Dell recensioni

Dell recensioni

Basso
4.2

Dell computer som ikke kan slukke

Min nye computer fra Dell kan ikke slukke. Jeg har pr;onstalleret Windows 8, og Dell hævder det er en fejl i Windows, hvorfor de nægter at hjælpe. Men det er altså Dell der har installeret systemet. Nærmere beskrivelse på: http://www.hardenfelt.com/Dell%20komputer%20DK.html

Hej Michael

Jeg er ked af at høre, at du ikke har været tilfreds med supporten du har modtaget hos os.

Jeg har læst din blog igennem, og må beklageligvis også informere om, at vi af naturlige årsager udelukkende kan supportere den originale opsætning af systemet. Da jeg ikke udfra din blog kan se hvilken model din computer er, kan jeg desværre heller ikke kommentere på, om problemet skyldes at hardwaren ikke er kompatibel med Windows 8.1 eller om det skyldes manglende drivere til dette specifikke operativsystem. Er modellen lavet inden Microsoft offentliggjorde Windows 8.1, har vi naturligvis være nødsaget til at bygge maskinen udfra kravene til Windows 8.

Da det lyder som om, at du ikke har samme problem i Windows 8, tyder alt på at dette udelukkende er software relateret, og som vores support agent har informeret dig om, så ville det desværre af samme årsag ikke hjælpe at udskifte nogle hardware komponenter i din maskine, da problemet blot ville fortsætte, da der her ikke er tale om en fysisk del i maskinen der fejler.

Det er vores erfaring at nogle af de modeller der blev fremstillet før Windows 8.1 beklageligvis ikke er kompatible med den nye opgradering fra Microsoft, og de sælges af samme årsag udelukkende med Windows 8.

Du nævner samtidig at du har kontaktet os på Facebook, hvilket jeg beklageligvis ikke kan se. Jeg personligt yder al support på vores Facebook side, og jeg kan ikke erindre denne sag, eller finde den på vores side?

Har du yderligere spørgsmål eller brug for hjælp, kan du altid kontakte mig på denne mail: Karina_Hansen@Dell.com.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Dell lover mere end de kan holde

Den 14. marts bestiller jeg en Dell skærm på Dells danske online shop . På ordre tidspunktet er der 5-7 dages leveringstid. Efter et par dage får jeg en leveringsdato der hedder 17. april, altså mere end 30 dages leveringstid. Den 13. april får jeg en opdateret leveringsdato, som er den 20. maj, det vil nu sige mere end 60 dages leveringstid. Den 14. april får jeg en mail at varen vil blive leveret 16. april. Jeg kontakter Dell’s kundeservice, som 15. april bekræfter i mail at leveringdato er den 16. april. Den 16. april venter jeg forgæves hjemme hele dagen men min levering dukker ikke op og jeg hører intet fra Dell. I løbet af hele dette forløb har Dell fortsat med at sælge præcis samme skærm med forventet 5-7 dages leveringstid.
Både professionelt og privat har jeg været glad for Dells produkter, men at få varen leveret problemfrit og til tiden er cirka lige så sandsynligt som en hvid jul. Derfor vil jeg fremover ikke købe Dells produkter.

Hej Michael

Jeg er rigtig ked af at høre om din oplevelse, med dit seneste køb på vores hjemmeside.

Beklageligvis tager hjemmesiden ikke højde for eventuel restordre på dele, men derimod normal forventet leveringstid. Jeg forstår udmærket din frustration, og vil derfor naturligvis også sørge for at din feedback bliver videregivet til den respektive afdeling, så vi kan have det med i overvejelserne omkring fremtidig forbedring af siden.

Med hensyn til den lovede leveringsdato, kan jeg beklagelivis ikke uden ordrenummer se, hvad der eventuelt kan have forsinket ordren hos fragtselskabet.

Har du endnu ikke fået leveret din ordre, må du meget gerne sende mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com) med ordrenummer, så undersøger jeg gerne sagen nærmere for dig.

Perfekt support ved RMA

Jeg havde bestil en Dell U2713HM IPS 2560x1440p skærm, som desværre havde 4-5 lysende pixels.

Jeg kontaktede Dell over telefonen og fik hurtigt af vide at den skulle ombyttes uden noget bøvl eller behov for yderligere dokumentation. Her begyndte jeg at frygte at skulle sende en skrøbelig skærm med posten, og jeg ville stå med ansvar overfor skader mm.

Supporteren som jeg snakkede med, sagde at de ville sende mig en ny og afhente den anden med det samme. Super fed service!

I dag har jeg modtaget den nye skærm (uden pixelfejl) og fik af vide fra UPS fragt manden, at de skulle bruge en retur seddel for at tage den gamle igen. Det viser sig så at de først kan gøre det efter påske, så jeg måtte jeg have den defekte skærm ind over påsken.

Det er tillid der vil noget!

Hej René

Det er rigtig dejligt at høre, at du har været så tilfreds med supporten, du har modtaget i forbindelse med din RMA henvendelse, og vi takker for, at du har haft lyst til at dele din oplevelse med os.

Vi håber du får rigtig mange gode år med din nye U2713HM, men skulle du have nogen spørgsmål eller brug for hjælp, kan du altid kontakte os på Facebook eller Twitter.

Ha en rigtig skøn dag.

Support???????

Købte en XPS27. Lovet leveringstid ( 25/2 ) overholdt, OK. Efter 3 dage døde den, Sort skærm. Beder om at blive geninstalleret. Kontakter Dell, har jo tilkøbt 3 års " Premium Phone Support". Bliver lovet en geninstallerings CD. Modtager efter to dage en USB nøgle med Windows 8,1. Hurtig levering, OK.
Med lidt hiv og sving bliver Windows installeret, med hjælp fra telefonsupport. Derefter er beskeden: "Nu fungerer Windows, så al er i orden".
Det er det bare ikke. Driverne til bl.a. Bluetooth, trådløst netværk, dimser på bundkortet ( Chips-set ) er ikke understøttet, PCI-Controller.
Det viser sig, at computeren fra starten er leveret med en to generationer gammel Bios-sæt?
Det har kostet "blod sved og tårer", at få brag maskinen tilbage til oprindelsen. Selv finde, downloade og installerer diverse drivere. Tingene skal jo virke "16 kg" er jo også en pris.
Stol ikke på at få den optimale support fra Dells telefonsupport.
V.H.
Ole Jensen

Hej Ole

Jeg er rigtig ked af at høre om din oplevelse, med dit seneste køb hos os. Jeg kan udmærket forstå din frustration, da man naturligvis forventer at al software er opdateret til seneste version, når man køber en ny maskine. Jeg har derfor også videregivet din feedback til den respektive afdeling, for at undgå lignende i fremtiden.

Har du på nuværende tidspunkt nogen uløste problemer, er du meget velkommen til at sende mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com) med dit servicetag & nærmere detaljer omkring problemet, så hjælper jeg gerne med at få dem løst.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

1 dag gammel computer siger "No boote device "

Jeg så frem til at modtage min nye computer og i starten var der heller ikke nogen problemer, men efter ca. 1!! Døgn, begyndte mine problemer.
Jeg lagde lidt musik og et par spil ind på computeren og i forbindelse med et af spillene, skal computeren genstarte. Det gør den så med følgende besked: No boote device. Jeg så højst sandsynligt meget mærkelig ud i hovedet. Det var ikke det jeg forventede da jeg betalte ca.4000 kroner.
Dog skal siges at kundeservice gjorde deres bedste for at hjælpe.Ikke at det hjalp særlig meget, for computeren virker stadig væk ikke.

Hej Inge Marie

Jeg er rigtig ked af at høre, at du har problemer med din nye computer. Såfremt du stadig har problemer med maskinen, må du meget gerne sende mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com) med servicetag, så ser jeg meget gerne nærmere på sagen, og hjælper med at finde en løsning på problemet.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Kundeservice lovede at afmelde reklamer fra dem

Men det resulterede i at jeg nu modtager reklamer fra dem på 2 adresser
Og dette er på trods af at jeg har sagt til dem at jeg både privat er medlem af Robinson listen, og mit firma er tilmeldt reklamebeskyttelse på virk.dk
Jeg håber at i er så fornuftige at i tager denne anmeldelse mere seriøst, end i har gjort med mine 2 opringninger.

De har nu lovet at slette mig fra systemerne, og jeg har derfor ændret min anmeldelse til nu at have 2 stjerner.

Hej Flemming

Jeg er ked af at høre om de problemer du har haft med at afmelde reklamerne fra os. Jeg vil naturligvis sørge for at eskalere dette til den respektive afdeling, og få fjernet dig fra vores distributionsliste.

Dog vil jeg bede dig redigere din anmeldelse, da du aldrig bør give adresse oplysninger & lignende på offentlige forums.

Da alle reklamer udskrives længe før afsendelse, kan du muligvis modtage et sidste katalog fra os, men skulle du modtage det gentagene gange, må du meget gerne maile mig på Karina_Hansen@Dell.com, så skal jeg nok tage ejerskab på din sag.

Verdens langsomste hjemmside

Men deres computere er ok, bare de ikke går i stykker. Så taget det ca. 2 timer at snakke med support.

Hej Benny

Mange tak fordi du gav dig tid til at give os feedback, omkring din oplevelse.

Jeg vil videregive din feedback om hjemmesiden til den respektive afdeling, så vi kan have det med i vores overvejelser, i fremtidige opdateringer.

Når du ringer ind til vores support med et problem, er det meget vigtig for os at hjælpe med at få det løst så hurtigt som muligt. Dette gøres nemmest ved at vi forsøger at lave en grundig fejlsøgning via telefonen, så vi kan klarlægge det eventuelle problem, så vores teknikkere som skal reparere maskinen, har den bedst mulige baggrund for at løse problemet i første forsøg. I forbindelse med meget komplicerede fejl, kan dette naturligvis tage lidt tid, hvilket vi beklager, men det er i sidste ende for at hjælpe dig bedst muligt.

Har du nogen uløste problemer, er du meget velkommen til at sende mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com), indeholdende servicetag, og lidt nærmere detaljer omkring problemet. Så ser jeg gerne på sagen for dig.

Fantastisk!

Efter 5 år, med en Dell Vostro, som har kæmpet en brav kamp, er det desværre tid til at sende den på pension (Hvilket er imponerende, når man ser på levetiden af HP, og de andre skrammel mærker) Efter 5 år, hvor den har været udsat for tab, væske, og andet uansvarlighed, har den opført sig som en sand helt, og ikke givet et eneste klynk fra sig.

Så tænker du måske at det er slutningen på en æra? Ja måske - men samtidig også starten på en ny!

Idag fik jeg fat i Scott_B fra chatten, som ikke bare var ualmindeligt flink, men også havde tid til at snakke, lidt frem og tilbage, så man ikke bare følte man var endnu en i køen. Så stort klap til dig Scott.

Men det var ikke bare sludder det hele, Scott, hjalp mig hurtigt og professionelt mig til beslutningen om at købe en Dell XPS 13 (Den store), så den er nu bestilt!

Så starten på en ny æra er nu startet, vi ses om 5 år igen Dell!

P.S Hils Scott og sig at han må have sin 10'er på kundetilfredsheden til gode, mit Chrome gik not responding efter samtalen, så nåede ikke at udfylde det før time-out.

Hej Niels

Mange tak for at du gav dig tid til at dele din oplevelse med os. Vores kunders mening er meget vigtig for os, og det glæder os at høre at du har haft 5 gode år med din Vostro.

Det er rigtig dejligt at høre, at du har været så tilfreds med Scott fra vores chat team, og jeg vil naturligvis sørge for at din feedback gives videre til både ham & hans manager.

Jeg håber du får rigtig mange gode år med din nye XPS 13.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Direkte uacceptabel "premium" kundeservice!

Som 23-årig er jeg vokset op med computere. I den anledning fået æren af at hjælpe mine kære bedsteforældre med opsætning af to nye Dell Inspiron all-in-one-PC'er, da de ikke selv er nær så skarpe i faget. Efter denne oplevelse er jeg endnu mere glad for at sidde ved roret på vegne af mine bedsteforældre - det ville have været skrækkeligt for dem at skulle have været igennem!

Ordren hos Dell lød på 2 stk. Dell Inspiron 2350 all-in-one-pc'er med Office og eksternt DVD-drev. Samlet pris: 21.202 kr. Det hele blev bestilt via deres webshop (omkring 5. januar), men efter nogle dage uden reaktion fra Dell, kunne det via et tilsendt tracking-link konstateres, at ordren uden videre var blevet annuleret. Ved hjælp af Dell's telefonsupport blev ordren dog igen oprettet, men også denne blev uden videre annulleret. Dell's telefonsupport var uforstående over denne hændelse - ikke desto mindre gik bestillingen igennem ved tredje forsøg, dog splittet op i to separate ordre. Begrundelsen bag dette split var, at nogle nogle komponenter til den ene computer var i restordre.

Undervejs har der været megen dialog frem og tilbage mht. levering af den sidste computer, som nu burde blive leveret her mandag d. 10. februar efter flere leveringsudsættelser. Her skal det dog siges, at Mai fra kundeservice (Dell Customer Care?) har udvist ildsjæl og vilje for at få produktet fremskyndet i processen med god og åben kommunikation - som det skal være! Det er dog brand ærgerligt, at sådan et godt indtryk falder fuldstændig til jorden i dag, efter at jeg har haft kontakt med teknisk support vedr. den første computer.

Det forholder sig nemlig sådan, at den første af to to bestilte computere (som allerede blev leveret medio januar) i dag ved første opstart viser sig at have en defekt på touch-skærmen i nederste højre hjørne. Det ser her ud som om, at skærmens bagplade ikke er trykket korrekt på plads i produktionen, hvilket betyder at den buler ud i området omkring computerens tænd/sluk-knap og de øvrige tre knapper på siden af skærmen. Dette betyder, at skærmen ved berøring i dette område, specielt på rammen, pludselig bliver ujævn i belysningen og udsender en højtonet elektronisk støj/hvinen; øverste højre hjørne bliver meget mørkt og det nederste meget lyst.

I dag har jeg så på vegne af mine bedsteforældre kontaktet Dell's tekniske såkaldte premium-support om problemet. Her fik jeg efter 20-25 min ventetid fat i Rune Schönberg, som efter min problemforklaring brugte ordet "transportskade", men dog bad mig gennemkøre Dell's eget diagnosticeringsværktøj (F12 ved opstart). Denne fandt (forventeligt) ingen fejl og jeg foreslog at tilsende ham en række iPhone-billeder af problemet, så han bedre kunne se, hvad det drejede sig om. Dette var han helt med på og sagde, at han nok ville vende tilbage senere i løbet af dagen og i hvert fald nok skulle kvittere for min e-mail med billederne. Jeg sendte en mail, men fik aldrig kvittering og heller ikke et opkald. Derfor greb jeg senere på dagen atter knoglen og ringende Rune op, som undskyldte med, at Dell's interne mailsystem havde været nede. Han tjekkede dog efter min mail igen og kunne konstatere, at deres mailsystem fortsat var nede.

Herefter tog sagen en drejning, da jeg efterspurgte en handlingsplan for mit problem; de tilsendte billeder ville jo ikke være strengt nødvendige for at løse det. Rune sagde her, at der jo nok alligvel ikke var tale om noget, som var dækket af garantien/reklamationsretten, da den ikke omfatter skader forvoldt af forbrugeren. Jeg spurgte her uforstående ind til, hvorfor det pludselig var os, der havde ødelagt computeren, når han selv tidligere havde spået om en transportskade. Hertil var udmeldingen, at det jo var lidt svært for os at bevise, at det IKKE var os selv. Jeg kan dog ikke huske, om dette var hans præcise ord, men det var bestemt det, han mente.

Jeg skal her undskylde over for Rune, hvis jeg blev lettere "bestemt" i min ord, men dette er i mine øjne en direkte uacceptabel udmelding at komme med. Først og fremmeste fordi han tydeligvis ikke har styr på, hvor bevisbyrden ligger jf. købelovens § 77 a, stk. 3 om "Formodningsreglen". Men også fordi han pludselig vender på en tallerken og anklager os for at være skadevoldere, efter først at have gættet på en transportskade. Dette virker i mine øjne som en hurtig måde at afværge sagen på. Efter at jeg havde udtrykt min mening over for ham, lovede han dog at sende den videre til sin "supervisor", men jeg skulle altså stadig forvente at få samme svar, selvom han jo godt vidste, at det IKKE var os, der havde gjort det - sådan var reglerne altså bare. Jeg valgte her pænt at takke for hjælpen og afslutte samtalen, da jeg ikke længere selv kunne finde hoved og hale i, hvor sagen stod, og hvad der skulle ske. Halvandet minut efter samtalen var afsluttet, modtog jeg Runes bekræftelse på min mail med billederne. Det lod til, at deres mailsystem var kommet op at køre i mellemtiden.

Jeg ved ikke, hvad I selv siger, Dell. Jeg er ikke tilfreds og det kan jeg mærke på mine bedsteforældre, at de heller ikke er, selvom de udviser større tolerance. Ligeledes tror jeg heller ikke I er tilfredse med den ene stjerne i her får tildelt, specielt ikke nu, hvor Mai fra kundeservice alene fortjener de fem ud af fem stjerner. Jeg håber inderligt, at der er nogle hos jer, der mandag morgen vil se på sagen med friske øjne, da vi hjertens gerne vil give jer muligheden for at udbedre problemet.

Vi er ikke ude på at brokke os for at brokke os - vil vil bare gerne have et funktionsdygtigt produkt i overenstemmelse med købsaftalen.

Ovenstående skrivelse vil blive holdt opdateret.

Hej Rasmus

Jeg er rigtig ked af at høre om din oplevelse med vores support. Udfra din sagsbeskrivelse, kan jeg udmærket forstå din frustration, da dette under ingen omstændigheder er acceptabelt.

Du må rigtig gerne sende mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com) med servicetag & billeder af skaden, så ser jeg gerne nærmere på det.

Samtidig vil jeg også eskalere sagen til den respektive manager, for at undgå lignende situationer i fremtiden.

Købte en Dell som aldrig har virket. Dell siger Forbrugerklagenvnet

Jeg købte en Dell XPS 14 på Dells hjemmeside. De var meget længe om at levere den. Fik ordrebekræftelsen den 30/10-2013 og modtog computeren 20/12-2013.

Da jeg endelig fik min computer startet op, kan jeg ikke oprette min profil til Windows da jeg ikke kan få internetforbindelse selvom den er forbundet til netværket.

Jeg finder så ud af at internettet begynder at virke bedre og bedre jo tættere jeg kommer på min router. Det skal siges at jeg bor på 75 kvm og har maks 3-4 meter til min router der hvor jeg sidder og bruger min computer og hvor internettet ikke virker.

Kontakter først Fullrate de forsøger at ændre nogle indstillinger og tjekker at alt er som det skal være

Så kontakter jeg Dell og de sender en tekniker ud som skal lave den. Han finder ingen fejl. Jeg har herfra et langt forløb med support afd. Dell og de forsøger med fjern-skrivebord og en masse forskelligt, de kan heller ikke løse det. Så kommer der en ny tekniker ud som skifter netkortet og laver en masse opdateringer osv. Det hjalp heller ikke. Så skulle jeg formatere computeren med en CD som Dell havde givet ham med.(der er ingen CD drev i xps14). Men det løste jeg og fik den formateret og fik installeret alle drivere osv. Men det hjalp ikke. Dell havde flere ting de ville prøve, jeg sagde ok men det er sidste chance for der er gået over 5 uger og jeg har brugt mange timer i telefonen og ved computeren og den har ikke virket endnu. De ville skifte netkortet igen til en anden type. Det gjorde de og det hjalp desværre ikke. De fik så igen en sidste chance med fjern-skrivebord, men da det ikke lykkedes sagde jeg at min tålmodighed var brugt op og jeg ville have mine penge retur. Dell siger "Det kan du ikke da vi stadig har nogle ting vi vil prøve for at løse fejlen først, hvis du ikke vil det, afslutter vi suporten her og du kan tage kontakt til forbrugerklagenævnet hvis du vil have pengene retur" Jeg spurgte så om det kunne passe at de ikke selv havde en reklamations afdeling som kunne tage sig af problemet. Dell siger "jo men det er forbrugerstyrelsen som skal kontakte Dell for at det kan lade sig gøre"

Jeg kontaktede forbrugerstyrelsen og oprettede en sag. så fik jeg medhold med det samme og venter nu på at Dell refundere pengene og sender en som kan hente computeren.

Jeg syntes det er for ringe at man skal henvende sig til forbrugerklagenævnet selvom jeg har købt et produkt som aldrig har virket.

Jeg køber nok ikke en Dell igen. Ikke pga deres produkter (alle har fejl) men pga den dårlige service og reklamations opfølgning. :(

Hej Kevin

Jeg er rigtig ked af at oplevelse du har haft med supporten. Det er naturligvis ikke acceptabelt, at din sag ikke er blevet videresendt til vores egen eskalationsafdeling, istedet for at du blev "tvunget" til at tage sagen op i forbrugerstyrelsen.

Vores kunders mening og oplevelser er meget vigtige for os, og din sag er derfor naturligvis også eskaleret til den respektive manager, så vi kan forhindre lignende oplevelser i fremtiden.

Igen beklager jeg den oplevelse du har haft.

Rigtig god service!

Jeg har for kort tid siden bestilt endnu en bærbar ved Dell, efter min over 5 år gamle computer snart trænger til en udskiftning.

Her i husstanden har vi PT. 4 Dell computere, 2 bærbare og 2 stationære. Alle kører upåklageligt og lige som de skal.

Jeg er den eneste der har haft lidt problemer, havde en Studio XPS 16 bærbar der efter et par år valgte at brænde grafikkortet af. Fint nok, jeg skrev en email til Dell og 2 dage efter, den 23. December!! ankom en tekniker og skiftede bundkort og køler, så var computeren helt klar igen.

Før det havde jeg opdaget én enkelt pixelfejl på computeren, jeg skrev en mail til Dell og vupti - en tekniker skiftede skærmen. DET er service, mange skifter først ved mange pixelfejl, i samme ombæring blev tastaturet skiftet U.B da jeg havde rykket en knap af ved et uheld.

Da jeg skulle bestille den seneste computer var jeg forinden i kontakt med en i salgsafdelingen, der sørgede for jeg kunne få den computer jeg ville have en smule billigere.

Vi har altid fået KANON service ved Dell, og kvaliteten på deres produkter er i top

Hej Mike

Mange tak for at du tog dig tid til at dele din erfaring med os.

Vores kunders mening er meget vigtig for os, og vi er rigtig glade for at du er så tilfreds med vores produkter, såvel som servicen vi yder. Din feedback betyder rigtig meget for os.

Vi håber du får rigtig mange gode år med den nye maskine.

Ha en skøn dag.

Dell holder max

Jeg sider blot her og føler en stor trang til at rose DELL for et super godt koncept. DELL er ikke billig, men kvaliteten er abolut i topklasse. Jeg har kun DELL fra XPS serien, og den første jeg havde havde fejl på motherboardet, hvilket blev skiftet hjemme på min adresse dagen efter. SERVICE. Tænk om jeg havede købt den i Bilka eller andre butikker - ville ikke ane min levende råd i så fald. Meget lettere med DELL.

Har du midlerne så gå efter XPS serien. Den holdder maksimalt.

Hej Lassen

Mange tak for at du gav dig tid til at give os din feedback.

Det er rigtig dejligt at høre, at du er så tilfreds med både vores produkter & vores service. Din feedback betyder rigtig meget for os, og vi håber du får mange flere gode år med din XPS.

Ha en skøn dag.

Godt produkt - dårlig service

Jeg har lige købt min tredje Dell bærbar. Den sidste var 4 år gammel og desværre fik jeg den stjålet ellers havde den nok holdt et år endnu. De to første computere har jeg været vildt glad for, og derfor besluttede jeg mig for at den nye også skulle være Dell.
Der er nu gået 3½ uge siden jeg bestilte, men jeg har endnu ikke modtaget noget. Efter en uge fik jeg besked om at leveringen var udskudt med yderligere en uge en først angivet pga stor efterspørgsel. Jeg fik altså en ny omtrentlig leveringsdato, der først blev bekræftet nogle dage inden selve leveringen. Desværre bruger Dell et meget dårligt fragtfirma, der ikke har styr på logistikken. De kan kun levere i tidsrummet 8-16, og man får via Dell blot dikteret en dato for levering. Om du kan være hjemme eller ej er Dell ligeglad med og i øvrigt kan du, når du får leveringsdatoen ikke ændre hverken dato, tidspunkt eller sted.
Jeg er på nippet til at annullere min bestilling, fordi Dell fragtservice er så elendig, at jeg nu på tredje dagen er nødt til at være hjemme for at tage imod hhv computer og tilbehør, som det åbenbart er for svært at levere sammen.

Hej Trine

Jeg er ked af at høre, at der har været ekstra ordinær lang leveringstid på din bestilling, og at der har været problemer med fragten.

Vores kunders mening og oplevelser betyder rigtig meget for os, og vi er derfor bestemt ikke ligeglade med det besvær det har skabt for dig.

Det der også muligt at ændre på på både adresse og leveringsdato, dog skal jeg nævne at en adresse ændring kan forlænge leveringsdatoen med et par dage. Det eneste vi beklageligvis ikke kan påvirke er leveringstidsrum.

Send mig gerne en mail (Karina_Hansen@Dell.com) med dit ordrenummer, så ser jeg om jeg kan gøre noget for at hjælpe.

Dårligt.

Her for 11 måneder siden købte jeg en bærbar pc. Har så lige fundet ud af der kun er et års garanti og ikke 2 som købeloven ellers foreskriver. Her efter 11 måneder begynder alle taster så at falde af. Hvis man ikke trykke lige ned på knapperne falder tasterne af og kan ikke sættes på igen. Denne computer vi taler om er ikke bare lavet af plastik, men skulle være bedste kvalitet og lydsvag. Og lydsvag er en ting den ikke er. Dog har den eller virket fint indtil nu dog har den altid larmet for meget.

Hej Emil

Såfremt maskinen er købt som et privat køb, har du naturligvis altid dine 2 års reklamationsret, selvom garantien udelukkende er 1 år. Garantien har derfor ikke noget at gøre med din reklamationsret, men kan betyde at du i det første år er bedre dækket, end hvad købeloven foreskriver.

Med hensyn til støj, kan denne nogen gange reduceres ved at opdatere din BIOS & Chipset driver. Du finder de seneste her: http://dell.to/18wE2bN. Indtast blot dit servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers.

Med hensyn til de løse taster, vil jeg meget gerne se nærmere på sagen, og hjælpe med en løsning. Du sender mig blot en mail (Karina_Hansen@Dell.com) med servicetag, så kigger jeg nærmere på det.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Fantastisk computer, men lang ventetid!

Ventetiden er for lang (næsten en måned) og de udskød ordren, men computeren er lækker. God kvalitet i både design og komponenter (y)

Hej David.

Det glæder os rigtig meget at høre, at du er så tilfreds med din nye computer, på trods af den lange leveringstid.

Vi håber du får rigtig mange gode år med den.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Gode chat medarbejdere og hjemmeside, dårlige tilbuds "forvaltning" og indkøbskurv.

Har nu igennem en uge gået og "leget" frem og tilbage med Dell's hjemmeside, da jeg afventede et lån før jeg kunne bestille.

Dette har været en blandet oplevelse, og jeg vil derfor give alle punkter her samt opdatere når mere sker.

#1 utrolig nem side at navigere, fine indelinger samt funktionel søgefunktion.. dog meget lange URL hvis man har tænkt sig at skrive dem ned, mindre detalje...

#2 Lørdag (eller fredag, ikke sikker) Finder en alienware 14, Rabat 2000 dkkr, udløb 29(30?)/1-2014.
Det lyder jo godt, da jeg er sikker på at få mine penge inden for den tid, så jeg konfigurere den til det jeg ønsker, går til kurv og gemmer. nice tænker jeg.

#3 Går ind på dells hjemmeside Mandag (13/01-14) og ser at min rabat er ændret til 2500 dkkr, og tænker i første omgang YES!, ind til jeg ser datoen er ændret til udløber 16/1-14.. Gulp! der er jeg da ikke sikker på at havde pengene.. bliver det så 2000 dkkr dyre i stedet for 500 billiger en jeg havde tænkt mig?

#4 Kontakter chat support og får fat i en (Svensk) medarbejder, Linda Dahlqvist. Linda kan ikke fortælle mig om den oprindelige rabat vil være tilgængelig efter den 16. da hun slet ikke kan se det tilbud. dog kan hun heller ikke se mit tilbud til den 16. hun ser kun et med udløb den 15. og vil så mene det er den 15. kl 23:59 det udløber. dog er teksten den samme på både hendes og mit tilbud, med undtagelse af dato, links til screendump:
mit http://i.imgur.com/jNdytVg.png
Hendes http://i.imgur.com/V2Hzbij.png
Så som i kan gætte er jeg ret meget på nerverne og kontrolere min konto konstant!
Jeg vil dog tilføje at Linda var meget opsøgende og gjorde alt hun kunne på daværende tidsåunkt, så ingen klage over hende.

#5 igår går jeg ind på dell's hjemmeside, den viser mig fint logget ind som "Michlas" og jeg går direkte til deres tilbehør, finder en mus som jeg (måske) vil havde, og trykker derfor køb. den stiller mig om til min indkøbskurv.... som er tom :S argh! ser så at jeg ikke længere er logget på, phew, tænker jeg og logger på, ber om min indkøbskurv og... ARGH.... laptoppen er væk, erstatted af musen :S hvordan? hvad? jeg havde gemt min indkøbskurv!!! når, jeg håber bare jeg stadig kan finde det tilbud på 2500 dkkr 16/1-14, og heldigvis, det kan jeg og jeg konfigurere igen min laptop, tilføjer og gemmer.

#6. Idag har jeg så fået pengene og går ind for at bestille, til min store ærgrelse kan jeg så se at tilbudet på 2500 dkkr er væk :( øv! dog er tilbudet på 2000 dkkr der igen. så jeg skynder mig at tilføje en targus rygsæk og så bestille, dog lidt ærgelig over at havde misted de 500. Laptopen står i konfiguration med forvented forsendelse dato 23/1-14

#7, modtager ordrebekræftelse med to ordrenumre, et med forventet levering 23/1-14 (I produktion) og et med 3/2-14 (ordre behandles), det kan under mig at den ener er i produktion og den anden ordre behandles, da ordre behandles er beskrevet som værende mens de kontrolere betaling.. men der er betalt sammen :S
Jeg har derfor ingen ide om jeg kan forvente min computer den 23 eller den 3. på den ene side ser en forsendelse på 0 dage utrolig ud, men har dog oplevet det fra leassy, på den anden side ser en forsendelse på 10 dage utrolig lang ud.

#8 Afventer.. vil opdatere denne besked, både i punkter og stjerner.

Indtil Videre Dell:
-God hjemmeside navigation, keep that up.
-Få styr på jeres tilbud, det er en meget dårlig oplevelse, også selvom det "kun" var 500 dkkr jeg mistede
-Indkøbs kurv.... den er det værste jeg har set på nogen hjemmeside, specialt med en "gem" funktion, det dur ikke at den gemmer på browser cookies eller hvad i gør, enhver der bruger samme computer vil automatisk ændre ens ordre... ikke godt!
-Chat support, hvis Linda er et eksempel man kan regne med, så godt gået :)

Indtil videre, Mvh Michlas C. T. Pedersen

UPDATE:

#9 DETTE ER IKKE DELL'S SKYLD MEN: efter jeg skrev denne anmeldelse valgte jeg til min store ærgelse at læse andres feedback, og dette skræmte mig en del. af den grund, valgte jeg at trække den dyre del af mit køb tilbage, da jeg ikke har råd til at havde 15.500 kr ude at flyve i uvished! jeg valgte dog at fortsætte den anden halvdel som var på små 300 kr.

#10 Kontakt med kundeservice (Casper) var problem frit, og min ordre blev annulleret uden problemer.

#11 For at holde øje med min anden ordre kontaktede jeg igen kundeservice (Denne gang en Hena) som også var yders hjælpsom. Hena og Karina har gennem hele forløbet været meget opsøgende og hjælpsomme.

12# Transportfirmaet's bud får ved en fejl skannet min pakke ved den forkerte aflevering så den står som afleveret, jeg ringer ind og får igen fat i Casper som skynder at undersøge hvad der er galt, og lover at ringe tilbage!

13# små tyve minutter efter får jeg min pakke, med en undskyldning fra budet, som godt havde opdaget fejlen. både pakken og indhold var i fin stand.

14# få minutter efter ringer Casper som har talt med bud firmaet, og de siger pakken var forkert skannet men burde være på trapperne, jeg bekræfter at jeg har fået den.

15# Både Hena og Karina kontakter min inden for få timer for at høre om alt er som det skal være, hvilket jeg kun kan bekræfte!

Alt i alt, Jeg har været yderst tilfreds med hele min oplevelse med Dell, kun andres anmeldleser her inde har afskrækket mig, en anden gang vil jeg ikke havde den mindste tvivl ved at foretage at fuldt og stort køb!

Dell.dk 9/10 (kun indkøbskurv trækker ned)
Service 10/10. En rigtig god oplevelse.

M. C. T. Pedersen!

Hej Michlas

Mange tak for at du tog dig tid til at dele din oplevelse med os, og for din detaljerede og konstruktive feedback. Jeg vil sørge for at dine punkter videresendes til den respektive afdeling, så vi kan have det med i vores fremtidige overvejelser omkring hjemmesidens opbygning & funktioner.

Det er super dejligt at høre at du har været så tilfreds med Linda's support, og jeg vil naturligvis sørge for at hun & hendes managers også informeres om din feedback omkring hendes arbejde. Det er jeg sikker på at hun værdsætter højt.

Med hensyn til at din bestilling har fået 2 ordrenumre, kan dette skyldes at delene i din bestilling produceres forskellige steder, og deraf kan leveringstiden også være forskellig. Hvis du sender mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com) med ordrenumrene, vil jeg meget gerne checke op på den aktuelle situation for dig.

Ha en rigtig god dag.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

UTROLIG DÅRLIG SERVICE!! Lad vær med at købe hos Dell !!!!

Det startede med et lille problem, hvor at min skærm ikke viste startskærmen, så man kunne komme ind i BIOS, med det nederste af mine grafikkort. Så tænkte jeg bare at det ville jeg gerne havde ordnet, selv om jeg bare kunne bruge det øverste. Først kunne supporten ikke hjælpe med det, så sendte de en tekniker ud for at lave det, men han kunne heller ikke.
Der kom den ene tekniker efter den anden, og igen af dem kunne lave det. Tværtimod kunne de ødelægge den mere ind den var i forvejen. Først kunne jeg ikke se den anden af mine to harddiske, plus at computeren slukkede efter 5 min, og der blev kortere i mellem.
Jeg har ventet over to måneder på at den kunne blive lavet, og en måned af dem uden at jeg kunne bruge computeren..
Ud over at det har taget LÆNGE!!!!! at lave den, så med til at gøre servicen endnu mere dårlig. Er at alle de dage jeg har været hjemme og vente, og alle de aftaler der ikke er blevet overholdt.
De tror bare at man kan tage fri, hver gang man skal have lavet noget.
Nu har jeg fået den tilbage igen og den virker næsten optimalt, jeg skulle bare lige selv installere en lyddriver, og ringe ind for at få hjælp til at aktivere min anden harddisk som er blevet skiftet. Det gør de ikke for en. Ud over det så var 3 ud af 4 af mine harddiske holdere bøjet, og dem har de heller ikke lavet i mens de havde den på værksted
Det startede bare som et lille problem, men det blev bare være og være. Og det værste er at de fand ud af der slet ikke var noget med den, fra starten af alligevel. Den nederste harddiske er bare en hjælpe harddisk, og den skal ikke virke på samme måde som den øverste. Det var åbenbart noget der var meningen, som jeg troede var et problem.

Jeg vil ikke købe hos Dell mere, eller anbefale dem til andre!!

PS. Det er ellers arveligt, da jeg har været meget glad for computeren. Men servicen har været helt gal. Også i forhold til at computeren har været så dyr.

Hej Martin

Jeg er utrolig ked af at høre om din oplevelse med vores support. Vores kunders mening og oplevelser betyder rigtig meget for os, og vi arbejder altid på at forbedre produkter, såvel som vores service. Derfor vil jeg naturligvis også videregive din feedback til den respektive afdelings manager, så vi kan forhindre lignende i fremtiden.

Har du på nuværende tidspunk nogen uløste problemer, er du meget velkommen til at sende mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com), så ser jeg meget gerne nærmere på sagen, og hjælper med en eventuel løsning.

Annullering af bestilling af super tilbud på bærbar XPS efter 14 dage

Fandt super tilbud på Dell's hjemmeside af Dell's XPS ultrabook kombineret med endnu besparelse på Cybermonday - efter 14 dages venten indløb beskeden: " din ordre er annulleret - du er velkommen til at gå ind på vores hjemmeside og bestille en anden computer". Så kunne jeg finde en mindre model mere 2000 kr dyrere! Elendig service af en troligt betalende kunde.

Hej

Jeg er rigtig ked af at høre om din oplevelse med dit seneste køb hos Dell. Jeg kan udmærket forstå din frustration, og derfor vil jeg meget gerne undersøge nærmere hvad årsagen til annulleringen var, og om der evt. er noget jeg kan hjælpe med. Du sender mig blot en mail (Karina_Hansen@Dell.com), så ser jeg gerne nærmere på sagen.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Kom næste dag og udskiftede vandkøling samt bundkort.

Min ordre er nu blevet bekræftet så jeg har valgt at ændre min anmeldelse på trods af min ellers meget uheldige oplevelse hos Dell.

Hej Claus

Jeg er rigtig ked af at høre om din seneste oplevelse med Dell. Jeg vil gå ind i sagen, og gøre hvad jeg kan for at den bliver løst hurtigst muligt. Dog må jeg bede dig redigere i din tekst, så ordrenummer ikke fremgår offentligt, da dette i de forkerte hænder kan misbruges.

Samtidig må du meget gerne sende mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com), så jeg har dine kontakt oplysninger i forbindelse med sagsbehandlingen.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Ekstrem dårlig information og ekstrem forsinket levering.

Det tog 20 minutter at bestille en bærbar uden nogen speciel hardware konfiguration eller lign. Fx var det mega svært at verificere købs beløbet dækkede over en tilvalgt udvidet batteri forsikring.. Men det blir meget værre..

Jeg kan godt leve med de har en elendig hjemmeside. Som web konsulent kan jeg forestille mig hvor mange salg de går glip af. Men som en meget erfaren køber på nettet, kæmpede jeg mig igennem!

Den forventede leveringstid var omkring 2 uger. Det er en lang leveringstid, men jeg besluttede det var ventetiden værd! Efter 1 uges tid modtages en mail der fortæller levering er forsinket 2 uger yderligere. Jeg kan tjekke status live via et link i mail. Det link virker så ikke og det tager ca 10 minutter at finde den service på deres hjemmeside. Men jeg fandt linket trods alt!! På deres service der informere om ordre status live står der nu den gamle leveringstid! Tænkte jeg sikkert havde været heldig og ordren var en af de få der kunne leveres til tiden alligevel.

Leveringsdatoen kom, men ingen bærbar leveret. Kontakter derfor support og den søde dame var overrasket over deres online status viste forkert. Hun lovede at give mig personligt besked såfremt der skulle være forsinkelser i fremtiden (før modtog regnskabsafdelingen kun mail). Hun fortalte jeg skulle forvente ordren efter total 4 uger som der stod i sidste mail.

Senere samme dag modtager regnskabsafdelingen endnu en mail fra deres robot som kunne oplyse om endnu en forsinkelse. Denne gang på ekstra 3-4 uger. Jeg har endnu ingen info modtaget fra den support person der lovede at holde mig underrettet.

Jeg står nu med udsigt til omkring 2 måneders levering, med en masse problemer undervejs. Dårlig information hele vejen! Oprindeligt skulle der have været 2 ugers levering, som i forvejen var en utrolig lang levering, eftersom den nye bærbar skal erstatte en bærbar hvor keyboarded ikke kan skrive "r" (selvfølgelig ikke Dells problem jeg har en defekt bærbar der skal erstattes, men leveringstiden er essentiel).

Nu skal jeg vente ca en måned endnu. Det er på ingen måde optimalt. Det er den værste købsoplevelse jeg nogensinde har haft - og det er ikke engang en "komplet købsoplevelse" endnu.. og det er den værste oplevelse på trods af jeg foretager stort set alle køb på nettet i dag (alt fra dagligdags varer, til tøj, gadgets, gaver).

-----
Update: 09-12-2013
Karina forsøger nu at tage hånd om sagen og oppe kommunikationsniveauet fra Dells side. Indtil videre har jeg fået af vide computeren er færdigproduceret og burde blive afsendt fra fabrikken i dag - dog kendes leveringstiden ikke, men Karina lover at vende tilbage så snart der er "tracking information" for deres leverance (som sandsynligvis foregår via skib). Når de modtager computeren skal den så igen sendes videre til mig.

Hej Nick

Jeg er utrolig ked af at høre om den oplevelse du har haft omkring hele dette køb. Det er bestemt ikke normalt med en leveringstid der er så lang. Samtidig skal du naturligvis kontaktes af en af vores medarbejdere såfremt du bliver lovet dette. Alt andet er uacceptabelt.

Send mig meget gerne en mail (Karina_Hansen@Dell.com) så jeg kan undersøge hvad problemet med ordren er, og forsøge at hjælpe med at få den frem til dig så hurtigt som muligt.

www.dell.dk Supporto

Dell leverer tilpassede computerløsninger og servicer til virksomheder og private brugere.

Visita Dell

Come contattarci