Dbusjaelland recensioni

Dbusjaelland recensioni

Sufficiente
6.9

Det hele virker

Hjemmesiden er overskuelig, informationerne relevante og resultatindsamling fungerer. De gør det faktisk ret godt.

SBU - dommerklagen de aldrig valgte at respondere på.

Tilbage i oktober 2010 havde jeg en noget vanvittig oplevelse med en dommer. Klagen er sendt til SBU, men som forventet kom der INGEN respons på det.

Dette er en kopi af den tilsendte klage, dog uden navne...

*****
Denne klage handler ikke om at jeg/vi har en dårlig-taber indstilling, men om en tilskuer-oplevelse som jeg ikke i min vildeste fantasi havde troet kunne finde sted til en ungdomskamp.

Kampen blev spillet i Karlslunde og jeg ankom ca. 20-30min inde i kampen. En enkelt forælder var med som tilskuer.
Inden jeg ankom, havde der tilsyneladende være lidt ord udveksling mellem spillere og dommer efter et, eftersigende, tyndt straffe og gult kort.

Vi sad og heppede, buhede, råbte ”hjemme”-dommer(da han dømte et tyndt straffe for 2. gang) og hvad der nu eller hører sig til af stemning til en fodboldkamp...
Da dommeren så ENDELIG dømmer et frispark TIL Mern, så siger en forælder "rødt kort" (ikke råber, men siger det kun), og vi skrald griner, for vi er jo begge godt klar over at der ikke er rødt kort. Dommeren stormer over til os, og beder os om at holde vores kæft og at vores spillere er frustrerede, så det hjælper ikke at vi sidder og kæfter op. Vi siger tilbage, at det er da vist ikke os, som gør at spillerne er frustrerede, han smider så spydigt tilbage at det var det...han går tilbage til banen. Jeg siger, at det er ham og hans kendelser som gør at spillerne er frustrerede... Så vender han om i løb og råber til os at vi skal forlade banen...vi tror først han joker, så vi bliver siddende...men han råber igen at vi skal forlade banen eller han fløjter kampen af. Han hiver han fat i træneren og beder ham få os væk eller han fløjter kampen af... Så vi må pænt forlade banen....vi stiller os væk, bag et hegn, men da dommeren ser det farer han hen imod os og dirigerer os endnu længere væk... vi stiller os en små 10 meter bag det ene mål og får skulende øjne af dommeren....

Vores spillere fortalte efterfølgende, at dommeren havde lagt ud med, inden kampen blev fløjtet i gang, at han ville give lang snor i kampen og give fordel... HA HA ja tak, det takserede han så lige med 2 gule kort til vores spillere og 2 straffespark til de andre, indenfor de første 30min... Spillerne havde ingen kinamands chance for at gå i tacklingerne uden at dommerens fløjte lød eller kort blev hevet frem… Mern fik udvist spillere på tyndere tacklinger end Karlslunde lavede, uden de fik kort for det.
Der er da ikke noget at sige til, at spillerne bliver frustrerede når dommeren konstant dømmer imod dem uanset hvordan de spiller.
Det virkede som om dommeren havde en eller anden form for vendetta at udføre på banen, frem for ”bare” at passe sit arbejde… Det var ham, som var dominerende på banen, frem for at vores ”unger” bare kunne få lov til, at spille det bold de rigtig godt kan lide.
Selv nogen fra Karlslundes sidelinje kom over til os og stillede sig undrende overfor dommerens ”udvisning” af os.

Jeg har snakket med vores træner om, at jeg synes han skulle sende en klage over dommerens opførsel, men han fortæller mig at det ikke kan betale sig: ”Jeg har klaget mange gange før, men de gør ikke noget ved det alligevel”. Det er frivilligt og der er ikke så mange, så dem man har holder man på for enhver pris…
Dette fik mig til at overveje klagens vigtighed – også derfor jeg først sender den en uge efter.

Det er godt nok sørgeligt, hvis det er rigtigt at dommer-klager til SBU ikke bliver taget alvorligt.
****

Det er utilstedeligt og utilgiveligt, hvis det virkelig er rigtigt, at man i SBU eller DBU ikke forholder sig til dommer klagerne.

Heldigvis(om man vil??) spiller ungerne jo videre, trods humørsyge dommere...

Dbusjaelland è la tua azienda?

Impara a conoscere i tuoi clienti.
Rivendica la tua azienda adesso. Accresci la comprensione dei tuoi clienti e rispondi alle recensioni. Gratis.

Rivendica come tua questa azienda Per saperne di più

Questa è la tua azienda?

Usa gli strumenti esclusivi di Trustpilot per raccogliere recensioni e utilizza il nostro servizio kickstart! E ricorda - rispondere alle recensioni è totalmente gratuito. Per saperne di più

Rivendica come tua questa azienda

dbusjaelland.dk Supporto

Visita Dbusjaelland