte bare kan melde sig ind den dag behovet opstår????

Jeg er simpelthen så rasende over at jeg i mange år har betalt 414 kr/mdr. for at være med i HK´s fagforeningen. Har egentlig altid betalt med glæde, for der skal man jo!!!! Det er en sikring om hjælp hvis du bliver fyret og bla bla bla.

Min bekendte - Y - har jævnligt fortalt at hun kun var med i A-kassen. Hun gad sku ikke betale til fagforeningen. Hun ville hellere spare pengene og så købe en ny fin taske hvert år.

Så bliver Y fyret. Går til HK og beklager sig og så tager de sku hendes sag, hvis hun bare melder sig ind i fagforeningen d.d.???!!!!
De sørger for kontakt til arbejdsgiver, møde og ender op med hun får 1½ måneds ekstra løn for uretmæssig fyring. Alt dette er jo sådan set godt for hende, men hun har jo aldrig betalt for den ydelse hun får af fagforeningen???? Jeg bliver VILDT FORARGET og følger mig ENORMT DUM over at jeg hver månde går og betaler til noget jeg egentlig bare kan melde mig ind i, den dag et EVT. behov opstår.

Så jeg ringer til HK, for at få en ordentlig forklaring.
Aldrig har jeg oplevet så meget padlen uden om spørgsmålene.
Efter lidt pres, ender HK-damen med at sige:
"jamen det som Y har gjort, kan alle altså gøre. MEN de kan ikke få juridisk bistand hvis sagen ikke kan løses over et møde, og skal vidre i retten"
OK så uden at have betalt fagforeninges-kontingent kan jeg få hjælp til en skrivebords afgørelse a la det Y har fået? Og sådan bliver LANGT de fleste sager jo løst!!???

Det giver INGEN MENING det der. HK-damen kunne ikke engang argumentere for hvorfor jeg skulle bliver ved med at være medlem af HK? Det er eddermaneme en total falit-erklæring. Ikke noget under at de har medlemsflugt.

Jeg føler mig SÅ DUM. Tænk at have spildt så mange penge i så mange år!
Det er så også slut nu.

Og som min kære mand siger: Skulle det nu komme der til at jeg bliver udsat for sex-chikane og evt. ikke kan lave en løsning med min arbejdsgiver og ender i rette, så har jeg jo flere alternetiver til at få hjælp!!!!!!!!!

Sikkerhed og Troværdighed samlet et sted

Jeg er tidligere medlem af Hk og var glade for deres service og deres engagement til deres klienter, der blev i den periode jeg var medlem i arrangeret mange spændende arrangementer og oplevelser, og jeg var så heldig at deltage i et arrangement der omhandlede It og kommunikation. Det var meget spændende og der var styr på det hele og arrangementet kørte bare derudaf og man glemte helt tiden.

Jeg kan ikke andet end anbefale Hk til alle som vil have sikkerhed og troværdighed. Jeg havde altid en sikkerhed og troværdig kilde, og det med arrangementer er super fedt koncept som man bare skal udnytte, mange spændende ting de planlægger. bliv ved med det gode arbejde.

Åbenhed og meget hjælpsom

Har nu igennem en måned haft en god dialog med en faglig sekretær som er meget hjælpsom. De er gode til at råde folk til hvad man skal gøre når situationen på ens arbejdsplads ikke er god! Fremragende!

Umuligt at komme i kontakt med

Det er umuligt at komme i kontakt med nogen som rent faktisk kan hjælpe. De eneste som tager telefonen er dem som sender en videre men hvad nytter det. Får et nummer af dem jeg kan ringe til men hver gang jeg prøver er den åbenbart optaget, ikke nok med det når de siger de vil ringe tilbage ringer de aldrig. Der er kun en grund til at jeg er medlem ved dem og der er fordi min skole gav nye elever råd om at det ville være en god ide men indtil nu kan jeg ikke mærke det gode i det.

Har fået al den hjælp jeg havde behov for i forbindelse med min arbejdsplads gik konkurs. Meget søde og hjælpsomme.

Uacceptabelt og meget uprofessionelt!

Jeg er meget utilfreds med den service eller mangel på samme som jeg har oplevet hos HK. De overholder ikke aftaler og er umulige at komme i kontakt med. Hvis man så kommer i kontakt med dem, får man en flabet og næsevis medarbejder i røret som siger: "Hør nu her lille ven". Det er simpelthen for dårligt! De trækker penge for medlemskab som jeg ikke længere har, og der var så godt som ingen hjælp at hente da jeg skulle have hjælp til at ophæve kontrakten på min gamle læreplads. Jeg er ved at være godt arrig!

Jeg har i dag skiftet til Det Faglige Hus, og kan se på de andre anmeldelser herinde, at jeg kan se frem til mit nye medlemskab i Det Faglige Hus om knap 100 år, da det tager HK så lang tid at FÅ FINGEREN UD!!!!!!!! TAG JER SAMMEN!!!

Hygge

Med veninde på kursus i HK. Meget spændende arrangement. Må sige, at længe siden, jeg har mødt så professionel underviser. Vi skal snart afsted igen

Kursusgeni

Lige kommet hjem efter endnu et fedt kursus - arrangeret af HK. Professionelt og total spændende arrangement. Skal helt bestemt snart afsted igen

Magen til fidusmagere og andet grimt skal man lede længe efter

Jeg har gennem flere år været tilmeldt HK gratis i kraft af min handelsskoleuddannelse. Da den sluttede i sommeren tilmeldte jeg mig HK A-kasse til ca. 500 kr om måneden, da jeg fik et arbejde og havde finanserne til at betale til den. Jobbet sagde jeg imidlertid op en halv måned senere, og i forbindelse med dette opsagde jeg min A-kasse, som jeg blev bedt om at bekræfte via mail, hvilket jeg gjorde. Da jeg så ser på min netbank, at der er blevet trukket over 2000 kr ringer jeg og får at vide, at opsigelsen er løbende måned plus en ekstra. Nå, fair nok, det er betingelserne, men det giver kun 1000 kr, og de sidste penge er åbenbart fordi jeg også er blevet tilmeldt deres fagforening, som jeg slet ikke har sagt jeg ville, og servicemedarbejderen jeg snakker med om miseren indrømmer over for mig, at de burde have spurgt mig før de tilmeldte mig fagforeningen også. Nu står jeg så i den situation at de vil melde tilbage til mig mandag, om jeg overhovedet har ret til at få penge tilbage for noget jeg slet ikke har villet have, og overhovedet ikke er blevet tilbudt eller informeret om jeg er tilmeldt, og hvis der gælder det samme for opsigelse af fagforening som for A-kasse kan jeg risikere at betale yderligere for noget jeg igen ikke er blevet tilbudt eller informeret om jeg er tilmeldt. I bund og grund en uacceptabel opførsel fra HK's side, som jeg inderligt håber giver bagslag inden for kort tid!

Danmarks ringeste fagforening

Jeg blev medlem i HK i Januar 2013 efter jeg var tilmeldt til en uddannelse.
Præcis en måned efter var uddannelsen ikke noget for mig, så Februar 2013 ringede jeg og skrev til dem for at opsige mit medlemskab ved HK, jamen de sagde at det var opsagt og at jeg ikke ville modtage noget fra dem mere, nu er der gået omkring 10 måneder og har lige fået et arbejde, jeg meldt mig ind i en anden fagforening, et par dage efter kontakter jeg min nye fagforening fordi jeg ikke har modtaget noget fra dem, så siger de at jeg ikke er helt meldt ind fordi jeg stadig er medlem i HK.
Jeg ringer til HK for at spørg om det klamme service de har, så får jeg et nummer som er hele tiden optaget, jeg ringer igen og de siger de ved ikke hvad der sker i deres system, jeg bliver lovet at de vil ringe mig op men det er ren løgn ingen ringer mig op.
Jeg er stadig ikke afmeldt fra HK i nu, og de vil ikke løse problemet på nogen måder.
Danmarks ringeste fagforening som jeg anbefaler at man aldrig skal tilmelde sig i, ellers kan man aldrig komme ud igen.

De ved noget!

Måtte igen have fat i HK pga spørgsmål til min efterløn
Fyldestgørelsen svar OG mine tvivl blev manet til jorden
Jeg er tryk :)

Faglig dygtig

Igen super hjælp, da virksomheden ikke kunne tolke overenskomsten på rette måde. Altid rart med søde ansatte , der bare VED noget :)

Uengageret og tvære

Jeg kunne skrive mange og lange klagesange omkring HK, med uddybende eksempler - men gør det istedet kort og godt.
9 ud af 10 gange jeg har ringet til HK, er jeg blevet mødt af tvære, sukkende, uengagerede telefondamer. Jeg er blevet vrisset af - talt til som et lille barn - samt nægtet svar på et spørgsmål (fik at vide, at jeg skulle melde mig ind i deres fagforening, før hun ville svare), hvor jeg bagefter ringede ASE a-kasse op, som jeg IKKE var medlem af - og fik svar på spørgsmålet med det samme!

Jeg vil kort sagt anbefale HK at coache deres medarbejdere godt og grundigt i kundeservice og engagement.

Jeg er nu det lykkelige medlem af ASE a-kasse.

Godt - når det altså virker...

Jeg har været medlem af HK's fagforening samt A-kasse i et par år nu og jeg har både ros og ris til dem.

Jeg er super glad for den vejledning jeg har modtaget de gange jeg har henvendt mig. Jeg føler næsten altid at det er kompetente medarbejdere jeg kommer i kontakt med. Men der har været EN DEL fejl i papirarbejdet de gange jeg har skulle have udbetalt dagpenge, eller godkendt diverse formularer.

Da jeg først skulle tilmeldes dagpenge fik jeg at vide at jeg ikke var godkendt, på trods af at have indsendt alle papirer og formularer der skulle indsendes. Jeg måtte derfor på kontanthjælp, hvilket gjorde at jeg missede 10.000 kroners dagpenge jeg kunne have fået udbetalt (jeg er under 25 og får derfor den lave kontanthjælp). Da jeg senere kontaktede HK igen, for at høre om jeg virkelig ikke kunne få de dagpenge, svarede damen i telefonen "jamen, du har da været berettiget til dagpenge i to måneder?" ... Ak ja...

Da jeg så skulle betale til fagforening og A-kasse første gang blev jeg meget overrasket over den høje pris pr. måned; næsten 900,- ! Det var mens jeg var på kontanthjælp, og med kun 5000,- udbetalt pr. måned var det et ret stort kontingent at sluge. Jeg ringede op til HK og spurgte om det virkelig var prisen, og damen i telefonen svarede meget flabet "Ja, det er altså det, det koster! Hvis du synes det er for meget kan du jo bare melde dig ud!"

Til gengæld har jeg følt mig rigtig godt vejledt når jeg har mødt personligt op på den lokale afdeling med spørgsmål eller problemer. Der bliver taget god tid til den enkelte, og jeg er aldrig gået der fra med uforrettet sag. Venlig og imødekommende betjening hver gang (på Lumbyvej i Odense).

Hvorfor bliver de ved med at trække penge selvom jeg har bedt dem lade være!!

Jeg er pisse sur!!
Jeg meldte mig ind i HK fordi jeg vil være lægesekretær. Bad ikke om at blive medlem af a-kassen da jeg ikke kan bruge den til noget mens jeg læser på HGV. Nu er jeg knap 1400 kr fattigere (Og på SU er det sq mange penge) og fandme om ikke de bliver ved med at trække penge selvom jeg nu har sendt 2 mails om at jeg ikke vil være med mere!! Jøsses et cirkus. Så nu kan HK forvente at have mig i røret i morgen og JEG SKAL HAVE MINE PENGE RETUR!!!!!

god behandling

Jeg er skiftet for nylig til HK og har roser til overs for HK a-kasse, hurtig svar melding på mail og
gælder mig til fortsat samarbejde

Super flabet dame!

Jeg ringede og ville forhøre mig omkring min betaling jeg har betalt til dem i snart 8 år, til min forbavsning så sad hun og grinte af mig og sagde min betaling ikke galt hvis jeg mistede mit job. Kan helt sikkert ikke anbefale dette firma, dybt useriøst.

Tungt system som absolut ikke er til for at hjælpe mig videre i job

Har altid stolt været medlem af HK. Er vigtigt for mig at være medlem og sikre vores rettigheder. Har egentligt også været tilfreds med hjælpen fra HK's faglige konsulenter, i forbindelse med at jeg blev opsagt.

MEN - A-kasse systemet er tungt og fungerer overhovedet ikke. Spørgsmål på hvordan jeg skulle gøre med timer jeg havde ved supplerende dagpenge kunne ikke besvares. Jeg har først , 4 måneder EFTER jeg blev ledig, fået "afklaring" og fået registreret min ret til supplerende dagpenge. Den er så STADIG forkert, så nu skal jeg IGEN igennem hele møllen. Snakke med a-kasse, få det rettet, snakke med min bank og håbe på de vil lægge ud for de manglende penge og IGEN drænes for for energi. Al min energi som burde gå til at komme videre, finde nyt job og tilværelse, går istedet til at kæmpe mod en a-kasse som på ingen måder virker til at være der eller overhovedet gøre en indsats for at hjælpe. De 13 års indbetaling fortryder jeg ligenu at jeg ikke lod gå ind på en opsparing istedet. Det ville have hjulpet mig meget bedre og givet mig langt mere ro på den her situation.

Den ene stjerne jeg kan give som det mindste, føler jeg er ca 3 stjerner for meget.

Under al kritik!! Vælg aldrig hk som fagforening samt A-kasse

Som nyuddannet salgsassistent, forventede jeg at kunne være dimittend og derved få den højeste dagpenge sats som nyuddannet.. Men der tog jeg fejl. Jeg har været på skoleophold, hvor vi har haft besøg af en dame fra HK som fortalte hvad vi skulle foretage os når vi var færdig udlært! Hun sagde at hvis vi ikke fik lov til at blive der, skulle vi kontakte HK på første ledighedsdag.. Hvis vi skulle blive dernede, skulle vi intet foretage os.. Vi skulle først kontakte HK når hvis vi skulle blive arbejdsløs.. Jeg blev hos min arbejdsgiver en måned ekstra, og af den grund har jeg intet foretaget mig, da det var det jeg fik afvise af damen som var på bores skoleophold! Da jeg så blev ledig, ringede jeg ind til A-Kassen og fik afvide hvad jeg skulle gøre.. Bliver så ringet op en dag fra A-Kassen og får afvise at jeg ikke har udfyldt nogle blanketter som jeg skulle have gjort SENEST 14 dage efter ENDT UDDANNELSE!! Det er her en måned efter endt uddannelse.. Får så afvide at det er min egen skyld at jeg ikke har gjort dette, da jeg har fået brev i min indbakke på HK.dk om at det var ved af være oppe over for at få disse blanketter udfyldt... Men jeg havde ingen sms'er fået om at jeg havde fået mail i indbakken (SMS service som jeg havde bedt om) så.. "Kære" HK! Det er under alt kritik, at fordi i har vejledt mig forkert, og under al kritik at jeg får 2000kr FØR skat om ugen pga. Jeres fejl! I er ren ud sagt- AMATØRER! I er grunden til, at huset herhjemme er os ejendomsmægler, klar til at blive sat til salg.. Håber godt nok i har mega dårlig smag- vammelt!!

Ingen pladser på kurser!

Samme dag som kursuskatalogerne bliver sendt ud på mail, forsøger jeg at tilmelde mig 6 forskellige kurser. Jeg er kommet på venteliste på alle 6 kurser. Har prøvet flere gange at tilmelde mig forskellige kurser i god tid. Det er endnu ikke lykkedes mig at få en plads.

Handels og Kontorfunktionærernes Forbund i Danmark Supporto

HK skaber værdi, styrke og muligheder i dit arbejdsliv. Vi vil være Danmarks mest indflydelsesrige fagforening og arbejdspladsernes foretrukne valg. Vi er blandt Danmarks største fagforeninger og a-kasser. Derfor er vores medlemmer overalt. Langt de fleste danske arbejdspladser har HK-medlemmer ansat inden for et af mange fagområder, hvor HK garanterer ordnede løn- og arbejdsforhold ved hjælp af aftaler og overenskomster. Medlemmer af HK nyder bl.a. godt af excellent viden og serviceniveau, blade og magasiner, gratis juridisk bistand og billige forsikringer.

Visita HK

Come contattarci